Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 23:40

Josien_ schreef:
Joehoe, de Welsh cob merrie is goedgekeurd dus ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaresse van twee knaple bruine merries *\o/* !

Super!! Gefeliciteerd! Foto’s :D

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 01:27

Clairetje81 schreef:
Hoofdstel en bit kan het natuurlijk ook in zitten of inderdaad manier van rijden. Mooi boek! Die ga ik eens lezen!

Jullie snappen dus wel waar mijn twijfel vandaan komt. Paardenwereld kan zo’n rare wereld zijn in die zin. En wil mijn dochter niet nog een teleurstelling aan doen..

Ben benieuwd naar morgen!

@calipso dat zou ik dus ook echt niet kunnen waarderen!

Ik post hier niet vaak maar zou je een tip willen meegeven indien dat nog niet gedaan is. Heeft ze ook gedraafd en gegaloppeerd, meerdere rondjes/voltes voorafgaand aan de balken en het springen? Ik ken een pony waarbij 1 sprong namelijk meteen verschil maakte in het gedrag.

Ineke2

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 08:49

Ik zou bij het weer kijken niet weer springen, dat gaat al goed. Dus geen balken / sprongen in de bak ook. Dan eens kijken hoe hij het doet.

Gefeliciteerd met de verkoop en koop van de paarden allemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:36

Josien, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar foto’s :D

Evamarie hoe is het met jou nieuwe aanwinst? Inmiddels al wat foto’s? :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:57

Josien_ schreef:
Joehoe, de Welsh cob merrie is goedgekeurd dus ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaresse van twee knaple bruine merries *\o/* !

Gefeliciteerd!

@clairetje81, nee ik heb voor mijn dochter nog een 3 jarige Governor die beleerd moet worden en ze rijdt nog een jonge merrie voor haar schoonfamilie, dus die is onder de pannen. Zelf koop ik voorlopig niets meer. Even een pauze na heeuuuulll veel jaren in de paarden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:00

Wel zonde, maar ook begrijpelijk. Gefeliciteerd maar ook sterkte met de verkopen.

Jongen, gefeliciteerd!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 12:52

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties!
Meet Ellie! Eerst een van de verkoopfoto's:
Afbeelding

Op de trailer:
Afbeelding

En vanochtend hier op de weide voorzichtig kennis maken met haar nieuwe vriendjes. Links staat mijn andere merrie, in het midden twee weidegenootjes en rechts Ellie. Voorlopig nog even apart om te wennen, maar over een tijdje lekker samen :D .
Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:18

Gefeliciteerd Josien! Leuk dier en zo te zien voelt ze zich al thuis!

Spannend SCW. Wat is het geworden?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:22

Gefeliciteerd Josien, wat een leukerd!

En fijn dat hij is goedgekeurd padoertje, hoewel afscheid nemen nooit leuk is.

Hier helaas pech, maandag kijkers gehad en was wel enthousiast. Gister echter haar eigen paard die te koop stond afgekeurd waardoor ze sowieso nu geen ander paard kan kopen. Dus ik heb geen kopers meer.
Ik zit nu dus inmiddels wel erg omhoog met mijn paard want hij moet eigenlijk wel binnen twee weken verkocht zijn :=

Dus mocht iemand nog een jong paard zoeken en houden van een uitdaging? :')

Ange1a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:39

Wat een leuk aansprekend dier Josien!
Veel plezier met haar.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:44

Wat een leukerd Josien, veel plezier met haar! Clairetje81 ik ben benieuwd hoe je 2e bezichtiging ging vandaag?
Scw is jouw paard al gekeurd of nog niet?

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:21

@ Josien Gefeliciteerd met je aankoop! Leuk dier!

@pardoertje interessante lijn! Succes met het inrijden! Snap het wel.. Daar zijn jullie dan ook nog wel even druk mee!

2e bezichtiging ging goed! Hij ging gewoon door de bak heen. In stap draf en galop. Ook gewoon op een volte. Daarna nog even een rondje door de wei heen hij was lekker voorwaarts en enthousiast. Oortjes naar voren. Reed groot verkeer langs daar reageerde hij niet op. Dus het is wel een betrouwbaar paard.
Zij rijd hem 4 dagen in de week dressuur dat gaan wij al niet doen. Ambitie van dochter ligt meer bij springen WE en grondwerk.
Er is wel echt een match! En we komen eruit met de prijs en voorwaarden.
Dus wij zijn toch wel erg enthousiast! En blij dat we nog een keer zijn gaan kijken. Heeft mijn twijfels wel weg genomen met wat ik tot nu toe gezien heb.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:24

Clairetje81 schreef:

@pardoertje interessante lijn! Succes met het inrijden! Snap het wel.. Daar zijn jullie dan ook nog wel even druk mee!

2e bezichtiging ging goed! Hij ging gewoon door de bak heen. In stap draf en galop. Ook gewoon op een volte. Daarna nog even een rondje door de wei heen hij was lekker voorwaarts en enthousiast. Oortjes naar voren. Reed groot verkeer langs daar reageerde hij niet op. Dus het is wel een betrouwbaar paard.
Zij rijd hem 4 dagen in de week dressuur dat gaan wij al niet doen. Ambitie van dochter ligt meer bij springen WE en grondwerk.
Dus wij zijn toch wel erg enthousiast! En blij dat we nog een keer zijn gaan kijken. Heeft mijn twijfels wel weg genomen met wat ik tot nu toe gezien heb.

Dat is goed nieuws!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:29

Wat leuk om te horen zeg!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:35

Clairetje81 schreef:

Klinkt goed! Ik ga er vanuit dat je 'm nog even door de medische mangel haalt; hopelijk komt ie daar ook goed doorheen.

Tipje: check even wat ie gewend is aan eten te krijgen.
Niet alleen kan dat een deel van z'n gedrag verklaren; maar ook als jij een heel ander idee van voeren hebt, kan dat allerlei maffe reacties geven.
Als je weet waar ie vandaan komt, kun je daarop inspelen en eventueel je voerbeleid bijstellen of hem rustig laten overstappen op jouw beleid.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:38

Met ikke eens, maar heel fijn dat het goed ging zeg! Hopelijk komt er coor de rest niks uit en hebben jullie er een top paard aan!

Josien, je valt wel op een bepaald type he? Leuk dier zeg!

Desiireeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:51

opisop_shop schreef:
Gefeliciteerd Josien, wat een leukerd!

En fijn dat hij is goedgekeurd padoertje, hoewel afscheid nemen nooit leuk is.

Hier helaas pech, maandag kijkers gehad en was wel enthousiast. Gister echter haar eigen paard die te koop stond afgekeurd waardoor ze sowieso nu geen ander paard kan kopen. Dus ik heb geen kopers meer.
Ik zit nu dus inmiddels wel erg omhoog met mijn paard want hij moet eigenlijk wel binnen twee weken verkocht zijn :=

Dus mocht iemand nog een jong paard zoeken en houden van een uitdaging? :')

Heb je toevallig voor mij wat meer info in pb?

Wij zijn namelijk opzoek naar een nieuw paard na het inslapen van ons vorige paard :(

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:52

Gefeliciteerd Josien met je knappe merrie.

Clairetje .. super dat het zo klikt nu , wordt hij gekeurd ? Een voorzichtige gefeliciteerd alvast :D

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:03

Dat klinkt heel goed clairetje! Zo zie je maar dat een 2e bezichtiging je twijfels kan weg nemen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:15

Gefeliciteerd Josien! Knappe pony <3

Ah wat goed Clairetje! Ben ook wel benieuwd of je nog gaat keuren. Zou het wel aanraden, toch zeker klinisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:19

Romy1234 schreef:
Josien, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar foto’s :D

Evamarie hoe is het met jou nieuwe aanwinst? Inmiddels al wat foto’s? :)

Echt goede foto's maken is mij nog niet gelukt. Maar het gaat geweldig, ze is enorm alert aan de hand. En dat is heel fijn werken. Daarbij staat ze elke dag weer te wachten totdat we samen wat leuks gaan doen. Dat is wel heel zoet. Het is een heel lieve, oplettende en meedenkende merrie. Ze is eigenlijk boven verwachting leuk en meestal heb ik meer werk aan mijn andere paarden omdat ze zo makkelijk is van zichzelf. Echt een schat. In mijn leven heb ik nog nooit zo'n klik gehad met een paard, dus echt een goede match. <3

Ja, ik kan wel zeggen dat ik enorm gelukkig ben met haar!

Leuke vraag, dankje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:21

Josien_ schreef:
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties!
Meet Ellie! Eerst een van de verkoopfoto's:
[ [url=m/rBz27h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de trailer:
[ [url=m/8r4aE4.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vanochtend hier op de weide voorzichtig kennis maken met haar nieuwe vriendjes. Links staat mijn andere merrie, in het midden twee weidegenootjes en rechts Ellie. Voorlopig nog even apart om te wennen, maar over een tijdje lekker samen :D .
[ [url=m/eRVAxg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo, <3 fuiet fieuw! Knappe dame! Gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:23

Clairetje81 schreef:

Wat fijn Clairtje!

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:47

Jazeker! Ga er vanuit dat hij straks gewoon lekker bij ons op stal staat! Nog even duimen draaien!

Wat een leukerd @Evamarie! Wat een leuk hoofdje heeft ze!! Ze klinkt ook als een zoet paardje!!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:56

Leuk paardje, mooie foto’s!

Fijn dat de 2e bezichtiging goed is verlopen en twijfels heeft weggenomen.

Mijn paardje wordt vrijdag gekeurd rond 14:15 (allemaal even duimen, ik help jullie tegen die tijd wel herinneren :D), het is een jonge Engelse Volbloed (niet gekoerst). Voelde gelijk zo goed en vertrouwd, lekker de pas erin maar wel super braaf, lekker sensibel aan het been, heerlijk. Oortjes naar voren, vrolijke jongen. Ik heb bij hem een gevoel wat ik nog niet eerder heb gehad in mijn zoektocht naar paarden (ook vorig jaar niet). Het was alsof alles op zijn plek viel, ik kan het niet zo goed omschrijven. Maar hij is voor 95% wat ik zoek en die overige 5% zit in training.