[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 10:05

Frum leek bijna een normaal paard toen ik gisteren na het werk zijn staart kon wassen op de poetsplaats. :D Oke, ik mag echt geen druppel morsen op zijn achterbenen (dan gaat hij erg kramptrekken en wordt hij onzeker), maar hij is al bijzonder dat hij zo goed stil kan staan op een ‘vreemde’ plek. Geen spasmes, niet bol staan, niet heen en weer rennen. Ik zou er bijna hoop van krijgen. Bijna, want toen ik hem tegen de gewoonte in een beetje liet grazen op weg naar de bak (ik was te vroeg en het was nog druk in de bak), schoot hij wel helemaal in de stress. Dat doen we normaal gesproken niet, dus dat hoort niet en dan is hij meteen ongelukkig. Zelfs als het grazen is…

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 13:05

Het is een beetje een monoloog, maar toch een kleine update...

Frum was nogal in zijn hum met Hum, een nu nog 3-jarige ruin die hier een jaartje blijft. Maar de mannen waren -naast het ontzettend lief zijn voor elkaar- een soort van Fight Club aan het oprichten. Het is beperkt gebleven tot drie gesneuvelde dekens en flink wat bijtplekken/bijtwonden. Daarna kon ik het niet meer aan. Het was wachten op een blessure.
Nu staat Frum weer met zijn dames en moet Hum zich net als de afgelopen jaren weer alleen zien te redden. Het zal van beide kanten ook wat enthousiasme zijn. Hum heeft te lang zonder andere paarden gestaan en is jong, dus die gaat helemaal los. Frum speelt alleen met ruinen en had daarom blijkbaar ook wat in te halen (lange tijd alleen met merries gestaan).

Ik heb hem donderdag weer opgepakt na een poosje vrij vanwege het vuurwerk en het wilde spelen (volgens mij waren de plekken niet heel pijnlijk, maar voor de zekerheid). Rijden op film s de tweede keer er weer op. Hij was wat mat/moe, maar doet erg zijn best.

Mandy

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:25

Knappe frum.
Het blijft een geval apart.
Ik heb echt heel veel respect voor je, en ik volg je graag.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:36

Wat een knappert is hij toch.

Fijn dat het zo goed gaat met hem, zowel onder het zadel als in de wei met zijn nieuwe vriend.

Heeft hij erg veel hinder ondervonden van het vuurwerk?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 13:48

Nee, maar ik durfde niet meer met hem naar de bak toe te gaan. Ik moet langs een smal pad (prikkeldraad en naast spoorlijn) naar de bak en dan neem ik even geen risico. Als er wat mis gaat duur dat rottige vuurwerk, dan kan het flink mis gaan.
Er werden veel vuurwerkbommen afgestoken onder het viaduct naast de bak en dat zijn geen grappige dingen, maar daar ging hij erg knap mee om (wordt wel zenuwachtig).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:08

Lest speelt hij daar leuk en wat doet hij weer zijn best; gij is zo knap <3; echt leuk om hem weer te zien! Geef hem maar een dikke knuffel van moeders!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:22

Jippie een update en filmpje. Altijd blij om iets te horen en zien van Frummel.
Jammer dat de heren zo wild waren. Misschien straks op de wei een tweede kans.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:57

Jullie blijven een bijzonder stel.... Knap hoor wat je al met hem bereikt hebt, maar blijft eeuwig zonde vooral voor Frum, dat hij niet helemaal als normaal paard kan functioneren.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:54

Vind het nog steeds jammer dat Frum niet als een normaal paard functioneert. En vind het super knap hoe jij daarmee omgaat.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:31

Heel fijn om weer een update te zien! Ik reageer dan niet altijd, maar ik vind het wel heerlijk om jullie te volgen :o . Jammer dat het niet samen ging met die ruin, ook voor die ruin. Wel mooi dat Frum bij zijn vrouwen wel goed gaat. En met al dat geknal is het voor een gezond paard al vaak problematisch om iets nuttigs te kunnen doen, laat staan dat je met Frum dan bezig kan. Hopelijk gaat het later in het jaar op het land wel goed met Hum en Frum, dat zou voor Hum wel leuker zijn denk ik.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:12

Hier ook een meelezer die niet altijd reageert; denk dat er zo veel zijn.

Fijn dat het naar omstandigheden nog steeds goed gaat, na de aanvankelijke prognose had ik nooit gedacht dat jullie zo ver zouden komen. Als ik een paard tot Bokt-paard zou moeten benoemen zou het Frummel zijn.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:14

Ik ben gisteren langs je topic gekomen en heb het in één ruk uitgelezen, wat een verhaal hebben jullie! Volgens mij had niemand verwacht dat je ooit op hem zou rijden, laat staan dat jullie nu eigenlijk al niets meer in de L-proefjes te zoeken hebben.
En inderdaad, achterwaarts niet getoond is 0 punten. Hebben jullie op de club niet binnenkort een onderlinge wedstrijd of zoiets waar je het kan proberen? Volgens mij kunnen jullie dat namelijk makkelijk opvangen met de rest van de onderdelen.

Als ik naar de filmpjes kijk zijn er namelijk zat momenten dat je weinig tot niets ziet van zijn problemen.

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:01

Ik volg ook. Wat een verhaal! Ik zag dit bericht als eerste en wat was ik opgelucht toen bleek dat hij het en overleefd had en nog zo'n fijn paardenleven kan leiden. En dat door jou :) Mag je jezelf wel elke dag een klopje op je schouder voor geven. Ook al gaat het niet elke dag goed. Ik lees ook graag de updates.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:21

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 02:15

Ik heb net even in twee uurtjes het hele topic door gekeken (voornamelijk alleen de berichten van TS) en wauw, wat ben jij goed voor je paarden zeg! Toen ik begon met lezen had ik niet verwacht dat je 62 pagina's later dit allemaal met hem bereikt hebt!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 02:27

Goed bezig hoor!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:08

Knappe Frum <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:35

Frum is zo leuk! ik lees al die tijd al stiekem mee, maar wat geniet ik van dit paard

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 15:35

Meneer had een hoefzweer. Misschien weten jullie van de vorige keer nog dat ik eerst dacht dat hij koliek had en daarna dat hij hoefbevangen was, zo raar reageerde hij erop. Deze keer wist ik meteen dat het een hoefzweer was. Frum leek eerst kreupel aan elk been (hij krijgt die signalen waarschijnlijk niet goed door en weet dan niet aan welk been hij pijn heeft), dus bewoog hij helemaal niet meer. Het was dat de hoef LV duidelijk warmer was en je pols kon voelen... Wel moeilijk om de goede plek te vinden voor eht snijden, want hij is zo spastisch dat je slecht weet of hij een spasme heeft of reageert door pijn.
Na het uitsnijden was hij nog lang het vertrouwen kwijt in zijn benen en na 1,5 week vind ik hem nog steeds niet de oude. :(:) Ik denk dat ik het even houd bij grondwerk en longeren, om te kijken of ik hem weer normaal krijg.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:45

Het is dat ik weet dat hij niet goed is anders zou ik echt denken wat een prachtig sportpaard.
En wat wordt hij op een fijne manier gereden.

Hij boft met een baasje als jou.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:06

Dat doet hij zeker! Wat een lastige terugval heb je dan meteen zeg. Hoop dat hij snel weer op de rit is, vooral voor zichzelf!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:09

Arme Frummel! Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op met de knappe vent!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:09

Blijf het een knapperd vinden en jij rijdt hem zo netjes. Heerlijk om te zien :j

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:49

Arme frummel, hopelijk is hij snel weer op zijn oude nivo en is weer de oude Frummel :(:)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:16

God kijk m gaan op dat filmpje. Keurig netjes, wat kan hij ook heerlijk galopperen zeg, mooi gedragen <3 Zo heb je toch nagenoeg alle Z oefeningen er maar op, nou nog een wisseltje! *\o/*