Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:32

Omheining is 2 m, komt draad op 20cm, 1,20/1,10 ,1.90, en 2 draden die naar buiten overhangen. Daarnaast 2 aardedraden onder de 1,20 en tussen de overhangende schrikdraden. Er ontbreekt nog 154m herashekwerk bij de beukenhaag van de buren, die komen ze deze week of volgende week zetten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:33

Jeetje

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:40

Mist schreef:
Omheining is 2 m, komt draad op 20cm, 1,20/1,10 ,1.90, en 2 draden die naar buiten overhangen. Daarnaast 2 aardedraden onder de 1,20 en tussen de overhangende schrikdraden. Er ontbreekt nog 154m herashekwerk bij de beukenhaag van de buren, die komen ze deze week of volgende week zetten.

Ook zeker rekening houden met het feit dat als de wolf klimt dat hij dan geen contact met de grond heeft en dus geen schok krijgt.

Mist

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:41

Vandaar de aardedraden

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:41

Loretta schreef:
Mist schreef:

Ook zeker rekening houden met het feit dat als de wolf klimt dat hij dan geen contact met de grond heeft en dus geen schok krijgt.

Ze schrijft toch ook dat er nog aardedraden tussen komen ;)

Pittig Mist! Enorm zonde dat het zo moet.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:07

Dat is echt wel een grondige aanpak. Ben beetje jaloers. Hier is het toch wel een beetje houtje-touwtje. Maar goed, onze tuin is erg lastig met overal bomen en struiken op de erfgrens. Als ik jongere paarden zou hebben zou ik er ook zoiets neerzetten, voor zover dat dan mogelijk is.
Maar mijn paarden zijn 28 en 25 en na deze twee komen er geen nieuwe meer. Voor nu heb ik overal zo'n 1.50 hoog en zes draden. Plus 6 joule en 12.000 volt.

Check ook elke avond of de stroom overal in orde is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:25

Goede omheining Mist. Daar hou je ze mee buiten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:26

Zo als dat niet meer helpt weet ik het ook niet meer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:35

Voor mij is het verschil dat een wolf zijn een instinct volgt en een mens beter zou moeten weten.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:00

Jessix schreef:
Voor mij is het verschil dat een wolf zijn een instinct volgt en een mens beter zou moeten weten.

Sorry had mijn bericht verwijderd omdat ik achteraf toch dacht, eigenlijk is het wel heel iets anders is dan de wolf. Zal de link weer neerzetten.

https://nos.nl/artikel/2383179-politie- ... ende-hobby

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:53

Ligt het nu aan mij of is het echt zo dat sommige pro wolvers de wolf helemaal geweldig vinden omdat die het vooral de boeren moeilijk maakt waar hun een diepgewortelde haat voor voelen. Daarbij niet kijkende naar de verdere maatschappelijke gevolgen en ook niet open staan voor de eventuele gevaren die het heeft voor andere kwetsbare soorten.

https://www.facebook.com/kees.meerman/p ... 1628032609

Ik weet niet wat het is. Maar als ik sommige reacties lees dan krijg ik toch niet het gevoel dat het om om rationele argumenten gaat. Maar misschien ben ik ook zelf wel vooringenomen. Ik zal wel eens willen weten hoe anderen daar tegen aan kijken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:02

Die snappen het verschil niet tussen slachtpin en levend opgegeten worden. Kennelijk zijn zij er van overtuigd dat de slachtpin een langere lijdensweg is?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 00:27

Als iemand zegt dat vlees eten hetzelfde is, zou je moeten zeggen dat je niet met een mes de wei in gaat om een stukje biefstuk uit de koe te snijden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:31

Ja dat gevoel krijg ik soms ook.
Buitengebied staat gelijk aan boer. Burgers wonen er ineens ook niet meer.
Staat gelijk aan megastal (heel vreemd bij het onderwerp wolf)
En ja die houden niet van dieren want ja ze gaan ooit naar de slacht.
En daar houd het nadenken dan op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:48

Loretta schreef:
Ligt het nu aan mij of is het echt zo dat sommige pro wolvers de wolf helemaal geweldig vinden omdat die het vooral de boeren moeilijk maakt waar hun een diepgewortelde haat voor voelen. Daarbij niet kijkende naar de verdere maatschappelijke gevolgen en ook niet open staan voor de eventuele gevaren die het heeft voor andere kwetsbare soorten.

https://www.facebook.com/kees.meerman/p ... 1628032609

Ik weet niet wat het is. Maar als ik sommige reacties lees dan krijg ik toch niet het gevoel dat het om om rationele argumenten gaat. Maar misschien ben ik ook zelf wel vooringenomen. Ik zal wel eens willen weten hoe anderen daar tegen aan kijken.

Volgens mij spreekt hier een veganist die tegen al dat wegeten is van dieren door de mens, en mensen opportunisten vindt nu ze zo verontwaardigd zijn dat wolven vee van boeren eet.
Hij vindt dat misplaatst die veronttwaardiging. Dit is niet gericht tegen de boer en het boeren in mijn ogen.

Voor alle duidelijkheid ik deel zijn mening niet, maar begrijp wel wat hij wil zeggen en kan die redenering ook volgen. Zoals zo vaak op social media is het te ongenuanceerd en wat onduidelijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:04

pien_2010 schreef:
Volgens mij spreekt hier een veganist die tegen al dat wegeten is van dieren door de mens, en mensen opportunisten vindt nu ze zo verontwaardigd zijn dat wolven vee van boeren eet.
Hij vindt dat misplaatst die veronttwaardiging. Dit is niet gericht tegen de boer en het boeren in mijn ogen.

Voor alle duidelijkheid ik deel zijn mening niet, maar begrijp wel wat hij wil zeggen en kan die redenering ook volgen. Zoals zo vaak op social media is het te ongenuanceerd en wat onduidelijk.

Die veganisten heb ik nog nooit begrepen. Ze zeggen zo enorm tegen dierenleed te zijn. Maar dit is natuurlijk ook dierenleed. En tevens zijn ze ook tegen alle mensen die hun huisdieren met alle liefde verzorgen en daarnaast veilligheid bieden. Dan lijkt het mij meer op een haat jegens mensen. En interesseert ze het lot van dieren geen ene fiets.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:16

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Die veganisten heb ik nog nooit begrepen. Ze zeggen zo enorm tegen dierenleed te zijn. Maar dit is natuurlijk ook dierenleed. En tevens zijn ze ook tegen alle mensen die hun huisdieren met alle liefde verzorgen en daarnaast veilligheid bieden. Dan lijkt het mij meer op een haat jegens mensen. En interesseert ze het lot van dieren geen ene fiets.

Lorette dat is een ingewikkelde en interessante discussie die hier denk ik niet thuis hoort. Ik begrijp wat je zegt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:21

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:39

Wij hebben ook een koe voor de slacht. Staat lekker een paar jaar in de wei.(met andere koeien) Wordt dan opgehaald, bij de lokale slager direct gedood. Zou het toch verschrikkelijk vinden als ik die (levend) half opgegeten in de wei vind. En zeker niet omdat ik hem dan zelf niet op kan eten maar ik probeer haar zo goed mogelijk te verzorgen en aan het einde zo min mogelijk stress te bezorgen. Vind ik toch echt wel een verschil.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:45

Naja, jouw koe heeft tenminste een goed leven.

Ik vind al die meningen en reacties mbt de vleesetende mens ook zwaar overtrokken maar het gaat natuurlijk niet alleen om het sterven zelf maar vooral om het leven daarvoor. En in die zin snap ik de vergelijking wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:50

En waarom heeft die koe die die wolf dood heeft gebeten geen goed leven?
Staat toch ook in de wei.

Hoe meer pro wolf hoe meer dieren er binnen gehouden gaan worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:53

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:53

DuoPenotti schreef:

Hij is van een boer. Dan is zijn leven per definitie slecht.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:56

DuoPenotti schreef:
veganisten in de kamer, dan krijg je dit
DuoPenotti @ [NM] Nieuwe dierenwet veehouderij en huisdieren

Ik vind dat dieren echt wel betere voorwaarden moeten krijgen maar het moet wel veilig zijn. Wij dachten 16 jaar geleden toen we van de stad naar het platteland kwamen ook leuk de konijntjes buiten heel natuurlijk te houden. Helaas niet gedacht aan vossen, marters en roofvogels. In de stad liep vroeger mijn konijntje ook gewoon in de tuin maar ja dat kan hier dus niet. Nu was dat hok wel makkelijk veilig te maken.
Maar nu ze willen dat de dieren natuurlijker worden gehouden, laten ze ook steeds meer roofdieren los en dat gaat niet zo goed samen. Ik heb al mijn beesten altijd zo natuurlijk mogelijk gehouden en nu ben ik juist bezig ze steeds meer te beperken (en niet omdat ik dat wil maar om hun veiligheid). En dan zou je straks je paard niet op stal mogen zetten (ben geen voorstander van stallen maar in nood) tegen de roofdieren?

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:59

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:

Hij is van een boer. Dan is zijn leven per definitie slecht.

Hier staan heel veel (boeren) koeien buiten maar schijnbaar denken mensen altijd dat boeren per definitie heel slecht voor hun dieren zorgen.