Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaniOx

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:54

Mijn manlief had weer een mooie van de week hij heeft niet zo veel met de paarden en gaat 2x in de week na mn werk mee om mij naar stal toe te rijden (jaja chauffeur!!) Dan staat hij dus toe te kijken..

Ik was aan de longe bezig met mn lead rope zo bevestigd dat het losjes achter mn paardje zn achterhand hing. Prachtig want zo gaat hij netjes zn achterhand eronder zetten uiteraard.
Maar goed ik was natuurlijk niet in een kwartiertje klaar ;) Dus manlief: pff ik sta dier te vernikkelen van de kou in de wind terwijl jij dat paard leert lopen.

Hahahha mijn paard is 16 jaar dus leren lopen ;) Op de juiste manier zn achterhand gebruiken ja, maar dat uitleggen... Nee dat lukt niet. Achterhand?? Zn kont bedoel je?? Laat maar schat.

Dus ja lief ik leer mijn 16jarig paard lopen <3

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:55

Wat ik heel regelmatig tegen kom: Alles wat groter is dan een c-pony is al een paard *D

zuperzmoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:39

Echt geniaal dit topic, val zowat van me stoel af door sommigen _O-

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:52

Mjetterd schreef:
Wat ik heel regelmatig tegen kom: Alles wat groter is dan een c-pony is al een paard *D

Ik hoor altijd wat anders juist. Een shetlander is gewoon een veulen die nog moet groeien. Als hij volwassen is verandert hij gewoon in een shire van 1.90. :j Echt waar hoor. :D

FelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:07

Heb ook een keer gehad.
Ik werk op een kinderboerderij en die pony was te dik (staat nu op dieet en gaat er al beter uit zien)
zegt een bezoeker tegen mij: wanneer komt het veulen? Ik zo nou dat gaat niet want het is helaas een ruinnn :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:47

Gisteren was er een kerel bij mij in de les (man van middelbare leeftijd) die toch al een flink tijdje rijdt, maar die het hoofdstel achterstevoren om had gedaan _O-
Dus met de frontriem achter de oren. Tja ergens paste het wel _O-

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:22

Mjetterd schreef:

Ik merk het omgekeerde; mijn arab is een pooooownie, want paarden dat zijn van die politiepaardenkastelen :+

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:23

Magrathea schreef:
Gisteren was er een kerel bij mij in de les (man van middelbare leeftijd) die toch al een flink tijdje rijdt, maar die het hoofdstel achterstevoren om had gedaan _O-

proest :=

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:12

Magrathea schreef:

Arm beest Y;(

Meestal met collega's oid gaat het als volg:
Collega: dus je rijd paard, heb je dan ook een eigen paard?
Ik: Ja, heb een eigen paard
Collega: En moet je daar dan elke dag heen?
Ik: Ja, moet verzorgd worden en moet trainen voor de wedstrijden
Collega: En doe je dan springen of uhh ja huppelen zeg maar?
Ik: Dressuur heet dat huppelen ;)
Collega: Ow dus zoals Anky?
Ik: Ja zoiets :+

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:13

Iemand op men vorige stal over haar Fjord:

"Mijn fjord is een barok type." Volgens mij is er tussen struis/breed en barok toch nog ene groot verschil :p

Dezelfde persoon tegen mij:

"Jij kuist je stal nooit goed uit want je gooit zen mestballen altijd in een hoek."
"Ik gooi die in de hoek zodat hij leert dat hij in die hoek moet mesten. Natuurlijk gaan ze er wel op tijd uit voor het begint te schimmelen!"
"Je kunt een paard dat niet leren, het is geen hond!"
Paardlief doet het anders wel hoor :P

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:15

Jaren geleden op de HAVO: Heb jij paardrijles? Maar je kunt toch al paardrijden? LOL

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:19

hestejente schreef:
Barcelano schreef:
Paarden mensen kunnen er soms ook wat van.
Lees maar eens advertenties:

je leest dan dingen zoals:

Volbloed Kwpner te koop
Volbloed Fjord te koop

Te koop Arabier...
Lees je even door zie je dat het een halfbloed is.

Ik snap niet wat je hier gek aan vind :+

Nee niet...
Omdat volbloed met hoog in het bloed te maken heeft plus zuiver bloed.
Dus bestaat er Arabisch volbloed en Engels vollboed

Het woord fjord geeft al aan wat voor ras het is.

Maar omdat men tegenwoordig tegen alles wat al lijkt op een arabier...arabier noemt
Zeg je tegenwoordig wel sneller vollboed arabier

En een kruising verkopen als zijnde arabier is appels met peren vergelijken ;)
Laatst bijgewerkt door Barcelano op 27-06-12 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:20

Bo_Cassey schreef:
Jaren geleden op de HAVO: Heb jij paardrijles? Maar je kunt toch al paardrijden? LOL

En als je dan zegt dat zelfs Anky nog les krijgt, dan vallen ze helemaal van hun stoel _O-

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:25

Ja, en dat gebeurde idd! :)

Of dan mijn vader toen ik Cassey net had: "Hoe oud wordt zo'n paard nou? Een jaar of 12, net als een hond?"

Dus ik: "Eh pap? Cassey is bijna 12... En de oudste pony was over de 60."

"Oh echt?"

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:28

En een paar jaar terug deze briljante vondst van paps: "Hoe zweet een paard nou? Ook met zijn tong?"

Ik zowat in mijn broek gepiest natuurlijk. Met betraande ogen en veel moeite kreeg ik eruit: "Heb je weleens een paard zien hijgen dan?"
En toen weer verder in een deuk liggen.

Waarom is een paard nou ineens een grote hond? Er zit een groot verschil tussen deze dieren (alleen al roof en prooi), afgezien van het feit dat sommige honden zo groot zijn dat je er een zadel op kunt leggen :-)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:20

Pluizebolpum schreef:
Over drachtige merries. 'Wat denk je dat er uit komt?' wordt dan vaak gevraagd waarop ik het dan nooit kan laten om heel diep nadenkend te kijken en dan te zeggen 'Nou...als ik zo beide ouders bekijk...het zou zomaar eens een paard kunnen wezen'. Sorry, maar dat is wel zo'n inkoppertje :o .

Ik ben twee keer mama. Als je zwanger bent krijg je vaak de vraag: "En weet je al wat het wordt?"
Dan keek ik heel verschrikt en zei: "Nou, ik hoop een baby!"

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:38

Nog één van mijn paps die me net te binnen schiet: "Zo'n bit, kleppert dat niet tegen zijn kiezen aan?"

En dan heel verbaasd als je uitlegt dat daar geen kiezen zitten...

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:23

Hahahaha blijf lachen om de verhalen. Vanochtend was de nieuwe vriendin van mijn zwager even op stal met haar uberschattige dochter van 2. Kind was nergens bang voor. Alles aaien, en lekker op mijn tinkertje gestapt.
Vraagt mijn nieuwe schoonzus: van wie is Sjimmie nou eigenlijk?
Ik: van mij, lang voor gespaard hoor!
Schoonzus: En dan moet je een maandbedrag betalen aan de manege?
Ik: Ja voor de stalling en het voer enzo?
Schoonzus: Dus het is net als met een auto leasen zoiets?
Ik: Nee want het is mijn eigen paard.
Schoonzus: huh??!!
Ik: Ja die koop je gewoon net als een hond en kat.
Schoonzus: Mag dat gewoon dan???
Ik: uhm.....ja.....
Schoonzus: Dus het is je eigen paard?
Ik: Met die vraag begonnen we volgens mij hahaha
Schoonzus: Nou ik snap er helemaal niks van
Zwager: Nou Janine het is gewoon haar knol, net als die katten van d'r! Zo zullen we koffie gaan drinken nu!
Schoonzus: ??????????????????????

whahahahahaah piste in mijn broek van het lachen. Ze snapt werkelijk niet dat je een paard kan kopen. Achteraf dacht ze dat een paard net zoveel kost als een huis ofzo qua aankoop. Whahahaha geweldig.

ClaudiaAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:30

wat mijn nichtje laatst vroeg:
"Wanneer wordt jouw pony eigenlijk een paard?"
Volgens mij denken heel veel mensen dat het allemaal begint met een veulen - pony - paard hahaha.
Ik kan me dat wel indenken hoor ;)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:45

Bo_Cassey schreef:
En een paar jaar terug deze briljante vondst van paps: "Hoe zweet een paard nou? Ook met zijn tong?"

Ik zowat in mijn broek gepiest natuurlijk. Met betraande ogen en veel moeite kreeg ik eruit: "Heb je weleens een paard zien hijgen dan?"

ik zie al een hele rij manegepaardjes naast elkaar op de middellijn na een vermoeiende les :')

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:58

_VIOLET_ schreef:
Bo_Cassey schreef:

ik zie al een hele rij manegepaardjes naast elkaar op de middellijn na een vermoeiende les :')

whahahahaahahah ik zie het ook ineens voor me! _O- _O- _O-

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:42

Vandaag heb ik aan mijn collega's moeten uitleggen dat "longeersjabrakje" een echt woord (en een echt ding) is.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:18

Als je erover nadenkt: wat is dat in vredesnaam voor woord: sjabrakje....

Ikzelf zei laatst tegen mijn moeder dat ik mijn zoontje langs de weg altijd aan de buitenkant laat fietsen. Ze schrok nogal: "Maar je fietst toch zelf aan de buitenkant?"

Jullie snappen het misverstand wel..... :-)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:52

Van niet-paardenmensen kan ik dit nog wel een beetje hebben, maar hoeveel zelfbenoemde paardenmensen hier al niet mee aankomen:

Jullie zien mijn Cassey op de foto, de zwarte. Ze is zwart met sokken, en daar stopt de vergelijking met de Fries. Ze is een sectie A Dales Pony van 1,42.
Maar volgens de paardenmensen is ze:
-Een halve Fries
-Een mini-Fries
-Een jonge Fries
-Een klein gebleven Fries
-Een Fries met aftekeningen en dat mag niet
-Een mislukte Fries.

HET IS GEEN FRIES!!!

Als ze het nog vrágen is het niet zo erg, maar nee... Terwijl ik er vlak naast staan zeggen ze heel intellectueel tegen elkaar: "Kijk, een halve Fries!" Of 1 van de andere opties.

En dan moet je uitleggen dat het een zeldzame inheemse Engelse pony is die niet gefokt wordt in NL... en dat ze dan toevallig zwart is, maar dat ze ook in andere kleuren komen (o echt? dus je hebt ook schimmels? eh.... ja) en dat haar kolletje en witte kroonrand achter toch echt zijn toegestaan.

Vooral dat ze mislukt zou zijn, ik vind dat echt gemeen! Ik zeg nu maar dat het eigenlijk andersom is: Alle Friezen zijn mislukte Casseys :-)

Dales Ponies lijken erg op Fells, maar dan iets groter. Ze hebben dezelfde afstamming. Ik neem aan dat Felletjes ook vaak op deze wijze worden uitgescholden.

Dit is mijn horsey (24 jaar)
Afbeelding

Afbeelding

Ja, een echte Fries!

Wanneer je op google afbeeldingen zoekt op Dales Pony, zie je niet alleen Cassey en haar zwarte soortgenoten verschijnen, maar ook wat andere kleurtjes. De hele witte is waarschijnlijk Dartdale Grey Bobby II, prachtbeest.
En zoek eens op Coverdales Carnival King, de enige dekgerechtigde bay roan hengst.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:00

Staan bij jullie de paarden trouwens ook allemaal op de manege? Dat is namelijk zo vaak 1 van de eerste dingen die ze vragen:"oh, heb jij zoveel grond dan of staat hij op een manege?"
En staan/zitten de niet paardenmensen dan ook verwondert te kijken als je uitlegt dat er ook zoiets is als een pensionstal? En als je vervolgens bij sommigen uit probeert te leggen dat je toch echt geen oud paard hebt hoor je echt de hersenen kraken :=