VOLG: de reis van overleven naar Leven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:37

Sterkte bij dit verlies.

Je hebt er in ieder geval voor gezorgd dat Aurora haar laatste kindje nog op de wereld heeft kunnen zetten en Rory kan nu als evenbeeld van haar moeder haar genen voortzetten.

Maar ik kan me inbeelden, dat dit een zware beslissing is geweest.
En nu tijd om te bekomen :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:49

Wat fijn dat het zo goed.gegaan is. Heel blij mee en bijzonder dat er weer die wind was.

Volgens mijn vriendin zal haar veulen haar moeder nog kunnen waarnemen ook al is ze voor ons weg.
Of dat zo is weet ik niet, maar is wel een fijne gedachte.

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:04

Sterkte. < 3

Prairy

Re: VOLG: de reis van overleven naar Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:13

Wat een prachtig afscheid van een hele moeilijke tijd. Wat fijn dat je haar een mooi leven en een mooi einde hebt kunnen geven.

Heel veel sterkte.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:37

Wat fijn dat het afscheid goed is verlopen. Wat heeft rory ook veel weg van aurora <3

Nognaals veel sterkte Y;(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 20:47

Heel fijn dat het afscheid van Aurora zo goed is verlopen! Ook dat heb je toch weer tot in de puntjes weten te regelen! Sterkte met het verwerken van deze roerige tijd met haar en Noury en ga maar heel veel genieten van haar nalatenschap!
Overigens geloof ik zeker dat Rory het heeft aangevoeld vandaag en dat ze er vrede mee heeft. En ja, die wind... ik denk er hetzelfde over als jij.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:05

Je hebt de juiste keuze gemaakt Lyona. Je kan super trots op jezelf zijn. Veel sterkte :(:)

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:08

Sterkte

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 21:29

Wat een emotioneel verhaal zeg ;( .
Jammer dat ze zo beschadigd was dat ze niet meer zo'n lang en gelukkig leven heeft kunnen krijgen wat ze zo hard verdiende. Wel heel mooi en fijn dat je haar dat nog een tijd wel hebt kunnen geven.
Heel veel sterkte met dit grote verlies :knuffel:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 06:25

Fijn dat alles zo mooi in rust is verlopen. Dat geeft wel weer dat het voor haar goed is zo.
Geen pijn meer.

Heel veel sterkte

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 06:25

Prachtige foto's, vooral die samen met Rory <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:36

Wat is het mooi gegaan.
Mooier kan een paard niet krijgen.

Voor jou veel sterkte gewenst :knuffel:

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:37

Heel veel sterkte! Ik heb jullie verhaal vanaf het begin gevolgd en ik vind dat je elke keer hele sterke keuzes gemaakt hebt. Prachtige foto's, ik vind gewoon de een na laatste met die maan echt super bijzonder.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:26

Hoe fijn hoe het gegaan is! Ik kan me voorstellen dat dit een stuk meer "vrede" bij de beslissing geeft.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:31

Heel veel sterkte TS! Je hebt gedaan wat je kon doen voor Aurora! Zij heeft nu geen pijn meer en zij heeft liefde gekend het laatste jaar van haar leven.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:58

Aurora, een van de prachtigste paarden die Bokt gekend heeft. Die foto met de maan erboven zou ik groot af laten drukken en ophangen, zo mooi. Veel sterkte met het verlies :(:) . Ik ben benieuwd hoe het met Rory gaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:02

Wat fijn dat het op deze manier is gegaan. :+:
Heel veel sterkte met het verlies. :(:)

luron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:15

heel veel sterkte, ook ik heb vanaf het begin meegelezen. Je hebt haar alle kansen en liefde gegeven en de kans op een beter leven. Helaas valt er niets te beginnen tegen chronische pijn en daardoor ook haar gedrag. Ik vond het een prachtige merrie met een mooie uitstraling en vindt het verschrikkelijk dat ze zo heeft moeten afzien door toedoen van de mens als ik het zo mag zeggen. Ik heb helaas ook meerdere paarden moeten laten gaan ivm pijn en lichamelijke gebreken, het enige wat je kunt doen is ze in liefde laten gaan, ook hier is dat altijd sereen en in alle rust gegaan samen met mij en hun kudde eromheen. Het went nooit dat niet maar ben wel blij dat het kan. Je verdiend echt een pluim voor je doorzettingsvermogen maar ook omdat je goed observeert en uiteindelijk ook een moeilijke keuze durft te maken! Veel sterkte en een knuffel voor Rory.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 10:42

Heel veel sterkte. Ze heeft het heel goed gehad bij jou.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:50

Heel veel sterkte,wat moet het loslaten pijn gedaan hebben. Maar mede door haar ,kan je haar 2 kinderen een betere toekomst bieden.Je beslissing is dapper en uit liefde genomen.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:14

Heel veel sterkte! Fijn dat het allemaal rustig ging en ook dat Rory het goed doet, dat dat geen extra stress veroorzaakt voor jou :(:).

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:20

Wat heb je dat prachtig omschreven.
Aurora heeft echt nog een hele mooie tijd bij jou gehad. Veel sterkte met het verlies van dit prachtige paard. Ze leeft voort in Rory <3

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 13:39

Wat een prachtige berichten weer, iedereen ontzettend bedankt voor de lieve steun. Zo fijn om te lezen.
Aurora heeft ook echt veel harten geraakt zo te lezen.

Uiteraard blijf ik in dit topic doorgaan met haar twee prachtige veulens. Die hebben een goed leven, zonder ellende op welke manier dan ook. Dat alleen maakt het al allemaal waard.

Geen puf nog voor een uitgebreid stuk, het hakt er emotioneel erg in. Gisteren is haar lichaam opgehaald. De typische kleine dingen doen zeer, haar halster weghangen, haar niet hoopvol bij de perenboom zien staan. Rory in haar eentje zien liggen slapen.

Maar jullie hebben nog flink wat Nouri fotos tegoed, alweer van een paar weken geleden.
Hij wordt echt een paard nu, niet meer een harig eendje, de zwaan wordt zichtbaar. Net zo lief als hij knap is, hij komt direct aan voor knuffels om dan uitgebreid gekke bekken te trekken. Hij wordt ook steeds stoerder in de kudde en heeft een vriendinnetje in 1 van de trainingspaarden gevonden. Zo fijn.
Ondertussen 146cm op de schoft en 150cm op de kont, hij groeit lekker.

Kijk hem dan <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rory doet het echt ontzettend knap. Ze is nu 3 dagen moederloos en is alweer gesetteld in een nieuw ritme. Ze boft met een hele lieve groep, loopt voornamelijk achter merrie Mira (bij een aantal bokkers ook wel bekend denk ik) aan die als een moeder is voor haar. Heel zorgzaam en lief.
De eerste 2 dagen mocht ze met een beetje hulp zelfs drinken bij IJslanders Fenja en Jona als ze het moeilijk had en opzoek ging naar haar moeder. Ze waken over haar en ze is veel met haar IJslander 'broertjes' bezig.
En verder staat ze veel met Nouri. Die twee hebben een ontzettend lieve hechte band.
Ze heeft het af en toe nog wat moeilijk en is stilletjes, niet haar vrolijke aanhankelijke zelf maar wat verloren. Gelukkig heeft ze zulke lieve merries die voor haar zorgen, ze komt er wel weer overheen.

Aurora leeft echt voort in haar twee geweldige veulens. Ze heeft zelf het mooiste jaar van haar leven gehad denk ik en haar veulens hebben het leven wat zij en Nosey ook zo verdiende.

Kleine dappere Rory...
Afbeelding

Afbeelding

Bij haar pleegmama's drinken, het is wat diep bukken...
Afbeelding

Ze is al een aardig stuk groter dan Jona..
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:48

Wat bijzonder dat ze bij die merrie mag drinken, heel mooi om te zien. Je hebt een prachtige kudde <3
En ik houd normaal niet zo van witjes, maar Nouri is echt heel knap. Ik denk dat het inderdaad een prachtig paard wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:03

Jeetje wat een lieve stief mama,ik vind dat echt speciaal.
Prachtige foto's en Rory is volgens bij het evenbeeld van haar moeder. Je hebt twee prachtige paardjes van haar eraan overgehouden die een heel mooi leven tegemoet gaan..Fijn om te zien.
Zorg goed voor jezelf lieverd!