Rhodos schreef:Als er zoveel topruiters zijn die op deze manier trainen, wie zijn wij als amateurs dan om te beoordelen dat het slecht is?
Dat roep ik al 10 pagina's lang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rhodos schreef:Als er zoveel topruiters zijn die op deze manier trainen, wie zijn wij als amateurs dan om te beoordelen dat het slecht is?
besita schreef:das inzetten van achterwaarts gaan Needjemaar idd Jos rijdt graag diep en rond en nooit zonder slof
Anoukie schreef:Rhodos schreef:Als er zoveel topruiters zijn die op deze manier trainen, wie zijn wij als amateurs dan om te beoordelen dat het slecht is?
Dat roep ik al 10 pagina's lang, maar dat wordt niet echt op prijs gesteld hier
.
Needje schreef:besita schreef:das inzetten van achterwaarts gaan Needjemaar idd Jos rijdt graag diep en rond en nooit zonder slof
a.w. kan toch ook met het hoofd op een normale plek?
Ik zie overigens met losrijden bij het springen meer paarden met de kin op de borst lopen als bij dressuur.
detour schreef:ls we de top klakkeloos opvolgen zonder stil te staan bij wat paardenwelzijn inhoudt kun je je afvragen of dat slim is, amateur of niet.
Als er polulaire mensen in de sloot springen volg je ze dan omdat die zullen weten waar ze mee bezig zijn? Kromme vergelijking, maar het lijkt me goed om altijd kritisch te blijven.
Rhodos schreef:Ik wil hiermee zeggen dat het niet alleen de NL zijn die deze trainingsmethode toepassen. Er zijn er blijkbaar zoveel meer...
Als er zoveel topruiters zijn die op deze manier trainen, wie zijn wij als amateurs dan om te beoordelen dat het slecht is?
Visconti schreef:Rhodos schreef:Ik wil hiermee zeggen dat het niet alleen de NL zijn die deze trainingsmethode toepassen. Er zijn er blijkbaar zoveel meer...
Als er zoveel topruiters zijn die op deze manier trainen, wie zijn wij als amateurs dan om te beoordelen dat het slecht is?
Waarom niet? Iedereen heeft toch het recht om zijn mening uit te spreken?
En voor zo ver ik weet hoef je geen opleiding gehad te hebben om topruiter te worden, sterker nog de meeste hebben geen opleiding. Dus heel veel extra kennis zullen ze ook niet hebben ten opzichte van amateurs. Bepaalde kennis kun je opdoen uit ervaring, maar kennis van wat schadelijk en niet schadelijk voor een paard is kun je niet in de praktijk leren. Daarvoor zul je echt de boeken in moeten, je verstand gebruiken etc. En vergeet niet dat de meeste topruiters daar totaal geen behoefte aan hebben, die willen gewoon winnen en met LDR win je vandaag de dag kennelijk.
topsport is niet gezond, voor mensen niet en voor dieren ook niet. Daarom vind ik topsport met dieren zo verkeerd, mensen kunnen er voor kiezen om het zichzelf aan te doen, paarden kiezen er niet voor maar worden er toe gedwongen. Om de top te bereiken moet je dingen doen die niet goed zijn voor een lichaam, met paarden gebeurd dit ook. De enige reden waarom er ophef over is omdat het hier om dieren gaat, maar het gebeurd in elke sporttak. Ik denk niet dat je het kan veranderen, als je LDR verbied komt er wel weer wat anders om een paard over zijn grenzen heen te dauwen.
besita schreef:idd zo rijden de meeste springruiters en ik zie daar ook weinig verkeerds aan ...ik ken er weinig die echt kin op de borst rijden ...ja een beetje nog bij de oude garde ...Hogo Simon , Franke sloothaak of een Fruhmann bvb
maar je kan van elke ruiter een slechte momentopname schieten ...echt wel
daniella74 schreef:Sorry, voor mij geven deze foto's toch een ander beeld dan de foto's van Anky.
Rhodos schreef:Het hele topic wordt geroepen dat het paard op nr. 1 moet staan (waar ik volledig achter sta) en nu zegt [*olduser*] dat we ook aan de publiciteit en sponsoren moeten denken?
ThePast03 schreef:Rhodos schreef:Het hele topic wordt geroepen dat het paard op nr. 1 moet staan (waar ik volledig achter sta) en nu zegt ThePast03 dat we ook aan de publiciteit en sponsoren moeten denken?
Misschien beter lezen?
Een steeds groter wordende groep mensen willen niet meer dit soort beelden/foto's/filmpjes zien en als dat deel wegblijft van wedstrijden en clinics dan zullen de sponsors verdwijnen en ook de wedstrijden op den duur.
Dat is een reactie op de mensen die maar blijven zeggen dat amateurs hun mond moeten houden, vinden dat mensen met kritiek op de VG-clan debiel zijn en vinden dat de beste stuurlui aan de bakrand staan.
Het paard staat dus nog altijd op nr.1 voor dat soort mensen en de invloed van de amateurs/debielen is een stuk groter dan dat iedereen denkt.