Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:42

Tango's zijn altijd leuk :D O:)

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:32

listiglistje schreef:
van trento ken ik alleen maar brave :7 en dat zijn er toch zeker een handjevol.....

Griebels ook brave zat, maar van de 3500 dekkingen zullen er vast enkele draken tussen zitten ;) idem Jazz....maar wel nr 3 en 1 op de lijst van best verervende dressuurhengsten *D

ik heb zelf en trento en die van mij is echt een draak die het licht uit je ogen slaat als hij zijn dag niet heeft toch kan hij heel braaf zijn voor een wat onervaren ruiter en hij schrikt vrijwel nooit dus in die zin is hij wel braaf.
En heb van kennisen verhalen gehoordt
waardoor ik nooit meer een trento wil hebben en door mijn eigen ervaring natuurlijk. Maar ik ken ook een hele brave trento.

Mijn zus heeft zelf een gribaldie en no way in hell dat ik daar op zou stappen. En de gribaldies die ik ken hebben allemaal een moeilijk karakter.

Met de kennis die ik nu heb zou ik niet voor zo een afstamming gaan.
Maar er zullen altijd uitzonderingen zijn

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:45

Dankjullie wel voor het advies, ik weet het echt niet, morgen even de smid afwachten en DA even bellen of foto nut heeft, en wat de kosten zijn.

paardjes123

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:55

Ik heb trouwens nog een 2,5 jarige te koop staan. Ben er niet heel actief mee, waarschijnlijk als ik haar volgend jaar beleerd heb dat ik weer wat meer mijn best ga doen om haar te verkopen. Anders ga ik er zelf mee door, maar voor mij word ze eigenlijk te groot. Zie advertentie als jullie iemand weten
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... oekid/3035

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:03

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:04

arm dier!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:05

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:07

nathe schreef:
wel ik ben daar mee bezig geweest met mailen en in het begin was die man vriendelijk.
Maar ik vroeg om een filmpje omdat ik 220 km moet rijden en kreeg dit antwoord:

Als je een filmpje wilt moet je naar de videotheek gaan. Wil je een goed paard kopen, kom dan langs

Toen ik dan zei dat ik van ver moet komen zei hij:

Ik laat je niet uit Belgie komen om je de eerste de beste ezel te laten zien..

Toen was ik al niet meer zo blij met hem ;)

_O- _O- wat een verkoper, nee zou ik ook geen 220 km voor gaan reizen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:10

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:10

jammer want het lijkt wel een tof paard!
Maar zo'n verkoper... en blijkbaar maakt hij paarden zadelmak (maar zat er al wel met spoor op terwijl ze nog maar een maand onder zadel is)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:18

even over zover rijden zonder filmpje te zien.. voor het veulen van waika kwamen dit jaar mensen uit midden belgie(kon ze ook erg slecht verstaan! haha :o) ze mailden me en belden volgende dag dat ze om 1 uur deze kant op wouden komen of dat kon. ze waren hier om kwart voor 7! :wow: hadden flinke file gehad! het leek erop dat ze echt belang bij hadden ze vroegen echt veel ook over betaling vervoer enzo :+ krijg ik volgende dag een mailtje(ze zouden bellen omdat ik meer afspraken had staan) dat ze er vanaf zag omdat de vader niet bekend genoeg was daar :') dat weet je toch echt al voordat je komt kijken?? hun bedoeling was in de sport uitbrengen en daarna verkopen.

dat is wel heel erg jong! en dan zulke oefeningen :wow:

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:25

lisch schreef:
even over zover rijden zonder filmpje te zien.. voor het veulen van waika kwamen dit jaar mensen uit midden belgie(kon ze ook erg slecht verstaan! haha :o) ze mailden me en belden volgende dag dat ze om 1 uur deze kant op wouden komen of dat kon. ze waren hier om kwart voor 7! :wow: hadden flinke file gehad! het leek erop dat ze echt belang bij hadden ze vroegen echt veel ook over betaling vervoer enzo :+ krijg ik volgende dag een mailtje(ze zouden bellen omdat ik meer afspraken had staan) dat ze er vanaf zag omdat de vader niet bekend genoeg was daar :') dat weet je toch echt al voordat je komt kijken?? hun bedoeling was in de sport uitbrengen en daarna verkopen.

dat is wel heel erg jong! en dan zulke oefeningen :wow:

Zo heb ik wel is iemand gehad, die kwam voor mijn vorige paard en zij wilde liever een ongeklassificeerd paard en een volgende die wilde geen nrps. Allemaal dingen die ze uit de advertentie konden halen. Pff zulke mensen verspillen hun eigen tijd maar ook van de verkoper...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:27

ben aan het twijfelen of ik naar de spielberg x faram merrie ga kijken.
Ze mag herkeurt worden maar enkel op het opfok bedrijf want ze gaan niet met volledig groene paarden naar de kliniek...
Ze kent dus echt helemaal niets, hoe moet ik ze dan hier krijgen? :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:30

nathe schreef:
ben aan het twijfelen of ik naar de spielberg x faram merrie ga kijken.
Ze mag herkeurt worden maar enkel op het opfok bedrijf want ze gaan niet met volledig groene paarden naar de kliniek...
Ze kent dus echt helemaal niets, hoe moet ik ze dan hier krijgen? :D

:+

je kan toch ook ter plekke laten Rontgen/keuren, ik had altijd Jan Mertens (België), die vroeg maar 250 euro voor rondom rontgen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:32

heb je een linkje van de spielberg? ik heb namelijk ook een spielberg

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:33

ze staat in Stad a/h Haringvliet en daar zal geen belgische dierenarts naartoe komen denk ik :)

ik heb geen linkje naar de spielberg, heb zelfs geen foto's of filmpjes :(

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:34

oow, heb je haar wel gezien dan?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:36

Ik zat ook binnen een maand na zadelmak maken al met een spoortje op mijn paard hoor!
Dier is panisch voor zweep en reageert super op spoortje, dus zie het probleem niet zo.
Daar zou ik geen paard voor laten staan!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:36

paardjes. ja dom he :+ toen ik dat mailtje las moest ik ook wel een beetje lachen :))
een groen paard kan ook wel op de trailer hoor nathe! gewoon de tijd ervoor nemen geen stress en rotgen kan ook net zoals listiglistje zegt :j

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:38

daarbij zul je het paard eerst niet bekijken? mischien vind je het wel niets? dan heb je je voor niets zo druk gemaakt :o

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:39

ik denk gewoon al praktisch vooruit he ;)

Het is zo'n anderhalf uur rijden... ik twijfel :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:41

Jan Mertens komt door bijna heel NL en BE :D alle grote springstallen sowieso....

Maar je hebt ook genoeg andere mobiele X-ray bedrijven, dat is tegenwoordig niet meer zo duur (misschien nog wel goedkoper als een kliniek)
Wil je de foto's voor je verzekering, dan moeten ze wel aangesloten/erkend zijn door je verzekering.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:42

snap wel dat je twijfelt... maar het paard is daar ook gekomen ;) desnood geef je wat pasta dat ze rustig worden :o hebben wij ook welleens gedaan met jonge dingen :j en rontgen zijn meer die rijden daarvoor.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:42

in belgië werken maar heel weinig mensen met verzekeringen... dat wordt eigenlijk nooit gedaan.
Misschien toch maar eens gaan kijken dan bij PDS :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:43

ik zou wel eerst even foto's vragen misschien is het wel helemaal niks