[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:50

Goos_Horses schreef:
Vind het ene zeer ondoordachte aankoop. Alsof een geschikt paard afhankelijk is van de hoogte.
Mocht je serieus zo kopen ben ik benieuwd hoe lang je het arme dier zult hebben.

Waarschijnlijk net zo lang als de jaarling?? :(

Cardy

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:52

Inderdaad... Dat is niet eerlijk tegen over die paarden. En daarbij, snap niet dat er zo makkelijk wordt gedacht over het kopen van een paard.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:10

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:27

Erg eigenlijk he....Snap dat mensen het leuk vinden om een paard aan te schaffen, maar een beetje meer erover nadenken is toch niet teveel gevraagd? Blijkbaar wel, als ik zo de twee linkjes open := .

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:33

tja paarden houden is ergens nog een vorm van status denk dat veel mensen daar op geilen.. staat immers wel stoer als een 13 jarig meisje kan zeggen ik heb een paard in de tuin.

erg jammer dat er zo met paarden en alle andere dieren word omgesprongen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:51

Wij gaan vanmiddag weer laten keuren. Ik hoop toch zo dat we nu wel eens met een volle trailer terug kunnen komen. Ik zou het de kopers zo gunnen.
Ik ga er zelfs al van dromen. :)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:52

wat ga je laten keuren jury?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:52

Zal voor jullie duimen jury!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:03

Wat een vooroordelen zeg. Jullie geloven het of niet, maar ik kan het met elk paard vinden. Dit is nog een jong paard, karakter is deel al gevormd maar dat kan je ook zelf doen. Ik heb lang gedobberd om mijn jaarling die ik nu heb te verkopen, ik vind het moeilijk maar ik wilde het niet. Maar misschien is hij ergens anders gelukkiger met iemand die wel dingen kan doen met hem waar hij aan voldoet. Ja ondoordachte koop, heb ik eerlijk toegegeven, omdat ik niet wist hoe een paard zou uitgroeien. Dat jullie nu gaan roepen dat ik dit paard ook niet langer zal hebben vind ik best wel kwetsend. Jullie weten niks over mij of over de situatie, jullie lezen alleen maar lettertjes en vormen daar jullie mening van. Bah

edit: Genoeg mensen die een paard hebben gekocht zonder het te zien. zoals het topic: Veulen gekocht via facebook. En dat is allemaal wel normaal, daar wordt niet zo op gereageerd? Ik wil een paard waarmee ik later kan gaan springen en het paard wat ik nu op het oog heb, voldoet. Je moet een 'klik' hebben, maar ik ben van mening dat die altijd na verloop van tijd zal komen, met uitzonderingen.
Laatst bijgewerkt door Batlow op 30-10-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:06

Batlow je zegt het toch zelf. dat het compleet afhankelijk is van de stokmaat van het paard. Dus ja om een paard ongezien te kopen is erg ondoordacht en dat zal je als je het op deze manier blijft doen met het volgende paard ook hebben.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:07

Goos_Horses schreef:
Batlow je zegt het toch zelf. dat het compleet afhankelijk is van de stokmaat van het paard. Dus ja om een paard ongezien te kopen is erg ondoordacht en dat zal je als je het op deze manier blijft doen met het volgende paard ook hebben.

Als ik goeie informatie door krijg en filmpjes+foto's met een persoon ernaast, kan je zelf toch in schatten of het paard groot is of niet? Ik neem aan dat de eigenaar een paard ongeveer kan meten.

En op deze manier blijf doen, net alsof ik deze straks weer verkoop en weer zo een paard ga kopen, overdrijven kan ook.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:10

Batlow: geloof aub niet alles wat een verkoper zegt.

ben laatst bij een paard gaan kijken volgens verkoper 1m70 foto`s met een vrouw ernaast paard kwam er mooi boven uit oke dat kan.

tot we daar aan kwamen en paardje lief amper 1m63 bleek te zijn.
en mevrouw gewoon klein.

foto en film materiaal kan zooo misleidend zijn.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:11

Batlow... beetje slap verhaal. Lang gedobberd om je jaarling te verkopen... je had hem net... en je wil springen? Wanneer heb je dat bedacht want kennelijk niet voordat je je jaarling kocht want daar kan ik zelfs bij zien dat die niet het lichaam heeft van een springpaard. Goed inschatten van de grootte ging bij je vorige ook zo lekker... en iedereen die een paar jonge dingen heeft gezien kan daarbij zien dat het een pony is... en dat beetje maat lastig is.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:14

Evelijn schreef:
Batlow... beetje slap verhaal. Lang gedobberd om je jaarling te verkopen... je had hem net... en je wil springen? Wanneer heb je dat bedacht want kennelijk niet voordat je je jaarling kocht want daar kan ik zelfs bij zien dat die niet het lichaam heeft van een springpaard. Goed inschatten van de grootte ging bij je vorige ook zo lekker... en iedereen die een paar jonge dingen heeft gezien kan daarbij zien dat het een pony is... en dat beetje maat lastig is.

Ja en ik heb geen paar jonge gezien. Als hij was uitgegroeid tot een paard dan had ik hem zeker gehouden. Want dan kan ik prima met hem starten, omdat het dan minder lastig is voor hem, dan als hij kleiner zou zijn. Ja ik heb hem net. Nadat ik dit te weten ben gekomen ben ik gaan nadenken wat ik nou zou moeten. Hij is zo lief. Maar jullie doen alsof het een wereld ramp is om een paard te verkopen, voor de eerste keer in mijn leven verkoop ik een paard. Hij zal het vast wel goed krijgen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:15

Als we hier nou blijven praten over een nieuw paard zoeken, ipv mij aanvallen, dan blijven we ook een keer ontopic.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:15

Vind je het zelf dan een doordachte keuze om, eventueel, dat paard te kopen? Je kan toch niet alleen aan de hand van foto's/een filmpje en wat verkoopinformatie zeggen of het paard wel of niet geschikt is voor jou? Snap dat je graag een geschikt paar wilt hebben, maar op deze manier loop je heel veel risico.

je baalt nu toch ook enorm dat het veulen toch niet geschikt is? Om niet nogmaals zo'n teleurstelling te hebben bij je volgende paard, ga je toch meer doordacht te werk?

Vind het zo makkelijk. Het is niet een fiets die je op model en hoogte uitkiest. Je wilt graag springen. maar er zijn meer factoren dan een foto/filmpje(?) van een paard dat springt en zijn schofthoogte.

het is zeker niet kwetsend bedoeld, vind het gewoon erg voor jou en het paard als het weer niet de juiste keuze blijkt te zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:16

Ik wil een sponsor. -O-

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:17

Needje schreef:
Ik wil een sponsor. -O-

Ik ook :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:18

Nee, dat is natuurlijk niet leuk als zij ook niet geschikt blijkt te zijn. Maar ik vraag me dan af, waarom zou zij niet geschikt zijn? Mijn jaarling blijkt niet eens 1,50 te worden. Ja sorry, ik doe dit echt niet expres, zo'n paard uitzoeken. Natuurlijk heb ik hiervan geleerd, en bedenk ik me dat het inderdaad wel stom is om niet langs te gaan. Alleen balen dat het zo ver is, je trekt er een hele dag voor uit. Misschien meer paarden op de route zetten ;)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:20

oke ik ga me hier effe mengen.. batlow
ik heb de jaarling van je gezien op kapaza en fb ,
laat ons dan vooral niet wijsmaken dat je niet wist dat het een pony zou zijn ,
want de verkoopfoto's waren alles behalve goed , ook zijn uiterlijk hoe hij eruit zag.

koop dan gewoon een volwassen diertje waarvan je zeker geen twijfels hebt , want net zoals de andere ga je weer een onbewuste slechte koop doen in ons ogen , omdat je geen benut hebt hoe het beestje zal uitgroeien en worden.

Er kan altijd iets gebeuren waardoor de groei minder wordt als verwachts , wat dan ? weer verkopen en eer opzoek gaan ?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:21

Batlow schreef:
Natuurlijk heb ik hiervan geleerd, en bedenk ik me dat het inderdaad wel stom is om niet langs te gaan. Alleen balen dat het zo ver is, je trekt er een hele dag voor uit. Misschien meer paarden op de route zetten ;)

_/-\o_ goeie batlow..

en voor een goed paard te vinden is geen afstand te groot..

wij gaan zondag naar het noorden van Duitsland vanuit belgie voor een paard
en zaterdag voor 2 naar friesland

wat zoek je nu eigenlijk?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:21

Eleio schreef:
oke ik ga me hier effe mengen.. batlow
ik heb de jaarling van je gezien op kapaza en fb ,
laat ons dan vooral niet wijsmaken dat je niet wist dat het een pony zou zijn ,
want de verkoopfoto's waren alles behalve goed , ook zijn uiterlijk hoe hij eruit zag.

koop dan gewoon een volwassen diertje waarvan je zeker geen twijfels hebt , want net zoals de andere ga je weer een onbewuste slechte koop doen in ons ogen , omdat je geen benut hebt hoe het beestje zal uitgroeien en worden.

Er kan altijd iets gebeuren waardoor de groei minder wordt als verwachts , wat dan ? weer verkopen en eer opzoek gaan ?

Waarom jullie niet wijsmaken dat ik niet wist dat het een pony zou zijn? Nee ik wist dat niet. Jammer dat jullie zo veel commentaar hebben, zullen we er over ophouden, want verder komen we niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:22

@ Batlow: Tuurlijk doe je het niet expres en we hopen gewoon dat je nu wel een leuk paard kan vinden. Vandaar deze reacties.
Als je het leuk vind, wil ik best mee hoor een dagje paarden kijken : :Y) pak ik "mijn" auto wel, is bedrijfsauto en heb geen benzinekosten ~~}> .

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:24

dodyg schreef:
Batlow schreef:
Natuurlijk heb ik hiervan geleerd, en bedenk ik me dat het inderdaad wel stom is om niet langs te gaan. Alleen balen dat het zo ver is, je trekt er een hele dag voor uit. Misschien meer paarden op de route zetten ;)

_/-\o_ goeie batlow..

en voor een goed paard te vinden is geen afstand te groot..

wij gaan zondag naar het noorden van Duitsland vanuit belgie voor een paard
en zaterdag voor 2 naar friesland

wat zoek je nu eigenlijk?

Ik zoek niet per definitie iets precies. Maar ik zoek een wat jonger paard, waar ik straks mee kan gaan springen. Niet om mee ver te komen, gewoon in de B en dan als het goed gaat rustig aan verder. De wedstrijden zijn meer ook voor plezier, maar ik moet bij de paarden starten dus meekomen met de paarden is wat beter. En voor een grote pony misschien wat te zwaar

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:24

dan moet je toch even goed nadenken over een jaarling kopen.
koop dan liever een 2 jarige die al goed aan de maat is , dan weet je het zeker.
want ik zie je samen met de andere weer eentje kopen waarvan die te klein ga worden/zijn gewoon omdat je niks van de groei afwist

maargoed succes met je zoektoch