Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:35

Goed ik voel het al ik ga genaaid worden en dat vind ik dus niet zo lekker :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:45

@tita: ik denk dat dat best mee valt. Ik denk dat je gewoon het beste zoveel mogelijk paarden kan gaan bekijken om voor jezelf duidelijk te hebben wat voor soort paard je precies zoekt. Qua prijsklassen zou ik tot maximaal 2000 boven je budget gaan kijken.. en vervolgens bepaal je of een bepaalde prijs voor een paard wil betalen of niet.. het gaat erom wat jij er voor over hebt, of je dan teveel betaald of niet.. ik denk niet dat je daar naar moet kijken. Je kan het beste zelf bepalen wat je voor een paard over hebt.. wil een verkoper daar in mee gaan, dan is het klaar. Lijkt mij :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:02

Jotoma ik ben niet geschikt om zoveel mogelijk paarden te bekijken zoals ik me het afgelopen weekend gevoeld heb vind ik niet fijn.

Die bekende knoop in je buik, bang, spanning, onbekend soort gevoel als je net gedumpt ben zeg maar.
Ik wil ook zeker niet verschillende paarden gaan uit proberen, wil het liefst zo snel mogelijk een leuk paard die leuk meedraait in de sport en waar ik een band mee kan opbouwen.

Paard waar ik na ben wezen kijken zat al in lager in de prijsklasse waar ik in zocht...dus...voor mijn gevoel al een koopje :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:06

Mag ik vragen waarom je niet verschillende paarden wil proberen? Het lijkt mij heel lastig om een leuk paard te vinden op basis van een verhaal en een foto (ik zeg niet dat jij zo zoekt). Ik merkte bij mezelf dat ik daarmee heel vaak blij werd met een dooie mus. Ik wou ook graag snel een leuk paard, alleen bleken de paarden in het echt vaak tegen te vallen..
Hoe kan het dat je zo gespannen bent voor het kijken? (kan ik ff gemist hebben in dit topic, sorry als het dat geval is)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:08

:n weet niet blijkbaar vind ik het niet zo leuk om vreemde paarden te rijden.

Ik ben zondag wezen kijken en ga zaterag voor de 2e keer terug als het me bevalt ga ik niet verder zoeken dan heb ik dus 2 paarden gereden :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:10

Hmm, kan ik me ergens wel voorstellen. Lijkt me wel heel moeilijk, want het paard dat je gaat kopen ken je natuurlijk in het begin ook niet. Die zal op ander terrein ook anders zijn, dan in zijn eigen veilige omgeving.
Maar stop je helemaal met de zoektocht als dit paard 'm niet wordt?
Heb je ook eerder eigen paarden gehad of bijrijdpaarden gereden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:15

ik ben nog steeds in bezit van een eigen pony zie profiel en die blijft ook.... dus komende tijd ga ik in armoede leven :D deze pwoon heb ik al 18 jaar.

In 2003 reed ik voor een bekende fokker zijn paarden waren zo extreem lief en konden zo goed lopen..kon je weken opsluiten in de box en was er niks aan de hand.

Maar nu ben ik ouder en merk dat ik wat onzekerder ben.

Als dit paard het niet wordt stop ik niet met zoeken er is nog een paarden van bokker wat ik ontzettend gaaf vind en die gaat over tijdje de verkoop in verder heb ik nog 2 paarden gepland staan voor bezichtiging.
Maar ik ga ook alleen naar paarden toe die op de foto me al helemaal aanspreken en dan moet ik ook nog het liefst een filmpje krijgen.
Overigens ga ik dan ook niet meer verder zoeken dan 75km in mijn straal. Dit paard staat 130km verderop en dat doe ik niet meer maar is niet een uitzondering hoor 3 jaar geleden bekeek ik een stal die lag ruim 215km verderop

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:20

Qua afstand deed ik hetzelfde, ik moest wel heel overtuigd zijn van het paard dat ik meer dan 75km ga rijden. Wel jammer dat het je zo gespannen maakt! Maakt het toch wat minder leuk.
Maar je hebt nog wat projectjes lopen, dus het komt vast goed :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:27

@tita
Ik herken dat gevoel. Ik ben vaak ook onzeker op vreemde paarden, maar er zaten er toch een paar tussen waar ik zo met een goed en vertrouwd gevoel op weg kon rijden. Kwestie van de juiste klik denk ik ook.
Je bent niet de enige hoor die genaaid wordt/is trouwens. :D Het zal wel, wij weten waar we voor betaald hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:51

Kopen jullie enkel paard waar je gelijk op weg kan rijden..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:58

Daar begon de zoektocht wel mee. Het leek er op dat ik een 4 jarige zou kopen die net 4 weken onder het zadel was. UIteindelijk toch de beste klik gevonden met een 8-jarige ruin die alleen binnen is gereden (wij hebben alleen buitenbak en paddock), maar dit is geen probleem. Kan er wel zo op weg rijden, maar er is nog iets wat verkeerd in het paard is gereden, niet erg dramatisch, maar moet eerst opgelost voor ik verder kan. Maar goed, kan er wel gewoon mee buiten rijden (ook al buitenritje gemaakt), is uiteindelijk een slimme keuze geweest.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:01

Ik kon niet gelijk weg rijden met de merrie nu was de bak niet optimaal en ik gespannen en tuttebel zelf vond het ook spannend.
Zelf deed ze geen stap verkeerd in de vorm dwarsheid, beetje lui tegen been soms tegen de hand maar eigenlijk hoeft ze nog niet rond te lopen voor een 3-jarige.
Galop kreeg ik haar niet en ik zat er op als een beginner :D na 10 galoppasjes viel ze terug in draf en ik had zoiets van dat komt ooit wel nu niet relevant.

Verder lijkt ze me harstikke lief vandaar ik terug wil..ondanks het rijden niet gelijk van wegstappen was.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:05

Als paarden boven budget zijn ga ik of niet kijken of als ik denk dat er over te praten valt eerst even bellen nu, ik heb geen zin om 100 km te rijden om te kijken naar een paard dat ik niet kan betalen.

Daarnaast, als je te veel hebt betaald maar je hebt er een wereldpaard aan is dat ook wat waard toch?

Ik wil graag veel paarden zien op een of andere manier, zou het liefst van alles willen bekijken en dan na afloop een beslissing maken, inpakken en wegwezen.

@ tita Ik wil wel een paard waar ik gelijk weg mee kan rijden, ik zoek een jong paard dus verwacht niet dat alle knoppen erop zitten, maar ik wil wel dat we elkaar "begrijpen". Tot nu toe kon ik op bijna elk paard wegrijden dus dat is vaak het probleem niet. Meer van hoe voelt het aan, veilig of niet, hoe is de reactie op mijn hulpen en wat is het karakter voor zover ik dat kan beoordelen.

edit had je laatste post gemist, als er kleine miscommunicaties zijn vind ik dat niet erg, meer van ik kan de hele galophulp niet vinden, als die dan blijkt te zijn "ga maar heel hard draven dan gaat hij vanzelf in galop" bij een vijfjarige houdt het op.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:43

ingvdh schreef:
Als paarden boven budget zijn ga ik of niet kijken of als ik denk dat er over te praten valt eerst even bellen nu, ik heb geen zin om 100 km te rijden om te kijken naar een paard dat ik niet kan betalen.

Daarnaast, als je te veel hebt betaald maar je hebt er een wereldpaard aan is dat ook wat waard toch?

Ik wil graag veel paarden zien op een of andere manier, zou het liefst van alles willen bekijken en dan na afloop een beslissing maken, inpakken en wegwezen.

@ tita Ik wil wel een paard waar ik gelijk weg mee kan rijden, ik zoek een jong paard dus verwacht niet dat alle knoppen erop zitten, maar ik wil wel dat we elkaar "begrijpen". Tot nu toe kon ik op bijna elk paard wegrijden dus dat is vaak het probleem niet. Meer van hoe voelt het aan, veilig of niet, hoe is de reactie op mijn hulpen en wat is het karakter voor zover ik dat kan beoordelen.

edit had je laatste post gemist, als er kleine miscommunicaties zijn vind ik dat niet erg, meer van ik kan de hele galophulp niet vinden, als die dan blijkt te zijn "ga maar heel hard draven dan gaat hij vanzelf in galop" bij een vijfjarige houdt het op.

In het vetgedrukte kan ik me ook zeker vinden. Daarom is het belangrijk om te bekijken wat jij een paard zelf waard vind.
Over je laatste quote: het paardje van tita is 3 jaar he? Vind ik het niet zo heel gek dat de galop er nog niet in zit. Eerst maar eens op eigen benen lopen en balans in stap en draf vinden, dan volgt die galop ook een stuk gecontroleerder. Heb zelf ook op een 5-jarige gereden die ik ook bijna had gekocht, galop zat er wel in, maar ook nog met moeite. Ik zou er zelf niet zoveel moeite mee hebben, kan je lekker zelf met het dier aan de slag gaan :)

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:22

liedjuh2 schreef:
Woehoe!!! helemaal blij!!! ben vandaag weer bij de knapperd geweest!!!! hihi gelijk laten keuren want de DA was daar met al de aparatuur dus kon gelijk mee en hij is helemaal goed gekeurd!!!! Zaterdag gaan we hem ophalen!!!!!

Gefeliciteerd alvast! einde van je zoektocht dan eindelijk, laat je een fototje zien als die op stal staat?

Ben zelf een afspraak aan het maken om bij een spring ruin te kijken, iets kleiner dan ik wou maar ga het gewoon aankijken!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:23

Ik ga vanavond bij de ruin kijken. Ben zo benieuwd :):)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:24

tita schreef:

Eigenlijks niet. De ruin waar ik vanavond naar ga kijken is 6 weken zadelmak. Maar staat nu weer even stil omdat hij pas is geruint.

De merrie van de vorige keer moest nog zadelmak gemaakt worden. Dus wisselt wat :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:02

tita schreef:

Nee hoor, het hoeft van mij echt niet perfect allemaal, het rijtechnische gedeelte dan. Maar ik wil me wel graag veilig voelen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:10

Spannend parousha mag je er op rijden vanavond of gaat dat nog niet door de castratie

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:44

Weet het niet. Ik ga gewoon in mijn normale kleding, is het wat kan ik morgen avond misschien nog even langs gaan om proberen. Maar in 1ste instantie vind ik dat niet mijn hoogste prioriteit :)

Bedoel je kan er genoeg aan sleutelen zelf later :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:53

Whoeeeeeeeeeeeeeeeee de 3jarige ruin is GOEDGEKEURD!!!!!! EINDELIJK EINDE VAN MIJN ZOEKTOCHT! Thank god!!
Vnmiddag om kwart over 5 kwamen we weer bij stal aan, en meneer keek niet op of om, beetje blazen maar bleef heel koel.. in box gezet, meneer snuffelt even en begint meteen te eten :D!
De verkoper heeft hem netjes gebracht en kreeg een nieuw halster + touw erbij, zoals het hoort! Zou meneer nog vergoeding geven voor het rijden, maar dit wou hij niet aannemen, hij was blij dat hij zo'n goed plekje kreeg! :D
Vanavond nog evne naar stal om te kijken hoe het gaat, vriendlief en paps mee hihi! En de zadelkast even vullen :j

@ parouscha: veel succes vanavond!!

@ Tita; je betaald voor een paard wat jij hem waard vind, wil iemand niet zakken in prijsen jij vind hem echt niet meer waard.. laat em gaan..
Maar de meeste mensen draaien wel bij als je wat "hard' blijft van, Jammer, maar dan kijk ik verder (Dit bespreek ik vaak al aan de telefoon, wat de vraagprijs is en of er over te praten valt als het rijden bevalt etc.)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:55

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:06

Gefeliciteerd!
Foto?! :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:13

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:27