Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

willie10

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:00

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:05

Leuk paard, wel een Jazz. Maar ik ken jou niet dus dan is het moeilijk een advies te geven :) het paard ken ik overigens ook niet.

Wie neem je mee gedurende je zoektocht?

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:05

ik denk mijn moeder mijn opa en mijn instructrice

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:08

maar waarom op zo n jonge leeftijd al op een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:10

Yelly schreef:
Ik denk omdat het dan duidelijk is dat het dier al een tijd te koop staat ;)?

Precies.
Bij een particulier kan het weleens lang duren. Maar bij een handelaar gaat het vaak sneller en vind ik het geen goed teken als een dier er al maanden staat.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:11

Vonneke, en zeker niet bij JvdH.. die hebben vaak een vlotte doorstroom..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:11

Misschien is ze al wel erg lang op haar leeftijd?

Ik reed op mijn elfde rond op een paard van 1.72 :+ En ik was nog klein voor m'n leeftijd ook := Maargoed, dat was wel het meest lieve en brave paard dat je je kon bedenken :j Kon je dus echt letterlijk een kind mee het bos in sturen ;)

Houd er wel rekening mee dat Jazz redelijk vaak wakkere, pittige paarden voortbrengt, Willie :) Ik weet niet wat jij zoekt qua karakter :)?

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:12

Alja, ik ben nogal groot rond de 1.73 en ik wordt te groot voor mijn pony van 1.47

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:12

Bij jvdh had ik wel andere leuke gezien, maar ik dacht in dit topic hier wat negativiteit over te bespeuren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:13

maakt mij verder ook niet uit maar je ziet toch vaak dat jonge kinderen maar op een paard worden gezet omdat dat allemaal makkelijker is en je dan lange tijd vooruit kunt :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 14:13

Ik reed op mijn 12e ook al tussen de paarden. Soms toch wel spijt van gehad dat ik niet langer bij de pony's ben gebleven.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:14

Niets mis met jong over op een paard toch?
Enige nadeel wat ik om me heen heb gehoord van jonge meiden op de paarden is dat ze de wedstrijden met leeftijdsgenootjes wel eens missen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:15

willie10 schreef:
Bij jvdh had ik wel andere leuke gezien, maar ik dacht in dit topic hier wat negativiteit over te bespeuren.

Ze bedonderen daar de boel nogal eens.. zeker als ze in de gaten hebben dat ze dat bij je kunnen doen. Geen betrouwbaar adres dus ;)

Yelly

Klopt, Willie :j

Arabiertje heeft daar haar paard vandaan. Verder zou ik zeggen, zoek eens op 'JVDH' op Bokt, dan vind je genoeg verhalen, zowel negatief als positief ;)

Als je nu al 1.73 bent, vind ik het verstandig dat je voor een paard kijkt :j Wat zoek je precies, qua karakter?

willie10

ik rij al wedstrijden vanaf me 7e ook gewoon proefjes dus die leeftijdsgenootjes heb ik al vaak genoeg gezien :P

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:16

Ik zoek een lief en rustig paard die koel in het hoofd is niet zomaar overal van schrikt en mag wel lekker voorwaarts zijn

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 14:16

Needje, klopt helemaal. Je voelt je wel erg klein en als je van de pony's af komt is het toch wel wat serieuzer allemaal. Bij de pony's was het wat speelser. Een boze man van 50 kijkt je aan omdat je als jong meisje voor zijn voeten loopt is toch best eng als je zo jong bent. (tenminste zo ervaarde ik het)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:17

ik zou mijn kind toch zolang mogelijk tussen de ponys laten rijden, naar mijn idee is de wedstrijdmentaliteit dan toch nog wat vriendelijker en denk dat een ponyclub ook gezelliger is dan een RV.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:19

Ik ben al wel een tijdje officieel gestart hoor en zit niet meer bij een ponyclub ik geloof ook best dat het serieuzer is, maar ik ga toch niet gelijk starten ook hoor eerst dan maar eens lekker aan de slag met mijn instructrice.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:21

Bij een rustig, koel paard denk ik niet meteen aan een nakomeling van Jazz, maar ze zullen er vast wel zijn ;)

Ik zou voor een kind van 1.73 geen pony meer adviseren :n Als je dan nog wat groeit, wordt je al snel echt te groot. En je gaat waarschijnlijk ook nog de breedte in op die leeftijd ;)

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:44

nee daarom het kan nog net op mijn pony maar moet wel een andere oplossing gaan bedenken

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:02

Het is nog niet zeker of ik uberhaupt een paard mag.. Maar als er echt iets leuks tussen zit.. Dan kan de knoop doorgehakt worden.

Wat ik zoek:
Nou een paard.. Dat lijkt me logisch :p
Vanaf 4 jaar tot 25 jaar
Lengte maakt niet uit.
Kleur: helemaal Zwart, zwart met sokjes, zwart met bles, zwart met sokjes en bles, donkerbruin met sokjes en bles, donkerbruin, bruin (ook met aftekeningen, maar hoeft niet )
Karakter: lief, mag wel een beetje ondeugend, wel voor de half beginnende ruiter (weet al veel maar ben nog niet een gevorderde :p )
Wat ik ga doen: Parreli, NH, Grondwerk, dressuur en kleine(!) sprongetjes maken.
Nh, Parelli en grondwerk leer ik zelf aan, maar als het paard het al kan is het een groot pluspunt :)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:07

hier een meelezer..

het valt me zo op dat sommigen hier ongelofelijk lang op zoek zijn.. ik snap dat het niet heel makkelijk is maar ik had na 2 maand speuren op internet toch m'n paardje gevonden! en het is de eerste en enige die ik live bekeken heb.. mischien snel, maar het voelde goed en m'n instructeur was gelijk erg positief!

er waren zelfs een paar op internet waar ik wat af wou spreken en die waren net verkocht, en had een afspraak staan bij iemand en dat paard werd ook afgebeld omdat die verkocht was..

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:13

gewoonmarie ik denk dat het ook ligt aan wat voor paard je zoekt.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:25

ja dat snap ik wel maar ik had ook wel wat eisen, maar daar had ik ze op internet al flik op geselecteerd, en er van uitgaan dat een paard niet aan al je eisen kan voldoen zeker niet voor weinig geld (tussen de 2500 en 4000)

mijn lijstje was:

braaf
schimmel
springgefokt
ongeveer 8 jaar (dit heb ik dus moeten laten vallen, ze is 4 maar wel erg braaf)
zadelmak liefst al wat langer onder het zadel (vandaag het liefst een 8 jarige ongeveer)

en heb een 4 jarige corland gekocht, mooi papier, schimmel en erg braaf en heb er super veel plezier van voor weinig geld vind ik zelf.