Lieser schreef:Maar in dit geval heeft de verkoper eerlijk in de advertentie gezet dat het paard niet geschikt is voor dressuur. Dan kun je op grond daarvan bij de bezichtiging toch niet zeggen dat je de vp te hoog vindt? Het paard is precies zoals in de advertentie staan, en je wist vooraf welk bedrag de verkoper wilde hebben. Ik zou het heel raar vinden als je dan gaat onderhandelen over de vraagprijs vanwege iets wat vooraf bekend was.
Nou, de verkoper heeft erin gezet dat het paard traag is met dressuur, niet ongeschikt vanwege staakgedrag. Een traag paard zou ik wel braaf en lief en geschikt voot recreatie durven te noemen, zeker

@Dilan93 bij manegepaarden is het meestal opportunistisch gedrag + gebrek aan motivatie, hard werken betekent alleen meer gebonk van een beginner op de rug terwijl stil gaan staan zelfbelonend is, zeker voor een paard dat uit zichzelf liever lui dan moe is. Nou dan is het inderdaad een makkelijke keuze

Maar in dit geval begrijp ik dat er ook paar handige ruiters een poging hebben gewaagd om dit paard aan het werk te zetten, dan klinkt het toch wat meer als lichaamelijk gebrek of een veel ernstiger gedragsprobleem dan alleen luie opportunist zijn.