Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tita schreef:Ik heb mijn oudste paard echt vervloekt en gehaat tot op mijn ziel het was of pure liefde of haat.
bovendien mocht ik geen andere pony sinds 1999 heb ik hem gekocht en werd de band anders (geleased van 1993-1999) maar sinds 2004 dat ie zo heeft gevochten in de kliniek en dat Utrecht verbaasd was van zijn wilskracht om te blijven leven enkel voor MIj (had 12-15% overlevingskans) hebben we een unieke band
Ik hou zo ontzettend veel van hem dat ik er af en toe in blijft.. hij toont ook echt liefde naar mij toe.
Dat doet mijn jonkie dus niet.. niet knuffelen niet aanhankelijk...dat is ze alleen als ik haar even vergeet en met een ander sta te praten.
Maakt me wel eens onzeker en dan denk ik ..is er een band..is er een klik...hoe wat en waar.
tita schreef:Heb je wel een punt Ikke.
maar in begin-stadium (ong 15jaar totaal) was Prince af en toe aanhankelijk... de laatste jaren moet ik hem van mij afpeuteren.. of zou het ouderdom zijn
Nog steeds vraag ik het af een band een klik hoe merk je dat die er NIET is.. of tewel genoeg voor de verkoop.
Paarden die het duidelijk laten merken ken ik wel maar gaat even om het ontbreken ervan..de band .. de klik..
* voordat er verkeerd gelezen wordt ik ben niet in twijfel of ik mijn paard moet verkopen.
Alja schreef:maar waarom zou je niet willen ruilen jolanda?
zou mij wel een goede ruil lijken als je toch wat onzeker bent geworden en een wat ouder paard hoeft ook niet elke dag te lopen wat natuurlijk makkelijker is als je minder tijd hebt door het moederschap
jolanda20 schreef:Mijn merrie is een echte merrie.. geen pismerrie. omdat ze jong is moet ze nog veel leren. ze is sensibel.. en word snel zenuwachtig. ik kan hier niet mee omgaan. word er zelf nerveus van en word zelf prikkelbaar. we maken elkaar nerveus. dit werkt niet en vind het zonde om ermee door te gaan. ze heeft een nuchtere ruiter nodig. ik heb altijd jonge paarden gereden maar sinds ik mijn dochtertje heb ben ik wat voorzichtiger geworden.
Ze doet niet staken.. blijft eerlijk maar het is belangrijk dat als zij spanning krijgt eraan blijft rijden.
Ik heb mij vergist in dit paard. hoewel zij echt potentie heeft en zeker goed kan lopen.
Het werkt niet tussen ons.