oji schreef:Hoe krijgen jullie je jonkies al zo rustig op de poetsplaats dat jullie zo netjes kunnen invlechten? Ik ben al blij als ik een beetje fatsoenlijk de manen kan bijknippen, maar meestal in 2 keer.
Hier staan we er even naast. Na ons ponykamp kreeg Owen een weekje rust, en in dat weekje rust is meneer onhandig uit zijn plaat gegaan in de wei. Enorme glijder gemaakt op het bestraatte gedeelte met als resultaat een paar hele nare diepe schaafwonden op sprong en hak. Wat was hij zielig de eerste paar dagen...en zo verschrikkelijk kreupel dat ik mij wel zorgen maakte.
De wonden konden niet gehecht worden omdat het echt schaven waren, maar die op de hak wel tot op het bot. Wond kon ook niet verbonden worden, echt een rotplek. Dus 10 dagen op de antibiotica en onstekingsremmers, dagelijks schoonmaken en honingzalf smeren en dagelijks laseren (kon laserapparaat van de DA huren) om wondgenezing zo snel mogelijk te laten gaan.
Inmiddels niet meer kreupel en been is weer dun, meneer heeft weer volop praatjes in de wei en loopt dan te showen en te spelen. Rijden en longeren doe ik nog niet. Op advies van de dierenarts wacht ik daarmee tot het echt dicht is. Ik blijf ook laseren tot het echt dicht is. Ik hoop in de loop van volgende week het weer een beetje te kunnen oppakken Nou ja, een maandje tussendoor ff niets kan ook geen kwaad voor een jonkie die dit voorjaar zadelmak is gemaakt, had hem dan alleen wel een pauze gegund met een lekker zonnetje erbij ipv dit pest weer.
[ [url=m/61TDED.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was direct nadat we hem uit de wei haalden en het net door de DA was schoongemaakt. Hier was het nog niet dik, maar de volgende dag was het been wel een heel stuk dikker en kwam er een hoop pus uit het gat bij de hak. Gelukkig is dat gat nu nog heel klein en komt er bijna geen pus meer uit en heeft het been weer zijn normale vorm.
Oei wat een pech zeg! Nare wondjes ook.
gelukkig dat het nu weer de goede kant op gaat.