Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
echter heb ik zelf veel ervaring en galoppeert en draaft mijn dochter al probleemloos rond op de oude shet
Maargoed voor mij te vroeg, maar ik kan wel even kijken als ouder van een jong kind naar deze add
NenaC schreef:op schimmel haakt niet iedereen af nee, maar op appaloosa toch al wel meer. Verder ken ik de advertentie niet, maar als het erg veel tekst is, haak ik ook af, dan krijg ik altijd zo'n idee dat de verkoper eigenlijk niet wil verkopen en je de rest van je leven blijft stalken over hoe het met pony gaat.

cobiie schreef:Blijft lastig Ilora, ligt er natuurlijk aan bij wat voor pony's je gaat kijken.
Bij een 3 jarige verwacht ik een andere "braafheid" dan bij een 20 jarige en bij een toekomstige talent voor de wedstrijdsport tov een half dode manegepony ook.
( alleen begin foto is andere, stond er wel al tussen)StalNollie schreef:ilora ik hoor het vaker als ik mensen spreek, brave pony die uiteindelijk niet te houden zijn erg jammer. dat is de rede waarom ik nog een c pony heb staan al een jaar omdat deze gewoon nog niet geschikt is voor de jongere beginnende ruiters ( en ik verkoop zo goed als bijna alleen maar kinderponys) onlangs een d pony verkocht die in jullie straat paste.
en ik verkoop niet pushend onlangs mensen weg gestuurd zonder pony meisje had pas 4 keer gereden wilde de 3.5 jarige hier kopen maar meisje kreeg geen begeleiding ( heb ze pony dan ook sterk afgeraden, eerlijke koop duurt het langs )
Heb me adv aangepast voor de degene via pb dank voor jullie input ( nu dus aangepast tips nog altijd welkom)
0000 schreef:Even iets waarvan ik heel benieuwd ben hoe anderen het aanpakken. Het gebeurt me de laatste tijd best regelmatig dat er mensen komen kijken die al een dosis pech achter de rug hebben. Denk aan blessures, ellende, paarden met problemen, soms in combinatie met minder eerlijke verkopers. Ik vind het erg moeilijk om hier correct mee om te gaan. Aan de ene kant gaan mijn paarden met een eerlijk verhaal weg alleen ik kan ook niet in de toekomst kijken....Als ik ze een aantal maanden op stal heb, ze flink in het werk staan en ik geen problemen ondervind heb ik veel vertrouwen in de gezondheid en hardheid van een paard. Maar ik kan niet garanderen dat er dus nooit problemen ontstaan....omdat ik niets wil beloven wat ik niet kan waarmaken ben ik altijd wat terughoudend maar ja, mensen die al twijfelen help je daar ook niet mee vooruit. Ik vind het ook vervelend als kijkers bijna de problemen eraan praten, paard dat eens boos kijkt zal wel rugproblemen hebben, een jong dier zonder balans kijken ze bijna kreupel (of rijden ze teugelkreupel en dan ligt het alsnog aan het paard)...Dan zou ik het liefst gewoon zeggen dat het paard niets mankeert en gezond is maar in hoeverre kan je dat garanderen op termijn.....niet imo. Kortom, welke uitspraken wel en niet doen? En hoe ga je om met mensen die door pech zo voorzichtig zijn geworden dat ze liefst alles willen uitsluiten?
Wanneer die paarden niet meer op je erf staan heb je geen zicht meer op wat ermee uitgehaald wordt, dus zou dan geen extra lange garantie termijnen geven.