Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Linsey1998 schreef:Leuk topic! Ik heb vandaag mijn E pony teruggebracht naar de vorige eigenaar. Totale miskoop, pony bleek niet gezond. Dus nu gaat de zoektocht weer verder naar een leuke D/E pony of paard.
Linsey1998 schreef:Leuk topic! Ik heb vandaag mijn E pony teruggebracht naar de vorige eigenaar. Totale miskoop, pony bleek niet gezond. Dus nu gaat de zoektocht weer verder naar een leuke D/E pony of paard.
Linsey1998 schreef:Gefeliciteerd Milo!!
Wat er te leren valt: zet in het contract dat je een paard mag terugbrengen als hij binnen 3 of 6 maanden een gebrek heeft waarvan je kan aantonen dat het bij de vorige eigenaar is ontstaan. Daarnaast ga zeker 2 a 3 keer proefrijden of kijken
Wat er te leren valt: zet in het contract dat je een paard mag terugbrengen als hij binnen 3 of 6 maanden een gebrek heeft waarvan je kan aantonen dat het bij de vorige eigenaar is ontstaan. Daarnaast ga zeker 2 a 3 keer proefrijden of kijken
Autumnn schreef:Linsey1998 schreef:Gefeliciteerd Milo!!
Maar is zoiets rechtsgeldig.....
robinxfellow schreef:Ik ben vandaag dus wezen kijken bij een 12 jarige rijnlander ruin. Hij was over het algemeen best rustig en schrok nergens van. Dus leek me veelbelovend, alleen met rijden begon die alsnel met hoofdschudden en het klapperen van zijn lip/mond. Volgens de eigenaresse deed hij dat uit trotsheid maar ik irriteerde me er best aan want daardoor was hij niet erg makkelijk te rijden. Ook merkte ik dat hij toch groter is dan dat ik zelf fijn vind, grote passen/galopsprongen die ik niet lekker kon uitzitten. Ook nog stukje langs de weg gestapt en daar was hij dan weer heel braaf en nuchter, maar wel steeds dat met z'n hoofd, Ik zou nog even overleggen met een collega die er meer van weet maar in de auto had ik eigenlijk al zoiets van; nee, dit is hem niet dus ik ga niet nog een keer kijken. Dus moet weer verder opzoek..
Zonnebloem92 schreef:Ah wat fijn Milo, ik ben benieuwd naar de foto's!
Hier ook een koopcontract vanuit de stal waar mijn paard vandaan komt, stonden ook dingen in als de koop ontbinden bij verborgen gebreken.
Helaas bleef het paard echt een mismatch en mocht ik dit paard terug brengen, zij hebben mij toen aan een ander paard geholpen. Vond dat echt een goede service (daar stond immers niets over in de overeenkomst).
PSvanLot schreef:Linsey1998 schreef:Gefeliciteerd Milo!!
Dat krijg je bij een particulier volgens mij echt niet voor elkaar.
Marlies1 schreef:MISTRAL94 schreef:Bij een stal hoeft dat niet, want dan bepaalt de (Nederlandse) wet dat als zich binnen 6 maanden na aankoop een gebrek voordoet, dit gebrek vermoed wordt te hebben bestaan ten tijde van de aankoop. Het is dan aan de stal om aan te tonen dat dit anders is.Ook niet bij een stal
Marlies1 schreef:MISTRAL94 schreef:Bij een stal hoeft dat niet, want dan bepaalt de (Nederlandse) wet dat als zich binnen 6 maanden na aankoop een gebrek voordoet, dit gebrek vermoed wordt te hebben bestaan ten tijde van de aankoop. Het is dan aan de stal om aan te tonen dat dit anders is.Ook niet bij een stal
PSvanLot schreef:Marlies1 schreef:Bij een stal hoeft dat niet, want dan bepaalt de (Nederlandse) wet dat als zich binnen 6 maanden na aankoop een gebrek voordoet, dit gebrek vermoed wordt te hebben bestaan ten tijde van de aankoop. Het is dan aan de stal om aan te tonen dat dit anders is.
Zoals jij het zegt is het in Nederland idd geregeld.
ikke schreef:PSvanLot schreef:
Zoals jij het zegt is het in Nederland idd geregeld.
Nope, zo werkt dat niet in NL.
De basis is weliswaar het consumentenrecht, maar het moet wel aannemelijk zijn dat het al voor de koop aanwezig was. Dat is bij een hoop dingen heul lastig.......