Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolanda20

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:30

Veel kijkers... weinig kopers... kost veel tijd en energie en mijn paard begint het ook zat te worden om elke keer iemand anders op haar rug te krijgen. ze blijft echt super braaf en doet geen pas verkeerd maar merk ik de omgang dat ze er klaar mee is. ze is wat sneller nerveus.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:31

misschien kunnen wij een ruil doen Jolanda :D

haha nee grapje.. bij mij blijft het juist bij een berg telefoontjes, en vervolgens afspraak maken, en niet komen opdagen.. ook zo fijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:35

Een aansprekende merrie Jolanda

maar wanneer heb je nou eigenlijk geen klik..hoe voelt zo iets.
Wat maak je dan mee.

ik heb 2 verschillende paarden voor de een ben ik alles en voor de ander niks ...denk ik maar is er dan sprake van geen klik

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:39

Ik denk dat het ook met je eigen gevoel te maken heeft. De klik met m'n jongste is anders als m'n oudste maar er is toch iets. Al moet ik zeggen dat ik hem vaak wel achter het behang kan plakken en dat had ik met de oudste niet zo snel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:42

Ik heb mijn oudste paard echt vervloekt en gehaat tot op mijn ziel het was of pure liefde of haat.

bovendien mocht ik geen andere pony sinds 1999 heb ik hem gekocht en werd de band anders (geleased van 1993-1999) maar sinds 2004 dat ie zo heeft gevochten in de kliniek en dat Utrecht verbaasd was van zijn wilskracht om te blijven leven enkel voor MIj (had 12-15% overlevingskans) hebben we een unieke band

Ik hou zo ontzettend veel van hem dat ik er af en toe in blijft.. hij toont ook echt liefde naar mij toe.
Dat doet mijn jonkie dus niet.. niet knuffelen niet aanhankelijk...dat is ze alleen als ik haar even vergeet en met een ander sta te praten.
Maakt me wel eens onzeker en dan denk ik ..is er een band..is er een klik...hoe wat en waar.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:58

Die ik hier voor bij heb laten komen wordt hem niet!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:01

tita schreef:
Ik heb mijn oudste paard echt vervloekt en gehaat tot op mijn ziel het was of pure liefde of haat.

bovendien mocht ik geen andere pony sinds 1999 heb ik hem gekocht en werd de band anders (geleased van 1993-1999) maar sinds 2004 dat ie zo heeft gevochten in de kliniek en dat Utrecht verbaasd was van zijn wilskracht om te blijven leven enkel voor MIj (had 12-15% overlevingskans) hebben we een unieke band

Ik hou zo ontzettend veel van hem dat ik er af en toe in blijft.. hij toont ook echt liefde naar mij toe.
Dat doet mijn jonkie dus niet.. niet knuffelen niet aanhankelijk...dat is ze alleen als ik haar even vergeet en met een ander sta te praten.
Maakt me wel eens onzeker en dan denk ik ..is er een band..is er een klik...hoe wat en waar.

Merries zijn daarin anders dan ruinen......

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:11

Heb je wel een punt Ikke.

maar in begin-stadium (ong 15jaar totaal) was Prince af en toe aanhankelijk... de laatste jaren moet ik hem van mij afpeuteren.. of zou het ouderdom zijn :P

Nog steeds vraag ik het af een band een klik hoe merk je dat die er NIET is.. of tewel genoeg voor de verkoop.
Paarden die het duidelijk laten merken ken ik wel maar gaat even om het ontbreken ervan..de band .. de klik..

* voordat er verkeerd gelezen wordt ik ben niet in twijfel of ik mijn paard moet verkopen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:15

@ tita: ik heb vooral het gevoel geen plezier meer te hebben met dit paard, ookal heb ik hem nog maar enkele maanden. Het is voor mij niet het juiste paard en vooral ook omdat ik net mijn vorige paard ben verloren waar ik zo gehecht aan was. En wellicht heb ik dat onderschat.
Ik ga soms met tegenzin naar stal toe en sla gerust een dag over terwijl ik met mijn vorig paard elke dag op stal was en me schuldig voelde als ik niet ging rijden ofzo :')

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:23

spannend welmoed!! Veel plezier met je buitenrit

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:25

tita schreef:
Heb je wel een punt Ikke.

maar in begin-stadium (ong 15jaar totaal) was Prince af en toe aanhankelijk... de laatste jaren moet ik hem van mij afpeuteren.. of zou het ouderdom zijn :P

Nog steeds vraag ik het af een band een klik hoe merk je dat die er NIET is.. of tewel genoeg voor de verkoop.
Paarden die het duidelijk laten merken ken ik wel maar gaat even om het ontbreken ervan..de band .. de klik..

* voordat er verkeerd gelezen wordt ik ben niet in twijfel of ik mijn paard moet verkopen.

Als het paard z'n kop in je jas stopt en daar alleen met enig gepast geweld uit te verwijderen is, lijkt de boodschap me duidelijk (nee, er zat niks eetbaars in)

Ik zie het zo:
10% van de paarden zijn k*tbokken, waar je je stoel niet voor uit komt.
80% van de paarden zijn best leuk, vooral voor een ander.
8% van de paarden daar zou je heel graag mee willen werken.
2% van de paarden neem je zo mee, laat het strikje maar zitten.....

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:29

Mijn merrie is een echte merrie.. geen pismerrie. omdat ze jong is moet ze nog veel leren. ze is sensibel.. en word snel zenuwachtig. ik kan hier niet mee omgaan. word er zelf nerveus van en word zelf prikkelbaar. we maken elkaar nerveus. dit werkt niet en vind het zonde om ermee door te gaan. ze heeft een nuchtere ruiter nodig. ik heb altijd jonge paarden gereden maar sinds ik mijn dochtertje heb ben ik wat voorzichtiger geworden.

Ze doet niet staken.. blijft eerlijk maar het is belangrijk dat als zij spanning krijgt eraan blijft rijden.

Ik heb mij vergist in dit paard. hoewel zij echt potentie heeft en zeker goed kan lopen.

Het werkt niet tussen ons.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:06

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:08

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:09

Ze knap echt vreselijk op in erg korte tijd, ze word steeds liever :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:11

Jeeetje Seven! Wat ziet ze er anders uit!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:11

Het is niet eerlijk tegenover jezelf en het paard heeft er ok niets aan.
Hoop alleen dat ze snel een nieuw baasje vind.

Mooi paardje!! Seven!!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:12

maar waarom zou je niet willen ruilen jolanda?
zou mij wel een goede ruil lijken als je toch wat onzeker bent geworden en een wat ouder paard hoeft ook niet elke dag te lopen wat natuurlijk makkelijker is als je minder tijd hebt door het moederschap :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:14

Ja he ben dr best trots op hahaha, ze glimt je te gemoed. In het werk heeft ze ook de rust gevonden en is heel fijn te rijden, laat heel fijne stukken zien.

Helemaal gelijk jolanda soms heb je niet het juiste dier dan maak je gewoon de juiste keuze dat dier te verkopen. Moeilijk maar wel goed voor jullie beide :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:35

jolanda20 schreef:
Hoe gaat het eigelijk met de mensen die hun paard te koop hebben in dit topic??

Hebben een koper gehad en die laat na aankomend weekend weten wat ze gaat doen :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:36

UltimOo schreef:
misschien kunnen wij een ruil doen Jolanda :D

haha nee grapje.. bij mij blijft het juist bij een berg telefoontjes, en vervolgens afspraak maken, en niet komen opdagen.. ook zo fijn.

Ooh wat onbeschoft! :oo dat mensen dat doen..

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:39

Alja schreef:
maar waarom zou je niet willen ruilen jolanda?
zou mij wel een goede ruil lijken als je toch wat onzeker bent geworden en een wat ouder paard hoeft ook niet elke dag te lopen wat natuurlijk makkelijker is als je minder tijd hebt door het moederschap :)

Ik zit een beetje met de leeftijd... en het bedrag wat ik erbij moet betalen...
Over 4jaar is hij 20 en ik wil nu echt de sport in.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:40

jolanda20 schreef:
Mijn merrie is een echte merrie.. geen pismerrie. omdat ze jong is moet ze nog veel leren. ze is sensibel.. en word snel zenuwachtig. ik kan hier niet mee omgaan. word er zelf nerveus van en word zelf prikkelbaar. we maken elkaar nerveus. dit werkt niet en vind het zonde om ermee door te gaan. ze heeft een nuchtere ruiter nodig. ik heb altijd jonge paarden gereden maar sinds ik mijn dochtertje heb ben ik wat voorzichtiger geworden.

Ze doet niet staken.. blijft eerlijk maar het is belangrijk dat als zij spanning krijgt eraan blijft rijden.

Ik heb mij vergist in dit paard. hoewel zij echt potentie heeft en zeker goed kan lopen.

Het werkt niet tussen ons.

Dat klinkt voor mij als een héél geschikt paard voor mijzelf :o ik hou van paarden die heet worden in het werk en die sensibel zijn :j maar ik moet eerst bevallen, onze merrie verkopen en dan krijg ik nog een Tuschinski op proef :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:54

Oh je moet bij betalen jolanda, dat had ik niet begrepen :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:00

Jolanda, in je profiel staat een incomplete link naar een filmpje op YT van je merrie. Wat is de hele link? Ben wel benieuwd :)