Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:57

Tja je zegt zelf dat ze zo lekker ontspannen worden bij jou _O-

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:02

Ayasha schreef:
Maflinger_S schreef:
Hij ziet er zo lekker gegrond uit. Vier pootjes goed op de grond, een mooie open blik en nieuwsgierigheid om dingen te leren.

Hij is érrug gegrond.... :+ Als je hem poetst staat ie met vijf benen op de grond. :j :j (blijft verder trouwens gewoon rustig staan maar hij heeft geen probleem met zijn geslacht te showen. :+)

Met 5 benen op de grond

_O- _O- _O- _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 12:21

pmarena schreef:
Tja je zegt zelf dat ze zo lekker ontspannen worden bij jou _O-

oke, niet voor kinderen maar die lezen denk ik niet mee... :+

ik zei gisteren dus tegen mijn man dat ik dat hem niet kon poetsen zonder dat 'm zijn vijfde been had staan waarop mijn man: "Mij kunt ge toch ook niet masseren zonder dat dat gebeurt."

>;) >;) o-ke....

Geen van mijn hengsten deed dit. _O- _O- Wel praktisch als ie gewassen moet worden natuurlijk. :+ ff borsteltje er over en gaan. Bij voorgaande hengsten was het een miserie om dat ding gewassen te krijgen. Je moest er zo ongeveer een merrie voor zetten zeg maar. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:24

haha, die vent van jou :D

Ruintje hier doet het nog steeds...
Die heb ik ooit "pas" geleerd en blijkbaar moet dat ook met zijn slurf eruit.
Dus een keer tikken op de schouder en pas... das voldoende :D

Ook met borstelen. Of gewoon zo.
Met een fotoshoot is er regelmatig wat weggeshopt...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:26

Tja, er is niet voor niets een uitdrukking "hung like a horse".

Had hier ook zo'n akkefietje trouwens. Mijn arabierig typje heeft sinds bijna een week een nieuwe buurman. Een ruin van 7. De eerste kennismaking verliep goed. De tweede ook ... Hij besnuffelde haar uitvoerig tussen het hekwerk door en vond haar duidelijk wel OK. Zij hem ook. Wat een slettebakje. Dat doet ze anders nooit ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 13:48

_O- tja soms wordt je gewoon verliefd. :+

DP: kunnen ze fatsoenlijk lopen met die slurf er zo uit? (Dus niet het showen maar echt dressuurmatig. _O-)

Hier was de smid gisteren. Puur op intuïtie gevraagd of hij bij Sam vooraan zolen wilde zetten. Zelfs vanaf de grond merkte ik al een verschil. Hij is helemaal happy met zijn zolen. :j :+:

Mijn man was eerst bij hem omdat mijn smid hem gestuurd had wanneer hij kwam (tis zijn nonkel.) en mijn man had mij niet wakker gemaakt. Maar toen ik door had dat hij er was en naar buiten ging werd ik begroet met gemurmel van Sam en een opgelucht (en in koor) ‘daar is uw baasje Sam! Dan kunt ge u nu misschien gedragen!’ Hij had kennelijk staan steigeren... := ze hadden hem ook verkeerd om geparkeerd.... niemand snapt dat dat voor Sam een issue is... :(:)
Zo hoort hij niet te staan. Dat klopt niet!

Dus ik pak over en Sam was weer zijn brave zelf. Met mijn toestemming is het Oke als hij anders staat dan normaal.... _O-

Toen mijn man Rêve pakte omdat ik eigenlijk op tijd weg moest gebeurde hetzelfde scenario... := mijn man is maar koffie gaan maken en bromde iets van ‘ezels! Ik laat u elke dag buiten!’ _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:59

Echt hè, die beestjes zijn eigenlijk best braaf maar bij het eerste het beste scheefstaande graspolletje is de wereld te klein.

Achterstevoren op de poetsplaats is dan wel weer het andere uiterste; dat kan ECHT niet!

(Overigens kunnen paarden prima lopen met een 5e been. Op onze eerste stal was een stalgenote met een PRE ruin waarmee ze langeteugelde. Als je dat niet kent: da's grondwerk waarbij je met de wat langer dan normale teugels in je handen naast je paard loopt ter hoogte van de achterbenen om hem zo te gymnastiseren, dressuuroefeningen aan te leren, whatever. Deze ruin vond dat altijd machtig interessant of heel ontspannend maar goed, door de plaatsing van de teugelvoerder vond ik het altijd weer spannend om te zien of ze zijn 5e been niet per ongeluk in haar oog zou krijgen want dat zwiepte van links naar rechts en weer terug.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 15:07

Maflinger_S schreef:
Echt hè, die beestjes zijn eigenlijk best braaf maar bij het eerste het beste scheefstaande graspolletje is de wereld te klein.

Achterstevoren op de poetsplaats is dan wel weer het andere uiterste; dat kan ECHT niet!

(Overigens kunnen paarden prima lopen met een 5e been. Op onze eerste stal was een stalgenote met een PRE ruin waarmee ze langeteugelde. Als je dat niet kent: da's grondwerk waarbij je met de wat langer dan normale teugels in je handen naast je paard loopt ter hoogte van de achterbenen om hem zo te gymnastiseren, dressuuroefeningen aan te leren, whatever. Deze ruin vond dat altijd machtig interessant of heel ontspannend maar goed, door de plaatsing van de teugelvoerder vond ik het altijd weer spannend om te zien of ze zijn 5e been niet per ongeluk in haar oog zou krijgen want dat zwiepte van links naar rechts en weer terug.)

_O- oh god in hoop dat Joy niet zo trots wordt op zijn mannelijkheid. Misschien had ik niet zo vaak moeten zeggen dat zijn enige imperfectie zijn slurfje is.... _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:17

Ja anders dan anders is echt stom...

mijn ruintje trekt zijn 5e been in als hij gaat lopen.
2 seconden stil staan en hij kan er weer zijn. En dat hangt dan niet ontspannen te bungelen. :+
Ook al vaak de vraag gekregen of hij laat gecastreerd is...nope. Met zijn 1 want dat geswaffel tegen zijn buik vond ik ook niks. Plus hij was toen al echt hengst. Had hem pas 2 weken toen, maar zo'n onopgevoede etter... Geen zin om ook nog tegen het hengst in op te voeden.
Dierenarts vond toen hij hem zag het ook een héél goed idee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 16:44

Vooralsnog blijft Joy nog steeds zichzelf eigenlijk. Vigo wordt waarschijnlijk dit jaar nog gecastreerd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:21

My God. Ik lig plat om die verhalen over dat vijfde been. _O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:31

En het feit dat haar paarden blijkbaar totaal niet functioneren als ze er zelf niet bij is :+ (oké soms ook niet met haar erbij… :') )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 22:49

friendly schreef:
En het feit dat haar paarden blijkbaar totaal niet functioneren als ze er zelf niet bij is :+ (oké soms ook niet met haar erbij… :') )

_O- Laten we zeggen dat mijn paarden net als ik een hele specifieke aanpak nodig lijken te hebben en dat mijn man de handleiding maar niet kan onthouden. _O- (van geen van ons drie overigens. :)) )

Wie zet die arme Sam nu ook verkeerd om in de stalgang. >;) Sam heeft niet genoeg hersencellen vrij om dat te verwerken. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 21:13

Mijn man zei vandaag dat ik mijn huisdieren beter moest opvoeden. Toen ik hem aan keek met een blik van: " :?" zei ie bloedserieus: "Speedy heeft aan de zak hondenvoer geknabbeld.."

Ik noem mijn stalmuizen allemaal Speedy. :+ Ik weet niet aan Speedy hoeveel ik inmiddels zit maar er zitten er regelmatig tussen met een nogal ehm, eigenaardige manier van doen. _O- Het is zelfs zo ver dat mijn Speedy fans heeft tussen mijn vrienden op Facebook. _O-

Manlief heeft besloten om maar gewoon te accepteren dat ik ongedierte ook als semi-huisdier behandel als het in mijn stallen zit. _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:37

... en allemaal mee-eten ... _O-

(vrij naar Toon Hermans)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:48

Maflinger_S schreef:
... en allemaal mee-eten ... _O-

(vrij naar Toon Hermans)

Vrij naar Wim Sonneveld :') * lees al tijden met veel plezier mee maar moest nu toch onder mijn steen uitkomen *

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:53

O, dank je wel.

Ik heb blijkbaar wat Nederlandse grootheden door elkaar gehaald. Ik ga me in een hoekje zitten schamen. Maar het is me mooi gelukt om je onder je meeleessteen uit te krijgen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:57

Maflinger_S schreef:
O, dank je wel.

Ik heb blijkbaar wat Nederlandse grootheden door elkaar gehaald. Ik ga me in een hoekje zitten schamen. Maar het is me mooi gelukt om je onder je meeleessteen uit te krijgen!

:D :D
Ik vind t al lang helemaal geweldig dat dit gequote wordt! Niet rot bedoeld dus Y;(

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:08

Geen probleem!

Ik had beeld: ik zag Speedy ook gezellig eten, zo tussen Sam en Réve in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 00:26

Ik ken enkel Toon Hermans. Een gedicht van hem stond op het doods prentje van mijn grootvader. Heb altijd willen weten wie dat gekozen heeft maar heb het nooit durven vragen aan papa. Kan mijn stiefmoeder wel eens sturen morgen.

Ik heb een speedy gehad die mij altijd gebruikte als vlucht-route alsof ik gewoon deel van het gebouw was. >;)

Ik heb eentje gehad die rustig bleef zitten op de staldeur terwijl ik voer gaf. :+

Speedys maken natuurlijk alles stuk kwa stro of voederzakken die in de stal op geslagen staan dus er staan nu twee pakken stro onder een afdakje op een wagentje de rest staat in de camion op geslagen. :+ (gehakseld stro dus kan gewoon onder een afdak opgeslagen worden.)

Mijn huidige speedy:

Afbeelding

Afbeelding

Vrees alleen dat deze niet heel oud gaat worden. Zijn voorganger heeft de dood gevonden door dat ie in de voerbak zat en ik ‘m niet gezien had en Rêve haar meuslie er in kiepte. Mijn brein registreerde net te laat dat die schaduw geen schaduw was. :+ Hij is overigens nog naar boven geklauterd (kwam ineens een muizen kopje boven de meuslie uit. _O-) en weg gevlucht dus ik had nog goede hoop maar de dag erna zat ie helaas dood in de bak. Geen schade aan de buitenkant want dacht eerst dat ie nog leefde maar helaas... denk dat een tweetal kg meuslie te veel was. :(:) ik kijk nu dus elke keer voor ik de emmer om kap in de bakken.

Omdat mevrouw na Joy kieskeurig werd krijgt ze de meuslie en slobber apart (gemengd hoeft ze het niet meer :roll: ) dus was al blij dat ie in de meuslie bak zat maar helaas...

De speedies die er na komen laten zich wat minder zien. Tot deze. En deze is ziek of dom vrees ik gezien ie zo dichtbij kwam.

Afbeelding
Samsel geniet van het zonnetje:+:

En de twee pups zijn inmiddels onafscheidelijk, Yaiko pikt bizar veel van hem. Hij kroop tussen zijn voorpoten en ging eerst nog even op Yaiko zijn poot kauwen. _O- Yaiko gromde zachtjes en toen lagen ze zo:

Afbeelding
Ze moesten even schuiven voor me maar Zyon had zijn plekje gevonden:

Afbeelding

Ze liggen ook constant samen in de mand. Yaiko is echt een soort ‘grote broer.’ En Arras gedraagt zich als leider haast vaderlijk en probeer de pups grenzen en manieren te leren met het geduld waar een engel jaloers op zou zijn. :+:

We zorgen wel dat Arras regelmatig rust heeft van de mormels. Arras is heel lief en stabiel maar ook gevoelig. We willen hem niet overprikkeld hebben, als hij op training geweest is zorgen we dat hij kan rusten zonder pup-gespuis bij hem. _O-

Heb vandaag ook gemerkt dat ik tegen verwachting in minder last heb van mijn knie op Rêve dus ongeacht wat het is, naar de toekomst toe is dat wel positief. Ergens weet ik wel dat Sam echt een moeilijk paard is kwa zitten maar ik ‘vergeet’ dat elke keer omdat ik elke keer denk dat het aan mij ligt tot ik dus op Rêve kruip en het verschil voel. _O-
Opstappen is ellende maar kan een hoger krukje kopen om dat op te lossen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:59

Die foto's zijn echt wel heel enorm lief <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:35

Oh, de herders samen. Wat een schatjes. Echt leuke foto's zo.

Speedies ... wij hebben op stal een paar goede wollige muizenvangers. Dat werkt prima.

Afgelopen dagen was het heerlijk weer om in de zon te zitten, liggen, werken. Zo komen we het jaar wel door.

Fijn dat je knie lijkt mee te vallen. Zou mooi zijn als dat ook daadwerkelijk zo is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:03

Hier weet mijn stalkat ook wel wat ze met een speedymuis moet doen. Mocht vorig weekend nog de restanten er van opruimen en dat is niet leuk als je dat moet doen met een net gevulde maag van het ontbijt.

Ach brothers in legs zal ik maar zeggen zoals die pups daar liggen. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:20

Wat heerlijk zeg die puppedeinen :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 00:33

Maflinger_S schreef:
Oh, de herders samen. Wat een schatjes. Echt leuke foto's zo.

Speedies ... wij hebben op stal een paar goede wollige muizenvangers. Dat werkt prima.

Afgelopen dagen was het heerlijk weer om in de zon te zitten, liggen, werken. Zo komen we het jaar wel door.

Fijn dat je knie lijkt mee te vallen. Zou mooi zijn als dat ook daadwerkelijk zo is.

Echt meevallen doet het helaas niet maar ik begin uit te dokteren welke bewegingen ik wel en niet kan maken tijdens het rijden. :) bij Rêve is het makkelijker dan bij Sam. Knie wordt eigenlijk alleen maar dikker en inmiddels ook blauw dus ben benieuwd wat de uitslag gaat zijn. Inmiddels zie je mijn knieschijf eigenlijk niet meer als ik mijn been gestrekt heb... :\ Hoop iig dat wat het ook is wel minder wordt als de acute fase voorbij is....

De honden mogen hier geen muizen pakken trouwens ivm angst voor vergif en katten zijn verstandig genoeg om niet in een tuin met drie Mechelse herders te komen (al weet ik niet eens of ze wat zouden doen.) dus wij hebben Speedy’s. _O-

Maar ook vogels in de stal, de zwarte roodstaart bezorgde me vandaag mijn eerste hartritmestoornis dus die is terug. De zwaluwen nog niet. Wel een vogel die het klak geluid van je tong exact kan nadoen dus al mijn video’s gaan weer constant ‘geklik’ te horen zijn. Heb geen idee welke vogel het is. Niet de zwarte roodstaart volgens mij.

Zoals gewoonlijk ging ik rond middernacht de paarden halen. Ik ga via het veld dat naast ons ligt en op de weg uit komt. Over de jaren heen is me meermaals gezegd dat ik bizar stil beweeg. Mijn meest frustrerende eigenschap volgens mijn man is dat ik consequent uit het niks lijk te verschijnen. := ook mijn fysio’s hebben al een paar keer die opmerking gemaakt. Ik doe het echt niet bewust. Thuis zeg ik tegenwoordig zelfs ‘niet schrikken’ als ik vermoed dat mijn man me niet gehoord heeft. Wat overigens vaker niet het beoogde effect heeft dan wel maar goed ik weet ook niet wat ik anders moet doen. := de honden hier schrikken zelfs met regelmaat van me (wat wel super handig is bij het betrappen van een ondeugende puppie trouwens... }:) ~~}> ) behalve dat ie soms zo schrikt dat ie letterlijk plast waar ie staat, :o

Ik zag vanuit het veld de nieuwe buren wandelen (wonen nog maar een paar maanden hier en zijn op zichzelf dus nog geen kennis gemaakt behalve een beleefde groet.) en wilde ze niet doen schrikken. Dus zij passeren de ‘doorgang’ van het veld. Ik wandel rustig de straat op (in de richting waar zij uit kwamen. Dus waar ze niemand tegemoet hadden zien komen of zien lopen.) en ineens hoor ik achter me iemand schrikken, dus ik kijk om (nog niet beseffend wat er gebeurt was.) om te kijken waar ze van schrikken en zie die buren naar mij staan kijken.

Dus ik steek beleefd mijn hand op waarop ze zich om draaien en wat sneller door wandelen maar de man keek nog een paar keer om. Pas toen ik Rêve haar touw aan klikte realiseerde ik me dat die mensen waarschijnlijk niet snappen hoe ik daar zo ineens kon opduiken. :+ ik vermoed dat ze de link niet gelegd hebben dat ik vanuit het veld gekomen was en ze me daardoor dus niet hebben zien lopen tot ik ineens liep waar ze net gepasseerd waren. :=

Heb mijn man net gestuurd dat ik hoop dat onze nieuwe buren niet bijgelovig zijn en kreeg terug ‘wat heb je nu weer gedaan...’
Alsof ik hier wat aan kan doen!! _O- :=