Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:41

sporthorses en via via. Marktplaats vind ik te veel gedoe, kan ik mn eisen niet goed in kwijt en dat zelfde geld voor bokt.
Via via levert bij mij wel resultaat, dat is vaak wel wat.

Ik heb alles wel bijgehouden hoor, ga straks even wat reageren op de vorige paginas, maar nu eerst wiskunde en scheikunde leren en daarna eindverslag voor ckv maken.. Pff.. Nog 2 dagen ben ik er vanaf!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:49

Ah ik moet ook nog 2 dagen! Woensdag laatste toets en dan heb ik vakantie, echt aan toe joh. :)
En inderdaad via via is eigenlijk altijd het beste resultaat. :j

Hmm, straks komt DA voor onze bevangen shet.. :\
Gaat echt niet goed met dat dier, zo sneu.
We hebben nu 3 shetjes, 2 volwassen en 1 veulen, degene die nu bevangen is is de shet zonder veulen.
En dat is dan weer een dochter van de andere shet, dus een halfzus van het veulen, één grote familie. :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:53

Dat is niet zo best, hopen dat het wel weer goedkomt! :)

Ja ik heb ook nog 2 dagen les! Morgen tot 3 en woensdag tot 11, dus valt wel mee! Alleen wel 4 proefwerken.. Maarja, ga toch wel over! Donderdag vrij en als het goed is zadelmaker en vrijdag tentamen en dan als het goed is om 1 uur paard hier! :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:24

Mazelaars!! ik heb geen vakantie ik "werk"(naja studeer) gewoon door :o fanatiek he. Maar goed daarom is mijn nickname ook studiemiep :D (je moet toch een hobby hebben, de ene spaart dekjes/vingerhoudjes/kindersurprises speeltjes en ik spaar universitaire titels :Y) )

(maar achteraf denk ik, ik had gewoon ook vakantie moeten houden en dan bv 3 weken fulltime werken en de rest genieten :D van mijn paard...slechte timing dus).

Zo ik heb net ook even spulletjes gepast! Hoofdstel,dekens etc alles paste :) mijn peesbeschermers die ik nog had pasten helaas niet optimaal dus daar moet ik nog nieuwe voor hebben. En ik ben nog steeds op zoek naar een fijn zadeldek :( wil nog totaal niet lukken..(ik vind die echte PADs sowieso echt te dik....)

Zadel paste overigens redelijk (boom is ietsjes te breed, maar als het goed is, is dit voorlopig wel aan te passen met bontje).

Ik zocht voornamelijk via sporthorses (en wat ik dan ook deed is dan altijd naar de link van de aanbieder gaan en daar ook zijn andere paarden bekijken). en ik kijk op sporthorses bij de afdeling stoeterijen/handelsstallen etc en daar ging ik ook alle websites langs om te kijken wat er wel/niet te koop stond.

@Lauste arm beest hoop dat ze snel weer een beetje opknapt.

@Lioony heerlijk dat je nieuwe er vrijdag is (wachten duurt land he..., kon ze niet eerder komen of heb je dat afgehouden ivm school)?

PS wat is het WARM vandaag :brr: ....ga vanavond laat wel even rijden :o en van te voren lekker tutten/poetsen/knuffelen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:29

Maar lijkt mij als je nu verder studeert je eerder klaar bent? :P

Moet eerst nog goedgekeurd worden en donderdag komt dan de zadelmaker bij een andere stal (daar staat apparatuur etc) en dan komt ie vrijdag dus hier.

Wat voor dekje zoek je dan precies? En hoezo te dik? Ik vind mij Bicolors van Eskadron echt top! Zijn erg dik, maar liggen er écht fijn onder! :j

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:31

Nou de DA is net weg.
Het is helaas behoorlijk ernstig, ze heeft haar nu zware pijnstillers gegeven en morgen komt ze weer langs.
Ze heeft ook speciaal verband om de voorhoeven gedaan zodat het de hoef wat ontlast.
Maar het is nu echt afwachten of ze nog weer beter gaat worden.. :\

Oh fijn dat je overgaat Lioony! :) Ik zit nu in vwo5 en ga volgend jaar naar havo5..
Heb nog 1 toets woensdag en dan ben ik er klaar mee!

Wat fijn dat het meeste goed past studiemiep! Altijd handig. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:33

Oei dat is minder! Hopen dat het goed gaat komen met de shet!

Balen dat je niet overgaat zeg! Ik ga volgend jaar naar 5 vwo.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:37

Ja klopt, maar ik ga toch hbo doen, dus kan ik net zo goed volgend jaar havo-diploma halen ipv eerst blijven zitten.
En als ik dan blijf zitten moet ik weer in één keer slagen, dat wordt echt lastig. :=
Risico was iig erg groot dat ik dan zonder diploma van huis zou gaan, dan ben je nog verder van huis.

Pfft ik hoop echt dat dat beestje nog weer beter wordt, wat een supervriendelijk beestje is het, die verdient dit niet..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:41

Ja als je HBO gaat doen lekker naar havo! :j Ik zou bij god nog niet weten wat ik wil gaan doen over 2 jaar :=

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:49

Nou ik had gelezen op bokt :D dat de BR event een fijn dekje was (net ietsjes dunner dan zo'n echte pad) maar volgens mij zag ik 1 tje bij de Divoza liggen (een grijze met neon gele bies.....en dat is dus niet mijn smaak :D ). Ik zoek zwart met "iets" en die voelde wel heel fijn aan. Maar goed wat ik fijn vind aanvoelen misschien vind mijn paard dat wel *piep*....

@Lauste je kunt altijd nog van HBO naar UNI he ;) (een vriendin van mij is van de MAVO, HAVO, HBO, 2 x UNI en promoveert deze week... :Y) dus er is nog hoop).

De basisschool dacht dat ik vroeger ook MAVO was, viel dat even tegen dat mijn ouders dat niet vonden :D . Had een prima CITO score (dus basis kon niet weigeren om iig een HAVO advies te geven zodat ik in combinatie met citoscore in brugklas HAVO/ VWO kwam, en op VWO 3 twijfelde de school weer een beetje ook al waren alle punten voldoende-ruimvoldoende (behalve mijn toenmalige mentor die zei dat haalt ze wel....), in VWO prima geslaagd, geen enkele onvoldoende en meerdere 7 en nu zijn wij bezig aan universitaire studie nummer 3 }:0 . (en heb zoals altijd prima cijfers 7-8). Dus zo zie je maar weer...er is altijd hoop :+

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:51

@ Jatoma : Ik zoek een ruin.. moeilijk te vinden wat ik zoek qua smaak.
Zal vanavond even mannetje hier bellen dicht bij mij in de buurt.. mijn alleerreerste paard (toen was ik 17 :P) wat ik daar zou kopen was toen ook niet goed, maar blijkt dat hij nu wel 2 erg leuke ruinen heeft staan, dus kijkje kan altijd ;)
Wel zijn al zn paarden wel rontgenlogisch gekeurd, dus dat scheelt. Alleen zijn kosten bij klinischeafkeuring voor evt. koper.. das wel jammer.
Maar paard mag atlijd 2 weken op proef!

@lioony :w at voor paardje komt er?! Ik heb geloof ik alles gemist van jou :P!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:56

@ studiemiep
nummer 3?! :wow: Waarom dat haha?
Ik ben er echt helemaal klaar mee.. Ben vandaag ook nog is voor het eerst echt de hele dag op school geweest, normaal ga ik in de pauze altijd naar huis om te eten (hebben hier dan 55 min. pauze), en nu ben ik op school gebleven voor bijlees en dan ook nog die hitte.. Er kwam geen einde aan! %)
Ik denk dat wiskunde even pech heeft, blijf waarschijnlijk toch wel nog net aan voldoende staan :D En scheikunde moet ik wel even nog goed op oefenen met chemisch rekenen.. :r En dan nog ckv eindverslag en ik denk dat ik dan naar stal ga! Even kijken of vriendin ook zin heeft om vanavond nog even rondje te hobbelen! :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:05

@Lioony,

Werken is echt veel zwaarder hoor.............. Ik ben weer naar de uni gegaan omdat ik toch een andere richting op wilde (namelijk in het lab staan) dus zodoende zijn we afgelopen nov weer begonnen. (mijn 1ste studie was eigenlijk gewoon een verkeerde keus, wel afgemaakt maar ik wil er niets mee doen zeg maar..)

Hierna is het wel over en uit hoor, ik wil ook wel wat geld verdienen (I love money) :Y) :D ik wil hierna iig gaan promoveren (dus onderzoek doen zeg maar) en ondertussen lekker knolhobbelen.

(ps ik vind het echt NIET leuk dat je bij de paarden geen bekers meer krijgt! ik wil geen geld oid!!) wat vinden jullie?

Ik vind die HH pads ook wel ok (alleen ze hadden bij divoza alleen witte en zand/bruin kleur, ik wil dus zwart! en ik weiger om via de website te bestellen..kost namelijk 7.50 verzendkosten)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:06

Haha, ik kan niet eens naar huis in de pauze, moet namelijk 10 km fietsen. :+
Wow studiemiep, respect hoor!

Ik vind het ook zonde dat je geen bekers meer krijgt, maar die krijg je hier in de buurt bij de pony's ook al niet.
Heb één keer een medaille gewonnen, voor de rest altijd rozetten met geld. :')

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:08

@Romanoff: Paard op proef is natuurlijk helemaal perfect. :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:09

Weet ik! Maar toch, ik zat daar echt voor janl*l! We hebben de hele dag niets gedaan en het was bloedheet! Dan duurt zo'n dag gewoon gruwelijk lang, als je daar maar zit.. :Y)
Haha ik hoop dat ik gelijk de goede keuze maak en dan wat kan gaan doen wat wel leuk is en wat nog beetje verdiend. :D Kan ik gewoon zonder gezeur paard onderhouden etc. :)

Ik vind dat júíst leuker! Vooral als het cadeaubonnen zijn van (grotere) ruitersportzaken in de buurt :D Zo'n saai halster van 10 euro of een paar sokken vind ik dan weer niets.. }:0

HH vind ik niets. Dunne pads vind ik nooit zo fijn, die zijn altijd helemaal doorweekt..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 17:13

Zo met al jullie studiepraat kan ikh elemaal niet volgen, wij hebben namelijk een heel ander schoolsysteem in Belgie.

Ik hou ook van de BR Event dekjes, en van HV polo.. Eskadron vind ik ook leuk maar die zijn zo duur :(

Hebben jullie al leuke rijfoto's van jullie nieuwe aanwinsten?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:36

Ik ga vanavond rijden....(poging tot haha).

Maare mijn ouders die zijn al bejaard en die kunnen echt niet met mijn foto apparaat overweg :Y) (maar ze zijn vanavond toch niet thuis dus had niet uitgemaakt..). Als ik foto's heb zal ik het laten weten

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:17

De shet loopt weer! Heb haar snel even in de paddock gezet met een stuk schaduw zodat ze geen gras meer binnenkrijgt.
Ik hoop echt zoooooooo dat ze opknapt..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:30

Dat is al beetje goed nieuws Lauste! :)

Baalbaalbaal.. Moet deze week nog maar is m'n blackfoto's gaan oefenen.. Had het maandje ofzo niet gedaan, maar wat een prut resultaat kwam daar gister uit! :oo Zo kan ik m'n nieuwe aanwinst hier niet tonen straks! :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:02

Ik moet ook tot woensdag naar school, nog 3 proefwerken te gaan..
Woensdag ga ik naar ej, om alvast wat inkopen te doen, eimand nog tips wat ik echt niet moet vergeten??

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:03

Ik weet niet of je de pony gaat laten keuren, maar anders zou ik nog geen spullen kopen. Ik heb alleen beschermers gekocht en een halster, beide Full dus dat kan niet missen :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:03

Wat heb je al jasmijn? Wat altijd handig is, is spul voor lederonderhoud, snijnesje/trekmesje, dekjes. Zou met peesbeschermers, hoofdstel en bit nog even wachten.

Edit: longeerlijn ed kan je ook al halen

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:12

Jeuj stelletje kletskousen!! :')
Topic wijkt een beetje af, maar wel gezellig!
Ik heb vmbo, mbo paardensport en management gedaan en heb net mn P binnen voor de hbo opleiding Sport en Media, en wil misschien hierna nog een master communicatiewetenschappen gaan doen... whaha ik hou echt niet van werken, en leren gaat me goed af! (en lekker veel tijd voor de paarden!)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:16

Haha inderdaad! No problem, laat mij nog maar mooi even jong zijn en nog niet werken. :)

Bij ons komt er ook weer schot in de zaak!
Mijn instructeur gaat deze week bij een Gribaldi kijken en vrijdag bij de zwarte merrie (de meesten van jullie weten wel welke, anders stuur ik graag een pb).
Bij de merrie van het filmpje komen woensdag voor de 2e keer kijkers, als dat niet doorgaat belt hij ons.