Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zonnetje81 schreef:Niet flitsende kosten ook tussen de 10-20k.
Change3x schreef:Phonix schreef:Mestaal betekend klinisch goedgekeurd dat ze niet goed zijn op de foto.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Kan best dat ie gewoon niet op de foto gezet is.
Change3x schreef:Phonix schreef:Mestaal betekend klinisch goedgekeurd dat ze niet goed zijn op de foto.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Kan best dat ie gewoon niet op de foto gezet is.
ynskek schreef:Zonnetje81 schreef:Niet flitsende kosten ook tussen de 10-20k.
Die ben ik niet helemaal met je eens...
Ik zie nu o.a. deze staan...
https://link.marktplaats.nl/m2116039256 ... ialbuttons
Er is ook een verkoper in Tolbert die er een stel heeft staan voor minder dan 10, ik heb er alleen bij die een onderbuikgevoel bijdat is een andere dan de link hier boven
ikke schreef:Daar zit ook het probleem in dit topic; er wordt elke keer net zo lang gedraaid, gewend en gekeerd tot ze weer hun gelijk kunnen halen met een KWPN-er om maar vooral niet toe te hoeven geven dat er meer in de wereld rond loopt dat ook gezond en betrouwbaar is.
Dat zo'n paard misschien niet de topcijfers in een dressuurring haalt, wil niet per se zeggen dat het paard niet deugd; die heeft alleen andere capaciteiten.
Babootje schreef:ikke schreef:Daar zit ook het probleem in dit topic; er wordt elke keer net zo lang gedraaid, gewend en gekeerd tot ze weer hun gelijk kunnen halen met een KWPN-er om maar vooral niet toe te hoeven geven dat er meer in de wereld rond loopt dat ook gezond en betrouwbaar is.
Dat zo'n paard misschien niet de topcijfers in een dressuurring haalt, wil niet per se zeggen dat het paard niet deugd; die heeft alleen andere capaciteiten.
Nogmaals Ikke, kom dan eens op met die paarden. Maar dat doe je niet.
Er zijn er hier zoveel met lege handen teruggekomen omdat een paard bij de keuring die ze dan zelf hebben moeten betalen toch niet gezond bleek te zijn. Voor je het weet, heb je aan keuringen nog een heel paard ernaast uitgegeven. Dan ga je vanzelf toch voor iets meer zekerheid.
ikke schreef:Ik heb je ook al eens gezegd dat de helft van al die keuringen volstrekte onzin is geweest omdat iemand met enige kijk op het geheel ze waarschijnlijk al voor die tijd had gezegd dat het niet goed komt. Er zijn nog niet zoveel dingen die je niet kunt zien aan de buitenkant maar dan moet je wel enge kennis van zaken hebben.
different1 schreef:Er staat een leuke 3jr bruine ruin op marktplaats, kl&rx goed maar wel groen en wat bloot, 1,67m hoog, ruim onder de 10k.
Zie nu dat ze er meerdere op heeft staan, allen gekeurd en onder de 10, maar wel groen dus...
Lieser schreef:different1 schreef:Er staat een leuke 3jr bruine ruin op marktplaats, kl&rx goed maar wel groen en wat bloot, 1,67m hoog, ruim onder de 10k.
Zie nu dat ze er meerdere op heeft staan, allen gekeurd en onder de 10, maar wel groen dus...
Wát groen? Hij is onbeleerd, niet eens zadelmakAlleen in de hand geweest.
Lieser schreef:ikke schreef:Ik heb je ook al eens gezegd dat de helft van al die keuringen volstrekte onzin is geweest omdat iemand met enige kijk op het geheel ze waarschijnlijk al voor die tijd had gezegd dat het niet goed komt. Er zijn nog niet zoveel dingen die je niet kunt zien aan de buitenkant maar dan moet je wel enge kennis van zaken hebben.
Zie je echt niet dat je jezelf tegenspreekt hier? Het gaat er namelijk niet om of de keuring nodig was of dat iemand met enige kijk op het geheel de afkeur zonder keuring had kunnen weten. Het gaat erom dat al die goedkope paarden waar jij steeds mee schermt dus NIET gezond zijn.
ikke schreef:Maar als je op Marktplaats kijkt tot 4k dan zijn dat ongeveer 150 hits. Als 2/3 daarvan rommel is, blijven er 50 over. Als de helft daarvan niet past, heb je nog steeds keuze uit 25.
Het is gewoon simpel kansberekening; moeilijker is het niet. Succes met zoeken, het is jullie handel, niet de mijne.
different1 schreef:Ik schrijf niet "wat groen", ik schrijf "groen en wat bloot"![]()
En ik versta groen als onbeleerd.
Maar ja, als je voor rond de 10 zoekt, dan heb je dus minimaal 3 te besteden om te laten beleren.
Ik denk dat het een hele leuke is.
Benzz schreef:different1 schreef:Ik schrijf niet "wat groen", ik schrijf "groen en wat bloot"![]()
En ik versta groen als onbeleerd.
Maar ja, als je voor rond de 10 zoekt, dan heb je dus minimaal 3 te besteden om te laten beleren.
Ik denk dat het een hele leuke is.
Aandachtspuntje is wel, dat bij zijn andere advertenties staat: KL. RX goed inclusief hals en rug. En hierbij staat rx goed voor de sport.
Dus die fotoś zou ik wel ff na laten kijken door je eigen veearts. Er zitten wel meer artsen in die regio die wat "creatief" fotoś beoordelen.
Benzz schreef:Ik zou dan eerder bij de Hennesy gaan kijken, die zit wat sterker in elkaar.
Seven schreef:De aankoop is lastiger voor mij merk ik wel
Heb er nu 3 bekeken en alle 3 waren ze gewoon niet zoals beschreven. Heel jammer van iedereen z'n tijd
Die ff lijkt me een leuk paard maar voor mij niet genoeg paard helaas
different1 schreef:Benzz schreef:Ik zou dan eerder bij de Hennesy gaan kijken, die zit wat sterker in elkaar.
Klopt, maar ik val op (veel) witte aftekeningen dus de ruin sprong er voor mij meer uit.
Maar goed, ik ben niet op zoek en als ik straks een opvolger zoek, hoef ik me hier niet te melden![]()
aangezien ik dan waarschijnlijk weer op zoek ga naar een grote maat hackney
Voorlopig ben ik nog heerlijk aan het knutselen met onze 20jr hackney merrie