Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:02

Pollux:ik ga ergens in Brabant bij een 6 jarige merrie kijken.Meer weet ik er niet van.
Morgen wilde ik in de buurt gaan kijken bij een 5 jarige,maar twijfel of ik toch niet probeer af te spreken bij de Houston.
Ik wil wel graag een pb over de Oscar.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:35

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:48

Mijn nieuwe paard is gister aan gekomen! Na eerst woensdag een afzegging te hebben gehad van mensen die hun paard die avond zouden komen brengen is het toch nog goed gekomen. We zijn woensdag wezen kijken en nu staat ze lekker bij ons :) straks voor het eerst klein stukje rijden.
Het is een 15 jarige merrie van 1.68 uit Samber. Ze is M2 geweest bij de vorige eigenaar. En ze houdt ontzettend van eten, dus toen ze dr stal binnen kwam en er hooi en wat muesli klaar lag voelde ze zich meteen thuis haha. :+

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:58

@quilfa wat leuk voor je!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:21

Quilfa schreef:
Mijn nieuwe paard is gister aan gekomen! Na eerst woensdag een afzegging te hebben gehad van mensen die hun paard die avond zouden komen brengen is het toch nog goed gekomen. We zijn woensdag wezen kijken en nu staat ze lekker bij ons :) straks voor het eerst klein stukje rijden.
Het is een 15 jarige merrie van 1.68 uit Samber. Ze is M2 geweest bij de vorige eigenaar. En ze houdt ontzettend van eten, dus toen ze dr stal binnen kwam en er hooi en wat muesli klaar lag voelde ze zich meteen thuis haha. :+

Gefeliciteerd! Wat leuk dat je geslaagd bent!

Ben wel nieuwsgierig naar een foto.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:38

Succes voor de mensen die vandaag paarden gaan bekijken!
Quilfa: gefeliciteerd *\o/* Heel veel plezier.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:04

zucht.. hebben jullie dat ook al gehad?

krijg allerlei mailtjes ivm intresse voor m'n pony. ( leuk!!) maar zitten er dus ooks erieus een paar tussen in de trand van;

" we hebben niet veel te besteden,maar kunnen wel een heel heel goed huis bieden"

als je niet veel te besteden hebt en de aanschafprijs van een shetlander.. (come on... dat gaat echt om enkele honderden euro's :+ ) nog niet kan betalen, hoe betaal je dan in godsnaam voor het onderhoud?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:05

success voor de mensen die vandaag bij een paard gaan kijken!
Quilfa gefeliciteerd!

Pollux: ik wil ook wel graag een PB over de Oscar!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:06

Een shetlander niet kunnen betalen?! :')

Maar hij krijgt wel een goed tehuis op het balkon met groentesoep hoor.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:18

Ach,vreselijk he Lowara!
Ik heb dat ook gehad toen ik mijn merrie te koop had staan.
" ik bied een goed tehuis,dat is belangrijker dan geld en ik neem aan dat je wil dat je paard goed terecht komt ipv geld vangen "..... >;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:33

groentesoep zou ponylief nog best lusten denk ik :+

@ Nobel: inderdaad, echt dieptriest dat er mensen op zo'n manier proberen goedkoop aan een paard te komen.
op het moment dat ze al zo beginnen, IS het waarschijnlijk niet eens een goed tehuis :n

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:25

Nou,zulke reacties kreeg ik ook.
En ook dat ik haar voor dat geld nooit zou kunnen verkopen ivm de crisis.
Maar ze wilden allemaal wel ruilen.
Ze stond mij niet in de weg en reed er prima mee dus was het heel jammer voor ze!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:37

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:39

..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:41

joke165 schreef:
en te ver om te kijken.

Meen je dat? Ik rijd rustig het hele land door voor een leuk paard. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:57

De merrie (schimmel dreamcicle) wou ik naar gaan kijken maar naar een telefoontje naar de eigenaar was het volgens hem een heel smal iel paard ookal oogt ze op de foto veel meer paard.

Als ik een dier zie die me wat lijkt reis ik net als Karin het hele land door :j Je moet er wat voor over hebben.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:57

ik dus ook :=
liever 100 kilometer extra en het perfecte dier waar je jarenlang plezier van hebt, dan dichtbij blijven en beperkt in je keuze

hier ( Enschede) al een keer naar oa Brabant geweest en puntje van Friesland om 2 dieren te bekijken, en heb er nu eentje op het oog die onder in bij Duitsland staat

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:32

Lowara schreef:
ik dus ook :=
liever 100 kilometer extra en het perfecte dier waar je jarenlang plezier van hebt, dan dichtbij blijven en beperkt in je keuze

hier ( Enschede) al een keer naar oa Brabant geweest en puntje van Friesland om 2 dieren te bekijken, en heb er nu eentje op het oog die onder in bij Duitsland staat

Zozo, mijn ouders vinden 150 km toch wel de max. Aangezien mijn schoonpa waarschijnlijk de trailer gaat rijden. Dus ik kijk dichtbij. Al vele leuke gezien. :Y)

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:37

Ik ook hoor, laatst nog 2,5 in de auto gezeten voor een Zizi Top. Merk dat ik sowieso wel ver moet reizen voor de paarden die ik leuk vind. Vraag wel vooraf een filmpje, dat ik niet half NL doorkruis zonder enig idee van het paard te hebben. Hier is bij verkopers veel begrip voor en sturen ook zonder 'mokken' een filmpje.
Vandaag ook weer 1,5 uur in de auto voor de Vivaldi. Ben benieuwd!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:40

Nou, helaas zijn er nog heel wat verkopers die weigeren een filmpje te maken, of het gewoon 'totale onzin vinden'. Zelfs in de duurdere prijsklasse.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:45

Somebody, jammer! Ik ben zo'n verkoper nog niet tegengekomen. Als het paard me op de foto's bevalt ga ik zonder filmpje ook wel op pad hoor, maar meestal hoeft dat niet. Aan de andere kant begrijp ik het van de verkoper ook wel, je moet een paard toch in het echt zien om een goed beeld te krijgen. Maar het helpt wel een beetje om alvast te bepalen of het de moeite waard is om 2,5 uur in de auto te gaan zitten.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:49

Ik vind dat je in deze huidige tijd eigenlijk wel standaard een film erbij moet maken bij paarden boven de 4000 euro. Daaronder vind ik het wel een iets ander verhaal, maar ik maak het nu mee dat de eigenaresse van een paard die tussen de 15 en 25 moet kosten (ja, de exacte prijs weet ze zelf ook niet?!) gewoon vindt dat je sowieso maar moet komen kijken, terwijl je imo toch van een film wel een klein beetje kan zien of het aanspreekt oid...

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:52

Sorry, maar ik ga ook echt geen filmpjes opsturen van een 4 jarig paard die nog niet helemaal constant is. Daar komt zo'n paard totaal niet tot recht. Ik snap wel dat mensen willen weten hoe een paard beweegt, maar een foto kan ook al veel zeggen en anders rijd je toch een leuk rondje? Van lang niet alle paarden heb ik een filmpje gezien en ze zijn mij eigenlijk nog nooit tegengevallen in beweging.

Edit: en ik zou zeggen, bel eens een kenner op en vraag of ze nog goede paarden weten. Dan zit je vrijwel altijd goed.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:42

Ik heb steeds een "beetje" pech in mijn zoektocht naar een leuke gezinstinker.
want nu lig ik plat met een zeer pijnlijke nekhernia. maandag heb ik een spoedoperatie. Geen idee hoe lang het duurt voordat ik mijn zoektocht weer verder kan zetten. Ondertussen gaan de kosten voor de volledig verzorgde stalling door..... maar ik geef de plek niet op want dat is nu vooral het enige waar ik nu naar toe leef ! mijn doel is nog steeds om deze zomer op mijn eigen tinkie door de bossen te rijden ?

Wie nog een leuke tink weet mag me mailen. maar ik kan dus niet per direkt komen kijken helaas....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:45

Moet jij volledig stalgeld betalen voor een lege stal dan? :=
Beterschap!