Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:56

Evelijn schreef:
Jolanda... bied jij nu je sensibele Krack-C merrie aan aan een meisje van 13 dat net van de pony's komt?
Is dat bewust? Ik vind je merrie hartstikke leuk maar voor Willie10 zou ik iets heel anders kiezen.

oeps... helemaal niet gezien.. (niet verder gekeken)..

Ik heb haar nog niet zo lang nee. eind nov. heb ik haar gekocht.
reden is inderdaad geen klik. met rijden gaat het erg goed maar in de omgang is het een pittige dame.
het is geen pis merrie maar wel een merrie..
Ze is wel braaf maar kan soms zich druk maken om niets. ik haar echt niet mee omgaan. wordt er zelf nerveus van en dat werkt al helemaal niet goed.

ik kan beter nu afscheid nemen dan dat ik haar nerveusiteit alleen nog maar meer maak.
vind het erg jammer maar het is niet mijn paard.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:22

Even jullie mening nodig!!

Is wat ik zoek reeël?
E-pony die klaar is om wedstrijden mee te rijden (liefst al heeft gelopen)dus fijn loopt,en een sprong kan maken,van 3t/m10 jaar in de prijs klasse van 2000/2500 euro?

Ik ben nu een paar weken opzoek dus en heb er een paar gekeken,naar mijn idee is het wel reeël maar wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door dressuur518 op 20-05-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:23

We hebben vorig weekend een leuke merrie bezichtigd. Vriendelijk karakter, levendig maar niet nerveus, prettig gereden al mag ze nog wat meer voor het been zijn, moet natuurlijk nog meer doorgereden worden. Zou voor ons 2e bezichtiging waard zijn maar is toch te klein voor de lange benen van mijn man. |( We hebben nu wat grotere paarden gezien en dat past toch beter dus we gaan voorlopig in die richting verder kijken.
Misschien is ze geschikt voor iemand hier? Staat bij Valkenburg (Limburg).

http://www.stoeterijravensbos.nl/Nederlands/index.htm (met filmpje)
Info: Cyrelle, 5-jarige merrie, stokmaat 1.70. Met 3,5 ingereden, röntgengekeurd en alles goed (zou alles op 1 hebben), geen wedstrijdervaring, ze zouden de paarden daar niet officieel uitbrengen ivm verkoop aan hoger geklasseerde ruiters die meteen hoger willen uitbrengen. Braaf en vriendelijk in de omgang, accepteert ook minder ervaren ruiter, op oefenwedstrijd bij spoor braaf bij langsrazende trein, zwaar verkeer op eigen terrein gewend. Laat op filmpje mooie beweging zien al wordt ze naar onze smaak te veel achter de teugel gereden voor ''het plaatje'. Vraagprijs: 5750,-

_FD

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:44

heeft iemand trouwens nog een tip voor een goede stal waar leuke paardjes te koop staan ?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:53

Martie schreef:
We hebben vorig weekend een leuke merrie bezichtigd. Vriendelijk karakter, levendig maar niet nerveus, prettig gereden al mag ze nog wat meer voor het been zijn, moet natuurlijk nog meer doorgereden worden. Zou voor ons 2e bezichtiging waard zijn maar is toch te klein voor de lange benen van mijn man. |( We hebben nu wat grotere paarden gezien en dat past toch beter dus we gaan voorlopig in die richting verder kijken.

Info: Cyrelle, 5-jarige merrie, stokmaat 1.70. Met 3,5 ingereden, röntgengekeurd en alles goed (zou alles op 1 hebben), geen wedstrijdervaring, ze zouden de paarden daar niet officieel uitbrengen ivm verkoop aan hoger geklasseerde ruiters die meteen hoger willen uitbrengen. Braaf en vriendelijk in de omgang, accepteert ook minder ervaren ruiter, op oefenwedstrijd bij spoor braaf bij langsrazende trein, zwaar verkeer op eigen terrein gewend. Laat op filmpje mooie beweging zien al wordt ze naar onze smaak te veel achter de teugel gereden voor ''het plaatje'. Vraagprijs: 5750,-

Die wordt wel erg kort in de hals gereden.. wilde ze je hand nog wel volgen?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:20

dressuur518 schreef:
Even jullie mening nodig!!

Is wat ik zoek reeël?
E-pony die klaar is om wedstrijden mee te rijden (liefst al heeft gelopen)dus fijn loopt,en een sprong kan maken,van 3t/m10 jaar in de prijs klasse van 2000/2500 euro?

Ik ben nu een paar weken opzoek dus en heb er een paar gekeken,naar mijn idee is het wel reeël maar wat vinden jullie?

Kan wel. Dochter van mn instructrice heeft er 1 gevonden ook in die prijsklasse. :j

Jaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:24

Hallo allemaal,

- Merrie/Ruin
- Min 4 Mag 15
- Dressuur
- E pony. klein paard.
- Ik zelf ben geen beginner maar ook niet gevorderd

Heeft iemand wat te bieden?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:44

Pletje123 schreef:
Martie schreef:

Die wordt wel erg kort in de hals gereden.. wilde ze je hand nog wel volgen?

Ja, dat viel best mee, aan het eind van het proefrijden begon lekker te ontspannen en kwam ze mee naar beneden. Mijn man vond haar goed te bewerken, ze reageerde wel en gaf hem een goed gevoel. Ze is pas 5 en ik denk dat ze zich nog wel aanpast aan de ruiter. Het blijft persoonlijk natuurlijk of je een paard prettig vindt om te rijden.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:48

hier krijgt hij alleszinds een goede thuis, en ik denk dat dat toch al zeker belangrijk is, want je kan hem zeker niet aan iedereen verkopen

nee dat klopt
maar daarom kan ik hem nog niet als een koopje weg doen

Hier ook weer zo iemand URG

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:16

Bon staat nu op sporthorses en hier op Bokt markt.
Kreeg al meteen een reactie van iemand die haar wel wilde kopen voor €1500,-

als reden.. markt ligt op zijn gat... haar vriendelijk bedankt maar dat we tever uit elkaar liggen van bedrag.
en toen... pfoee.. wat een reactie!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:18

Het is soms gewoon onbeschoft!!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:19

Ja ik vind het ok belachelijk zeg :s

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:32

inderdaad.. Ik ben blij dat ponylief verkocht is want wat voor onzin reacties ik daarop kreeg?
Ik werd vol uitgescholden omdat ik mijn pony (M springen, leuk papier, superbraaf) niet wilde verkopen voor 1100 euro? :?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:36

Ik ben laatst door de telefoon uitgelachen door iemand, toen ik de vraagprijs vermeldde van een paard van een klant van mij. :+ Ik heb hem vriendelijk verteld dat ik het zou doorgeven, waarop hij antwoordde dat hij hem voor 1/4e van het geld zou komen ophalen. Het is bijzonder.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:41

Ik moet zeggen dat ik de prijs van een paard momenteel slecht kan inschatten.
Voor hele leuke paarden vragen ze minder dan ik verwacht had en voor hele simpele paarden vragen ze prijzen alsof het toekomstige OS paarden zijn.
Of een combinatie daarvan: volgens de omschrijving een toekomstige OS paard maar prijs zegt iets heel anders en na weken is ie nog niet verkocht....

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:44

mensen mogen mij altijd raad en/of advies geven maar ik denk dat mijn prijs heel mooi is voor een goed bewegende merrie.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:52

Uitgescholden?! Nou zeg, veel gekker moet het niet worden. Je bent nog altijd zelf baas over je dier lijkt mij...
Tsss, onder het mom van crisis ook nog, bah, en dan die biedingen voor 'een kwart kom ik hem halen'. Zulke mafkezen zou je nog geen konijn mee geven toch?

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:59

mij hebben ze een x 3000 geboden toen ik zei dat het goed was en ze mocht komen nooit niks meer van gehoord.
wij denken dat er een hoop pennymeisje zitten te bieden

als wij mensen nu eens stoppen met te praten dat de markt op zijn gat zit dan wordt misschien alles weer reeel.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:04

er werd wel lichtelijk tegen me gezegd dat ik ook aan het dier moest denken.. en niet alleen aan het geld
Bon zou veel luxe krijgen, enz..

Bon ziet dat allemaal niet hoor!! al staat ze in een bijelkaar getimmerd hok!! als ze haar eten maar krijgt, vriendje om mee te spelen en haar ei kwijt kan in het land en paddoc..

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:06

Ik ben van mening dat ieder mag vragen wat hij/zij wil.

Ik vind ook dat ieder voor zich mag bepalen wat hij/zij voor een paard wil betalen, m.a.w. wat hij/zij over heeft voor dat paard.

Wat voor de één belangrijk is, bijvoorbeeld braaf zijn, is voor een ander van geen enkel belang, die zoekt bijvoorbeeld een fokmerrie uit een bepaalde lijn.

Wat ik zelf heel vervelend vond, is het feit dat er geen vraagprijs bij een advertentie staat. Wellicht heb ik een aantal geschikte paardjes "voorbij laten gaan" omdat er geen vraagprijs vermeld stond.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:22

dan kan je toch mailen of bellen??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:27

jolanda20 schreef:

bellen schijnt tegenwoordig heel eng te zijn :+ ik heb voor mijn paard destijds ook gebeld, stond ook geen prijs bij en toen ik belde was het enorm schrikken :wow: :$

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:29

jolanda20 schreef:

Natuurlijk had ik kunnen bellen, maar wat is de reden waarom de vraagprijs niet vermeld wordt? Ik snap dat echt niet hoor.
Vaak wordt er ook bij vermeld: Bij enkel vragen over prijs, geen contact op te nemen (of iets in die geest)
Ik vind dat echt een gemiste kans. Ik wil graag weten over welk bedrag het gaat, want als dit ver boven budget is dan zijn we snel uitgepraat.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:31

Helemaal eens met Strohalm.
Lijkt me niet meer normaal een prijsklasse te vermelde bij iets dat je wilt verkopen.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:35

als er bij staat dat ze niet gebeld willen worden voor enkel de prijs... tja.. zet dan een richtprijs in je advertentie.

ik stel het ook op prijs dat als ze afzien om welke reden dan ook dat mij laten weten.