Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GabberGill schreef:Lianne007 schreef:@gabbergill; wat was de reden dat ze niks konden doen, de mishandeling stond niet op film o.i.d.?
De mishandeling zelf was idd niet op beeld alleen de toestand van het paard erna
Veronica2 schreef:Kendra schreef:Dat denk ik helemaal niet. Er zitten gewoon meer kanten aan het verhaal en die hebben misschien niet zo heel veel met elkaar te maken. Het verhaal van Schelstraete richt zich vooral op de advocaat en de manier waarop dit naar buiten is gekomen. Ik lees nergens dat hij hen de schuld geeft.
Maar wie zich niet achter de oren krabt als een advocaat dit 2 dagen voor de OS wereldkundig maakt én op die dag ook interviews geeft aan NOS en Hoefslag, is volgens mij wel een beetje onnozel.
Als ik Charlotte was, zou ik in de seconde dat dit filmpje werd gelekt onmiddellijk een advocaat benaderd hebben om de persoon die het filmpje lekt flink de oren te wassen. Er zijn andere manieren om dit soort dingen aan de kaak te stellen, het oproepen van een wereldwijde heksenjacht is volstrekt niet juist.
Kaja schreef:Benzz schreef:Ik weet niet of Anky de juiste persoon is om hier commentaar op te leveren.
Exact!
Kaja schreef:Toen het filmpje openbaar werd, was er nog niemand in Parijs.
Maar iedereen zegt gewoon geen commentaar. Punt.
Janine1990 schreef:Kaja schreef:Toen het filmpje openbaar werd, was er nog niemand in Parijs.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze op dat moment ook wel wat anders aan hun hoofd hadden dan dit.
Het zijn wel de Olympische Spelen, daar ligt de volledige focus op. Met journalisten is het een kwestie van geef ze één vinger en ze nemen je hele hand.
Een bekende van mij heeft eens commentaar geweigerd, die is via via benaderd, en er kwam me daar een lekker fantasiestuk in de krant. En dan hebben we het niet over een aaltje regionaaltje...![]()
Dus ik begrijp maar wat goed dat men zich van commentaar onthoudt met het oog op de komende week.
Veronica2 schreef:Kendra schreef:Dat denk ik helemaal niet. Er zitten gewoon meer kanten aan het verhaal en die hebben misschien niet zo heel veel met elkaar te maken. Het verhaal van Schelstraete richt zich vooral op de advocaat en de manier waarop dit naar buiten is gekomen. Ik lees nergens dat hij hen de schuld geeft.
Maar wie zich niet achter de oren krabt als een advocaat dit 2 dagen voor de OS wereldkundig maakt én op die dag ook interviews geeft aan NOS en Hoefslag, is volgens mij wel een beetje onnozel.
Als ik Charlotte was, zou ik in de seconde dat dit filmpje werd gelekt onmiddellijk een advocaat benaderd hebben om de persoon die het filmpje lekt flink de oren te wassen. Er zijn andere manieren om dit soort dingen aan de kaak te stellen, het oproepen van een wereldwijde heksenjacht is volstrekt niet juist.
Cer schreef:Wie is “iedereen” dan?
Hier in dit topic? Of op heel social media?
Overigens is hete pek echt pijnlijk.. een bericht van Gerda op X is net even anders denk?
Maar, als controles bij top trainings stallen niet de manier is, wat dan wel?
Want zeggen dat het allemaal een heksenjacht is, is prima, maar zo als het nu gaat is het soms toch niet heel chique.. is daar echt niks tegen te doen?
Kaja schreef:Nu doe je overkomen alsof we maar vier ruiters aan de top hebben en Anky van Grunsven.
CharleyT schreef:nevica schreef:Dus wat voor incident heeft ze het zelf dan over zou je je kunnen afvragen. Ik geloof sowieso niet dat zoiets een eenmalig iets is.
Geloven doe in de kerk, en men moet zich eens wat minder afvragen. Het is te triest voor woorden wat er allemaal bij gehaald wordt.
De zaak: zeer bekende amazone wordt gefilmd terwijl zij een paard absoluut fout behandeld. Er wordt onderzoek gedaan, er zijn maatregelen genomen/worden getroffen.
Dan barst de social media storm los als een wrekende godheid. Van alles wordt er bij gehaald wat niet ter zake is, tot dood verwensingen aan toe.
Kaja schreef:Moet je nagaan wat de beste mevrouw AD nu over zich heen krijgt. Zij werd in deze kwestie aangewezen als degene die de video heeft gelekt, maar zelf zegt zij van niets te weten.
Kaja schreef:Toen het filmpje openbaar werd, was er nog niemand in Parijs.
imaudy schreef:In een eerdere reactie schreef iemand dat het paard bekend was met stoppen met lopen in piaffe. Daar zou in de les aan gewerkt worden. CD vond aanhoudend meppen de oplossing. Nu noemt ze dat verkeerd ingeschat. Stel het had wel geholpen, had je AD en amazone ook gehoord?
Asciugamano schreef:imaudy schreef:In een eerdere reactie schreef iemand dat het paard bekend was met stoppen met lopen in piaffe. Daar zou in de les aan gewerkt worden. CD vond aanhoudend meppen de oplossing. Nu noemt ze dat verkeerd ingeschat. Stel het had wel geholpen, had je AD en amazone ook gehoord?
Als het gefilmd was en dat filmpje was openbaar gemaakt, wel.
Het geweld tegen het paard is onacceptabel, ongeacht het resultaat.
Terecht dat ze niet start op de OS. Hypocriet dat ze ‘verantwoordelijkheid neemt’ nadat dit bekend is geworden. Blijkbaar is het een paar jaar geleden al gebeurd dus als ze zo dapper is, waarom toen niet al opgebiecht?
Kendra schreef:Benzz schreef:Ik weet niet of Anky de juiste persoon is om hier commentaar op te leveren.
Tuurlijk niet! Vraag Bokt! Daar zitten de echte experts en heel veel mensen die nog nooit iets verkeerd hebben gedaan.
Anky wordt overigens regelmatig geïnterviewd door NRC.
PSvanLot schreef:Kaja schreef:Toen het filmpje openbaar werd, was er nog niemand in Parijs.
Daar zal vanuit de Britse bond wel een protocol voor zijn.
Net zoals onze topsporters stil zijn gemaakt door de KNHS. Hoeveel fouten de KNHS ook maakt, daar mogen ze geen commentaar op geven.