Ik praat tegen mijn paard als ik de deken opdoe, als ik hem aai, als ik klaar ben met rijden en de beugels opsteek (dan steek ik eerst de ene beugel op en in de weg naar de andere beugel kom ik langs zijn hoofd, dus dan geef ik hem een kriebeltje en zeg iets wat lijkt op 'Braaf hoor. Goed gedaan' ) Ik praat ook tegen hem als hij iets doet wat niet mag, dan zeg ik meestal iets van 'Hey!' En als ik het bit indoe en hij werkt netjes mee.
op buitenrit met mijn paard komen de domste zinnen eruit haha... staat filmpje op youtube.. waarin ik film en ja ook gesprekken heb met me paard xd
faunty
Geplaatst: 23-06-13 18:10
altijd gewoon lekker je verhaal vertellen enzo ze luisteren altijd zo lief . maar als mijn fjord het genoeg vind geeft hij me een duw , zo van 'he , gaan we nog spelen of niet ??' echt heel schattig
Ik praat tegen de paarden, zoals ik in principe met mensen praat. Ik heb er gewoon zoveel voldoening van om tegen hen te praten. Het maakt me rustig en soms heb ik echt het gevoel dat ze echt luisteren naar je. Als ik bv. Rambo sta te poetsen en eventjes stop en wat babbel tegen hem en vervolgens even met de eigenaar een praatje maak, komt hij tegen mij aan vleien en 'kopjes' geven met de boodschap van "hej, je was wel met mij aan het praten he!" Ik trek het me ondertussen niet meer aan als mensen me raar aankijken of hiermee lachen. Het belangrijkste is dat ik mij hier goed bij voel
MyHu
Geplaatst: 23-06-13 19:04
Ja, mijn VP reageerd er namelijk heel erg goed op.
Ik praat heel veel tegen mijn paard, ook tegen alle andere dieren trouwens. Dit is meestal onbewust, misschien dat ik mijn mond gewoon niet kan houden. Ik heb nog nooit gemerkt dat het slecht geweest zou zijn. Op sommige momenten ben ik gewoon muisstil en als ze dan iets spannends ziet en ik ga wel praten, kalmeert ze meestal toch wel. Maar juist als ik stil ben wordt ze erg onrustig bij sommige situaties.
Ik praat ook veel als ik gewoon met haar bezig. Zo zeg ik ook altijd dat ze haar pyjama aan moet doen als ik haar een deken op doe Overigens denk ik niet dat ze er veel last van heeft. De meeste paarden weten imo denk ik toch wel het verschil tussen een soortgenoot dat met ze communiceert of een mens dat gewoon dom staat te praten.