slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:15

Vickyyy schreef:
Hmmm.. k snap niet dat mensen dat over hun hart verkrijgen ** voordat iedereen weer boos word ** iedereen moet het zelf weten! Maar ik verkrijg het niet over mijn hart, om mijn pony te laten slachten.
Ieder voor zich.. Wie het wel doet , heeft ook een hart.. wie het niet doet ook.. ik vind het allebei niet fijn, beide keren ben je pony/paard kwijt.

Precies, het eindresultaat is hetzelfde, dood...........

Het enige verschil is dat na slacht je paard opgegeten wordt tenzij je aangeeft dat ie niet voor consumptie gebruikt mag worden.

Bij een spuitje komt de Rendac, en die maalt je paard tot stukjes van 50mm en verwerkt het tot voer voor andere dieren, of als het niet geschikt is om voer van te maken, doet het daarna in een soort van snelkookpan en verwerkt het op die manier.....

(sorry, maar dat van de Rendac wilde ik toch nog even uitleggen, omdat over slacht wel heel uitgebreid verteld wordt, en over de Rendac komen we niet verder dan dat die het paard ophalen... Knipoog )

Als je paard na slacht niet voor consumptie gebruikt wordt, dan zal de Rendac ook wel langs komen denk ik Knipoog

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:19

Tenzij je het paard laat begraven of cremeren.
En dat kost handen vol geld. En voor mij bewijst zo iets niet hoe veel je van je paard gehouden hebt.
Geef het geld dan liever aan iets uit wat wel zin heeft.
Want zoals ik al zei, het is maar een lichaam.
Het dier zelf voelt er niets van en zijn/haar ziel zal toch voort leven in het hart van de gene die het paard gekend hebben.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:21

Nada schreef:
Oh en wie nog een keer over Martina (BitchyWitchy) durft te zeggen dat ze geen hart heeft, moet mij maar even PB'en.
Ik weet genoeg om het tegendeel hiervan heel goed te bewijzen!

Kusje Kusje Kusje
Thanks Babe!!!

Voor de "liefhebbers" hier nog even de link naar het topic over de excursie naar de Rendac

viewtopic.php?f=48&t=762876&hilit=

Een stel bokkers met brains hebben een excursie gehad naar een slachthuis en naar de Rendac. Verdiep je in beide topics en neem dan het besluit wat voor je paard het eerlijkst is en waar je jezelf het beste bij voelt.........

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:21

Zo, nu is er tenminste een punt. En met dit ben ik het eens.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:22

Nada schreef:
Tenzij je het paard laat begraven of cremeren.
En dat kost handen vol geld. En voor mij bewijst zo iets niet hoe veel je van je paard gehouden hebt.
Geef het geld dan liever aan iets uit wat wel zin heeft.
Want zoals ik al zei, het is maar een lichaam.
Het dier zelf voelt er niets van en zijn/haar ziel zal toch voort leven in het hart van de gene die het paard gekend hebben.

Heel mooi gezegd Nada, en ook heel waar!!! Ja

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:22

BW: link doet het niet.. stuur nog eens

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:24

Vickyyy schreef:
BW: link doet het niet.. stuur nog eens

Moment ff zoeken

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:25

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:28

oke bedankt zal even kijken

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:32

Klinkt niet schokkend. Maar ik vind het nog steeds geen fijn gevoel.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:32

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:17

massy schreef:
ik zou er ook niet aan moeten denken dat een ander mijn paard op zit te eten en vin idd dat ze een vredige dood moeten hebben,,

en wat ik zielig vind paarden die naar de slacht gaan merken dat zelf ook dat ze snel dood gemaakt worden dat is bij koeien enz ook zo dat vind ik echt zoo zoo zielig Verdrietig

is het nou echt zo moeilijk om je eens wat meer te verdiepen Stoom uit je oren

JE PAARD HÓEFT NIET OPGEGETEN TE WORDEN OOK AL BRENG JE HEM WEL NAAR DE SLACHT!

en is het niet juist fijn dat het snel gaat?

*zucht*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:02

Snoevie schreef:
katiavl schreef:
Wat ik persoonlijk niet snap waarom krijgen mensen die uit gevoel voor spuit kiezen zoveel tegenwind en mensen die uit gevoel voor slacht kiezen niet...

dan moet je eens goed het topic doorlezen,ook de 'slachters' onder ons krijgen tegenwind terug.

ik vind beide opties niet verkeerd.
het hangt er voor mij denk ik vanaf voor welke situatie ik kom te staan.

het is alleen niet leuk als de een tegen de ander zegt: ja jij bent een freak als je dit doet of een penny als je dat doet,en ik hield tenminste van mijn paard.

(verdorie,ik had mezelf beloofd me niet meer in deze discussie te mengen,maar het intresseert mij toch wel)

Precies Katiavl en Snoevie, ik snap ook beide kanten, hoor. Maar ik kies voor inslapen na narcose, gebaseerd op mijn ervaringen en gevoel. Ik heb verder nooit iets gezegd over freaks of penny's, alleen dat ik zelf jarenlang vegetarisch ben om principiele zaken en heel goed weet wat er na het inslapen met het inmiddels dode paard kan gebeuren. Ik wil mijn paard laten cremeren, als ik genoeg geld heb (moet het niet volgende week gebeuren). Ik spaar er al voor.
Maar goed, ik stop echt met deze discussie. Het blijft toch een welles-nietes en iedereen moet die keuze zelf maken. Ik weet dat ik voor mezelf de beste keuze gemaakt heb en die hoef ik niet te verantwoorden naar wie dan ook. Ik snap niet dat mensen dat maar blijven doen eigenlijk (ik doe niet pagina's lang al mee, volgens mij Knipoog Zie er mensen tussen staan die de discussie al veel langer voeren Haha! ). Doe gewoon wat je hart je ingeeft. Doei!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:23

@ nadya: idd!
ik snap sowieso niet dat het zo moeilijk lijkt te zijn om iemands keuze , iemands keuze te laten. gelukkig is iedereen vrij om te kiezen wat er met z'n paard gebeurd als het moment daar is. waarom moet het dan een wellús/nietús spelletje gaan worden over wat beter is?

ik heb mijn 30 jaar oude pony 2 jaar geleden in laten slapen in zijn stalletje..hij kon niet meer opstaan.., dit is héél fijn gegaan en natuurlijk is het *PIEEEEP* en blijft dat het ook, maar ik heb mooie herinneringen aan de manier waarop het gegaan is, zo rustig en zo vredig in mijn armen. van te voren had ik al wel een afspraak met de DA dat ( wanneer ik de knoop zou moeten hakken) ik in de kliniek terecht zou kunnen om hem de narcose te geven tegen de narcose tafel aan, zodat hij niet door zn benen zou klappen.

ik ben een tijdje terug bij de slacht wezen kijken en ik kan me geen snellere dood voorstellen dan dat! sta er dan ook totaal niet meer negatief tegenover... máár... mijn paard vind de veewagen het ergste wat haar kan overkomen, vreselijk vind ze het. ik ga het dat beest absoluut niet aandoen om als de tijd daar is, haar eerst nog naar Nijkerk te vervoeren....moet er niet aan denken!

ik kan me voorstellen dat wanneer je een jong paard hebt, wat nog energiek is etc en dan een spuitje moet krijgen dat er verzet is, tenslotte blijven zij vluchtdieren en als zij voelen dat ze niet meer kunnen, kan ik me voorstellen dat ze zich verzetten of zelfs paniek ontstaat.

wat ík persoonlijk het mooiste zou vinden is de pin op eigen weide...in een eigen vertrouwde omgeving en dan toch de snelle dood, zonder besef, zo snel gaat het. maar goed... ook dit is niet altijd mogelijk.

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:38

BW: ik vind de filmpjes maar eng, ik durf niet eens te kijken Bloos Huilen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:51

Vickyyy schreef:
BW: ik vind de filmpjes maar eng, ik durf niet eens te kijken Bloos Huilen

Dan moet je dat niet doen.... Niets moet immers? Je hebt de link nu, en als je ooit denkt dat je het wel aan kan, kun je altijd nog gaan kijken toch?? Haha!

Ik heb de beide linken geplaatst omdat ik hoop dat sommige mensen zich eerst in dit topic verdiepen voordat er van alles geroepen wordt. Knipoog

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:02

BW: Ja, je hebt gelijk. Ik heb een stukje gezien.. dat pony/paard naar binnen werd gebracht. Maar ik werk spontaan misselijk. Dus voor mij is het wachten. Bewaar de link! Nou bokkers veel plezier verder met de discussie

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:04

Vickyyy schreef:
BW: Ja, je hebt gelijk. Ik heb een stukje gezien.. dat pony/paard naar binnen werd gebracht. Maar ik werk spontaan misselijk. Dus voor mij is het wachten. Bewaar de link! Nou bokkers veel plezier verder met de discussie

Lees anders mijn topic eens door, link staat in mijn onderschrift.... Staat beschreven hoe alles ging, en hoe mijn paard zich gedroeg/aanvoelde.

Geen rare foto's of enge verhalen Knipoog

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:09

Ik heb het gelezen. Jeetje, ik leef met je mee. Ik vind het heel dapper van je. Ik had al lang gekotst en alles.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:11

_rosita_ schreef:
@ nadya: idd!
ik snap sowieso niet dat het zo moeilijk lijkt te zijn om iemands keuze , iemands keuze te laten. gelukkig is iedereen vrij om te kiezen wat er met z'n paard gebeurd als het moment daar is. waarom moet het dan een wellús/nietús spelletje gaan worden over wat beter is?

ik heb mijn 30 jaar oude pony 2 jaar geleden in laten slapen in zijn stalletje..hij kon niet meer opstaan.., dit is héél fijn gegaan en natuurlijk is het *PIEEEEP* en blijft dat het ook, maar ik heb mooie herinneringen aan de manier waarop het gegaan is, zo rustig en zo vredig in mijn armen. van te voren had ik al wel een afspraak met de DA dat ( wanneer ik de knoop zou moeten hakken) ik in de kliniek terecht zou kunnen om hem de narcose te geven tegen de narcose tafel aan, zodat hij niet door zn benen zou klappen.

ik ben een tijdje terug bij de slacht wezen kijken en ik kan me geen snellere dood voorstellen dan dat! sta er dan ook totaal niet meer negatief tegenover... máár... mijn paard vind de veewagen het ergste wat haar kan overkomen, vreselijk vind ze het. ik ga het dat beest absoluut niet aandoen om als de tijd daar is, haar eerst nog naar Nijkerk te vervoeren....moet er niet aan denken!

ik kan me voorstellen dat wanneer je een jong paard hebt, wat nog energiek is etc en dan een spuitje moet krijgen dat er verzet is, tenslotte blijven zij vluchtdieren en als zij voelen dat ze niet meer kunnen, kan ik me voorstellen dat ze zich verzetten of zelfs paniek ontstaat.

wat ík persoonlijk het mooiste zou vinden is de pin op eigen weide...in een eigen vertrouwde omgeving en dan toch de snelle dood, zonder besef, zo snel gaat het. maar goed... ook dit is niet altijd mogelijk.

Helemaal mee eens, Roos! Ja

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:11

Vickyyy schreef:
Ik heb het gelezen. Jeetje, ik leef met je mee. Ik vind het heel dapper van je. Ik had al lang gekotst en alles.

Wedden van niet???

Op het moment dat je die keuze moet maken, en je staat achter je keuze, dan kun je heel veel aan hoor Knipoog

Ik ben zelf absoluut niet gelovig, maar mijn oma zegt altijd; "ieder krijgt het kruis dat hij kan dragen".... En ik denk dat ze gelijk heeft.

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:13

Ja, dat denk ik dan ook. Maar dat je die keus kan maken vind ik dapper van je. Ik zou dat niet kunnen. Ik heb nu ook foto's gezien. Dat hun voeten eraf gehakt zijn en dat ze gevilt worden. Maar dat ze worden neer gestoken of geschoten worden hoef ik niet te zien. Ieder voor zich. Ik blijf voor mijn mening. Iedereen moet het zelf weten slacht of spuitje beiden keren ben je pony/paard kwijt. En bij iedereen is het verschillend waar je vredig bij voelt.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:16

Komt tijd, komt raad............. Knipoog

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:18

Ja, maar als je pony/paard word ingeslapen. Word ie dan met zo'n vrachtwagen opgehaald en dat ze hem optillen en zo *ponk* in die wagen laten vallen zodat je z'n botten hoort breken?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:19

ja, maar je kunt ook de speciale paardenservice kiezen, waarbij ze hem met een trailer ophalen.