de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasy

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:57

Ondanks de harde wind en slagregen was Jojo superbraaf aan de longe. Het was spannend, maar ze bleef heel braaf haar werk doen.
Volgende week eens beginne2 met een singletje en dekje.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:21

ziet er goed uit ketly

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:18

Super dat de paarden bij jullie vrij rustig zijn met de storm! Hier rijden we alleen in de binnenbak dus hebben er niet gigantisch last van.

Vandaag is Garola voor het eerst aan het werk geweest thuis. Het opstappen is nog steeds wat spannend, het rijden gaat al super!

Afbeelding

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:36

Vandaag het dekje en singel geïntroduceerd. Ging wederom erg goed.
Ze vond het spannend, maar accepteerde het prima en geen gebok.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:49

Leuk om te lezen dat al die baby paardjes het zo goed doen :D :D

Wij hebben vandaag voor het eerst los van de lijn gereden met onze grote Gogo. Omdat de bak te slecht is (we hebben alleen buiten) zijn we genoodzaakt om in het land te rijden. Hij was wederom super braaf nergens van onder de indruk. Wel wat hulp vanaf de grond om hem voorwaarts te houden maar eigenlijk deed ie dat ook super goed. Alleen het stuur moeten we nu eerst aan de dubbele lijnen wat doorbevstigen want als hij denkt van nou ik ga hier links dan gaat ie ook links haha maar dat komt helemaal goed. Ben zeer benieuwd hoe dit paard er uit gaat zien als ie bespiering krijgt. Ik ben in iedergeval super blij met hem. Twijfelde eerst over de aankoop omdat ie zo groot was en nu blij dat ik het toch gedaan heb.

Ik rijd normaal nooit met bodyprotector maar omdat ik in begin juni mijn rug op twee plekken heb gebroken doe ik het nu met zadelmakmaken maar wel ff. Vanaf morgen heeft ie een dressuurzadel, dit is een vlz zadel maar zijn mega gangen zijn bijna niet uit te zitten daarop.
Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 23:57

Ziet er super uit Kady!

Pippavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:43

Wij hebben nu 2 net 4-jarige maar zijn vrij moeilijk met inrijden. Zadel,hoofdstel en longeerlijn gaan allemaal prima. Maar als ik dan wil dat ze mee lopen blijven ze gewoon stilstaan en verzetten ze geen voet :( ze gaan alleen mee als er een beloning tegen over staat. Iemand tips?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:56

Pippavd schreef:
Wij hebben nu 2 net 4-jarige maar zijn vrij moeilijk met inrijden. Zadel,hoofdstel en longeerlijn gaan allemaal prima. Maar als ik dan wil dat ze mee lopen blijven ze gewoon stilstaan en verzetten ze geen voet :( ze gaan alleen mee als er een beloning tegen over staat. Iemand tips?

Hoe bedoel je? Lopen ze niet aan de longeerlijn?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:05

Idd iets meer uitleg :p
Als je bedoeld met iemand er op de eerste passen zetten en ze willen niet mee lopen is een reactie die vaker voor komt. Ik haal ze dan altijd uit balans door ze om hun as te laten draaien dan moeten ze wel een pas zetten. Bij zadelmak maken werk ik alleen met stembeloning en soms een kriebel of een klopje.

Als je bedoeld dat ze gewoon niet willen lopen tijdens het longeren dan met een extra persoon werken die met de longeerzweep ze voorwaarts kan houden. Dus met 2en longeren

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:27

Het lijkt erop dat ik toch weer terug kan komen naar dit topic, we hebben na een lange tijd besloten Gigi te kopen :D
Als het goed is kan ze over een week (of 2) rustig op haar nieuwe stal herstellen en dan kan ik weer beginnen met opbouwen met dr :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:58

Gefeliciteerd JudArthos! Wat een goed nieuws! :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 16:04

Wat leuk, gefeliciteerd! :)

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:02

@JudArthos, gefeliciteerd!

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:11

Gefeliciteeeerd!!:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:42

Nog een week en dan hebben we geen 3 jarige meer :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:25

Gefeliciteerd, JudArthos!

Nee.. dan zijn ze opeens 4.. Al ben ik geneigd om de eerste levensjaren gewoon de geboortedatum aan te houden. Als ze 10 zijn maakt het niet zoveel uit wanneer ze 10 of 11 zijn. Lichamelijk dan he :-)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:42

Gisteren is er voor het eerst iemand geweest om mijn paard zadelmak te maken... Nou hij was niet vooruit te krijgen, wat je ook deed, een stap zetten deed hij niet. Heb iemand om advies gevraagd en de ruiter komt weer terug om het te proberen. Ze vertelde dat hoogstwaarschijnlijk als we hem aan het lopen krijgen dat hij extreem zal bokken.. Maar het komt vaker voor zegt ze, je moet het slim spelen... Nou zoals gewoonlijk zit het weer erg mee :D

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:56

Ik ben benieuwd naar deel 2 van je verhaal, Batlow.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:01

_Anneruth schreef:
Ik ben benieuwd naar deel 2 van je verhaal, Batlow.

Ja heel vreemd, nouja ook wel begrijpelijk. Paard snapt er helemaal niks van en blijft stok stijf staan. Hij moet even voelen hoe het is om te lopen met iemand op zijn rug. Hij heeft op het begin klein beetje gebokt. Hij was helemaal aan het pompen, maar vanwege de angst en tegenvechten. Op de zweep reageerde hij gewoon niet, gewoon geen kik. Als je hem vanaf de grond zou slaan, nou dan is hij zo weg. Omtrekken was totaal niet mogelijk, ik had daar niet genoeg kracht voor. Ben zelf ook erg benieuwd naar deel 2..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:04

Gideon heeft het ook een enkele keer dat we stil komen te staan en geen kant op kunnen. Niets zo lastig vind ik zelf. Maar als ze het doen terwijl ze het lopen nog niet kennen is het nog vele malen lastiger. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan aanvliegen.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 00:05

Gefeliciteerd JudArthos! :) en ik hou inderdaad ook gewoon geboortedatum aan, zeker omdat hij uit december komt, zou anders betekenen dat hij over een week al 4 is terwijl hij eigenlijk pas 2 weken 3 is :') Vandaag ook weer wat foto's gemaakt, helaas wazig door iphone kwaliteit maar vind het toch leuk om het ook gewoon voor mezelf zo een beetje bij te houden, op m'n mobiel laptop raak ik foto's toch altijd kwijt dus liever op bokt haha, elke week zie ik hem veranderen, hij krijgt opeens veel meer body en kracht! [ITP] Andalusiër Eros showt z'n moves

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:23

@ batlow wil ie met hangen ook niet lopen ?
Opzich is niet willen lopen geen ramp extreem gaan bokken hoeft niet. Gewoon alle tijd er voor nemen, als ie met hangen wel wil lopen dat wat langer blijven doen. En tot in den treure op en.af stappen zodat dat in iedergeval niet meer zo spannend is dat ie bevriesd.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:10

_Anneruth schreef:
Gefeliciteerd, JudArthos!

Nee.. dan zijn ze opeens 4.. Al ben ik geneigd om de eerste levensjaren gewoon de geboortedatum aan te houden. Als ze 10 zijn maakt het niet zoveel uit wanneer ze 10 of 11 zijn. Lichamelijk dan he :-)

Hier hetzelfde, ik vind het nog wel een verschil, 3,5 of 4 :j De eerste jaren houden wij ook gewoon de geboortedatum aan, vind het wat dat betreft ook onzin dat dat niet gedaan wordt door iedereen. Mijn 1,5 jarige zou dan ineens 2 moeten zijn, eeeeh, dat scheelt toch wel even heel veel :+

Iedereen hier ook fijne kerstdagen en een voorspoeding 2015 toegewenst {:) {:) {:) *\o/* *\o/* Dat het maar een mooi jaar mag worden met onze toppers _/-\o_

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:20

Kady1 schreef:
@ batlow wil ie met hangen ook niet lopen ?
Opzich is niet willen lopen geen ramp extreem gaan bokken hoeft niet. Gewoon alle tijd er voor nemen, als ie met hangen wel wil lopen dat wat langer blijven doen. En tot in den treure op en.af stappen zodat dat in iedergeval niet meer zo spannend is dat ie bevriesd.

Nope, ook niet. We zullen dus slim moeten spelen, een extra paard in de bak, voer erbij, op een breed pad zetten in het bos richting huis, wat dan ook, als hij maar aan het lopen gaat. Gelukkig genoeg mensen om me heen die mee denken en helpen. We zullen zien hoe we hem aan het lopen gaan krijgen...

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:15

Oh dat is idd lastig als ze bij hangen ook niet willen. Fijn dat er genoeg creative mensen om je heen zijn. Uiteindelijk zul je wel wat vinden dat werkt en gewoon lekker alle tijd er voor nemen