Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:13

Niet flitsende kosten ook tussen de 10-20k.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:24

Zonnetje81 schreef:

Die ben ik niet helemaal met je eens...

Ik zie nu o.a. deze staan...

https://link.marktplaats.nl/m2116039256 ... ialbuttons

Er is ook een verkoper in Tolbert die er een stel heeft staan voor minder dan 10, ik heb er alleen bij die een onderbuikgevoel bij :x dat is een andere dan de link hier boven

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:26

Mestaal betekend klinisch goedgekeurd dat ze niet goed zijn op de foto.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:28

Phonix schreef:

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Kan best dat ie gewoon niet op de foto gezet is.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:34

Change3x schreef:
Phonix schreef:

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Kan best dat ie gewoon niet op de foto gezet is.

Ik heb wel anders gehad de laatste tijd. Elke dat ik vroeg had een bemerking. Maar ik zoek in het markt net erboven dus misschien is het anders voor goedkopere paarden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:36

Change3x schreef:
Phonix schreef:

Ik zou dat eerst heel goed navragen.
Ik mis de meerwaarde om een paard van bijna 10 duizend enkel klinisch gekeurd aan te bieden. Ik heb hierbij ook het onderbuikgevoel dat er tijdens het foto's maken iets gevonden is. Hoeft ook niet te betekenen dat het "iets" een flink gebrek is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:44

ynskek schreef:
Zonnetje81 schreef:

Die ben ik niet helemaal met je eens...

Ik zie nu o.a. deze staan...

https://link.marktplaats.nl/m2116039256 ... ialbuttons

Er is ook een verkoper in Tolbert die er een stel heeft staan voor minder dan 10, ik heb er alleen bij die een onderbuikgevoel bij :x dat is een andere dan de link hier boven

En op het moment dat er geen KWPN in de titel staat, halveert de prijs moeiteloos.

Daar zit ook het probleem in dit topic; er wordt elke keer net zo lang gedraaid, gewend en gekeerd tot ze weer hun gelijk kunnen halen met een KWPN-er om maar vooral niet toe te hoeven geven dat er meer in de wereld rond loopt dat ook gezond en betrouwbaar is.

Dat zo'n paard misschien niet de topcijfers in een dressuurring haalt, wil niet per se zeggen dat het paard niet deugd; die heeft alleen andere capaciteiten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:47

Als ik de foto’s van die hierboven zie, die loopt zo op beeld een stuk beter dan die van 23k die ik laatst op fb zag.. vind dit helemaal geen raar dier

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:54

ikke schreef:
Daar zit ook het probleem in dit topic; er wordt elke keer net zo lang gedraaid, gewend en gekeerd tot ze weer hun gelijk kunnen halen met een KWPN-er om maar vooral niet toe te hoeven geven dat er meer in de wereld rond loopt dat ook gezond en betrouwbaar is.

Dat zo'n paard misschien niet de topcijfers in een dressuurring haalt, wil niet per se zeggen dat het paard niet deugd; die heeft alleen andere capaciteiten.

Nogmaals Ikke, kom dan eens op met die paarden. Maar dat doe je niet.
Er zijn er hier zoveel met lege handen teruggekomen omdat een paard bij de keuring die ze dan zelf hebben moeten betalen toch niet gezond bleek te zijn. Voor je het weet, heb je aan keuringen nog een heel paard ernaast uitgegeven. Dan ga je vanzelf toch voor iets meer zekerheid.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:18

Ikke, dat een paard meer waard is als er KWPN bij staat is al heel lang niet meer zo. Het maakt geen fluit meer uit. Een goed paard is een goed paard. KWPN is gewoon een registratiekantoor en een mix van heel veel diverse stamboeken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:21

Babootje schreef:
ikke schreef:

Nogmaals Ikke, kom dan eens op met die paarden. Maar dat doe je niet.
Er zijn er hier zoveel met lege handen teruggekomen omdat een paard bij de keuring die ze dan zelf hebben moeten betalen toch niet gezond bleek te zijn. Voor je het weet, heb je aan keuringen nog een heel paard ernaast uitgegeven. Dan ga je vanzelf toch voor iets meer zekerheid.

Ik heb je ook al eens gezegd dat de helft van al die keuringen volstrekte onzin is geweest omdat iemand met enige kijk op het geheel ze waarschijnlijk al voor die tijd had gezegd dat het niet goed komt. Er zijn nog niet zoveel dingen die je niet kunt zien aan de buitenkant maar dan moet je wel enge kennis van zaken hebben.

En nee, als ik iets vind in die prijsklasse dan stuur ik dat door aan mensen waarvan ik weet dat ze serieus op zoek zijn en dat het betreffende paard wellicht zou kunnen passen. Die ga ik hier niet neer zetten om af te laten kraken op aannames die mij worst zullen wezen maar die dat paard en de verkoper niet helpen omdat erop gezocht wordt, gevonden worden en gelezen wordt. Ik doe die verkoper jouw nergens op gebaseerde commentaar niet aan.

Het heeft een reden waarom hier geen advertenties gedeeld en besproken mogen worden; deze reden!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:38

ikke schreef:
Ik heb je ook al eens gezegd dat de helft van al die keuringen volstrekte onzin is geweest omdat iemand met enige kijk op het geheel ze waarschijnlijk al voor die tijd had gezegd dat het niet goed komt. Er zijn nog niet zoveel dingen die je niet kunt zien aan de buitenkant maar dan moet je wel enge kennis van zaken hebben.

Zie je echt niet dat je jezelf tegenspreekt hier? Het gaat er namelijk niet om of de keuring nodig was of dat iemand met enige kijk op het geheel de afkeur zonder keuring had kunnen weten. Het gaat erom dat al die goedkope paarden waar jij steeds mee schermt dus NIET gezond zijn.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:47

Er staat een leuke 3jr bruine ruin op marktplaats, kl&rx goed maar wel groen en wat bloot, 1,67m hoog, ruim onder de 10k.

Zie nu dat ze er meerdere op heeft staan, allen gekeurd en onder de 10, maar wel groen dus...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:14

different1 schreef:
Er staat een leuke 3jr bruine ruin op marktplaats, kl&rx goed maar wel groen en wat bloot, 1,67m hoog, ruim onder de 10k.

Zie nu dat ze er meerdere op heeft staan, allen gekeurd en onder de 10, maar wel groen dus...

Wát groen? Hij is onbeleerd, niet eens zadelmak _/-\o_ Alleen in de hand geweest.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:25

Lieser schreef:
different1 schreef:

Wát groen? Hij is onbeleerd, niet eens zadelmak _/-\o_ Alleen in de hand geweest.

Ik schrijf niet "wat groen", ik schrijf "groen en wat bloot" ;)
En ik versta groen als onbeleerd.
Maar ja, als je voor rond de 10 zoekt, dan heb je dus minimaal 3 te besteden om te laten beleren.
Ik denk dat het een hele leuke is.
Laatst bijgewerkt door different1 op 08-07-24 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:26

Lieser schreef:
ikke schreef:

Zie je echt niet dat je jezelf tegenspreekt hier? Het gaat er namelijk niet om of de keuring nodig was of dat iemand met enige kijk op het geheel de afkeur zonder keuring had kunnen weten. Het gaat erom dat al die goedkope paarden waar jij steeds mee schermt dus NIET gezond zijn.

Nee, ik spreek mezelf niet tegen, jij draait het om: omdat één paard niet goed is, is èlk paard niet goed en dat is regelrecht gel*l!

Ik heb ook nooit gezegd dat er geen slechte tussen zitten:
ikke schreef:
Maar als je op Marktplaats kijkt tot 4k dan zijn dat ongeveer 150 hits. Als 2/3 daarvan rommel is, blijven er 50 over. Als de helft daarvan niet past, heb je nog steeds keuze uit 25.

Het is gewoon simpel kansberekening; moeilijker is het niet. Succes met zoeken, het is jullie handel, niet de mijne.

Maar als er van de 100 paarden er 80 niet deugen, zitten er nog altijd 20 bij die wel deugen.
Kwestie van getallen in de juiste context houden. Dat vinden veel mensen alleen helemaal niet leuk want het past ze niet, zoals ook hier steeds weer blijkt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:29

different1 schreef:
Maar ja, als je voor rond de 10 zoekt, dan heb je dus minimaal 3 te besteden om te laten beleren.

Aandachtspuntje is wel, dat bij zijn andere advertenties staat: KL. RX goed inclusief hals en rug. En hierbij staat rx goed voor de sport.

Dus die fotoś zou ik wel ff na laten kijken door je eigen veearts. Er zitten wel meer artsen in die regio die wat "creatief" fotoś beoordelen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:31

Benzz schreef:
different1 schreef:

Aandachtspuntje is wel, dat bij zijn andere advertenties staat: KL. RX goed inclusief hals en rug. En hierbij staat rx goed voor de sport.

Dus die fotoś zou ik wel ff na laten kijken door je eigen veearts. Er zitten wel meer artsen in die regio die wat "creatief" fotoś beoordelen.

Zeker waar, maar voor degene die iets zoeken onder de 10 is het misschien waard om te gaan kijken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:34

Ik zou dan eerder bij de Hennesy gaan kijken, die zit wat sterker in elkaar.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:39

De aankoop is lastiger voor mij merk ik wel
Heb er nu 3 bekeken en alle 3 waren ze gewoon niet zoals beschreven. Heel jammer van iedereen z'n tijd

Die ff lijkt me een leuk paard maar voor mij niet genoeg paard helaas

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:48

Benzz schreef:

Klopt, maar ik val op (veel) witte aftekeningen dus de ruin sprong er voor mij meer uit.

Maar goed, ik ben niet op zoek en als ik straks een opvolger zoek, hoef ik me hier niet te melden :')
aangezien ik dan waarschijnlijk weer op zoek ga naar een grote maat hackney
Voorlopig ben ik nog heerlijk aan het knutselen met onze 20jr hackney merrie <3

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 19:53

ikke schreef:
Nee, ik spreek mezelf niet tegen, jij draait het om: omdat één paard niet goed is, is èlk paard niet goed en dat is regelrecht gel*l!

Flauwekul. Jij hebt het zelf over 'de helft van al (!) die keuringen'. Dat gaat dus niet om één paard.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:40

Seven schreef:
De aankoop is lastiger voor mij merk ik wel
Heb er nu 3 bekeken en alle 3 waren ze gewoon niet zoals beschreven. Heel jammer van iedereen z'n tijd

Die ff lijkt me een leuk paard maar voor mij niet genoeg paard helaas

Troost jezelf, ik ben er ook net bij eentje geweest waar ik niet eens opgestapt ben. We hebben het allemaal :') . Na een paar rondjes had ik het gezien en ben ik weg gegaan. Ik ga niet op een vierjarige zitten als ik al weet dat ik er niks aan vind. Wordt het beestje niet beter van en heeft niemand wat aan

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:56

Hier hetzelfde twee niet opgestapt en 1 die mij graag wou laten afstappen := En dat blijkbaar toen ineens wel vaker deed :+

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 21:34

different1 schreef:
Benzz schreef:

Klopt, maar ik val op (veel) witte aftekeningen dus de ruin sprong er voor mij meer uit.

Maar goed, ik ben niet op zoek en als ik straks een opvolger zoek, hoef ik me hier niet te melden :')
aangezien ik dan waarschijnlijk weer op zoek ga naar een grote maat hackney
Voorlopig ben ik nog heerlijk aan het knutselen met onze 20jr hackney merrie <3

Haha, dat hackneyvirus is ongeneeslijk, he! (Ik ben maar voor een halve hackney met KWPN bumpersticker gegaan, want kan m’n lange benen lastig kwijt op een volle hackney)
Gelukkig heb je daar ijzersterke rijdieren aan die niet minimaal 10k moeten kosten om gezond te zijn.