Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:27

Rhodos schreef:
Als er zoveel topruiters zijn die op deze manier trainen, wie zijn wij als amateurs dan om te beoordelen dat het slecht is?

Dat roep ik al 10 pagina's lang Lachen, maar dat wordt niet echt op prijs gesteld hier Knipoog.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:29

besita schreef:
das inzetten van achterwaarts gaan Needje Clown maar idd Jos rijdt graag diep en rond en nooit zonder slof Vork

a.w. kan toch ook met het hoofd op een normale plek? Knipoog
Ik zie overigens met losrijden bij het springen meer paarden met de kin op de borst lopen als bij dressuur.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:30

ls we de top klakkeloos opvolgen zonder stil te staan bij wat paardenwelzijn inhoudt kun je je afvragen of dat slim is, amateur of niet.

Als er polulaire mensen in de sloot springen volg je ze dan omdat die zullen weten waar ze mee bezig zijn? Kromme vergelijking, maar het lijkt me goed om altijd kritisch te blijven.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:30

Anoukie schreef:
Rhodos schreef:
Als er zoveel topruiters zijn die op deze manier trainen, wie zijn wij als amateurs dan om te beoordelen dat het slecht is?

Dat roep ik al 10 pagina's lang Lachen, maar dat wordt niet echt op prijs gesteld hier Knipoog.

Ok... *zoekt dekking*

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:31

Needje schreef:
besita schreef:
das inzetten van achterwaarts gaan Needje Clown maar idd Jos rijdt graag diep en rond en nooit zonder slof Vork

a.w. kan toch ook met het hoofd op een normale plek? Knipoog
Ik zie overigens met losrijden bij het springen meer paarden met de kin op de borst lopen als bij dressuur.

Dan ben ik blijkbaar elke keer helemaal van slag van al die goddelijke springruiters want ik zie het juist bijna niet afgezien enkele duisters. Ik mis even wat er met Jos is, kon er zondag nl weinig aan ontdekken.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:32

detour schreef:
ls we de top klakkeloos opvolgen zonder stil te staan bij wat paardenwelzijn inhoudt kun je je afvragen of dat slim is, amateur of niet.

Als er polulaire mensen in de sloot springen volg je ze dan omdat die zullen weten waar ze mee bezig zijn? Kromme vergelijking, maar het lijkt me goed om altijd kritisch te blijven.

Nee... ik ga zeker de top niet opvolgen.. zodra ik ook de top ben, ga ik er eens over nadenken.. Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:33

.. En tot die tijd klakkeloos aannemen wat de topruiters presenteren.

Ieder zijn keuze, niet waar?...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:34

daarom zijn springpaarden altijd zo lekker los in hun lijf Need Vork al is het meer neus aan de laars Haha! ...wij moeten heel veel bochten rijden ...stijve harken valle omver in de bochten
Ach weet je dat is dan niet enkel zo in de paardensport ..als men zo begint dan moet de hele topsport opgedoekt worden ..al ooit eens trainingen van bvb Justin Henin ( nummer één damestennis ) gekeken ??Of de turnsport , atletiek ..dat is ook tegen het onmenselijke

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:37

Rhodos schreef:
Ik wil hiermee zeggen dat het niet alleen de NL zijn die deze trainingsmethode toepassen. Er zijn er blijkbaar zoveel meer...

Waarom niet? Iedereen heeft toch het recht om zijn mening uit te spreken?
En voor zo ver ik weet hoef je geen opleiding gehad te hebben om topruiter te worden, sterker nog de meeste hebben geen opleiding. Dus heel veel extra kennis zullen ze ook niet hebben ten opzichte van amateurs. Bepaalde kennis kun je opdoen uit ervaring, maar kennis van wat schadelijk en niet schadelijk voor een paard is kun je niet in de praktijk leren. Daarvoor zul je echt de boeken in moeten, je verstand gebruiken etc. En vergeet niet dat de meeste topruiters daar totaal geen behoefte aan hebben, die willen gewoon winnen en met LDR win je vandaag de dag kennelijk.

topsport is niet gezond, voor mensen niet en voor dieren ook niet. Daarom vind ik topsport met dieren zo verkeerd, mensen kunnen er voor kiezen om het zichzelf aan te doen, paarden kiezen er niet voor maar worden er toe gedwongen. Om de top te bereiken moet je dingen doen die niet goed zijn voor een lichaam, met paarden gebeurd dit ook. De enige reden waarom er ophef over is omdat het hier om dieren gaat, maar het gebeurd in elke sporttak. Ik denk niet dat je het kan veranderen, als je LDR verbied komt er wel weer wat anders om een paard over zijn grenzen heen te dauwen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:38

Visconti schreef:
Rhodos schreef:
Ik wil hiermee zeggen dat het niet alleen de NL zijn die deze trainingsmethode toepassen. Er zijn er blijkbaar zoveel meer...

Waarom niet? Iedereen heeft toch het recht om zijn mening uit te spreken?
En voor zo ver ik weet hoef je geen opleiding gehad te hebben om topruiter te worden, sterker nog de meeste hebben geen opleiding. Dus heel veel extra kennis zullen ze ook niet hebben ten opzichte van amateurs. Bepaalde kennis kun je opdoen uit ervaring, maar kennis van wat schadelijk en niet schadelijk voor een paard is kun je niet in de praktijk leren. Daarvoor zul je echt de boeken in moeten, je verstand gebruiken etc. En vergeet niet dat de meeste topruiters daar totaal geen behoefte aan hebben, die willen gewoon winnen en met LDR win je vandaag de dag kennelijk.

topsport is niet gezond, voor mensen niet en voor dieren ook niet. Daarom vind ik topsport met dieren zo verkeerd, mensen kunnen er voor kiezen om het zichzelf aan te doen, paarden kiezen er niet voor maar worden er toe gedwongen. Om de top te bereiken moet je dingen doen die niet goed zijn voor een lichaam, met paarden gebeurd dit ook. De enige reden waarom er ophef over is omdat het hier om dieren gaat, maar het gebeurd in elke sporttak. Ik denk niet dat je het kan veranderen, als je LDR verbied komt er wel weer wat anders om een paard over zijn grenzen heen te dauwen.

Dat laatste vrees ik ook, zolang het doel in de sport de middelen heiligt.. Mooi verwoord trouwens.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:39

Ieder zijn keuze is absoluut waar!

Ik heb er heus mijn gedachten over LDR (ik uit niet of die positief of negatief zijn) maar ik KAN daar gewoon niet over oordelen puur omdat ik de ervaring, kennis en kunde mis.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:42

Afbeelding
Jos
Afbeelding
[img][/img]

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:46

Sorry, voor mij geven deze foto's toch een ander beeld dan de foto's van Anky.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:49

Idd, vooral foto 1 daar kan ik me niet echt druk over maken, dan kan een ieder toch stoppen met rijden?..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:49

idd zo rijden de meeste springruiters en ik zie daar ook weinig verkeerds aan ...ik ken er weinig die echt kin op de borst rijden ...ja een beetje nog bij de oude garde ...Hogo Simon , Franke sloothaak of een Fruhmann bvb
maar je kan van elke ruiter een slechte momentopname schieten ...echt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:56

Springruiters trainen veel minder diep dan LDR. De fotos hierboven laten dat al zien .Dat vind ik geen LDR.

VInd het diep rijden van een springruiter dus ook niet te vergelijken met LDR.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:05

besita schreef:
idd zo rijden de meeste springruiters en ik zie daar ook weinig verkeerds aan ...ik ken er weinig die echt kin op de borst rijden ...ja een beetje nog bij de oude garde ...Hogo Simon , Franke sloothaak of een Fruhmann bvb
maar je kan van elke ruiter een slechte momentopname schieten ...echt wel

Dat riep ik 10 pagina's geleden ook al Haha!.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:07

Ik vind de beide fotos niet confronterend en al helemaal niets te doen hebben met rollkuur of iets dergelijks.
In ieder geval rijd ik mijn paard tijdens het losrijden ook vaak zo laaag of lager maar dan zonder slofteugel natuurlijk.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:18

daniella74 schreef:
Sorry, voor mij geven deze foto's toch een ander beeld dan de foto's van Anky.

Voor mij ook.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:20

Wat me aanspreekt is dat deze heren de verlichte zit uitvoeren, waardoor de rug van het paard ontlast wordt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:40

Rhodos schreef:

Beoordelen of veroordelen, daar gaat het niet eens om.
Maar als de amateurs niet meer naar clinics en wedstrijden gaan omdat ze dit soort beelden eenvoudig weg niet meer willen zien of willen sponsoren blijft er weinig over voor de topruiters.

En die groep wordt groter en groter.

Heeft iemand er al eens bij nagedacht wat er gaat gebeuren met het veel grotere publiek (de maatschappij) als de dierenbescherming hetzelfde truckje gaat uithalen als met de eventing jaren geleden? Gewoon een hoop van dit soort filmpje achter elkaar plakken en dan vertonen aan het grote publiek.

Het is en blijft onzinnig dat hier maar steeds geroepen wordt dat de beste stuurlui aan de bakrand staan. Dat is immers waar het om draait.
Zonder die "beste stuurlui" geen wedstrijden, clinics en sponsors meer en dus weinig meer te verdienen voor de topruiters.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:47

Het hele topic wordt geroepen dat het paard op nr. 1 moet staan (waar ik volledig achter sta) en nu zegt ThePast03 dat we ook aan de publiciteit en sponsoren moeten denken? Verward

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:49

Nee, dat zegt ze niet. Ze stelt het heel duidelijk zoals het is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:50

Rhodos schreef:
Het hele topic wordt geroepen dat het paard op nr. 1 moet staan (waar ik volledig achter sta) en nu zegt [*olduser*] dat we ook aan de publiciteit en sponsoren moeten denken? Verward

Misschien beter lezen?
Een steeds groter wordende groep mensen willen niet meer dit soort beelden/foto's/filmpjes zien en als dat deel wegblijft van wedstrijden en clinics dan zullen de sponsors verdwijnen en ook de wedstrijden op den duur.

Dat is een reactie op de mensen die maar blijven zeggen dat amateurs hun mond moeten houden, vinden dat mensen met kritiek op de VG-clan debiel zijn en vinden dat de beste stuurlui aan de bakrand staan.

Het paard staat dus nog altijd op nr.1 voor dat soort mensen en de invloed van de amateurs/debielen is een stuk groter dan dat iedereen denkt.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:52

ThePast03 schreef:
Rhodos schreef:
Het hele topic wordt geroepen dat het paard op nr. 1 moet staan (waar ik volledig achter sta) en nu zegt ThePast03 dat we ook aan de publiciteit en sponsoren moeten denken? Verward

Misschien beter lezen?
Een steeds groter wordende groep mensen willen niet meer dit soort beelden/foto's/filmpjes zien en als dat deel wegblijft van wedstrijden en clinics dan zullen de sponsors verdwijnen en ook de wedstrijden op den duur.

Dat is een reactie op de mensen die maar blijven zeggen dat amateurs hun mond moeten houden, vinden dat mensen met kritiek op de VG-clan debiel zijn en vinden dat de beste stuurlui aan de bakrand staan.

Het paard staat dus nog altijd op nr.1 voor dat soort mensen en de invloed van de amateurs/debielen is een stuk groter dan dat iedereen denkt.

Deze "debiel" sluit zich hier volkomen bij aan.
Laatst bijgewerkt door daniella74 op 31-10-07 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt