Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessah schreef:Maureenn: Hoe kan je voor A kiezen, als je niet weet hoe B in zijn werk gaat?
@KiWiKo: InderdaadHelemaal mee eens..
Maureenn schreef:Nessah schreef:Maureenn: Hoe kan je voor A kiezen, als je niet weet hoe B in zijn werk gaat?
@KiWiKo: InderdaadHelemaal mee eens..
Ik heb net uitgelegd dat inslapen mij een prettiger idee geeft
Nessah schreef:Het paard wordt een ruimte in geleid.. Daar wordt hij door iemand vast gehouden.. Slachter heeft een zwart ding in zijn hand.. die legt hij ongeveer tussen de oren van het paard.. Hij "klikt" dat ding ( dat die pin eruit komt en weer inschiet) en het paard valt (hersendood) op de grond. Het paard wordt opgetakeld aan zijn been ( soms benen) en wordt naar de "slachtruimte" gebracht. Daar steken ze het paard. En laten ze hem leegbloeden. Dan wordt het paard gevild en geslacht.
Zo heb ik het gezien..
Lika93 schreef:Dat een paard er 2 uur over doet voordat ie dood is als ie ingeslapen wordt, is de grootste flauwekul. Persoonlijk vind ik inslapen de beste optie. Gewoon in de vertrouwde omgeving een spuitje geven. Als je naar de slacht gaat dan ruikt het paard echt wel de lucht daar en zal sowieso gestresst zijn van de vreemde omgeving etc. Ik wil mijn geliefde dier dat in elk geval niet aan doen in zijn laatste uurtjes. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn paard achter laat in het slachthuis. Vreselijk gewoon.
Helemaal mee eens!!!! met een spuitje is het paard meteen dood hoor..
Lika93 schreef:Dat een paard er 2 uur over doet voordat ie dood is als ie ingeslapen wordt, is de grootste flauwekul. Persoonlijk vind ik inslapen de beste optie. Gewoon in de vertrouwde omgeving een spuitje geven. Als je naar de slacht gaat dan ruikt het paard echt wel de lucht daar en zal sowieso gestresst zijn van de vreemde omgeving etc. Ik wil mijn geliefde dier dat in elk geval niet aan doen in zijn laatste uurtjes. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn paard achter laat in het slachthuis. Vreselijk gewoon.
Helemaal mee eens!!!! met een spuitje is het paard meteen dood hoor..
Maureenn schreef:Ben ik met je eens!
Maureenn schreef:Nou ik weet ook niet precies hoe het gaat (als iemand het uit kan leggen?) Maar als ze daar staan en door hun hoofd geschoten worden, dan is mijn paard hem al helemaal geflipt!
Ze is al zo'n stresser
Mackie schreef:Maureenn schreef:Ben ik met je eens!
Zei spuit 11 tegen spuit 12