Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalieD100

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:14

mmm raar hij blijft zoeken en dan krijg ik bovenin 1x1 searc te zien snap er niks van. kan ik dit ook ergens melden

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:15

volgendsmij bij de moderator van Markt (?) weet ik niet zeker. :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:16

Peterina schreef:
Alane schreef:

kan helaas de video niet bekijken ivm de muziek die eroverheen is gezet....

A-level waarmee is dat te vergelijken? is toch niet de A-klasse wat min of meer L is vergeleken met Nederland?

Tja van dat muziek regel in Duitsland weet ik.

Volgens mij klopt het wat betreft de klassen.

Mijn reacties op de vraagprijs was: je bent gek 8)7 ! Hij draait wel ontzettend goed mee in de competitie maar denk dat er veel emotionele waarden in de vraagprijs zit. :(:) Maar voelde mij verplicht om de vraagprijs te melden.

Broer ggk in thur. Mix vn stamboeken, een prijs gebasseerd op hoop, verwachtingen...
De opa en grootvader zeggen me niet zo veel.
Rare mensen soms :D

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:19

Peterina schreef:
Alane schreef:
Peterina schreef:
Net bericht ontvangen over deze ruin die te koop staat:
Ruin, +165cm, vos, 2008 ... makkelijk in omgang, al meerdere wins/plaatsingen in A-level (Duitsland), zeer geschikt voor hogere werk, volbroer is ggk hengst.
Afstamming: Renier (Rubenstein x Akzent II x Welt As) x Lucarlo x Diego
Video: wel van vorige jaar (hij is hier 3 jaar) http://www.youtube.com/watch?v=0VRevx18Sgw
Vraagprijs: 25000 euro

kan helaas de video niet bekijken ivm de muziek die eroverheen is gezet....

A-level waarmee is dat te vergelijken? is toch niet de A-klasse wat min of meer L is vergeleken met Nederland?

Tja van dat muziek regel in Duitsland weet ik.

Volgens mij klopt het wat betreft de klassen.

Mijn reacties op de vraagprijs was: je bent gek 8)7 ! Hij draait wel ontzettend goed mee in de competitie maar denk dat er veel emotionele waarden in de vraagprijs zit. :(:) Maar voelde mij verplicht om de vraagprijs te melden.

sorry dat gedoe met quoten is niet mijn ding : Mijn reactie
A-dressuur is B nivo !
Beetje voltes rijden, overgangen en dat was het.

L in Duitsland ( trens) is M1 nivo
L kandare ( st en tr ) M2 nivo

Ik vind het een heel mooi type met veel front en een mooie galop.
Paard heeft echt een duits achterbeen in draf en daar knap ik dan op af voor 25K. Ik denk dat ze veel goedkoper te vinden zijn van deze kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door Gem op 20-09-12 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quotes gecorrigeerd

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:26

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:29

E = Einsteiger
A= anfenger dus beginner maar ligt wel hoger dan B in NL
L = leicht
M = Mittel
S = Schwer en ligt net iets onder prix st Georg

A is te vergelijken met L in Nederland, zal eens een proef erbij zoeken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:32

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:36

Pfff voel me ff opgelaten hoor..Had contact over een paardje en we zouden afspreken, ik zei voordat ik kom zou ik het wel fijn vinden nog wat fotos te bekijken.
Ze stuurt mij vervolgens 5 emails vol met foto's.
Blegh wat voelde ik mij rot dat ik moest toegeven dat het niet het paard was wat ik zocht.
Ze had er zoveel moeite voor gedaan.....

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:38

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:39

Marus schreef:
Pfff voel me ff opgelaten hoor..Had contact over een paardje en we zouden afspreken, ik zei voordat ik kom zou ik het wel fijn vinden nog wat fotos te bekijken.
Blegh wat voelde ik mij rot dat ik moest toegeven dat het niet het paard was wat ik zocht.

Welke was dat??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:39

Die vos met veel wit Marus?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:40

Haha nee die vos niet, dit was een paardje bij mij uit de buurt die er gister opgezet is.
Ze zoekt een goed tehuis voor haar paard en we hadden wat gemaild enzo, er stonden maar een paar fotos in de adv, dus kon niet goed oordelen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:43

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:44

Marus schreef:

Snap helemaal hoe je je voelt.. Had ik ook een keer, paard leek ontzettend leuk in de advertentie en op de foto's trouwens ook.
Tot ik een filmpje kreeg, was de liefde spontaan over..
(Kreeg ook super veel foto's en tig filmpjes trouwens.. )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:45

@Marus: dat is ook rot, maar beter nu dan dat je daar bent :(:) . Ben zelf enkele jaren geleden op ponyjacht geweest, echt steden én letterlijk landen afgereisd en meerdere op 1 dag bekeken en als ik het gezien had en dat was vaak al snel :o , dan is het jammer, maar helaas, maar dan ga ik mijn tijd en ook tijd van verkoper niet verspillen.
Ben dan ook blij dat er langzaam wat meer filmpjes te zien zijn, want daar kun je toch best veel op zien, als het dan niet aan spreekt, dan ga ik ook niet kijken, zal best eens wat missen, maar zal me ook heel erg veel besparen ;) .

Die klassen in Duitsland vind ik altijd erg moeilijk te vergelijken, zo is er voor het E- mennen (wilde ik laatst eens starten), rijden óp de letter (dat is in Nederland pas vanaf M), hele diagonaal middendraf, proef uit je hoofd etc. en als je dan met menners praat vinden ze in Nederland zo ontzettend lastig := , zal wel een kwestie van gewoonte zijn. Onze dochter rijdt wel eens in Duitsland, maar die rijdt dan ook wel eens met haar b-pony tegen paarden in dezelfde ring, ze rijden dan ook nog Abteilung, met z'n allen achter elkaar en dan rustig 10 minuten achter elkaar doorzitten, dochter let dan altijd op of de jury kijkt, kan ze stiekum licht rijden _O- , geef d'r eens ongelijk, die pony is topfit en die gaat als een speer tussen die paarden, ik zou nooit kunnen blijven zitten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:46

A dressuur heeft 2 klasses 1ster en 2 sterren
Wijken, halsstrekken in Galop, stap- galop overgangen etc.
film dressuur proef ** A-10

Btw ook van de andere klasses staan voorbeeldfilms.
Misschien wel handig voor de Germany shoppers onder ons :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:46

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:49

Thanx voor de reacties....Ja het voelt dan gewoon rot, je voelt gewoon dat het een persoon is die echt vanuit haar hart op zoek is naar een goed adres.
Nou goed ik hoop dat ze een goed plaatsje vind..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:52

@Alane: interessant die filmpjes van die proeven!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:40

ikke schreef:
Nefertarie schreef:
Lijken bijna allemaal blije kopers...

Ach, als jij een goede kijk op paarden hebt, koop je een goed paard. Heb je geen verstand van zaken, is de kans groot dat je met een ongeschikt paard thuis komt.
Bedenk heel goed: de verkoper is geen oplichter als de koper hem/haar geen kans geeft de boel op te lichten........

En je moet een aardig potje kunnen sturen om een beetje puin te ruimen..

Nefertarie: de meeste niet zo positieve verhalen zijn verwijderd "omdat ze niet aan de regels" voldeden.
Ben er 2x geweest en ik zou er niet gauw een paard kopen. Heb een aantal 'gezonde' paarden gezien die hier uitgebreid op bokt beschreven waren alszijnde helemaal niet gezond.. Degene waar ik mee was zocht een braaf paard. Behalve een aantal echt niet gezonde paarden (en dan heb ik het niet over een schimmeltje hier en daar) waren de door hun voorgestelde paarden ook niet allemaal zo braaf, eentje sloeg bijna achterover toen een van de stalmeiden op wou stappen

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:42

Ik heb nog wat paarden bekeken, maar ik denk niet dat ik snel bij zo'n stal zal gaan kijken.
Maar er is genoeg leuks.
Net even gemaild met wat verkopers, dus ben benieuwd!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:59

Gister is er iemand komen kijken. En ik wil bij de kopers een kleine mededeling doen.

Er werd eer opmerking gemaakt over een betrouwbaar adres. Dat geld natuurlijk ook voorde verkoper. Voornamelijk particuliere verkopers.

De koper wil een betrouwbaar paard kopen, en de verkoper wil betrouwbare kopers. Ik vind het belangrijk dat mijn paard op een goede plek terecht komt, waar hij niet na 1 of 2 jaar weer verkocht word of verwaarloosd op stal staat.

Denk daar over na!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:22

Ik wil dat ook het liefst, een goed adres. Maar... verkocht is verkocht. Je hebt er dan geen zeggenschap meer over en dat is het risico van het vak ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:39

Pletje: precies. Ik heb meerdere malen gezien dat een contractje (niet doorverkopen aan derden, fokker eerste recht van terugkopen e.d.) daarin opstellen vaak niet rechtsgeldig is. Je bent daarin voor een groot gedeelte afhankelijk van vertrouwen en de goodwill van de koper.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:42

Ik snap wel dat kopers op hun hoede zijn, in deze tijden wordt er zoveel gesjoemeld. En (in mijn ervaring) tref je vaker een leugenachtige, de waarheid achterhoudende verkoper, dan een oprechte verkoper. Helaas!