De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:30

Kunnen jullie trouwens geloven dat de DA de dag van aankoop zei dat Harley nooit de D maat zou halen??
Vind het knap dat hij zijn achterstand zo goed ingehaald heeft :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:35

Art_Ificious schreef:
Kunnen jullie trouwens geloven dat de DA de dag van aankoop zei dat Harley nooit de D maat zou halen??
Vind het knap dat hij zijn achterstand zo goed ingehaald heeft :)

Het blijft toch gokken, Dief zou 1.60/1.65 worden maar heeft de 1.50 denk ik nog niet gehaald.
Ze heeft nog het dubbele van haar huidige leven om te groeien natuurlijk ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:38

nouja ik dnek echt wel dat het met Diva nog goed komt hoor :) Eenmaal ze wat beter in haar vel zit qua gewicht zal ze de groeischeut vast wel krijgen. (niet slecht bedoelt hé want jij verzorgt haar super)

Ik ben alleen bang dat het misschien té veel gegroeid is bij Harley? Omdat hij nu sinds oktober ook plots de geblokkeerde knie vertoond. Als dit blijft en er dus niet uitgroeit als zijn spieren en pezen sterker zijn kan ik aan de smid vragen voor binnendoor te bekappen. Vaak wordt dit als oplossing gebruikt. Indien dat ook niet helpt moet er geopereerd worden. Maar Harley krijgt de knie nu nog wel zelf los.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:15

Hoe groot ze groeien is toch altijd maar een gok. Soms denk je deze wordt enorm en dan blijft het een kleintje. Of ze krijgen ineens een flinke groei spurt.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:20

is idd een gok hoe ze groeien.
lucas zou een e pony worden, maar denk dat ie blijft hangen op de d maat. vind ik helemaal niet erg. vond e al eigenlijk te groot

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:27

Van Irocco werd ook niet gedacht dat hij 'groot' zou worden.... En nu is het een reus :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:24

Zo zie je maar hoe het allemaal kan omslaan :P

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:54

Lindamusters: nou idd, huge :+

Azmay, nu Whinny op de andere stalling staat zie ik in 3/4 weken verschil, je is al weer behoorlijk voller en weer een stukje de hoogte in gegaan, als straks het gras weer groeit denk ik dat Diva ook ineens wat bij gaat trekken, je hebt nu in ieder het afvallen mooi gestopt!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:19

Vandaag de 2 dames aan de longe gehad!!!
Iris ging heel mooi, bleef keurig om me heen draven (af en toe een bokje op de singel..). Commando's zitten er nu nog niet in natuurlijk (eerste keer), maar ze bleef keurig op afstand en doorlopen. dus heel trots op mijn meisje!! Ze heeft haar hoofdstel om, met daaroverheen haar halster en daar zat de longe aan.
Afbeelding

Maggie geen foto van, die bleef steeds stilstaan.. :') dus daar heeft mijn man ook even mee geholpen.
Uiteindelijk wel beide zijden gedraafd en een paar passen galop

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:10

Fijn dat het goed ging Donja! Leuke foto :)

Wat betreft het groeien. Schilt dat ook niet per Ras? Toevallig Zine gemeten dit weekend, hij meet nu 1.43m Ik verwacht dat hij max 1.50m wordt.

De schriktraining ging dus super. Tuurlijk vond hij het best even spannend ( het waaide flink waardoor het zeil en de ballonnen ook nog eens herrie maakten) maar hij vertrouwde me blijkbaar wel want zonder veel moeite deed hij alles netjes.
Ik was super trots op hem! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:07

Bontebok, dat ziet er leuk uit!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:36

Haha, herkenbaar dat stilstaan Donja. De mijne komt altijd bij mij staan tijdens het longeren. Iets te mensgericht. :')

Ziet er leuk uit bontesok! Leuk dat ie alles zo braaf deed.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:06

super urosa :)

Lekker kontje zit er al op Donja !!

bontesok, per paard verschilt het ook en per ras ook. Ene ras is later dan het andere.
Kwa groeischijven en botten is gelijk aan ieder paard. Maar sommige maken al vroeg een groeispurt en andere later.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:55

Stilstaan is ook herkenbaar bij Harley. Vooral langs zijn moeilijke kant.
Nadeel is dat ik steeds alleen ben en geen hulp kan vragen. Dus op een grote longeervolte (volledige longeerlijn uitgerold) profiteert hij hiervan door zich snel om te keren en zijn makkelijke kant uit te gaan in een bokkende galop. Want ik kan hem dan niet tegenhouden, meneer heeft zijn kracht ook ontdekt en gebruikt die dus in de strijd (vandaar het bokken en weg galoperen). Op een kleine volte kan ik hem makkelijker corrigeren omdat ik dan beter contact heb en hij weet dat ik dichterbij sta en hierdoor dus sneller kan ingrijpen dan wanneer hij de hele lijn ter beschikking heeft.
Zijn makkelijke kant is namelijk geen probleem tijdens longeren, hij trekt niet naar buiten toe en galop gaat dan ook beter. Hij kan dan ook héél ontspannen draven en stappen met de hals lekker gestrekt.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:15

bontesok! super!! ziet er leuk uit!

ik gister weer ff gereden en een klein stukje naar buiten geweest!
lucas keek totaal niet naar de tractoren die voorbij kwamen. en dat waren er veel!

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:27

Wat leuk Magicmist, en fijn dat het zo goed gaat!

Leuk en leerzaam die schriktraining Bontesok!

Donja, gaat best mooi toch!
Dat stilstaan herken ik wel. Vienna deed het een tijd goed, maar op een gegeven moment wilde ze doen wat ze zelf wil en kregen we dit dus ook....fijn.... Gaat nu gelukkig weer beter!

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:47

Vrolijke poown in het late middag zonnetje :o
Ze loopt een beetje scheef, we hadden bakkabouters.... :')

Afbeelding

Afbeelding

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:36

Ook hier waren ze aan het genieten van de zon ;)
Afbeelding

Morgen allebei maar weer even aan de longe. Maggie (de stip :+ ) is 2 dagen geleden 3 geworden, Iris wordt in juni 3. Dus lekker rustig aan nu met ze bezig

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:44

Hahaha sabrina wij hadden gisteren ook bakkabouters, maar ik zat erop .. schoot niet weg maar liep errug scheef, braaf paard! Eerste rondje aan de longe probeerde hij kop tussen zn benen en rodeo, maar hij gaf het na twee mini sprongetjes wel weer op, hij had er toch geen zin in om energie in bokkensprongen te stoppen geloof ik :')

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:27

leuek fotos sabrina

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:07

Afbeelding
Aller eerste keer op chammie. Hij is ontzettend braaf met alles en zijn baasje (ik dus) is daar super blij mee

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:09

Lijkt me doodeng om zo in een stal op een onbevestigd paard te stappen, als er iets gebeurd lig je op de keien :o

Ik ben nu vooral bezig met de verhuizing dus de paarden zien me niet erg vaak, jammer maar helaas. Ze vermaken zich wel op de wei :Y)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:42

Iemand had hem vast en had al heel veel voorbereidend werk met hem gedaan. Zoals over hem heen hangen dit wasvvoorbhem een kleine stap verder. Voorbij er zo op zat heb ik er eerst over heen gehangen en een rondje gestapt. Als hij dan te gespannen zou zijn of een bok zou geven had ik er niet op gaan zitten. Hij was ontspannen en was meer met het touw bezig dan dat ie merkte dat ik erop zat. Alles word vanuit de ontspanning gedaan hier. Plus dat ik hem al ken vanaf zijn geboorte, weet dus heel goed wat ik wel en niet bij hem kan doen :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:51

ooit ook zo gedacht!
en ik stap nooit meer op, waar stenen liggen!

ik had een zeer brave welsh pony, en dacht ook ff zadel uit te proberen in de stallen.. waarschijnlijk deed het zadel haar zeer en mw begon te bokken.. en daar lag ik.. kon richting het ziekenhuis..
gelukkig viel het mee. maar was voor mij een leer om dat nooit meer te doen..
en ik had die pony al 6 jaar en had nog nooit gebokt... :')

maar ieder zijn keuze! ik doe het alleen niet meer :P

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:57

Ieder zijn eigen keuze ja :) en ik heb er iemand bij die paarden beleerd en corrigeert dus als zij het niet vertrouwd had had het ook zeker niet gebeurd. Charmeur is in alles heel makkelijk dus dat scheelt. Als hij het ergens niet mee eens is gaat hij gewoon stilstaan en krijg je hem niet meer vooruit dus dat scheelt denk ik ook wel