Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:25

Ik vind het best apart dat die Oscar al een tijdje te koop staat, omdat het best een aansprekend dier is, dat ook nog eens geheel goedgekeurd blijkt te zijn. Ook zijn de verkopers volgens mij aardig in prijs gezakt in de tussentijd? Want 3000 Euro is geen hogere prijsklasse, zoals wel op de website staat vermeld.. Ook is het paard gekrompen, trouwens :+

lisch

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:59

dees ik heb het ook niet over een korte tijd.. maar dat er wel merries zijn die je na fok rustig op kan pakken en de training opbouwen..
ik snap je punt heel goed hoor! daar niet van maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor nivo je wilt en in hoe zn tijd..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:03

Alane schreef:
Voor de zoekende onder ons:
http://www.hofauktion-borgmann.de
Top afstamming voor wat de gek ervoor wil geven.

Wat een knappe dieren zitten daar tussen pfff

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:19

Thanks Dees, bevestigd mijn vermoeden
Merrie zou meer zijn om me bezig te houden totdat haar veulen oud genoeg is en mijn vader lijkt gek op haar (die rijdt alleen recreatie, dus zou ze blijkbaar prima voor zijn)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:23

lisch schreef:
dees ik heb het ook niet over een korte tijd.. maar dat er wel merries zijn die je na fok rustig op kan pakken en de training opbouwen..
ik snap je punt heel goed hoor! daar niet van maar het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor nivo je wilt en in hoe zn tijd..

Ook dat, neem Winci v. Weinberg, 3 veulens uit de fokkerij gehaald toen ze 6 of 7 was, en loopt nu grandprix. Als 11 jarige won ze haar eerste gp wedstrijd. Merrie is nu 12 jaar.

Het is niet alleen afhankelijk van de merrie, ook wat ze meegekregen heeft van haar voorouders en niet als laatste de ruiter en trainer en het geduld die hebben.

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:43

Ik rijd voor goede bekende een paard. Een 13 jarige Catano ruin die 1.40 heeft gesprongen. Nu staat hij te koop en zouden hem graag willen overnemen. Wat vinden jullie een redelijke prijs voor zo'n paard?

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:57

Goedenavond! Ik wil mij graag even melden bij dit topic! Daar ik ook bezig ben om een nieuw paard te kopen :)
Ik heb een afstammeling van Oscar op het oog, leuk ding, donker bruin, 4 jaar, merrie... Morgen de keuring. Nog punten waar ik extra op moet letten volgens jullie, kwa 2 en 3 tjes?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:59

RyantJ schreef:
Goedenavond! Ik wil mij graag even melden bij dit topic! Daar ik ook bezig ben om een nieuw paard te kopen :)
Ik heb een afstammeling van Oscar op het oog, leuk ding, donker bruin, 4 jaar, merrie... Morgen de keuring. Nog punten waar ik extra op moet letten volgens jullie, kwa 2 en 3 tjes?

Ik zal niet graag 3-tjes zien bij een 4 jarige, klasse 3 en hoger is nl verhoogd risico ! Verder zou ik op je dierenarts vertrouwen.

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:13

@ Kiana: Bedankt voor je reactie! Dus een enkele 2 zou kunnen, maar 3 zeker te weten niet bij 4 jaar. Ja ik vertrouw inderdaad op m'n dierenarts:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:24

Ik weet trouwens een stal in Drenthe die gaan stoppen met de paardenfokkerij en bijna al hun paarden weggaan doen. Leeftijd 1-6 jaar voornamelijk onbeleerd. Merries, enkele ruin en hengsten. Voornamelijk NRPS oa uit ster en keurmerries. Springgefokt. Voor interesse pb maar.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:46

Ik gooi er even een discussiepunt in:

Fokker vraagt een bepaalde prijs voor het paard, omdat deze fokker de "kostprijs" eruit wil hebben.
Paard is de vraagprijs in mijn ogen niet waard. Merrie, 5 jaar, wel papier, geen stamboek opname?, gewone beweging, net zadelmak, geen niveau.

Wat zouden jullie doen? Betaal je de hogere prijs omdat je een klik met het paard hebt en je er wat in ziet, of laat je het om deze (geld)kwestie staan?
Kan de fokker dit nog maken in deze tijd qua crisis en ingezakte markt?

Ikzelf ben geneigd het paard te laten staan. Als ik zie naar de kale feiten is het paard de prijs niet waard. Aan de andere kant snap ik de stelling van de fokker ook.
Fokker wil graag een goede plek vinden voor het paard en wil het paard mij ook graag toe hebben. Wat kan ik hierin maken?

Brand los! :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:51

Onderhandelen in de prijs ! :D
Hoe veel vind jij het dier waard en wat vraagt hij ervoor? Is daar een middenweg in te vinden of?
Als hij het dier echt jou naar wil, dan valt er vast ergens over te praten ;)

wat is het papier, hoe ziet het dier eruit, is het verder gezond ook rontgen geen bemerkingen? Wat zie jij erin?
Wat is de vraagprijs?

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:17

Beestje heeft dus een stamboekpapier, maar niet op keuring geweest. Heeft een kale klinische keuring gehad waarop het beestje is goedgekeurd. Geen rontgenologische keuring gehad. Ziet er goed uit, maar niet bijzonder. Karakter is wel top, precies wat wij zoeken. Verschil is 1000. Fokker wil niet zakken, en ik vind het beestje niet meer waard.
Paard zal nog naar de keuring moeten, er moeten nog foto's worden gemaakt en ik zie de meerwaarde niet.
Snap de fokker wel, maar de vraagprijs is geredeneerd op wat de fokker er voor de toekomst in ziet, niet wat het nu is.

De vraag is dus eigenlijk; betaal je de emotionele waarde die de fokker heeft?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:24

Tja mij is een fijn karakter wel wat waard en ik zou afhankelijk van de vp wel 1000 euro extra bivenop een "marktconforme" prijs over hebben als dat nog binnen budget ligt. Maar goed is allemaal erg subjectief. Wellicht is de vraagprijs wel reeeler dan je denkt. Misschien kun je de kosten voor de rontgen nog delen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:28

Er is geen handvol maar een land vol met paarden.
Is het paard ooit naar een stamboek opname geweest?

Het is een nobel streven van de fokker dat hij zijn geld eruit wil hebben, maar als het dier niet bijzonder is, is het wat de gek er voor geeft. En volgens jouw omschrijving is het dier niet bijonder, behalve dat je weet waar het geboren is en bij wie, je weet dus de geschiedenis.
Daarbij komt wat wil je er mee gaan doen?
Is het dier zeer braaf en betrouwbaar en je zoekt een maatje voor recreatie, is dat ook geld waard.
Heb je ambities die het paard niet kan waarmaken is 100 euro nog te veel voor het paard.

Lees net je 2 post, en ik zeg vasthouden aan jouw bedrag en laten staan als de fokker niet wil zakken.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:49

Alane schreef:
Er is geen handvol maar een land vol met paarden.
Is het paard ooit naar een stamboek opname geweest?

Het is een nobel streven van de fokker dat hij zijn geld eruit wil hebben, maar als het dier niet bijzonder is, is het wat de gek er voor geeft. En volgens jouw omschrijving is het dier niet bijonder, behalve dat je weet waar het geboren is en bij wie, je weet dus de geschiedenis.
Daarbij komt wat wil je er mee gaan doen?
Is het dier zeer braaf en betrouwbaar en je zoekt een maatje voor recreatie,rd.
Heb je ambities die het paard niet kan waarmaken is 100 euro nog te veel voor het paard.

Lees net je 2 post, en ik zeg vasthouden aan jouw bedrag en laten staan als de fokker niet wil zakken.

Paard is nooit naar een stamboek opname geweest. Ouders hebben wel papier dus paard is alleen opgenomen in het stamboek. Paard is geschikt voor ons doel (allround) en heeft het karakter er dus ook voor. Paard is een groninger.
Ik heb indraad besloten bij mijn bedrag te blijven, puur omdat het paard in mijn ogen en volgens diverse kenners en fokkers niet meer waard is. Kan wel meegaan in het emotionele stuk, maar daar heb ik niets aan.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:52

Ben vandaag dus bij Bandolero wezen kijken van bokker Nati! Wat een heerlijkheid, ben helemaal verliefd!! <3

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:53

Precies, is een wijs besluit. :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:54

Dahlia schreef:
Ben vandaag dus bij Bandolero wezen kijken van bokker Nati! Wat een heerlijkheid, ben helemaal verliefd!! <3

:D ziet Dahlia voorbij zweven op een rose wolk en zwaait naar haar.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:27

:))

*zwaait terug :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:21

:9
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/304

Nieuwsgierig wat deze merrie moet kosten vind alleen de hoofdfoto niet mooi
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/304

Mooi....
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/520
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/520
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/288

Moet eerlijk zeggen de fantasieprijs is wel weer aanwezig op SH
En sommige foto's als ik mijn paard zou verkopen laat ik Hypofocus wel komen :D

@ Marit aangezien jij nogal geheimzinnig doet over de prijs kunnen wij daar niet echt mee helpen. Ik vind 1000 euro niet echt iets van gut wat een bedrag.
Misschien is de prijs wel relevant. We weten te weinig oa de afstamming.
Soms is 1000 euro niet zo belangrijk als je er een gezond paard terug krijgt waarvan je weet dat je daar heel lang van gaat genieten.
Want een onbekend paard kopen kun je klik hebben op het eerste oog maar dat wil niet zeggen dat de klik blijft.
Laatst bijgewerkt door tita op 09-08-12 07:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:25

Paard lekker laten staan marrit :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:31

Marrit89 schreef:
Ik heb indraad besloten bij mijn bedrag te blijven, puur omdat het paard in mijn ogen en volgens diverse kenners en fokkers niet meer waard is. Kan wel meegaan in het emotionele stuk, maar daar heb ik niets aan.

Quality remains, long after the price is forgotten...........

Als het paard qua karakter echt zo goed is als je beschrijft, dan is dat ook wat waard.

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:22

Die twee merries die laat zien tita kunnen mij niet echt boeien. Eerste merrie is al helemaal uit gezwaard als ik dat zo zie en is pas 3 :+ wat wordt dat als die 8 is ofzo?! Haha

Die zwarte merrie doet me niets.

Maar die veulens :9 alle 3 erug leuk. Maar van bw zou ik wel willen weten wat ze daar voor vragen :-)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:59

ikke schreef:
Marrit89 schreef:

Quality remains, long after the price is forgotten...........

Als het paard qua karakter echt zo goed is als je beschrijft, dan is dat ook wat waard.

Inderdaad ikke, zo is het maar net.
Die 1.000 euro extra ben je zo vergeten... zeker als je uit je principes een ander dier hebt gekocht en dan achteraf gaat denken 'had ik maar...".
De tijd zal leren of het vasthouden aan je prijs wel wijs was.

Als jullie lopen te steggelen tussen een vraagprijs van 4.500 euro en een biedprijs van 3.500 euro dan vind ik het echt te zot om zo 'op je streep' te blijven staan.
Een rontgenkeuring kun je meenemen in je aankooponderhandeling, een stamboekkeuring is geen must.