En van die mensen die echt gaan van als je geen NH doet ben je een dierenbeul! En die hangen dan meestal de zweverige, mieperige manier aan...
Als je mieperig gaat doen met een dominant paard ben je pas echt de sjaak.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik doe op het moment als keuzevak gedrag (ERG leuk!) en ik kan een angstig paard bij ons op stal gewoon half in slaap doen vallen door 'm over zijn neus te kriebelen.
) en maakte zich zo druk (en ik maar negeren) dat ze uitgleed en omviel, halve achterbeen opengehaald. Heeft ze overigens op die schaafwonden niks aan over gehouden, ze was niet eens stijf de volgende dag. Maar goed toen is er even HEEL grondig grondwerk met d'r gedaan.

en zelfs dan gaan de merries vaak voor die hengst door het vuur), maar dominant DOEN over de ander is zeker wel mogelijk. 

esje01 schreef:wat me wel opvalt is dat we zo goed allemaal op een lijn zitten, misschien hebben wij daarom zorgenkindjes?
)
Moet ik eerst een paard voor hebben denk ik.

Ik dacht het ook niet te kunnen, maar ik ben zelf de laatste paar jaar ook veranderd, en daarbij blijkt dus dat ik het gewoon in me heb, om die kalme rustige leider te zijn die vertrouwen geeft.