Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mist schreef:Omheining is 2 m, komt draad op 20cm, 1,20/1,10 ,1.90, en 2 draden die naar buiten overhangen. Daarnaast 2 aardedraden onder de 1,20 en tussen de overhangende schrikdraden. Er ontbreekt nog 154m herashekwerk bij de beukenhaag van de buren, die komen ze deze week of volgende week zetten.
Loretta schreef:Mist schreef:Omheining is 2 m, komt draad op 20cm, 1,20/1,10 ,1.90, en 2 draden die naar buiten overhangen. Daarnaast 2 aardedraden onder de 1,20 en tussen de overhangende schrikdraden. Er ontbreekt nog 154m herashekwerk bij de beukenhaag van de buren, die komen ze deze week of volgende week zetten.
Ook zeker rekening houden met het feit dat als de wolf klimt dat hij dan geen contact met de grond heeft en dus geen schok krijgt.
Jessix schreef:Voor mij is het verschil dat een wolf zijn een instinct volgt en een mens beter zou moeten weten.
Loretta schreef:Ligt het nu aan mij of is het echt zo dat sommige pro wolvers de wolf helemaal geweldig vinden omdat die het vooral de boeren moeilijk maakt waar hun een diepgewortelde haat voor voelen. Daarbij niet kijkende naar de verdere maatschappelijke gevolgen en ook niet open staan voor de eventuele gevaren die het heeft voor andere kwetsbare soorten.
https://www.facebook.com/kees.meerman/p ... 1628032609
Ik weet niet wat het is. Maar als ik sommige reacties lees dan krijg ik toch niet het gevoel dat het om om rationele argumenten gaat. Maar misschien ben ik ook zelf wel vooringenomen. Ik zal wel eens willen weten hoe anderen daar tegen aan kijken.
pien_2010 schreef:Volgens mij spreekt hier een veganist die tegen al dat wegeten is van dieren door de mens, en mensen opportunisten vindt nu ze zo verontwaardigd zijn dat wolven vee van boeren eet.
Hij vindt dat misplaatst die veronttwaardiging. Dit is niet gericht tegen de boer en het boeren in mijn ogen.
Voor alle duidelijkheid ik deel zijn mening niet, maar begrijp wel wat hij wil zeggen en kan die redenering ook volgen. Zoals zo vaak op social media is het te ongenuanceerd en wat onduidelijk.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Volgens mij spreekt hier een veganist die tegen al dat wegeten is van dieren door de mens, en mensen opportunisten vindt nu ze zo verontwaardigd zijn dat wolven vee van boeren eet.
Hij vindt dat misplaatst die veronttwaardiging. Dit is niet gericht tegen de boer en het boeren in mijn ogen.
Voor alle duidelijkheid ik deel zijn mening niet, maar begrijp wel wat hij wil zeggen en kan die redenering ook volgen. Zoals zo vaak op social media is het te ongenuanceerd en wat onduidelijk.
Die veganisten heb ik nog nooit begrepen. Ze zeggen zo enorm tegen dierenleed te zijn. Maar dit is natuurlijk ook dierenleed. En tevens zijn ze ook tegen alle mensen die hun huisdieren met alle liefde verzorgen en daarnaast veilligheid bieden. Dan lijkt het mij meer op een haat jegens mensen. En interesseert ze het lot van dieren geen ene fiets.
DuoPenotti schreef:veganisten in de kamer, dan krijg je dit
DuoPenotti @ [NM] Nieuwe dierenwet veehouderij en huisdieren
DuoPenotti schreef:veganisten in de kamer, dan krijg je dit
DuoPenotti @ [NM] Nieuwe dierenwet veehouderij en huisdieren
Loretta schreef:DuoPenotti schreef:En waarom heeft die koe die die wolf dood heeft gebeten geen goed leven?
Staat toch ook in de wei.
Hoe meer pro wolf hoe meer dieren er binnen gehouden gaan worden.
Hij is van een boer. Dan is zijn leven per definitie slecht.