[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:48

LadyDii schreef:
Fly_high schreef:
Dat is meer een voorbeeld van een naam die gewoon lastig uit te spreken is voor niet-Nederlanders.

Ik ken heel wat Poolse paarden die naar Duitsland zijn gegaan en hun eigen namen hebben mogen houden, maar dat waren dan wel "internationale" namen qua uitspraak.

Denk dat het anders zou verlopen bij een paard genaamd Chrzaszcz of Szczebrzeszyn of Dzdz :=

Whahaha, dan zou Mister : Tajemnicza , heten. Leuk. Ga het meteen aanpassen. *\o/*

Tajemniczy, Tajemnicza als hij een merrie zou zijn ;) klinkt best leuk eigenlijk :P

Wat paardennamen in Duitsland betreft, men kan het inderdaad ook in het paspoort laten aanpassen en dan komt er een sticker met de nieuwe naam over de oude heen.

Is chippen niet verplicht inmiddels?

Anoniem

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:50

Ja inmiddels wel maar in 2009 nog niet. Mijn paard is van 2009.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 14:50

Spenk schreef:
Ja inmiddels wel maar in 2009 nog niet. Mijn paard is van 2009.

Mister ook, hihi.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:51

Is dat pas zo kort verplicht ja?
Ik heb die van mij in 98 of zo al laten chippen toen.
De andere zijn jonger.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:14

Ik was ook een paard kwijt wat ik verkocht had. Via social media erachter gekomen dat hij in Oost-Duitsland stond en inmiddels staat hij in Amerika. Dus zo heel moeilijk is het niet om een paard te vinden als je de juiste gegevens hebt.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:21

Dreamboy schreef:
Ik was ook een paard kwijt wat ik verkocht had. Via social media erachter gekomen dat hij in Oost-Duitsland stond en inmiddels staat hij in Amerika. Dus zo heel moeilijk is het niet om een paard te vinden als je de juiste gegevens hebt.

De mijne heb ik op deze manier terug gevonden in Zweden en nog contact met de huidige eigenaar. Dus inderdaad het is niet zo heel lastig over het algemeen genomen dan

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:22

Wat is de paspoortnaam van dit paard? Die is inmiddels wel bekend toch?

Voor ts hoop ik dat niemand zich meld maar het zou wel heel interessant zijn als dat wel gebeurt.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:30

LadyDii schreef:
Anyway.

Update:

Hij heeft al 3 enorm goede dagen! <3

Dubbelslag is over, geen grote neusgaten meer en geen gepiep!

Het gaat voor nu de goede kant op & hopelijk blijft het zo!

Deze week nog vernevelen (tot en met zondag) en dan eens zien hoe het volgende week gaat.
Hij heeft weer lekker veel energie, oogt weer super alert en doet weer gekke vreugde-dansjes.

Even zelf ook ademen.. Het vergt toch enorm veel van me, maar we geven niet op.
Vooral de stress en onzekerheid zit mij hoog. Maar dat neem ik maar voor lief.

Nog een paar maanden te gaan.... :Y)

Hoefsmid is onlangs weer geweest. Dierenarts heb ik volgende week weer contact mee.

Tot de volgende update! <3

Wat fijn dat hij zich zoveel beter lijkt te voelen!
Qua vernevelen: miss begrijp ik je bericht verkeerd hoor, maar zou ik wel langer doen als een weekje als je de mogelijkheid hebt om het apparaat langer te lenen. Hier vorig najaar medicatie en 6 weken 1x daags verneveld met zoutoplossing voor de klachten van zijn astma echt weer goed onder controle waren.

Verder respect voor hoe je op alle feedback reageert! Goed bezig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 15:33

Ga ik in mee. Vernevelen kan ik ook niet echt mee stoppen ik doe dat altijd 1-2 x per week als onderhoud.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 15:36

darkadia schreef:
Wat fijn dat hij zich zoveel beter lijkt te voelen!
Qua vernevelen: miss begrijp ik je bericht verkeerd hoor, maar zou ik wel langer doen als een weekje als je de mogelijkheid hebt om het apparaat langer te lenen. Hier vorig najaar medicatie en 6 weken 1x daags verneveld met zoutoplossing voor de klachten van zijn astma echt weer goed onder controle waren.

Verder respect voor hoe je op alle feedback reageert! Goed bezig :)

Ga ik langer mee door. Maar de eerste week (deze week dus) met enkel zoutoplossing. Als dat niet zou verbeteren, dan met medicatie. Maar het lijkt al goed te verbeteren. :)

Thanks!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:07

chevax schreef:
Kunnen jullie ajb niet weer die discussie over crowfdunding opnieuw beginnen?
Veel mensen lezen hier graag mee om op de hoogte te blijven van het wel en wee rond Misterio. Als het nu wéér over die actie gaat, kun je er donder op zeggen dat het topic wordt gesloten.
Ben je het eens met de actie? Prima! Niet eens? Ook goed. Maar sla dit topic dan over.

Chevax Bokt is een discussie forum waarop (ongevraagde) meningen, adviezen en visies gedeeld worden. Daar is bokt groot juist door geworden.
Dat we mekaar ook bij tijd en wijlen een hart onder de riem steken, steunen of een compliment maken is helemaal top ook daar moet ruimte voor zijn. Maar het is en blijft een discussieforum.
Een andere net verwoorde visie op een lcrowdfundingsactie lijkt mij dan ook geen reden om een topic te sluiten.

In dit topic worden alleen likes geduld.. iedere vorm van (goed bedoelde) kritiek of feedback wordt rigoureus neergesabeld.

TS bevind zich in een bijzondere situatie en moet hierin haar weg zien te vinden. Likes zijn fijn maar het zijn de kritische noten, hoe irritant ook die haar ook aan het denken kunnen zetten en haar daarmee vooruit zouden kunnen helpen als zij dat wilt. Uiteindelijk is het aan haar, en alleen aan haar, de keuze wat zij met de opmerkingen doet.

Voor de mensen die liever alleen likes willen lezen en geven. TS heeft een leuke openbare insta pagina aangemaakt Misteriowanders waarop ze regelmatig updates geeft over hoe het met misterio gaat met mooie foto’s en al.
Ik volg de pagina inmiddels met veel plezier.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 16:10

@ Sjonnie,

Leuk dat je ons volgt. <3

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:15

Het blijft een interessant topic. Ik vind het overigens helemaal niet erg als er wel eens een dwarsstraat wordt bewandeld, dat maakt het topic juist interessant.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 16:54

Heb je zijn naam wel weggehaald in het begin van je topic? Want ik weet hem, maar zeg hem niet :9

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 17:31

Afbeelding

Helaas.. :( Gaat niet goed.

Flink pompen, grote neusgaten en opgetrokken, piepende ademhaling is terug..

Man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:37

Is die van het stro af? Of kan die als alternatief nu tijdelijk 24/7 buiten? Ik denk je echt je management nu optimaal moet maken om hem meer lucht te geven.

Ik vind hem heel benauwd aan doen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:38

Oei :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:43

Oei, die heeft idd wel hele grote neusgaten en staat dus ook flink te pompen :\
Ik heb ook een dampig paard gehad en het vereist een hoop management tot je hebt uitgevonden wat het beste voor hem werkt.
En ze zijn ultra gevoelig voor temperatuurswisselingen helaas.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:46

Yavanna schreef:
Heb je zijn naam wel weggehaald in het begin van je topic? Want ik weet hem, maar zeg hem niet :9

Oh ja, er is ook een boek van :)*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:46

Mag je hem niet buiten houden tot je buitenstal klaar is?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:47

Als ik de ervaringsdeskundigen hoor moet hij toch echt z.s.m. in een strovrije (en stofvrije, geweekt of gestoomd hooi of voordroog) ruimte gehouden worden, anders is het dweilen met de kraan open. En ik gok z.s.m. gaan vernevelen met medicatie i.p.v. met alleen zoutoplossing. :(:) Zo te zien zijn de longen echt heel gevoelig.
Lastig ook dat we nu precies de winter in gaan en 24/7 buiten houden niet overal zo geregeld of haalbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:49

Hoewel ik hier natuurlijk veel gehamerd heb op die scopie is het nu zaak hem eerst meer lucht te geven de longen kunnen anders behoorlijk beschadigen.

Corticosteroïden en Ventipulmin flinke kuur en naar buiten in de frisse lucht dag en nacht of in een stofvrije stal snachts.

Het is vreselijk je paard zo te zien maar anders is het dweilen met de kraan open.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 17:55

Ik ga stalmatten zoeken zodat hij overal van af kan, ook van het vlas.

Morgenmiddag komt de DA medicatie brengen om te vernevelen.

Hooi wordt nat gemaakt en is verpakt dus sowieso al meer stofvrij, gemengd met voordroog.

Buiten blijven staan is hier helaas geen optie en de stal komt pas in december vrij.

Moet het even doen met wat ik heb. Maar ben ontzettend verdrietig dat het niet lukt. :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 17:58

Sterkte meid. Heel verdrietig om te zien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 18:20

Volgens mij (geen DA)! is een binnenstal helemaal niet slecht als de lucht daar zuiver is.En met slecht weer kan een binnenstal juist beter zijn dan buiten staan, MITS de lucht er goed is. En daar ontbreekt het helaas vaak aan- uitlaatgassen van tractoren, ammoniakdamp van te laat uitgemeste stallen,etc. etc.Het valt niet mee voor iemand (mens of dier) met gevoelige luchtwegen.Die heb ik ook maar te koud en nat staan kan ook slecht zijn. Sterkte ts en je paard, ik hoop dat alles helemaal goed komt en jullie een liefdevolle toekomst samen tegemoet gaan!