De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:47

Niks gezien maar ik haak altijd af op teveel tekst. Want in woorden kun je toch niet overbrengen hoe een pony is of zich gedraagt bij jou.

Daarnaast wat is jong? Andere kant, een jonge pony is imo ook nog geen betrouwbare kinderpony. Dat zijn imo pony’s die al veel hebben gezien en meegemaakt hebben met net iets minder beginners.

Schimmeltjes haakt echt niet iedereen op af hoor. Als het een leuke pony is blijven mensen niet om die reden weg.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:48

Ik heb de add nog niet gezien, voor volgend jaar zoek ik een leuke pony voor mijn dan (jawel) 5 jarige ;) echter heb ik zelf veel ervaring en galoppeert en draaft mijn dochter al probleemloos rond op de oude shet ;) Maargoed voor mij te vroeg, maar ik kan wel even kijken als ouder van een jong kind naar deze add ;)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:23

op schimmel haakt niet iedereen af nee, maar op appaloosa toch al wel meer. Verder ken ik de advertentie niet, maar als het erg veel tekst is, haak ik ook af, dan krijg ik altijd zo'n idee dat de verkoper eigenlijk niet wil verkopen en je de rest van je leven blijft stalken over hoe het met pony gaat.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:53

NenaC schreef:
op schimmel haakt niet iedereen af nee, maar op appaloosa toch al wel meer. Verder ken ik de advertentie niet, maar als het erg veel tekst is, haak ik ook af, dan krijg ik altijd zo'n idee dat de verkoper eigenlijk niet wil verkopen en je de rest van je leven blijft stalken over hoe het met pony gaat.

Pony is het probleem idd niet. De vele herhalende tekst wel. Dat is gewoon niet aantrekkelijk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:29

Dank voor jullie input en tips etc en zie toch wel dat adv netjes is en prijs ook. Ligt er waarschijnlijk aan jonge pony voor jonge kinderen dat dit mensen misschien toch afschrikt.

Mer1980 ben nog wel erg benieuwd wat jij ervan vind jij bent namelijk wel het doelgroep

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:07

Ben heel benieuwd naar de advertentie. Mijn dochter is 9 en de advertenties die ik voorbij zie komen zijn bijna altijd hetzelfde. Ponies kosten meestal ca 2500

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:35

Ik heb de advertentie gezien.
Ik vind de lap tekst onduidelijk en onsamenhangend.
Maak het concreter.

Uit de foto's haal ik nergens echt uit dat hij zo braaf is voor kleine kinderen.
Ja zo stilstaand er op zitten durf ik hier bij mijn niet zadelmakke die hier staat zelf nog aan. Daar lees je niets aan af. :)
En dan rijd een ouder kind hem zo te zien wel netjes, maar die is meer ervaren.

Dus ik zou zeggen maak de tekst korter.
Duidelijke foto stand voor zijn exterieur , draf, want hij heeft mooie gangen, laat ze zien.
En dan ook echt duidelijk de brave dingen die hij doet.
Met kleine kinderen rijden.
Tijdens een buitenrit.
Laat zijn positieve kanten ook echt in de foto's zien.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:28

Nou ik heb de add bekeken en wat een onwijs leuke pony, ik zou zeker volgend jaar gaan kijken met mijn dochter als ik zoiets tegenkom. Nu hoor ik vaak zeggen dat de prijs goed is. Nu is dat opzich ook wel zo, maar ik kan ook hele leuke brave a-welshjes kindmak met papier kopen voor minder waar ik bij wijze van spreke ook nog een veulentje mee kan fokken (merries dan) ze staan erop tussen de 850 en 1500 zegmaar in dit formaat. Dus ondanks dat de prijs ok is, zou ik het er zelf iet voor neerleggen. Daarnaast, en ik denk dat dat de grootste reden is dat je weinig oprecht geïnteresseerden hebt. je zit voor de winter. Het is vroeg donker en de kindjes uit je doelgroep die erop moeten rijden kunnen veelal omdat pa en ma werken pas in het donker naar de pony toe en veel ouders en kids hebben daar wat minder trek in. Daar komt ook nog eens bij kijken dat het zo'n beetje uitverkoop is qua pony's en paarden in oktober / november omdat in veel gebieden de dieren gewoon niet meer in het land kunnen blijven. En op stal = hogere kosten = zsm de verkoop in om kosten te besparen.

(wij wonen deze winter nog in Oostenrijk, maar is ons laatste seizoen omdat onze dochter 5 wordt eind februari en daarmee leerplichtig is en we dus niet meer 4 maanden weg kunnen per jaar, vandaar dat ik volgend jaar pas verder kan met een pony en dan is ook mijn eigen stuk land klaar)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:35

Nou gaat het al anderhalve bladzijde over de advertentie van StalNollie met tips en weet ik wat. Dat is toch niet de insteek van dit topic?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:24

Dat is toch niet erg?
Als er weer een andere advertentie door iemand word ingebracht gaat het daar weer over.
Maar blijkbaar is die er nu even niet.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:21

Wij hebben de zoektocht naar een dpony voorlopig even opgeborgen tot van de zomer. Mijn belangrijkste voorwaarden is dat hij braaf is en rustig is en echt voor een beginner is.kleur maakt mij totaal niet uit. Hij zou potentie moeten hebben voor dresuurwedstrijden. En vooral de kids moeten het een leuke alllround pony vinden. Elke keer krijg je te horen ja hoor doodbraaf en rustig en helemaal voor beginners. Kom je er aan staat het beest zo fris en hevig dat ik mijn kind er zelfs nog niet durf opzetten. En worden de pony's door volwassenen of 17 jarige gereden terwijl ik uitdrukkelijk vroeg of hij kon voorgereden worden door een jonger kind.en dan zie je dat zelfs die volwassenen moeite hebben om de pony rustig en ontspannen te laten lopen. Je krijgt dan wel te horen dat die pony het ver gaat schoppen in de dressuur en als je hem elke dag genoeg lang laat werken dan is hij doodbraaf. Ik heb dan uitdrukkelijk op voorhand laten weten dat ik een rustige brave pony zocht waar de kids drie a vier keer per week mee zouden rijden en ik zoek vooral geen heetgebakerde pony te hebben. Dus voorlopig blijft ze op haar kleine pony rijden tot van de zomer. En hopen dat die pony zo ineens is groeit tot een d pony

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:37

Blijft lastig Ilora, ligt er natuurlijk aan bij wat voor pony's je gaat kijken.
Bij een 3 jarige verwacht ik een andere "braafheid" dan bij een 20 jarige en bij een toekomstige talent voor de wedstrijdsport tov een half dode manegepony ook.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:23

cobiie schreef:
Blijft lastig Ilora, ligt er natuurlijk aan bij wat voor pony's je gaat kijken.
Bij een 3 jarige verwacht ik een andere "braafheid" dan bij een 20 jarige en bij een toekomstige talent voor de wedstrijdsport tov een half dode manegepony ook.

Meestal gaan we naar pony's boven de tien kijken. Eentje was enorm geschikt. Lrv pony van 12 jaar. Maar deze was dan bij de keuring afgekeurd. Wat zo jammer was. Mensen zelf wisten ook niet dat er iets was. Had artrose in de twee voorbenen. En je zag er niets van met rijden. Zo een doodbraaf beestje. Maar wij durfde dan het risico niet nemen.

En er waren eigenlijk nog enkele heel braaf dat wel. Maar de ene deed volgens de eigenaar niet graag dressuur en sprong veel liever. Dan hadden we er eentje die ons wel lag braaf beestje. 14 jaar. Klikte heel goed met de pony en de eigenaren vonden.dat ook. We mochten twee weken komen proef rijden daar. Na een week besloten ze om de pony toch niet te verkopen wegens het emotionele. Ze stelde wel voor dat we hem mochten komen leasen daar bij hun op stal. Maar ja het was drie kwartier heen rijden. Dus dat werd hem ook niet. Wat ik soms wel merk is dat verkopers je wel pushen. Zo van dat gaat super en die is echt geschikt voor je dochter en met
Begeleiding gaan die nog ver geraken. terwijl je zelf eigenlijk ziet dat de pony niet geschikt is en dat zowel ruiter als pony nog veel moeten leren.

Een keer hebben mensen zelf gezegd dat het geen goede match was. En ik gaf ze helemaal gelijk. Mijn dochter kan soms heel onzeker zijn. En de verkopers zeiden dan zelf dat de pony daarvan zou gaan profiteren want dat heeft hij nogal gedaan. Dat vond ik dan ook super dat ze dat zeiden

Ach er komt wel iets op mijn pad. We hebben tijd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:01

ilora ik hoor het vaker als ik mensen spreek, brave pony die uiteindelijk niet te houden zijn erg jammer. dat is de rede waarom ik nog een c pony heb staan al een jaar omdat deze gewoon nog niet geschikt is voor de jongere beginnende ruiters ( en ik verkoop zo goed als bijna alleen maar kinderponys) onlangs een d pony verkocht die in jullie straat paste.
en ik verkoop niet pushend onlangs mensen weg gestuurd zonder pony meisje had pas 4 keer gereden wilde de 3.5 jarige hier kopen maar meisje kreeg geen begeleiding ( heb ze pony dan ook sterk afgeraden, eerlijke koop duurt het langs )

Heb me adv aangepast voor de degene via pb dank voor jullie input ( nu dus aangepast tips nog altijd welkom)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:08

Ja veel leukere foto's en ik denk zeker dat de tekst nu ook duidelijker over komt.
Ik vind het een leuk dier om te zien hoor :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:13

fotos zijn hetzelfde :D ( alleen begin foto is andere, stond er wel al tussen)
alleen tekst is veranderd en heb hem weer omhoog geschopt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:16

Oh dan heb ik op mijn mobiel wat rijfoto's gemist gehad van die jonge meiden.
Zit nu op de pc.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:23

StalNollie schreef:
ilora ik hoor het vaker als ik mensen spreek, brave pony die uiteindelijk niet te houden zijn erg jammer. dat is de rede waarom ik nog een c pony heb staan al een jaar omdat deze gewoon nog niet geschikt is voor de jongere beginnende ruiters ( en ik verkoop zo goed als bijna alleen maar kinderponys) onlangs een d pony verkocht die in jullie straat paste.
en ik verkoop niet pushend onlangs mensen weg gestuurd zonder pony meisje had pas 4 keer gereden wilde de 3.5 jarige hier kopen maar meisje kreeg geen begeleiding ( heb ze pony dan ook sterk afgeraden, eerlijke koop duurt het langs )

Heb me adv aangepast voor de degene via pb dank voor jullie input ( nu dus aangepast tips nog altijd welkom)

Dat vind ik ook super dat je eerlijk durft zeggen dat de pony noet geschikt is bij een.koop. dat kan ik ook appreciëren. Want de verkoper kent de pony beter. Nu bij ons krijgen ze wel begeleiding. Maar ik merk wel dat ponys tegenwoordig gemakkelijk van die opgefokte beestjes zijn. En dat zoek ik net niet voor mijn beetje onzekere ruiter. Ach er komt er wel is eentje voorbij waar we een klik mee hebben. We hebben voorlopig de plannen even opgeborgen tot de zomer. En dan rustig terug rondkijken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:37

Veel duidelijkere tekst inderdaad bij je advertentie. Leest een stuk prettiger zo :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:07

Stuk duidelijker zo! Goed gedaan.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:07

Even iets waarvan ik heel benieuwd ben hoe anderen het aanpakken. Het gebeurt me de laatste tijd best regelmatig dat er mensen komen kijken die al een dosis pech achter de rug hebben. Denk aan blessures, ellende, paarden met problemen, soms in combinatie met minder eerlijke verkopers. Ik vind het erg moeilijk om hier correct mee om te gaan. Aan de ene kant gaan mijn paarden met een eerlijk verhaal weg alleen ik kan ook niet in de toekomst kijken....Als ik ze een aantal maanden op stal heb, ze flink in het werk staan en ik geen problemen ondervind heb ik veel vertrouwen in de gezondheid en hardheid van een paard. Maar ik kan niet garanderen dat er dus nooit problemen ontstaan....omdat ik niets wil beloven wat ik niet kan waarmaken ben ik altijd wat terughoudend maar ja, mensen die al twijfelen help je daar ook niet mee vooruit. Ik vind het ook vervelend als kijkers bijna de problemen eraan praten, paard dat eens boos kijkt zal wel rugproblemen hebben, een jong dier zonder balans kijken ze bijna kreupel (of rijden ze teugelkreupel en dan ligt het alsnog aan het paard)...Dan zou ik het liefst gewoon zeggen dat het paard niets mankeert en gezond is maar in hoeverre kan je dat garanderen op termijn.....niet imo. Kortom, welke uitspraken wel en niet doen? En hoe ga je om met mensen die door pech zo voorzichtig zijn geworden dat ze liefst alles willen uitsluiten?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:41

0000 schreef:
Even iets waarvan ik heel benieuwd ben hoe anderen het aanpakken. Het gebeurt me de laatste tijd best regelmatig dat er mensen komen kijken die al een dosis pech achter de rug hebben. Denk aan blessures, ellende, paarden met problemen, soms in combinatie met minder eerlijke verkopers. Ik vind het erg moeilijk om hier correct mee om te gaan. Aan de ene kant gaan mijn paarden met een eerlijk verhaal weg alleen ik kan ook niet in de toekomst kijken....Als ik ze een aantal maanden op stal heb, ze flink in het werk staan en ik geen problemen ondervind heb ik veel vertrouwen in de gezondheid en hardheid van een paard. Maar ik kan niet garanderen dat er dus nooit problemen ontstaan....omdat ik niets wil beloven wat ik niet kan waarmaken ben ik altijd wat terughoudend maar ja, mensen die al twijfelen help je daar ook niet mee vooruit. Ik vind het ook vervelend als kijkers bijna de problemen eraan praten, paard dat eens boos kijkt zal wel rugproblemen hebben, een jong dier zonder balans kijken ze bijna kreupel (of rijden ze teugelkreupel en dan ligt het alsnog aan het paard)...Dan zou ik het liefst gewoon zeggen dat het paard niets mankeert en gezond is maar in hoeverre kan je dat garanderen op termijn.....niet imo. Kortom, welke uitspraken wel en niet doen? En hoe ga je om met mensen die door pech zo voorzichtig zijn geworden dat ze liefst alles willen uitsluiten?

Gewoon eerlijk zijn.Dat is altijd het beste.Vertel wat je weet. Meerkun je toch niet doen,maar dat is al zeldzaam hoor in de paardenhandel,dat weet jij ook wel.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:57

Ze kunnen toch altijd laten keuren?
Verder kan niemand in de toekomst kijken hoor

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:03

ik vertel zo veel mogelijk wat ik weet en hoe wij het hier aanpakken en wat ons weide beleid etc is.
dit jaar pony verkocht 8 jaar gezond geweest hier nooit wat gehad en daar dood en doodziek ; wormen.
ja daar kan ik echt niks aan doen hier altijd goed ontwormd en pony was hier ook geboren dus wisten hele geschiedenis.

eerlijk blijven en gewoon je verhaal erbij doen. meer kun je niet doen.
en bepaalde situaties kunnen er dus ook voor zorgen dat ponys ziek worden. hier staan ze bijv volop in de weide zonder enige stress en als men ze dan meeneemt en pony word in stal gezet met veel stress om zich heen kan het ervoor zorgen dat hierdoor wat tevoorschijn komt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:17

0000, er zijn toch gewoon wettelijke termijnen qua garantie. Als je dat in een verkoopcontract allemaal aanhoud en nogmaals vermeldt zou mijnsinziens voldoende moeten zijn.

Genoeg mensen die ieder paard binnen een jaar kapot krijgen. :7 Wanneer die paarden niet meer op je erf staan heb je geen zicht meer op wat ermee uitgehaald wordt, dus zou dan geen extra lange garantie termijnen geven. :o