Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:24

Wauw, zoveel pagina's erbij dat ik echt had verwacht dat er nu een veulen naast stond, maar helaas _O-
Ik denk dat iedereen het hier in dit topic goed bedoeld en dat sommige mensen zich zorgen maken over de mogelijkheid dat Skyla misschien niet drachtig is en in dat geval dus echt heel erg ongezond dik. Ik snap die zorgen ook zeker wel, want in dat geval is de situatie best gevaarlijk voor haar.
Hopelijk komt er snel duidelijk en staat er snel een gezond en knap veulen naast!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:32

lies schreef:
Worden paarden die schijnzwanger zijn ook dik? Want dat zou ook best een verklaring kunnen zijn dan, toch?

Mijn merrie kan ook zo zuur zijn trouwens. Nooit naar mij, juist heel aanhalig is ze. Maar wel naar mijn shet, die haar gelukkig wel van repliek dient en hij is handig zat, dus hij heeft nog nooit verwondingen gehad gelukkig. Ook als ik met iemand samen rijd, kan ze zomaar uithalen. Herken dus wel het agressieve gedrag. Ze heeft ook wat hormoonproblemen, zo geeft ze elke hengstigheid een paar druppels melk en is ze ook het hele jaar door om de 3/4 weken hengstig en niet alleen in het seizoen. Ze krijgt sinds kort Naf oestress, wat al iets lijkt te doen. Ze is iets vriendelijker naar andere paarden. Wel gaf ze nog wat melk deze week.

Naf Magic is ook een geschikt middel. Denk iets algemener dan Naf oestress.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:34

Prima dat mensen zich zorgen maken, en het is ongetwijfeld goed bedoeld. Maar TS heeft toch duidelijk het allerbeste met haar paarden voor en sommige zijn nu gewoon aan het doordrammen. Vind het knap dat TS maar zo aardig blijft reageren, bij mij was dat allang klaar geweest want TS heeft toch echt wel al 20x antwoord gegeven ondertussen. Anyway; nieuwe foto's van Andrélon model Skyla? :D

Artimes

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:36

Jaaaaaa nieuwe foto's! Kom maar door *\%/*

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 08:12

U roept wij draaien :D Skyla (bijna) live:

Afbeelding

Afbeelding

Goede foto's moeten nog even wachten totdat de jongste naar school is gebracht.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:18

Ahhh jaaaa knappe Skyla, buik is zo wel echt goed te zien, of ik wil het zien haha, ben benieuwd wat de uier gaat doen de komende dagen

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:30

Ik blijf ook nog steeds trouw in team veulen :D Ik vind haar buik de laatste dagen echt duidelijk veranderen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 12:09

Ik hoop dat de uier binnenkort ook echt mee gaat doen Artimes! Naar mijn idee veranderd daar ook wel wat maar nog niet echt overtuigend.

Ik zie ook duidelijk veranderingen in haar buik Danielleeee_! En vanmorgen voelde ik ook echt slappere banden, ik wilde dat filmen maar toen vond Skyla het een goed idee om bijna op schoot te kruipen dus dat is mislukt :')
De foto's zijn wel gelukt!

Afbeelding

Afbeelding

Op deze verdwijnt haar buik achter de manen maar ze moet haar reputatie als Andrelon model wel hoog houden natuurlijk :D
Afbeelding

Afbeelding

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:42

Ik heb bij die laatste foto wel het idee dat ze groter worden <3
Ben zooo benieuwd

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 12:45

Slappere banden! :):)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:19

Gooooo skyla *\o/*

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:22

Spannend :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:40

Ik ben net als Polly een keer in de maling genomen.
Ik was een jaar of 18 en had de merrie een maand of negen.
Toen kreeg ze koliek, de dierenarts voelde haar op en zei een beentje te voelen. Daar zat een al bijna voldragen veulen in zei hij.

Dus ik met de vorige eigenaar gebeld maar die zei dat er geen hengst bij had gestaan.

Maar goed, paard werd niet beter dus naar de kliniek. Daar hebben ze mijn toenmalige dierenarts vierkant uitgelachen want hij had geen beentje gevoeld maar een verdikte darm :D

Uiteindelijk kwam het weer goed met haar maar het was wel even een rollercoaster. Mijn ouders waren wel bijzonder opgelucht :')

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:41

Stille meelezer van dit gezellige topic meldt zich. :) Ik ging van team veulen (vanwege de plopjes), naar team twijfel, naar team hooi. Maar deze foto's doen me toch weer naar team twijfel gaan (al neig ik naar hooi.)

Maar uiteraard hoop ik dat ze binnenkort gewoon een lief veulentje naast zich heeft staan. *\o/* *\o/*

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 13:53

Nou die is toch wel echt nog smal vanvoor hoor voor al te overdragen. Ik blijf nog steeds mooi in mijn team hooi hangen :)
22 feb zullen we weten of er iemand gewonnen heeft :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:15

En of iemand zijn sokken moet opeten :+

Ik zit ook nog in team hooi helaas. Maar dat snoetje is hoe dan ook zoooo schattig <3

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 14:47

Ik heb vandaag voor het eerst echt een wat zenuwachtig gevoel. Maar dat kan ook door de harde wind komen, daar word ik ook altijd onrustig van (ben zelf ook net een paard :') ).
We zullen zien wie er uiteindelijk gelijk krijgt, het blijft nog even spannend (wat mij betreft)!

Jeetje wat een verhaal Percy! Dan sta je ook raar te kijken :oo

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:57

Als je zo'n tijdje naast een hengstje hebt gestaan is de kans eigenlijk groot dat er gewoon een veulentje is zit. Ik ben benieuwd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:57

Het waait hier ook weer als een malle!

Mooie verhalen komen hier voorbij...en dat ook de deskundigen er ook zo gruwelijk naast kunnen zitten, maakt dat wij ons weer wat minder schuldig hoeven te voelen met onze hooiploppen :D
Dat beentje, dat is toch te erg!

En Skyla blijft onverstoord naar de camera glimlachen <3

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:37

Omaro schreef:
Stille meelezer van dit gezellige topic meldt zich. :) Ik ging van team veulen (vanwege de plopjes), naar team twijfel, naar team hooi. Maar deze foto's doen me toch weer naar team twijfel gaan (al neig ik naar hooi.)

Hoe lukt het met andere grote beslissingen in het leven? :')

Voor de Andrelon-foto's hoef je idd geen föhn bij vandaag. :roll:

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 19:28

Nou ik voel me dan toch wel enigszins ongemakkelijk met mijn goede gesprekken met een buik vol hooi hoor Shirley  :') Maar ik zal het moedig dragen zolang we hier dan niet over mijn buik door gaan  :+ 
Maar ik hou toch nog steeds wel een beetje hoop. Ik kan me goed relateren aan het proces van Omaro :') al ga ik zelf toch voor veulen. Dit waren Skyla haar uiers en kling aan het eind van de middag:
Afbeelding

Afbeelding

En nog een mooi kapseltje zonder föhn :D

Afbeelding

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:36

Ponytante schreef:
Omaro schreef:

Hoe lukt het met andere grote beslissingen in het leven? :')

Voor de Andrelon-foto's hoef je idd geen föhn bij vandaag. :roll:

Haha ik nu ik mijn reactie nog eens lees snap ik hoe het overkomt. :') Maar dat gaat prima hoor :P Skyla brengt gewoon iedereen in verwarring haha. Zoals het een echte shet betaamt. :Y)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:43

Swift schreef:
Ik bedoel natuurlijk niet de goed onderbouwde posts van mensen die betrokken meeleven in dit topic. Daar vind ik helemaal niks mis mee en juist fijn en leerzaam!
Ik heb het over de, vaak eenmalige, posts met een toon (die op mij) verwijtend/kwetsend over komt. Maar ik begrijp inderdaad dat ik, door onconventionele keuzes te maken, dit ook kan verwachten. En daarom vind het ook belangrijk om wel de tijd te nemen om netjes te antwoorden en mijn keuzes te onderbouwen.
'

Dat doe je ook super goed, ik vind het knap wat voor engelengeduld je hebt!
Ik zou niet zo geduldig zijn haha :o

Ik blijf team veulen en hoewel ik er totaal geen verstand van heb lijken de tietjes toch wel wat groter te zijn geworden.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:57

Weet je wat ik mij ook afvraag ?
Hoe ziet het eruit als jij foto's maakt van haar uier :D
Ik zie het al voor me.......jij op je rug onder Skyla _O- _O- _O-

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 20:15

Verwarring zaaien doet Skyla echt geweldig, zo grappig hoe zoveel mensen zoveel verschillende dingen kunnen zien in dezelfde pony :D

Dank je justdiesel! Ik doe mijn best :o
Ik heb ook wel het idee dat haar uiers langzaam maar zeker wat veranderen.

Zo'n kleine pony is dan wel een uitdaging hoor! Maar Skyla is inmiddels zoveel gewend (we hebben straks echt een hele brave pony na al dit gedoe) dat ik mijn telefoon nu tussen haar achterbenen door hou voor een foto (terwijl ik op mijn hurken achter haar zit) :') Don't try this at home :+