Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:56

noorhermans1 schreef:
romyloverrr schreef:
inderdaad , neem nou de olie sjijks ,
die rijden je paard gewoon helemaal kapot en kopen weer 1 nieuw paard :n

jammer dat je alle mensen over 1 kam strijkt. echt niet elke sjijk doet dat!

wel het overgrote deel hoor :P

Collie2008

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:03

Ja want jij kent ze allemaal persoonlijk toch?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:04

Ik denk toch als mensen echt voor zo'n beslissing staan dat er wel veel zijn die het doen zeker als je gewoon normaal leven hebt dan is 1 miljoen echt heel veel en kun je vele dingen doen waar je van droomt en eerlijk is eerlijk een paard heb je helaas niet voor je hele leven dus ooit komt er afscheid en daar komt toch ook iedereen overheen dus een eventuele verkoop komt ook weer wel goed. Er is een heel groot verschil tussen iemand die 10.000 of 20.000 bied voor een simpel recreatie paard die niet zoveel waard is of iemand die werkelijk een miljoen geeft. Die 10.000 is ook veel maar is ook zo weer op.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:11

Colway schreef:
Ja want jij kent ze allemaal persoonlijk toch?

nee hoor , maar ik ken wel veel slechte ervaringen en nog
géén goede ervaring

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:13

ik vind het eigenlijk best wel knap dat jij het grootste deel van sjijks kent!

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:15

Ik denk dat mijn ouders me zouden verplichten te verkopen :+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:17

Colway schreef:
Lottie84 schreef:
Moraal van het verhaal:
Ook mensen met veel geld kunnen een paard compleet kapot maken!!!!!!

Ehmmm ja alles kan, maar die gok neem ik voor een miljoen

maar je paard krijgt misschien een rot leven, wordt misschien helemaal dood gereden en dan afgedankt.
maar dat maakt dan niet uit omdat je wel je miljoen hebt :Y)
dat is wel een beetje egoïstisch als je het mij vraagt.
Ik zou nooit een paard verkopen als ik niet zeker weet dat het paard het daar goed krijgt. Een eis van mij is dan ook altijd dat ik contact mag blijven houden. Als ondanks alles mijn paard dan nog niet goed terecht komt, weet ik in ieder geval dat ik niet meer had kunnen doen.
Maar ik vind het te makkelijk om te denken dat iemand met veel geld ook vast wel een hele goede paarden houder is. Waarschijnlijk zeg je zoiets dan meer voor je eigen gemoedsrust ;)
Kijk, misschien komt je paard wél heel goed terecht. Maar ik ga iemand met veel geld dan niet anders behandelen en ik zou bij zo iemand ook gewoon kijken of diegene geschikt is, zo niet, helaas, maar dan zou ik het niet doen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:18

Zoals ik al zei, voor dat geld breng ik hem naar de slager en neem nog een kilo biefstuk mee terug ook

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:19

als je zoiets zegt heb ik nou niet het idee dat je iemand bent die van je paard houdt...
Maar misschien heb ik het mis. Het komt in ieder geval een beetje oppervlakkig over.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:20

jasz schreef:
Ik zou nooit een paard verkopen als ik niet zeker weet dat het paard het daar goed krijgt. Een eis van mij is dan ook altijd dat ik contact mag blijven houden. Als ondanks alles mijn paard dan nog niet goed terecht komt, weet ik in ieder geval dat ik niet meer had kunnen doen.
.

Zekerheid heb je nooit en er worden dagelijks paarden verkocht waarvan de baas wil dat hij een goed tehuis krijgt maar waarvan de paard toch in de handel beland. Wacht maar tot je echt voor de keuze staat, dan denken mensen heel anders

en nog offence, maar de mensen die hier zeggen 'nooit' zijn allemaal kinderen/pubers. De echte grote mensen wereld ziet er gewoon heel anders uit

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:20

Voor dat geld gaat mijn paard echt niet weg! Van geld word een mens niet gelukkig en jij bent wel gelukkig met je paard! Dus nee hij blijft lekker bij mij!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:21

jasz schreef:
als je zoiets zegt heb ik nou niet het idee dat je iemand bent die van je paard houdt...
Maar misschien heb ik het mis. Het komt in ieder geval een beetje oppervlakkig over.

k hou absoluut van mn paard. Maar mn paard is een paard. Een 'maatje' wellicht, maar het blijft een paard. Als ik mn hypotheek niet meer kan dragen gaat m'n paard er als eerste uit. Je kan het oppervlakkig noemen. Ik noem het meer het 'echte' leven

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:23

Colway schreef:
jasz schreef:
.

Zekerheid heb je nooit en er worden dagelijks paarden verkocht waarvan de baas wil dat hij een goed tehuis krijgt maar waarvan de paard toch in de handel beland. Wacht maar tot je echt voor de keuze staat, dan denken mensen heel anders

en nog offence, maar de mensen die hier zeggen 'nooit' zijn allemaal kinderen/pubers. De echte grote mensen wereld ziet er gewoon heel anders uit

ooh, ik ben nog maar een tiener die niks weet van de wereld! dat is het...
ja weet je, ik heb thuis heus niet altijd mega veel geld gehad, ik werk zelf, ga naar school. Ik krijg heus niet alles en ik ben 17 en een half. ik weet de waarde van geld. maar ik blijf erbij dat een echt goede band met een paard naar mijn idee belangrijker is dan geld.
Ik kies niet voor niets voor een opleiding waar niet veel werk in te vinden is, ik ga daar vast en zeker niet rijk van worden. maar dat het mijn passie is, is belangrijker dan geld. Niet alles draait daar om. Hoe fijn ik het ook vind om te kopen wat ik wil.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:24

Ik moet altijd wel een beetje lachen om zulke topics en dan vooral de reacties. Het overgrote deel dat hier roept dat ze hun paard niet voor dat bedrag weg doen heeft uberhaupt niet eens een eigen paard, zijn meisjes van 13/14/15 jaar of het gaat om een shetlander of een paard waar in het echte leven nog niet eens 10.000 voor gegeven zou worden.

Paarden die goed verkocht worden zullen 9 van de 10 keer qua rijerij toch achteruit gaan, omdat ze bij een amateur terecht komen.

Die van mij zouden er vanavond nog voor weg gaan. Voor de helft ook nog wel :).

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:26

Colway schreef:
jasz schreef:

k hou absoluut van mn paard. Maar mn paard is een paard. Een 'maatje' wellicht, maar het blijft een paard. Als ik mn hypotheek niet meer kan dragen gaat m'n paard er als eerste uit. Je kan het oppervlakkig noemen. Ik noem het meer het 'echte' leven

mijn paard zou dan als het echt echt moet ook weg gaan, maar dat is een goede reden.
Zolang ik het geld niet echt nodig heb, gaat mijn paard niet weg.
ik vind dat veel mensen te makkelijk met hun paard omgaan, ik koop een paard voor altijd, ik zou altijd mijn best doen om m te houden. Veel te veel mensen denken te lichtzinnig en doen hun paard weg. Dat vind ik jammer, en daarom ga ik mijn paard voor een miljoen niet weg doen. Tenzij ik die mensen betrouwbaar genoeg vind en ik het geld echt nodig heb.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:30

Nooit.
Zo 1 krijg ik er noooooit meer, dus hij is voor mij veel meer waard dan een miljoen. ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:32

Ik koop mijn paard niet voor altijd maar voor zolang het kan of ik het wil

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:33

ja hoor, me paard mag voor 10.000 nog weg.. no problemo...

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:36

Mijn ezeltje die ik gratis heb gekregen zou nooit weggaan voor een miljoen.
Maar er zit dan ook een hele betekenis achter.
Ik heb hem gekregen van de boer van de zorgboerderij waar ik werk, die is in November helaas veel te vroeg overleden.
Ik had een hele goede band met de boer, die voel ik terug in mijn ezeltje.

Ook heb ik met mijn ezel een 3-daagse wandeltocht gelopen om geld op te halen voor de afgebrande Rainbow Ranch, daar ben ik in Juni een week geweest.
We hebben in totaal 2124 euro opgehaald en dat is best wel bijzonder.

Het is een tijd heel slecht met mij gegaan, daar praat ik liever niet te veel over, maar mede dankzij Iejoor (ezel) gaat het nu weer supergoed!

Het is dan "maar" een ezel maar hij is mij veel te veel waard om hem voor welk bedrag dan ook weg te doen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:44

ach iedereen heeft daar zo zijn eigen mening over :)
maar ik koop een paard voor altijd...
ik snap wel dat je dan ook minder aan een paard gehecht bent, als je alleen een paard wil tot je er genoeg van hebt ;)
wat ik alleen kinderachtig vind is dat ik en anderen niet eens kunnen zeggen dat ik een paard niet voor een miljoen weg zou doen en dat je dan gelijk een stempel opgedrukt krijgt met, 'tienermeisje' 'die weten niks van het leven' 'ach, dat zijn 13/14/15 jarige meisjes' Beetje jammer weer. maar de 'volwassenen' (waar ik over een halfjaar bij hoor _O- ) die zijn veel wijzer en die hebben zoveel van de wereld gezien dat een paard hup de deur uit gaat voor elk bedrag boven de 20.000

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:45

Ik hou erg veel van m'n paard, maar voor een miljoen gaat ie helaas wel weg... Dan koop ik er gelijk een andere voor terug en mijn eigen kleine boerderijtje. En we leven nog lang en gelukkig :7

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:50

jasz schreef:
ach iedereen heeft daar zo zijn eigen mening over :)
maar ik koop een paard voor altijd...
ik snap wel dat je dan ook minder aan een paard gehecht bent, als je alleen een paard wil tot je er genoeg van hebt ;)
wat ik alleen kinderachtig vind is dat ik en anderen niet eens kunnen zeggen dat ik een paard niet voor een miljoen weg zou doen en dat je dan gelijk een stempel opgedrukt krijgt met, 'tienermeisje' 'die weten niks van het leven' 'ach, dat zijn 13/14/15 jarige meisjes' Beetje jammer weer. maar de 'volwassenen' (waar ik over een halfjaar bij hoor _O- ) die zijn veel wijzer en die hebben zoveel van de wereld gezien dat een paard hup de deur uit gaat voor elk bedrag boven de 20.000

ik ben het met je eens toen ik zei dat als ik een pony had hem nooit weg zou doen kreeg ik alleen maar reactie's van: ik wil wel weten hoe jij daar over denkt als je volwassen bent. ik vond het echt heel flauw ik sta bij je in het krijt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:51

Weet je wel wat het betekend om bij iemand in het krijt te staan :')?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:53

dankje! ik heb dat wel vaker op bokt. Als je onder de 20 bent of tenminste onder de 18, dan wordt je afgedaan als seniel of minstens dom. Ik ben dat zat, je mening telt heus niet alleen als je boven 20 bent!
Ik kan van mezelf zeggen dat ik weet wat ik zeg, dat ik geen overhaaste conclusies trek en dat ik geen pennymeisje ben die zelfs als zijnde bankroet nog haar pony zou houden.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:55

Nynke1 schreef:
Weet je wel wat het betekend om bij iemand in het krijt te staan :')?

nou, ze gebruikt het in de een geschikte situatie en ze gebruikt het ook op de goede plek in de zin. daarbij komt ze niet over als iemand die niet weet wat ze zegt! dus ja, dat denk ik wel.