[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:25

Cardy schreef:
@ Batlow: Tuurlijk doe je het niet expres en we hopen gewoon dat je nu wel een leuk paard kan vinden. Vandaar deze reacties.
Als je het leuk vind, wil ik best mee hoor een dagje paarden kijken : :Y) pak ik "mijn" auto wel, is bedrijfsauto en heb geen benzinekosten ~~}> .

Haha, ja het probleem is voor mij dus dat ik geen rijbewijs heb en andere mensen moet aankijken. Dat is erg lastig. Dagje treinen is ook niet echt goedkoop, en echt vlot zal dat ook niet gaan :Y)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:25

Eleio schreef:
dan moet je toch even goed nadenken over een jaarling kopen.
koop dan liever een 2 jarige die al goed aan de maat is , dan weet je het zeker.
want ik zie je samen met de andere weer eentje kopen waarvan die te klein ga worden/zijn gewoon omdat je niks van de groei afwist

maargoed succes met je zoektoch

Ik weet daar nu onderhand wel genoeg over ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:26

Needje schreef:
Ik wil een sponsor. -O-

Die wil ik al jaren :') :D

Gelukkig sponsort mijn man ons hier en daar namens zijn eigen bedrijf. Leuk!

Johnnydepony

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:29

Dat ga ik ook afdwingen bij mijn kerel, minstens dekjes en dekens met bedrijfslogo.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:30

Hahaha ja!

Ik kwam van het weekend tot de ontdekking geen mooi wedstrijdzadeldek (wat een woord :+ ) meer te hebben.. dus dat moest anders :D Wordt geregeld!

Zal ik hier nog een foto spammen van mijn nieuwe topper...?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:31

Uiteraard!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:31

Pletje123 schreef:
Hahaha ja!

Ik kwam van het weekend tot de ontdekking geen mooi wedstrijdzadeldek (wat een woord :+ ) meer te hebben.. dus dat moest anders :D Wordt geregeld!

Zal ik hier nog een foto spammen van mijn nieuwe topper...?

:j :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:32

Batlow schreef:
Cardy schreef:
@ Batlow: Tuurlijk doe je het niet expres en we hopen gewoon dat je nu wel een leuk paard kan vinden. Vandaar deze reacties.
Als je het leuk vind, wil ik best mee hoor een dagje paarden kijken : :Y) pak ik "mijn" auto wel, is bedrijfsauto en heb geen benzinekosten ~~}> .

Haha, ja het probleem is voor mij dus dat ik geen rijbewijs heb en andere mensen moet aankijken. Dat is erg lastig. Dagje treinen is ook niet echt goedkoop, en echt vlot zal dat ook niet gaan :Y)

Mocht je geen vervoer kunnen regelen en het is in het weekend dan wil ik gerust met je mee. Vind ik hardstikke leuk, zeker nu ik nog zelf niet mag kijken omdat die van mij nog niet verkocht is/te koop staat. Mocht je er gebruik van willen maken, stuur mij gerust een pbtje :). Ik woon overigens in Noord Holland.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:35

Dat is goed, leuk! lijkt me eigenlijk wel gezellig. Mijn vader wil ik liever niet laten rijden. Die doet al zo veel en die vind alles prima. Die ziet wel wat er op stal verschijnt of aan de foto's! Zodra alles op orde is en ik een aantal paardjes heb, stuur ik je een pbtje! :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:35

Afbeelding

We staan trouwens ook op de voorpagina van Bokt :P Dit was afgelopen zaterdag, na de proef waarvoor de maar liefst 205 punten kregen :):)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:36

<3 <3 <3 <3

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:42

@ Batlow: Gezellig, laat het mij maar weten!
@ Pletje: Vind jou paard echt zo gaaf! Ben gek op Rhodium nakomelingen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:42

Hier trekt ie zo'n blij hoofd :') en ik ook haha!

Afbeelding

Nu zal ik niet meer spammen hoor O:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:43

Super leuk Pletje!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:44

ja wil je op houden met spammen Pletje :~ .. :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:45

Sorry :+ :D haha!

Nou ja.. ik heb mn nieuwe paard dus gevonden.. moge dat duidelijk zijn :Y)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:48

Echt? Dat had ik nog niet door hihi :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:49

Hij is in zo korte tijd al zo verandert!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:49

vind opzich wel leuke pony

Nog eentje.. (ga gewoon youtube af hahaha)
Laatst bijgewerkt door Nicole op 30-10-12 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:50

:D :D

Ik heb trouwens nog een paard te koop staan.. wie zoekt er nog een leermeester/recreatiepaard? Gaat om onze Friese hengst van 16 jaar. Is Z1 geklasseerd en heeft ook ervaring in het Para Equestrian-wereldje. Super braaf!! En fijn te rijden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:58

Pletje123 schreef:

Ik heb trouwens nog een paard te koop staan.. wie zoekt er nog een leermeester/recreatiepaard? Gaat om onze Friese hengst van 16 jaar. Is Z1 geklasseerd en heeft ook ervaring in het Para Equestrian-wereldje. Super braaf!! En fijn te rijden.

ik zoek nog wel een extreem braaf paard alleen jammer dat hij hengst is mag niet bij ons.
en ik heb helaas ook een financieel tegenvaller gehad (ons nieuwe huis) dus heb geen budget meer hihi.
eerst maar weer eens sparen. eerst dacht ik kijk mijn zusje lief aan maar die heeft al een paard gekocht.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:59

Nicole schreef:
vind opzich wel leuke pony

[ Video ]

Nog eentje.. (ga gewoon youtube af hahaha)
[ Video ]

als ik moest kiezen ging ik voor de bruine mooi type

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:02

ralphtdw schreef:
Pletje123 schreef:

ik zoek nog wel een extreem braaf paard alleen jammer dat hij hengst is mag niet bij ons.
en ik heb helaas ook een financieel tegenvaller gehad (ons nieuwe huis) dus heb geen budget meer hihi.
eerst maar weer eens sparen. eerst dacht ik kijk mijn zusje lief aan maar die heeft al een paard gekocht.

Als hij jonger was, dan konden we hem wel laten castreren, maar dat wordt nu afgeraden...

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:09

Als hij jonger was, dan konden we hem wel laten castreren, maar dat wordt nu afgeraden...[/quote]

ja ik weet het mijn laatste paard hebben wij op 12 jarige leeftijd laten castreren en was echt een heel mooi paard extreem grof en aantal weken na het Casteren was er niks meer van hem over heeft hier zo onder geleden en stond elke keer in de kliniek. en na die tijd was die ook niet meer goed elke keer koliek erbij denk dat het paardje het niet meer kon heb toen afscheid van hem moeten nemen hij kon niet meer en heb maar 2,5 maand gehad nooit er op kunnen zitten en mijn portemonnee leeg helaas. maar ik zal nooit meer een oude hengst laten Casteren

Angie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:21

Ik had mijn paardje vorige week "verkocht" maar kon haar na een week weer komen ophalen! :(

Ze is nogal gevoelig en temperamentvol, daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Na 1 dag kwam de hoefsmid en werd ze al meteen bij 3 andere paarden losgelaten. Ze was zo gestresst dat ze amper nog at en een paardje claimde in de wei waarbij geen andere paarden of mensen mochten komen. |o Helaas hebben ze haar verder ook geen kans meer gegeven.

Voor de geinteresseerden:
9 Jarige donkerbruine merrie van Romantico II (animo x akteur), ongeveer 1.58 hoog.
L-niveau gereden (staat nu helaas 1.5 jr stil, vanwege zwangerschappen/kleine kindjes)
Lichte staart en manenexceem en in het verleden (6jr geleden) peesblessure gehad.
Absoluut niet geschikt voor beginners. Ze is namelijk nogal schrikkerig!