Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:45

N0a schreef:
suffie schreef:
Oh, die Haflinger is gaaf! Zelf 'zit' ik ook in de Haflingers, sport en fokkerij.

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke bijna 3 jarige ruin :o Mijn donkerbruine, met 4 hoog witte benen en bles is gisteren uit de opfok naar huis gekomen. Heel braaf, moet hem nog nameten, ik gok op 1.70m. Is vorig jaar op de foto geweest en goed bevonden voor de sport.

Twirrewyn; mijn ruin is met Schaap transport vanuit Friesland gebracht naar de Achterhoek. Heel tevreden over.

Heb je niet nog een haflinger te koop? Denk dat meerdere hier in de groep dan wel geïnteresseerd zijn :')

Ja er zijn genoeg hafinger liefhebbers opzoek haha ik hoop in april te starten met de zoektocht naar een haffie

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:05

upendo schreef:
Twirrewyn schreef:
Gefeliciteerd Marigo! Wat een knapperd!

Ik kan mijn paard volgende week ophalen. Zit alleen met het probleem dat mijn instructrice niet kan met de trailer dus nu kijken hoe ik dit even ga regelen. Heb zelf niet een auto wat mag trekken en geen trailer

Iets duurder, maar is een paardentaxi een optie? Of een B vrachtwagentje huren.

Het is inmiddels al opgelost gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:12

FleurSandro schreef:
Ja er zijn genoeg hafinger liefhebbers opzoek haha ik hoop in april te starten met de zoektocht naar een haffie
Zolang iedereen maar van de babyfjorden afblijft, vind ik het prima. :')
Paar jaar geleden werd je er zowat mee doodgegooid en nu zie je ze een heel stuk minder (fjorden in hun algemeen dan, dat er momenteel nog niet veel veulens zijn is logisch).

Marigo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:17

Lieve reacties allemaal!
Fjorden zijn idd zeldzaam ook op dit moment. En net zo snel weg als de haffies. Volgens mij heb ik die bijna 3-jarige fjord gezien. Als het dezelfde is dan is dat een hele knappe. Bezichtiging kunnen plannen ondanks de grote belangstelling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:31

Ik wil echt op zoek naar een veulen omdat ik over een paar maanden weer terug moet naar Engeland, maar niet van plan ben er op de lange termijn te blijven. Idealiter kan het veulen dan in de opfok op het vasteland en tegen de tijd dat het tijd is om naar huis gehaald te worden, woon ik hopelijk ook weer in de EU en zit ik niet met het over en weer exporteren. Daarvoor moeten ze voor permanente export 90 dagen in quarantaine en nog los van de kosten, heb ik dat liever niet als het even kan. :o En mijn vertrouwen in fokbeleid van Britse fokkers in het algemeen is dusdanig laag dat ik er liever een op het vasteland koop dan daar. :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:26

Marigo wat een onwijs leuk beest heb je zeg ;) Gefeliciteerd en heel veel plezier je hebt echt gevonden wat je zocht <3 plaatje hoor en gekeurd op Emmeloord zie ik ;)

Ik heb nog een 1/4 Fjord te koop straks :D is nu 2 x opgezeten poep braaf beest wordt 3 dit jaar. Wil die van het voorjaar als ze ohz te koop zetten.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:16

Marigo schreef:
Lieve reacties allemaal!
Fjorden zijn idd zeldzaam ook op dit moment. En net zo snel weg als de haffies. Volgens mij heb ik die bijna 3-jarige fjord gezien. Als het dezelfde is dan is dat een hele knappe. Bezichtiging kunnen plannen ondanks de grote belangstelling?

Nog niet. Ik twijfel nu omdat ze ruzie heeft met de stalbaas en hij voor 1 maart gehaald moet worden. Voelt een beetje als veel druk. En ik weet dat de markt overspannen is maar wil me niet onder druk laten zetten.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:30

Ik ga uit m'n haflinger comfort zone. En ga toch eens bij iets anders kijken volgende week. Ben benieuwd. Wel 2 uur rijden. Maar moet er wat voor over hebben

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:39

N0a schreef:
Ik ga uit m'n haflinger comfort zone. En ga toch eens bij iets anders kijken volgende week. Ben benieuwd. Wel 2 uur rijden. Maar moet er wat voor over hebben

:D Heb ik twee keer gedaan. Eerst een geweldige New Forest pony gevonden, na een half jaar lag zij plots dood in haar stal en hierna een beauty van een Welsh Cob. Ook van haar mocht ik maar een half jaar genieten, cauda equina werd haar fataal. Toen weer heel snel terug naar de Haflingers en nooit meer anders :')

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:52

Vanmiddag bij een knappe vos met brede witte bles gaan kijken (adv op mp en sporthorses). Was eigenlijk eerder al afgehaakt op het filmpje, maar de eigenaar reageerde op mijn zoekertje op FB gister, dus maar eerlijk opgebiecht wat ik vond. Kreeg een aantal andere filmpjes en was meteen enthousiaster. In de buurt ook nog, dus afspraak gemaakt.
Super lief paard, enorm braaf, makkelijker nageeflijk (leek in eerste filmpje totaal niet) dan verwacht. Maar helaas kan mijn dochter hier rijtechnisch nog niet lekker mee vooruit en is ze het niet geworden (ook de totale optelsom van prijs, niveau en leeftijd tellen hierin mee). Wel denk ik dat ze super geschikt is bij een rijtechnisch wat gevorderde ruiter, maar die echt vooral braaf wil en het leuk vind om eraan te werken. Was wel weer een verademing om gewoon een lief paard te zien, wat netjes voorgesteld werd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:33

Mkango schreef:
Ik wil echt op zoek naar een veulen omdat ik over een paar maanden weer terug moet naar Engeland, maar niet van plan ben er op de lange termijn te blijven. Idealiter kan het veulen dan in de opfok op het vasteland en tegen de tijd dat het tijd is om naar huis gehaald te worden, woon ik hopelijk ook weer in de EU en zit ik niet met het over en weer exporteren. Daarvoor moeten ze voor permanente export 90 dagen in quarantaine en nog los van de kosten, heb ik dat liever niet als het even kan. :o En mijn vertrouwen in fokbeleid van Britse fokkers in het algemeen is dusdanig laag dat ik er liever een op het vasteland koop dan daar. :))

Misschien bij Fokkerij vd Berg kijken? Daar kan ie volgens mij ook in de opfok blijven staan :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:43

suffie schreef:
N0a schreef:

:D Heb ik twee keer gedaan. Eerst een geweldige New Forest pony gevonden, na een half jaar lag zij plots dood in haar stal en hierna een beauty van een Welsh Cob. Ook van haar mocht ik maar een half jaar genieten, cauda equina werd haar fataal. Toen weer heel snel terug naar de Haflingers en nooit meer anders :')

Heel motiverend dit :') hahahaha!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:45

N0a schreef:
suffie schreef:

Heel motiverend dit :'

Iemand nog een leuk hobbelpaard in de aanbieding?

Wat een verschrikkelijke ervaring met paarden kopen zeg, dan vergaat het plezier erin echt wel

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:16

Citaat:

Wat een verschrikkelijke ervaring met paarden kopen zeg, dan vergaat het plezier erin echt wel

Oh jee wat is er gebeurd?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:38

Kijken jullie eigenlijk alleen op marktplaats en sporthorses of mis ik websites?

Luna02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:51

Kimberley_ schreef:
Kijken jullie eigenlijk alleen op marktplaats en sporthorses of mis ik websites?

Ik houd Facebook ook in de gaten naast de 2 die je al noemde :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:56

kyrkelover schreef:
Citaat:

Oh jee wat is er gebeurd?
Ik denk dat ze doelde op het bericht van suffie over de twee paarden die al vrij snel na aankoop overleden zijn. :P

Lijkt me inderdaad een afschuwelijke ervaring. -O-

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:17

Ja inderdaad, 2x een paard kopen en 2x zo snel afscheid moeten nemen lijkt me echt zo erg.
Dan is de 2x afkeur en 1x vage afzegging (na gesloten deal) ineens een stuk minder erg. Relativeert wel.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:08

Esther_r20 schreef:
Ja inderdaad, 2x een paard kopen en 2x zo snel afscheid moeten nemen lijkt me echt zo erg.
Dan is de 2x afkeur en 1x vage afzegging (na gesloten deal) ineens een stuk minder erg. Relativeert wel.

Nou inderdaad, dat gevoel kreeg ik ook meteen. Het is echt mijn grootste nachtmerrie om een nieuw paard zo snel te moeten laten gaan en dan nog eens 2x, verschrikkelijk :(:)

Kimberley_ schreef:

Facebook en ook nog wat websites van goed aangeschreven handelaren/fokkers die ik dagelijks in de gaten hield. Mijn nieuwe merrie heb ik gevonden op Marktplaats. :j

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:09

Kimberley_ schreef:

Facebook deed t m voor mij. En ik heb daarnaast een zoekertje achtergelaten bij alle goede Haflinger stallen die ik kon vinden/aanbevolen kreeg. Best wel wat op die manier voorbij zien komen.
Heb je de voorkeur voor een bepaald ras? Dan helpt het ook om van groepen op FB lid te worden met liefhebbers/eigenaren van dat ras. Op die manier zie je ook soms ander soort aanbod voorbij komen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:52

Marigo schreef:
Kimberley_ schreef:

Facebook deed t m voor mij. En ik heb daarnaast een zoekertje achtergelaten bij alle goede Haflinger stallen die ik kon vinden/aanbevolen kreeg. Best wel wat op die manier voorbij zien komen.
Heb je de voorkeur voor een bepaald ras? Dan helpt het ook om van groepen op FB lid te worden met liefhebbers/eigenaren van dat ras. Op die manier zie je ook soms ander soort aanbod voorbij komen.

Gek van haflingers, fjorden en quarters maar pin me daar niet op vast. Heb me al aangemeld bij verschillende groepen maar kan nou niet zeggen dat daar veel voorbij komt.. maar waarschijnlijk heb ik de verkeerde groepen dan

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:50

Ik ben (zeer waarschijnlijk) ook geslaagd. Morgen wordt ze gekeurd. Dat wordt dus vannacht weer niet slapen :D

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:06

Veraaaaah schreef:
Ik ben (zeer waarschijnlijk) ook geslaagd. Morgen wordt ze gekeurd. Dat wordt dus vannacht weer niet slapen :D

Spannend!! Ik duim heel hard voor je.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:08

Veraaaaah schreef:

Oeh! Duimen draaien *\%/*

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:08

Gek van haflingers, fjorden en quarters maar pin me daar niet op vast. Heb me al aangemeld bij verschillende groepen maar kan nou niet zeggen dat daar veel voorbij komt.. maar waarschijnlijk heb ik de verkeerde groepen dan[/quote]

Haha hebben we dezelfde smaak ;) Zelf een oproepje plaatsen kan ook iets opleveren. De koudbloeden liefhebbers groep op FB vond ik wel een goeie. Komt niet super vaak aanbod. Maar wat er staat is vaak wel echt goed.