slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:56

katiavl schreef:
Wat ik persoonlijk niet snap waarom krijgen mensen die uit gevoel voor spuit kiezen zoveel tegenwind en mensen die uit gevoel voor slacht kiezen niet...

Omdat de mensen voor het slachthuis meer argumenten hebben en vaak beide gevallen gezien hebben en dus een sterker weerwoord hebben..
zo zie ik het in dit topic elk geval.. Niet om iemand weer boos ofzo te maken.. zo zie ik het Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:04

omdat ik het zo vaak zo hypciet vind........ waarom wel een kabonade en een biefstuk en geen paardenvlees............

en daarnaast heb ik toch een een aantal humane dodingen heel verkeerd zien aflopen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:30

katiavl schreef:
Wat ik persoonlijk niet snap waarom krijgen mensen die uit gevoel voor spuit kiezen zoveel tegenwind en mensen die uit gevoel voor slacht kiezen niet...

dan moet je eens goed het topic doorlezen,ook de 'slachters' onder ons krijgen tegenwind terug.

ik vind beide opties niet verkeerd.
het hangt er voor mij denk ik vanaf voor welke situatie ik kom te staan.

het is alleen niet leuk als de een tegen de ander zegt: ja jij bent een freak als je dit doet of een penny als je dat doet,en ik hield tenminste van mijn paard.

(verdorie,ik had mezelf beloofd me niet meer in deze discussie te mengen,maar het intresseert mij toch wel)

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:09

ik zou er ook niet aan moeten denken dat een ander mijn paard op zit te eten en vin idd dat ze een vredige dood moeten hebben,,

en wat ik zielig vind paarden die naar de slacht gaan merken dat zelf ook dat ze snel dood gemaakt worden dat is bij koeien enz ook zo dat vind ik echt zoo zoo zielig Verdrietig

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:13

Zucht... dat je paard zou worden opgegeten heeft werkelijk niks te maken met de soort dood.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:13

sommige mensen hebben een brilletje nodig Rolleyes of moeten de moeite nemen om het topic door te lezen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:17

Mensen die beslissingen nemen over leven en dood op basis van onvolledige informatie... pffff. Volgens mij denken de meesten dat er na een spuitje werkelijk niks akeligs meer gebeurd. Slacht is niet leuk en spuitje is niet leuk. Maar als paardeneigenaar moet je wel op een moment een beslissing kunnen nemen en doe dat dan toch op basis van goed info en niet op dat "sielug"-gedoe.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:18

massy schreef:
ik zou er ook niet aan moeten denken dat een ander mijn paard op zit te eten en vin idd dat ze een vredige dood moeten hebben,,

en wat ik zielig vind paarden die naar de slacht gaan merken dat zelf ook dat ze snel dood gemaakt worden dat is bij koeien enz ook zo dat vind ik echt zoo zoo zielig Verdrietig

Sorry zou je misschien een beetje duidelijker willen typen? Het is slecht leesbaar..
daarnaast mijn advies het topic wat door te lezen.
Wat vindt je nou zo zielig? Want ik snap je niet helemaal..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:25

Claudia1993 schreef:
BitchyWitchy schreef:

Kleine tip, lees dit topic eerst eens goed door.... Knipoog

Hoezo?
Ik ga geen 59 pagina's doorlezen, tenzij jij weet op welke bladzijdes ik moet zijn?

Nee joh, gewoon een van topic de titel zien, de hele discussie negeren en flink kort door de bocht een reactie geven.... Ja, heel slim.... Ook heel netjes.

En op welke bladzijdes je moet zijn??? Nou, in dit topic hoeft je maar één of twee willekeurige pagina's doornemen. Als het je tenminste boeit.....

Net als snoevie had ik me ook voorgenomen niet meer te reageren, maar hier kon ik dus niet omheen!!

@ Indianlady; heb hier nog een kandidaat voor een brilletje.......

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:31

Ik schrijf ze op. Bij meer dan 10 aanmeldingen krijg ik een bonus Vork

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:33

IndianLady schreef:
Ik schrijf ze op. Bij meer dan 10 aanmeldingen krijg ik een bonus Vork

Dan kun je in dit topic al heel wat bonussen verdienen Ja Haha!

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:35

lotteke schreef:
KiWiKo schreef:
NEEEEE Lotteke Lachen Lachen jij weet teveel hoe het werkelijk is Lachen en bent over menselijke gevoelens heengestapt Lachen

ja erg he...
ik heb een mening gebaseerd op feiten en niet op

AaaHw WaT SiEluuuG...En DaN Is Ie NoG NiEt DoOd EnSow...
(nondju wat een werk om zo te typen zeg..)

Ja maar zo zou iedereen eens moeten denken en zijn mening op de feiten moeten basseren! Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:37

opaal schreef:
Ja maar zo zou iedereen eens moeten denken en zijn mening op de feiten moeten basseren! Knipoog

Weet je wel hoe moeilijk dat is???? Net zo moeilijk als het lezen van een topic Clown

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:38

layla__ schreef:
Citaat:
.. Het paard heeft een goed leven gehad ,quote]
Dit zinnetje !! Het betekent dus je paard jaarelang voor je gewerkt heeft en dit verdient die dan? ik kan er gewoon echt om janken je trouwe paard jaren maande weken, dagen uren plezier van gehad en dat krigjt die dan, dan heb je sorry hoor maar dan heb je toch geen hart! K noem hier geen name mij maar mijn mening is gewoon dat. Sorry mense ik wil hier ook geen ruzie mee uitlokken of iets dergelijks maar dit vind ik van slachte Clown

Ik denk dat je een klein beetje na moet gaan denken wat je zegt nu! Boos!

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:41

overal wat je zegt krijg je toch commentaar op van alle kanten..
iedereen moet doen wat hij/zij op dat moment het beste vindt.. daar kan niemand anders wat over zeggen Scheve mond

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:44

De eerstvolgende die gaat lopen mierenne*ken en roepen dat degene die z'n paard naar de slacht brengt geen hart heeft, kan een reactie verwachten die niet echt netjes zal zijn.... Penny of geen penny! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:45

M_K schreef:
overal wat je zegt krijg je toch commentaar op van alle kanten..
iedereen moet doen wat hij/zij op dat moment het beste vindt.. daar kan niemand anders wat over zeggen Scheve mond

Ja daar zeg je wat, heb je helemaal gelijk in! Maar door te zeggen dat je geen hart hebt als je een paard, je maatje waar je lief en leed mee gedeeld hebt zoals in mijn geval naar de slager brengt ben je naar mijn idee niet goed wijs!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:46

BW je doet je boktnaam eer aan Nagelbijten / Gniffelen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:52

IndianLady schreef:
BW je doet je boktnaam eer aan Nagelbijten / Gniffelen

*proest* Ja best wel hè..... En dat terwijl ik me normaal niet zo gauw op laat naaien, maar dit gaat me echt veel te ver!

Je kunt van mij nergens een post vinden dat ik iemand veroordeel om het feit dat ze een paard liever af laten spuiten, iedereen moet gewoon doen wat het beste voor het paard is en in de tweede plaats hun eigen gevoel volgen.

Maar ik laat me niet verwijten dat ik geen hart zou hebben!!! Dat heeft iemand zelfs lopen roepen in het topic wat ik voor mijn paard had gemaakt naar aanleiding van haar dood. Nou sorry, maar dat schiet mij dus dan even helemaal verkeerd Haha!

Eigenlijk zou ik er boven moeten staan, en niet op dat soort onnozele opmerkingen reageren, maar in dit geval lukt me dat niet echt Vork Raar hè Clown

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:55

IndianLady schreef:
Ik wil toch even terugkomen op Nadya. Je loopt nu alpagina's lang je eigen mening en verhaal te vertellen. Nu weten we het wel. Jij houdt niet van slachten en moeten jouw mening, ervaring en argumenten respecteren. Daar heb ik totaal geen moeite mee. Maar respecteer dan ook andermans mening. Nu weten we wel dat je ruim 30 jaar ervaring heb en persoonlijke 'dingen' hebt tegen slachten. Prima, kunnen we nu gewoon weer verder gaan met de discussie????

En mensen vergeet niet dat wanneer je paard wordt ingeslapen of geslacht, jij waarschijnlijk erg gespannen bent. Ik denk dat het paard jouw spanning overneemt en niet zozeer weet dat het dood gaat, maar dat er iets gaat gebeuren omdat het baasje van slag is. Verwar dus de angst van het paard niet dat het paard bang is voor het doodgaan of het ruiken van de dood, maar eerder de spanning van de baas overneemt.

Hier sluit ik me helemaal bij aan Ja

Verder ben ik niet persé voor of tegen slachten alleen heb ik mijn paard ruim twee jaar geleden in laten slapen op de kliniek omdat ik er toch al was en het laatste onderzoek uitwees dat het zeer binnenkort echt mis zou gaan met mijn paard. Om dat voor te zijn heb ik ervoor gekozen om hem meteen in te laten slapen. Had ik hem nog mee naar huis genomen dan had ik opnieuw tegen dat moment aan zitten te hikken en hak dan de knoop nog maar eens door. Anyway, het ging allemaal heel rustig en kalm, hij heeft niet gevochten of iets tegen het omvallen, dat ging heel voorzichtig allemaal mbv zo'n kantelbaar kussen. Hij is uiteindelijk ingeslapen met zijn hoofd op mijn schoot terwijl ik hem over z'n wang heen aaide.
Ook het paard van mijn vriendin heeft een aantal jaren geleden een spuitje gehad. Dat was in zijn eigen stal omdat hij niet meer op kon staan. Is ook heel rustig en vredig gegaan alleen moest ie daarna wel z'n stal uit en dat is dus geen aanrader. Slacht heb ik, afgezien van het filmpje, nog nooit meegemaakt. Ik weet ook niet wat ik met mijn huidige paard zou doen, ligt aan de omstandigheden. Zoals Kiwiko ook al zei: het is per paard verschillend. Dus ik zie het wel, hopelijk pas over een jaar of 20 a 30 want hij is nog hartstikke jong Knipoog Het meest ideale lijkt mij in z'n eigen wei maar dat is ook weer een gedoe met verbloeden, ik weet niet of dat zo de grond in mag. Dus slachten? niets op tegen mits het netjes, schoon en snel gebeurt.

BitchyWitchy Nagelbijten / Gniffelen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:59

Hahaha........ Ik doe mijn naam misschien eer aan, maar jouw onderschrift is in dit topic ook meesterlijk!!!! Clown Clown Clown

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:04

BitchyWitchy schreef:
Hahaha........ Ik doe mijn naam misschien eer aan, maar jouw onderschrift is in dit topic ook meesterlijk!!!! Clown Clown Clown

Mijn onderschrift, Tsja wat zal ik er van zeggen? Die kwam zomaar in me op na het zoveelste discussietopic hier op bokt ROFL

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:04

Hmmm.. k snap niet dat mensen dat over hun hart verkrijgen ** voordat iedereen weer boos word ** iedereen moet het zelf weten! Maar ik verkrijg het niet over mijn hart, om mijn pony te laten slachten.
Ieder voor zich.. Wie het wel doet , heeft ook een hart.. wie het niet doet ook.. ik vind het allebei niet fijn, beide keren ben je pony/paard kwijt.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:09

Vickyyy schreef:
Hmmm.. k snap niet dat mensen dat over hun hart verkrijgen ** voordat iedereen weer boos word ** iedereen moet het zelf weten! Maar ik verkrijg het niet over mijn hart, om mijn pony te laten slachten.
Ieder voor zich.. Wie het wel doet , heeft ook een hart.. wie het niet doet ook.. ik vind het allebei niet fijn, beide keren ben je pony/paard kwijt.

Zo dacht ik eerst ook, ben niet voor niets vegetariër.
Maar toch zou ik (denk ik) als het er op aan komt kiezen voor de slacht.
Het gebeurt echt sneller dan in laten slapen, en liever een paard dat een goed leven heeft gehad naar de slacht dan een er voor gefokt paard.

Dood gaan ze toch, en als je ze in laat slapen worden ze opgehaald met een monstergrijphaak en in een vrachtwagen gesmeten op weg naar de verwerking. Bij dat soort dingen moet je er niet te veel over na denken.
Het is maar een lichaam, het dier zelf zal, wat je ook kiest slacht of inslapen, altijd in je hart voort leven Ja .

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:11

Oh en wie nog een keer over Martina (BitchyWitchy) durft te zeggen dat ze geen hart heeft, moet mij maar even PB'en.
Ik weet genoeg om het tegendeel hiervan heel goed te bewijzen!