Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:05

SusanH schreef:
Ik ging daar voor een paar jaar terug op paardenvakantie, bij camping de Reeënwissel. Ik zou daar nu niet meer te paard het bos in gaan.

Een kennis van mijn moeder heeft vorige week bij het natuurcentrum Ede in het natuurgebied 9 wolven zien lopen. Ik kom daar ook graag met de hond. Vaak sporen gezien. Ik weet niet of ik er binnenkort weer heen ga. Maar goed, hier vlakbij lopen er ook. Dus kwestie van tijd voor ik ze ook een keer tref.

Wij rijden daar gewoon in het bos hoor en nog nooit één gezien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 01:57

Dit is wat ik steeds probeer te zeggen. De komst van de wolf levert sommige mensen een goede boterham op.
Daarom willen ze ook koste wat kost voorkomen dat de beschermingsstatus van de wolf omlaag gaat.
Dat een ander er geliefde dieren voor verliest boeit ze natuurlijk niet. Het enige wat telt is geld.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1491495363

Dit soort dubbelzinnigheid is met meer natuur en dierenrechten organisaties aan de gang. Maar dit artikel legt wel heel mooi uit hoe het werkt. Voor wie nog denkt dat de natuur er op vooruit gaat moet ik helaas teleurstellen. Die gaat er niet op vooruit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:53

Loretta schreef:
Dit is wat ik steeds probeer te zeggen. De komst van de wolf levert sommige mensen een goede boterham op.
Daarom willen ze ook koste wat kost voorkomen dat de beschermingsstatus van de wolf omlaag gaat.
Dat een ander er geliefde dieren voor verliest boeit ze natuurlijk niet. Het enige wat telt is geld.

Dit soort dubbelzinnigheid is met meer natuur en dierenrechten organisaties aan de gang. Maar dit artikel legt wel heel mooi uit hoe het werkt. Voor wie nog denkt dat de natuur er op vooruit gaat moet ik helaas teleurstellen. Die gaat er niet op vooruit.

Zou je heel kort kunnen vertellen wat er staat, want ik kan die heel kleine lettertjes helaas niet lezen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:46

Loretta schreef:

Ik zou wel graag zien dat prominente media dit oppikken en de reden waarom dit uitblijft geeft net zoveel vraagtekens als het artikel.

balance
Moderator Over Paarden

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:24

Even ter herinnering, niet iedereen heeft Facebook of toegang tot krantenartikels. Graag een beknopte samenvatting bij links dus :).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:53

Dreamboy schreef:
Tinka schreef:
Is er ergens bekend welke partijen voor het beperken van het aantal wolven in Nederland is?
Heb 2 kieswijzers geprobeerd, maar dat werd niet mee genomen.

https://nos.nl/l/2466804

Hier staat het antwoord op jouw vraag.

Dit is heel erg gericht op Drenthe toch?
Friesland hier *\o/* en ik wil hier ook geen wolven...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:01

Sommige partijen hebben op provinciaal en landelijk niveau verschil van inzicht t.a.v. wel of geen wolven in Nederland en of ingrijpen bij overlast.

Misschien maakt dit standpunt verschil voor sommige kiezers om nu op een andere partij te stemmen dan ze bij de provinciale Staten verkiezing hebben gedaan.

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:29

Het lastige alleen is dat er veel meer onderwerpen belangrijk zijn dan de wolf. Veel onderwerpen zijn zelfs nog belangrijker.

Wat alleereerst belangrijk is dat is kijken wat de Europese commissie besluit. Dan pas is Nederland in staat om iets aan het wolvenprobleem te doen. En dat is op dit moment nog onduidelijk.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 07:49

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:43

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:51

Idd graag even kort de inhoud. Deze is niet te lezen zonder aanmelden of lid te zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:21

tienus63 schreef:
Na alle zichtmeldingen van gisteren in de app, had ik nu best wel foto’s van dode en gewonde dieren in de app verwacht.

Vorig jaar was het schering en inslag in november met aanvallen.

Oor wie richting Hoogeveen rijdt vanaf Ommen gezien, let eens op of het afgevreten karkas van een ree nog bij het klaverblad ligt.
Thv hectometer paal 139 ongeveer. In de middenberm tegen de rijstrook aan.
Op het punt dat N48 overgaat in A28.

Afgelopen zondag lag ie daar vers en rood, donderdag lag ie er nog steeds. Inmiddels bruinrood.
Provincie en of RWS heeft het niet opgeruimd.

Vandaag kwam ik er opnieuw langs.
Botten lagen er nog en honderd meter verder, een vers kadaver van een ree die aangevreten was.
Wederom op de strook links naast de rijbaan.
Deze keer RWS gebeld, die hebben het kadaver inmiddels onder de vangrail gegooid.

Het blijkt overigens ter hoogte van hmp 115.5 en 115.6 N48 re te zijn.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:05

Hebben jullie die meldingen in oude willem gezien.

20 meter afstand wat een drama

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:07

Daks schreef:

Maar niet zo slim dat al die mensen er heen gaan om te filmen of foto's te maken. Hoewel ik het aan de ene kant, als hobby fotograaf, ook wel weer snap.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:08

Daks schreef:

Ja, in Zweden wordt dan besloten dat die specifieke wolven niet schuw genoeg zijn, en om veiligheidsredenen geschoten moeten worden.
Niet leuk, wel nodig.

Gisteren ben ik nog geschrokken, zag een beeldopname, dacht dat het een zichtmelding zou zijn, maar nee, de wolf in de tuin pakte in 1 seconde het hondje dat een avondplas deed. En dit dus op 1 meter van de deur waar het baasje stond.
Lekker schuw,

( bron Facebook pagina geen wolf )
Dit was nog in het Oostblok maar met al die zichtmeldingen dichtbij, is het hier ook niet meer veilig voor je huisdieren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:11

Ik schrok ook enorm van dat filmpje. Mijn hond reageerde ook heel erg op het geblaf uit het filmpje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:21

Bedankt voor de waarschuwing dat wil ik niet zien.

Ja daar is binnenkort ook hier.
Dat lijkt men niet te willen snappen dat als daar met meer ruimte zelfs aanvallen zijn dat hier dichter bevolkt dat ook gaat komen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:55

Loretta schreef:
Het lastige alleen is dat er veel meer onderwerpen belangrijk zijn dan de wolf. Veel onderwerpen zijn zelfs nog belangrijker.

Wat alleereerst belangrijk is dat is kijken wat de Europese commissie besluit. Dan pas is Nederland in staat om iets aan het wolvenprobleem te doen. En dat is op dit moment nog onduidelijk.

Zeker zijn er veel meer zeer belangrijke onderwerpen. Maar ik heb nu een heel actueel probleem door die wolven.Daarom heb ik een keuze gemaakt uit de partijen die echt iets aan de wolvenoverlast willen doen. En als "bijvangst" zit die partij, waar ik voorheen nooit op had gestemd, ook met een aantal andere zaken helemaal op mijn lijn. Volgens mij zitten ze trouwens ook in Brussel, ik ga altijd stemmen als er gestemd mag worden , dat zal ik dan bekijken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:58

Ja, ik keek dat filmpje met dat hondje gelukkig zonder geluid vanochtend vroeg.
Ik vind dat echt horror :(

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:39

In België is er weer eentje dood gereden.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:05

Daks schreef:

Vrienden van mij zijn ook even gaan kijken en hebben ook foto’s / filmpjes gemaakt.

Ik was zelf werken maar anders was ik misschien ook nog wel even gaan kijken hoor.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:24

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:09

# sarcasme modus aan #

We kunnen ook leeuwen uitzetten, dan kunnen we ook mooie plaatjes schieten.

# sarcasme modus uit #

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:38

sterregoud schreef:
# sarcasme modus aan #

We kunnen ook leeuwen uitzetten, dan kunnen we ook mooie plaatjes schieten.

# sarcasme modus uit #

Prima idee, tijgers ook maar, hartstikke leuk. Die houden ook van water, daar hebben we in Nederland wel wat van :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 18:38

Doe er dan een paar krokodillen bij :j