Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:10

maar om nou te zeggen dat de waarde van een paard bepaalt of ie weg moet of niet :n
het gaat om de band die je hebt en om de emotie die je hebt erbij.
een paard waar ik geen klik mee heb en die een half miljoen waard is mogen ze voor een miljoen best hebben.
maar een paard waar ik aan gehecht ben, ook al is ie maar 500 euro waard, die doe ik niet weg hoor!
Geld is nog steeds ook niet alles. ik wordt van geld niet gelukkiger, alleen wat blijer misschien. Van je paard als dier waar je van houdt, daar wordt ik wel gelukkig van. Dus zou ik dat geluk niet weg doen omdat ik geld wil :+

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:59

Ben ik nou de enige die de opmerking "dan verkoop ik hem voor een miljoen, en koop ik hem daarna gewoon terug" niet snapt? Ehm.. Ik denk niet dat de mensen die 1 miljoen voor je paard betalen hem een dag later voor €2000 weer zullen verkopen :roll:?

SILVIE_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:30

LauraFlexx schreef:
PuurxNatuur schreef:
NOOIT maar dan ook NOOIT, een paard is een vriend, een lieve vriend waarmee je een band opbouwt, je paard vertrouwt je, en dan voor geld weg doen?

Een vriend verkoop je niet ;)

ben ik het helemaal mee eens, verbaasd me dat zoveel mensen hun paardje weg zouden doen..

ja, echt erg! Had ik eigenlijk niet verwacht!

Silvietje, mijn maatje, ik zou jou NOOIT (!) verkopen

Collie2008

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:38

Jullie mogen Colway ophalen met een rode strik eromheen, ik breng hem zonder kosten naar jullie toe

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:41

Kyarahh schreef:
Ben ik nou de enige die de opmerking "dan verkoop ik hem voor een miljoen, en koop ik hem daarna gewoon terug" niet snapt? Ehm.. Ik denk niet dat de mensen die 1 miljoen voor je paard betalen hem een dag later voor €2000 weer zullen verkopen :roll:?

Inderdaad, dacht iik ook al. Hahahhaha.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:58

nee nooit

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:02

Nee tuurlijk gaat mijn lieve pony niet weg.
Wat heb ik aan 1 miljoen als ik mijn pony moet missen?
Geld maakt niet gelukkig, je pony wel :)

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:03

Nee sowieso niet,
ik denk ook niet dat hij zich ergens anders zou redden, er zouden vast ongelukken gebeuren. :+
In dat geval misschien ook wel, aangezien ze 'm vast de dag erna meteen al terug brengen zonder er iets voor terug te willen hebben _O-

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:28

Voor een super maar dan ook super goed thuis zou ik er over nadenken. Maar de uitspraken 'ik doe er zo een strikje omheen' nou weer niet.
Vrienschap is niet te koop. Wat wil je? Een miljoen, of een paard wat je alles bied wat je wilt.
Laatst bijgewerkt door Eline_S_S op 19-02-13 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:52

Maar 5 jaar genieten van een miljoen? Sorry, maar dat bedrag kan de rest van je leven een stuk makkelijk maken, inclusief dat van je kinderen en partner. Door veilig te investeren en niet over de balk te gooien.

Tja de mijne zouden er toch echt voor weggaan, hoeveel ik ook van ze hou. En ik heb altijd gezegd ze gaan niet meer weg (inprincipe ook niet, ze staan immers ook al 24, 19 en 15 jaar bij mij.) maar er zijn grenzen hoor.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:56

Ik denk dat mensen die nu zeggen zo van: ja , strik er om en morgen nog bij zn nieuwe eigenaar, die echt wel andersdenken als het eenmaal zo ver is,

Maar die van mij gaat never nooit meer weg, ook niet voor een miljard! She's my love:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:02

Neehoor kom maar met een koffertje dan pak ik hem meteen in. Zal hem echt wel missen maar ik zou die keuze zeker maken

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:04

Nondeju leeft dit topic nog steeds :')

balkpetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:10

Pakpapiertje erom en een grote strik.

Voor 1 miljoen geven ze haar vast een goed tehuis. :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:20

hoezo zegt iedereen dat een paard een goed tehuis krijgt omdat die mensen een miljoen betalen :+
geld hoeft toch niks te zeggen over hoe goed een paard verzorgd wordt en hoeveel aandacht een paard krijgt.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:30

jasz schreef:
hoezo zegt iedereen dat een paard een goed tehuis krijgt omdat die mensen een miljoen betalen :+
geld hoeft toch niks te zeggen over hoe goed een paard verzorgd wordt en hoeveel aandacht een paard krijgt.

Als iemand n miljoen geeft voor mijn paard (en mijn paard is dat absoluut niet waard, behalve op emotionele waarde) dan geloof ik er 0,0 van dat ie in een smerige, dichte, vochtige stinkstal komt te staan :')

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:08

balkpetra schreef:
Pakpapiertje erom en een grote strik.

Voor 1 miljoen geven ze haar vast een goed tehuis. :D

:Y)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:13

Colway schreef:
Jullie mogen Colway ophalen met een rode strik eromheen, ik breng hem zonder kosten naar jullie toe

zou jij hem dan niet missen??

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:14

ik zou het niet kunnen, k heb nu wel geen eigenpaard maar
als ik wist dat 1 van me 6 verzorgpaardjes verkocht zou worden
(waarvan ik gelukkig weet dat ze dit niet zouden doen, alleen als
het echt niet anders kan, anders zou ik eerste keus zijn zodat ze daar
kunnen blijven staan)

maar hoeveel ik ook voor mijn paard zou kunnen krijgen mijn band met
mijn paard zet ik niet te koop.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:20

Mijn paard zou ik niet verkopen. Heb toevallig een paar dagen geleden een droom gehad over dat ik mijn paard had verkocht en had er zo verschrikkelijk veel spijt van dat ik haar een paar dagen later weer ben gaan ophalen. Voelde me echt zo vreselijk naar toen ik wakker werd :')

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:24

mijn ene pony die ik al 7 jaar ken echt nooit! mijn andere 2 die ik pas 1,5/2 jaar heb, gerust. als ik er een miljoen voor krijg, dan heb ik er geen problemen mee, als ze dan maar een goed huisje krijgen

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:24

1 miljoen betalen voor een paard is geen garantie dat het dier het zo vreselijk goed krijgt. Zal niet in een smerige stal komen te staan, maar kan wel in een 'gouden kooitje' terecht komen. Te veel risico om lekker buiten uit te dollen enz.

Maar goed, zelfs mijn gepensioneerde paarden gaan er niet voor weg. Een handelspaard, is een ander verhaal, dan zou ik heel dom zijn, aangezien die toch verkocht moeten worden.

Maar zodra ik geld belangrijker in mijn leven ga vinden, dan de liefde en genegenheid voor en van mijn prive paarden, dan ga ik mezelf ook niet zo leuk meer vinden. We hebben nog steeds goed te eten, hebben een klein maar lekker warm huisje, de beestjes hebben het goed, dus verder niets nodig.

Dan blijf ik maar hopen op een leuke prijs in de staatsloterij, dat gaat nergens ten koste van.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:18

Bellissima_ schreef:
jasz schreef:

Als iemand n miljoen geeft voor mijn paard (en mijn paard is dat absoluut niet waard, behalve op emotionele waarde) dan geloof ik er 0,0 van dat ie in een smerige, dichte, vochtige stinkstal komt te staan :')

ik snap die logica niet zo.. iemand kan wel een miljoen hebben gewonnen en gewoon niet weten wat ie met dat geld aan moet. of diegene heeft later geen zin meer in het paard en dan blijft ie maar ergens staan...
het zal niet aan de kosten liggen, dat zeker, het paard zal ook zeker wel een goede stalling krijgen. maar dat is toch niet alles voor een paard? geld zegt niet hoeveel aandacht een paard gaat krijgen of dat ie zich gaat vermaken en zich thuis gaat voelen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:19

Mousmous schreef:
1 miljoen betalen voor een paard is geen garantie dat het dier het zo vreselijk goed krijgt. Zal niet in een smerige stal komen te staan, maar kan wel in een 'gouden kooitje' terecht komen. Te veel risico om lekker buiten uit te dollen enz.

ja precies! dan zal een paard niet heel gelukkig zijn, hoeveel geld er dan ook betaald is en hoe luxe de stal waar ie in staat.

friesruby7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:14

ik zal mijn paard nooit wegdoen, de plezier die ik eraan beleef en hoeveel ik van haar leer en hoe goed zij het heeft is geen 1 miljoen waard