[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:21

Kun je op facebook geen oproep doen bij jou in de buurt waar hij wel 24/7 buiten kan?

Want ook al zet je hem op matten, als de buurpaarden stoffen is dat voor hem nog te veel op dit moment.

Echt balen zeg, het leek zo mooi te gaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:22

Hè das balen. Dit wordt een dure en tijdrovende bezigheid. Dampigheid kun je echt nauwelijks bestrijden (in de hoedanigheid dat hij lijkt te hebben).
Kun je dit fysiek, emotioneel en financieel erbij hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:24

DuoPenotti schreef:
Kun je op facebook geen oproep doen bij jou in de buurt waar hij wel 24/7 buiten kan?

Want ook al zet je hem op matten, als de buurpaarden stoffen is dat voor hem nog te veel op dit moment.

Dit ja! Het heeft echt alleen maar zin als er ook geen hooi en stro in de stallen opgeslagen ligt en de buurpaarden ook van stro af zijn.

Ik zou ook oproepje plaatsen vast bokkers of andere meelevenden die je helpen kunnen.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 18:26

DuoPenotti schreef:

In december kan hij op de buitenstal.. Dan zou het voor een maand zijn. Ik ga rondvragen hier in de buurt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:28

Maar morgenmiddag pas medicatie bij een paard wat op dit moment overduidelijk benauwd is, is toch veel te laat? Of had je voor nu nog medicatie liggen?

Wel balen zeg, zeker nadat het zo goed leek te gaan! :(:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:29

LadyDii schreef:
DuoPenotti schreef:

In december kan hij op de buitenstal.. Dan zou het voor een maand zijn. Ik ga rondvragen hier in de buurt.

een maand is lang als je benauwd bent...

Plus alle medicatie en kosten die je maakt zijn eigenlijk dan voor niets, ook jammer voor je portemonnee en inzet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:32

Ik denk dat we nog wel 100 pagina's steeds kunnen herhalen maar de TS is op de hoogte en weet het nu. Is nog steeds aan haar om er wat mee te doen. Het is de verantwoording van de ts hoe ze handelt hiermee.

Hoe erg je ook vindt dat het niet de juiste oplossing is naar jouw mening.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:33

Maar hoe kan het dat hij nu ineens zo achteruit gegaan is? Is er iets veranderd waarvan hij z’n aanval krijgt? In het begin was het veel minder toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:37

Als je de mogelijkheid hebt, zet het paard 24/7 buiten. Verander desnoods van (pension)stal.
Dit is hetzelfde als je hoefbevangen pony in het volle gras laten staan en je afvragen waarom hij niet beter gaat lopen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:40

Spenk schreef:
Een naam is niet verplicht he in Duitsland.

Daar staat vaak geeneens een naam. Mijn Duitser was naamloos.

Mijn Duitser heeft ook geen naam, hij heeft gewoon een nummer van het stamboek

Oh wat balen dat hij nu weer minder goed gaat! :(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:43

LadyDii schreef:
[ [url=m/xUea9N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas.. :( Gaat niet goed.

Flink pompen, grote neusgaten en opgetrokken, piepende ademhaling is terug..

Man.
-O-
Wat gek na een paar dagen wel positieve vorderingen

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:43

Maar wat voor invloed heeft dr stress van een verhuizing op zijn gezondheid?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:47

Dreamboy schreef:
Maar wat voor invloed heeft dr stress van een verhuizing op zijn gezondheid?

Daar zeg je ook weer iets. Stress kan ook weer de gezondheid negatief triggeren.
Maar hij leek toch wel snel gewend op deze stal? Zal die misschien wel snel wennen ook aan een andere nieuwe omgeving.

Dandelion07

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:15

Ach nee sterkte :knuffel:

Ik heb geen verstand van paarden astma maar als het beter is dat hij buiten komt en dat alle stress van verhuizen waard is, is er niet iemand op bokt in de buurt die een tijdelijk plekje heeft? Ik woon helaas een eind weg en heb weinig ruimte over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:17

Stress weegt denk ik nu niet op. Nog bijna een maand in stof dan kan je de longen daarna kapot hebben.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:29

Spenk schreef:
Stress weegt denk ik nu niet op. Nog bijna een maand in stof dan kan je de longen daarna kapot hebben.

Dat is zeker waar maar stress kan ook de weerstand verlagen waardoor de klachten erger worden. Elk paard reageert anders op verhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:33

Dreamboy schreef:
Spenk schreef:

Dat is zeker waar maar stress kan ook de weerstand verlagen waardoor de klachten erger worden. Elk paard reageert anders op verhuizen.

Klopt maar ik denk je heel eerlijk nu weinig meer te verliezen hebt. Als je paard zo benauwd staat.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:34

misschien klets..maar is het niet zinvol om valkie een tijdje op de zeg maar iets rustgevends te zetten ?

misschien heeft ie flashbacks/angsten ergens zitten die de stress omhoog jaagt(misschien wat gezien of gehoord wat hem innerlijk toch bang maakt?

dat ie daardoor verkeerd gaat ademen?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:44

Eerlijk gezegd begrijp ik de pensionhouder in deze niet zo goed. Als je ziet hoe dit paard er aan toe is maak je toch een uitzondering en zorg je dat hij die paar weken 24/7 naar buiten kan? Ik ken de situatie daar verder niet natuurlijk maar een stuk weiland afzetten is niet zo moeilijk?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:45

Denk dat hij misschien ook een stofallergie heeft. Waarom er allemaal medicijnen in gooien als 24/7 buiten (liefst op gras) de beste oplossing is. Denk zo gevoelig als hij is dat dat ook de enige oplossing is.
Ik ga bijna denken dat hij daarom gevonden is in een natuurgebied :+ Die plek zelf was niet verkeerd.
Laatst bijgewerkt door imaudy op 10-11-22 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:45

Als hij alleen achter kan blijven wel.
Maar als de rest naar binnen gaat en hij dan gaat rennen?

Zoiets kan ik mij voorstellen. Anders lijkt het mij zo moeilijk ook niet te realiseren.

Dreamboy schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik de pensionhouder in deze niet zo goed. Als je ziet hoe dit paard er aan toe is maak je toch een uitzondering en zorg je dat hij die paar weken 24/7 naar buiten kan? Ik ken de situatie daar verder niet natuurlijk maar een stuk weiland afzetten is niet zo moeilijk?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:47

DuoPenotti schreef:
Als hij alleen achter kan blijven wel.
Maar als de rest naar binnen gaat en hij dan gaat rennen?

Zoiets kan ik mij voorstellen. Anders lijkt het mij zo moeilijk ook niet te realiseren.

Misschien is er wel een stalgenoot die haar paard voor die paar weken erbij wil zetten. Maar nogmaals ik ken de situatie daar niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:08

Afbeelding

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 21:51

Saaams schreef:
[ [url=m/0Jut29.png]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet wat het arme dier allemaal heeft meegemaakt.. Het is ook wel allemaal erg veel voor hem natuurlijk.

Huisje.. dan opeens alleen, in een bos.. nieuw huisje, allemaal nieuwe indrukken.. verwerken, wat is er uberhaupt nog meer gebeurd.. na het scheren kwamen er toch wel flinke littekens te voorschijn, lijken wel hooivork wonden of zo iets..

Ik weet het niet.
Kon hij maar praten.

Ik heb twee readingen laten doen en in de laatste kwam wel mishandeling naar boven. Maar tja.. ik ben sceptisch en weet niet wat daar waarheid van is hé.

Achja. Ik geef niet op.
Misterio komt hier wel bovenop. Hoe dan ook.

Ik merk aan mezelf dat het wel even tijd is om zelf eens te ademen, ghehe. Dus ik laat het topic ook even voor wat het is. <3

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:42

Ik ben ook vrij sceptisch als het om readings gaat. Toch heb ik er onlangs een laten doen bij mijn paard. Er kwamen wel degelijk dingen uit die zij nooit kon weten. Dit had dan vooral met zijn fysieke toestand te maken en, behalve ikzelf, wist niemand hiervan. Dat zet je toch wel aan het denken.