Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:15

Padoertje schreef:
Dan is het wellicht gewoon ook niet doorgezet met rijden en vindt het paard het allemaal wel best. Ben benieuwd wat hij doet als iemand hem eens flink achter zijn broek aan zit. Desnoods iemand met een longeerzweep in de baan erbij zetten om hem voorwaarts te houden. Als alles lichamelijk is uitgesloten, kan het ook dominantie zijn. Bedenk wel dat dit soort paarden heel consequent gereden moeten worden en als je het eruit wilt krijgen, je sterk in je schoenen moet staan. Hoe lief en braaf ook, met hier doorheen rijden zijn de meeste in het begin echt heel lelijk, totdat ze weten dat hun gedrag ongewenst is. Ik zou echt iemand met lef meenemen naar een nieuwe bezichtiging.

Ik denk dat je het echt in de verkeerde hoek zoekt. Volgens mij is hij juist te vaak te hard aangepakt. Als je hoorde hoe die trainer van 2 jaar geleden over hem sprak, dat klonk niet alsof er te soft met hem omgegaan was. Integendeel :(

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:28

Een lief en betrouwbaar paard is goud waard, maar ik zou echt nooit €8000 neerleggen voor een paard dat niet eens een volte kan draven. Natuurlijk kan er een component gedrag in zitten, maar hier gaan toch wel de alarmbellen rinkelen hoor, zeker bij zo’n prijs.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:37

Lieser schreef:
Padoertje schreef:
Dan is het wellicht gewoon ook niet doorgezet met rijden en vindt het paard het allemaal wel best. Ben benieuwd wat hij doet als iemand hem eens flink achter zijn broek aan zit. Desnoods iemand met een longeerzweep in de baan erbij zetten om hem voorwaarts te houden. Als alles lichamelijk is uitgesloten, kan het ook dominantie zijn. Bedenk wel dat dit soort paarden heel consequent gereden moeten worden en als je het eruit wilt krijgen, je sterk in je schoenen moet staan. Hoe lief en braaf ook, met hier doorheen rijden zijn de meeste in het begin echt heel lelijk, totdat ze weten dat hun gedrag ongewenst is. Ik zou echt iemand met lef meenemen naar een nieuwe bezichtiging.

Ik denk dat je het echt in de verkeerde hoek zoekt. Volgens mij is hij juist te vaak te hard aangepakt. Als je hoorde hoe die trainer van 2 jaar geleden over hem sprak, dat klonk niet alsof er te soft met hem omgegaan was. Integendeel :(

Dat dus! En dat ga ik hem echt niet aan doen! Daar is ie veel te lief voor!! Hij is daarmee echt getraumatiseerd.. Maar we hopen met een hoop liefde, aandacht en geduld dat we er nog wel wat mee kunnen, die kans wil ik hem echt wel geven.. houd jullie op de hoogte als we nog een keer geweest zijn!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:59

Ik heb een paard gekend dat op een kleinere volte terugviel en soms ging stilstaan, niet bokken, niet steigeren, maar stilstaan. Paard liep wel nog winst in de M1 maar voelde toch niet helemaal goed. Foto's laten maken en gewoon dikke artrose aan de ruggewervels, dusdanig dat ze met elkaar aan het vergroeien waren en lengtebuiging zeer deed. Als het geen stout paard is denk ik toch echt aan een fysieke oorzaak. Dit paard kwam ook gewoon door een klinische keuring.

Lukasje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 18:38

Kom nou, ook al is dit paard zó lief, je koopt toch geen paard dat staakt omdat hij een kleinere volte moet draaien ? Het is nobel dat je hem een kans wil geven maar hou er dan rekening mee dat dit paard je ook een boel geld kan gaan kosten.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:02

Clairetje81 schreef:
Lieser schreef:

Dan is het wellicht gewoon ook niet doorgezet met rijden en vindt het paard het allemaal wel best. Ben benieuwd wat hij doet als iemand hem eens flink achter zijn broek aan zit. Desnoods iemand met een longeerzweep in de baan erbij zetten om hem voorwaarts te houden. Als alles lichamelijk is uitgesloten, kan het ook dominantie zijn. Bedenk wel dat dit soort paarden heel consequent gereden moeten worden en als je het eruit wilt krijgen, je sterk in je schoenen moet staan. Hoe lief en braaf ook, met hier doorheen rijden zijn de meeste in het begin echt heel lelijk, totdat ze weten dat hun gedrag ongewenst is. Ik zou echt iemand (

Dat dus! En dat ga ik hem echt niet aan doen! Daar is ie veel te lief voor!! Hij is daarmee echt getraumatiseerd.. Maar we hopen met een hoop liefde, aandacht en geduld dat we er nog wel wat mee kunnen, die kans wil ik hem echt wel geven.. houd jullie op de hoogte als we nog een keer geweest zijn!

Een paard valt echt niet uit draf in een sukkelgangetje als en omdat hij getraumatiseerd is. Daar is echt meer aan de hand. Sorry maar dit gedrag klinkt gewoon alsof er meer aan de hand is. Met springen lopen ze door de adrenaline vaak door pijn heen. Dus als je ervoor gaat echt heel goed keuren en rug en bekken meenemen.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:11

We zouden dan wel volledig keuren. Anders laten we hem gewoon staan.

Wil eerst eens zien hoe hij een 2e keer reageert onder het zadel, voordat ik hem überhaupt laat keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:25

Die mensen gaan nooit 8000 euro krijgen voor dit paard en ik zou dit er ook echt niet voor geven na je verhaal goed gelezen te hebben. Ik lees alleen maar rode vlaggen.
Ik zou nog een keer goed gaan rijden en dan neem je bijv je instructeur mee. Loopt het paard nog niet lekker zou ik daarop een onderhandeling in gaan. Mits je zeker weet dat je hem alsnog graag wilt hebben. Er moet flink wat van de prijs af alvorens ik het keuringstraject in zou gaan voor dit paard.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:33

Sorry ik breek weer even in met iets van een hele andere orde.
Vrijdag wordt pony gekeurd op een kliniek, als hij goedgekeurd wordt (klinisch en röntgen rug) dan rijden we gelijk door (verkoopster en ik met haar combi) naar zijn nieuwe adres :D
Echt ik kan niet meer met mezelf :') het duurt nog zo lang _O- en ik ben ook nog eens de hele week vrij dus niks om mijn aandacht af te leiden haha

Over het paard van 8k, ik denk dat de markt momenteel wel zodanig booming is dat ze dat er wel voor krijgen, misschien vanuit iemand die geen oog heeft voor staken of iemand die er alleen maar rechttoe rechtuit mee gaat rijden. Ik noem maar wat.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:39

Ooo zo spannend SCW! Ik duim mee hoor

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:39

Clairetje81 schreef:
We zouden dan wel volledig keuren. Anders laten we hem gewoon staan.

En wie gaat de keuring dan betalen?

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:44

@Babootje

Als hij afgekeurd is zij en bij goedkeuring ik. Gaat ze daar niet mee akkoord houd het natuurlijk ook op.

Ga woensdag voor een 2e keer rijden met dochter. Maar kijken ondertussen gewoon verder

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:46

Clairetje81 schreef:
@Babootje

Als hij afgekeurd is zij en bij goedkeuring ik. Gaat ze daar niet mee akkoord houd het natuurlijk ook op.

Ga woensdag voor een 2e keer rijden met dochter. Maar kijken ondertussen gewoon verder

Zeker doen zo hoor. Bij dit paard zijn zeker twijfels en al de verkoper bij een negatief advies niet wil betalen zou ik hem overslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:58

Gevoel en verstand is soms heel rot bij het kopen van een paard. Uiteindelijk zou ik het bij twijfel niet doen. Heb zelf ook veel twijfels gehad wat niet goed uitpakte.

Dat had ik dus niet bij mijn nieuwe aanwinst en ze is zo leuk. Wordt alleen maar positief verrast door haar. Het gevoel zat en zit zo goed. Dat is echt genieten <3

Want stel je hebt het paard en die blijkt niet goed te zijn, dan baal je... Van zowel je portemonnee als de toekomstdromen die je ziet verdwijnen als sneeuw voor de zon.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:05

Ik zou op voorhand dit wel bespreken. Dar je graag voor een 2de keer komt maar dat je er geen 8000 voor wilt betalen! Dat is wel zo eerlijk want als hun niet willen zakken dat is het zonde van de tijd ook voor de verkoper.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:07

Ik lees nog steeds mee en ik lees iets over staken.. denk alsjeblieft drie keer na. Ik heb mijn paard nu bijna 1,5 jaar en nadat ze ineens begon te staken en steigeren ben ik erachter gekomen dat ze dit a. bij de vorige eigenaar ook deed en b. maagzweren had. Die zijn nu weg, maar het zit nog steeds in haar hoofd en het is een hele uitdaging om dat eruit te krijgen. Mede doordat haar gedrag als stout en dwars werd gezien en ze daardoor dus ook op een bepaalde manier behandeld is. Begrijp me niet verkeerd; ze gaat nooit meer weg en ik weet zeker dat het goed komt, maar ik wens niemand de ellende (en kosten!) toe die wij de afgelopen tijd hebben meegemaakt :o

Dit is mijn eerste paard, ik heb haar klinisch en volledig rontgenlogisch laten keuren en ik heb echt moeite gehad met de teleurstelling, dus vandaar dat ik het met je wilde delen.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:20

Thanks voor jullie tips!! We hebben inderdaad ook al aangegeven dat we de prijs te hoog vinden en ze zal moeten zakken. Dus dat weet ze al.

Hou jullie op de hoogte!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:57

Dat ze het weet wil niet zeggen dat je op 1 lijn zot
Spreek je wensen en prijs uit en kijk wat de reactie. Dadelijk liggen de prijzen ver uit elkaar. Ik als verkoper heb hier een bloedhekel aan om het zo maar even bot te zeggen.

2 keer tijd kwijt en vervolgens budget er niet voor over hebben terwijl vp duidelijk is. Iets zakken willen we vaak wel maar er zijn er bij die denken - 1000 en meer, maar heel sorry zeker in de markt kun je dat wel vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:06

Als je er met rijden/bezichtiging achter komt dat dit paard minder waard is dan moet je dit wel na bezichtiging aangeven.

Dan kan de verkoper wel zeggen, ja dit is de prijs. Dan mag die wachten op een koper. Te hoog geprijste paarden staan ook in deze tijd heel lang te koop.

2 paarden te hoog in prijs waar ik vorig jaar en begin dit jaar geweest ben, staan ook nog steeds te koop. 1 daarvan is 1000 gezakt en in mijn ogen nog steeds te hoog geprijst.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:34

StalNollie schreef:
Dat ze het weet wil niet zeggen dat je op 1 lijn zot
Spreek je wensen en prijs uit en kijk wat de reactie. Dadelijk liggen de prijzen ver uit elkaar. Ik als verkoper heb hier een bloedhekel aan om het zo maar even bot te zeggen.

2 keer tijd kwijt en vervolgens budget er niet voor over hebben terwijl vp duidelijk is. Iets zakken willen we vaak wel maar er zijn er bij die denken - 1000 en meer, maar heel sorry zeker in de markt kun je dat wel vergeten.

Daar is echt al wel over gesproken en een rp die wij willen bieden. Daarbij dat wij twijfels hebben. En dat wij daarom hem nog een keer onder het zadel willen zien.

Laten we eerst eens kijken hoe hij de 2e keer reageert. Er is nog helemaal niks zeker..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:02

Evamarie schreef:
Als je er met rijden/bezichtiging achter komt dat dit paard minder waard is dan moet je dit wel na bezichtiging aangeven.

Dan kan de verkoper wel zeggen, ja dit is de prijs. Dan mag die wachten op een koper. Te hoog geprijste paarden staan ook in deze tijd heel lang te koop.

Maar in dit geval heeft de verkoper eerlijk in de advertentie gezet dat het paard niet geschikt is voor dressuur. Dan kun je op grond daarvan bij de bezichtiging toch niet zeggen dat je de vp te hoog vindt? Het paard is precies zoals in de advertentie staan, en je wist vooraf welk bedrag de verkoper wilde hebben. Ik zou het heel raar vinden als je dan gaat onderhandelen over de vraagprijs vanwege iets wat vooraf bekend was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:14

Niet geschikt voor Dressuur is een breed begrip. Je kunt alsnog het paard de vraagprijs waard vinden of niet heb je daar zelf andere gedachten over dan de verkoper.

Ik ben bij een paard geweest die geen zin had te lopen aldus de verkoper. Paard zat vol energie en reageerde correct op de hulpen. Daar hadden ik en mijn vriendin een ander beeld bij dan de verkoper zelf.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:18

In de advertentie staat dat de prijs onderhandelaar is voor goede thuis dus ze zullen niet verwachten de volle prijs te krijgen. Nog eens gaan proberen lijkt me een goed plan.. Dan is er meer duidelijkheid en kan je de knoop doorhakken.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:34

In mijn optiek als er staat zoals in de advertentie

“Dressuur vind hij alleen niet zo leuk, dat uit zich in niet voorwaarts zijn.”

En hij kan geen fatsoenlijke volte lopen toch wel 2 verschillende dingen. Iets niet leuk vinden en iets niet kunnen. Op een paard ongeacht of het een recreatiepaard of het een sportpaard is daar zou toch een bepaalde basis op moeten zitten.

Maar dat is mijn mening. Voor kwaliteit wil ik best wat neerleggen en voor karakter ook. Dan vind ik het die 8000€ wel waard. Maar stel dat er wel onderliggende problemen zijn is dat wel een hoop geld. Dat wil ik eerst uitgesloten hebben. Kan het geld maar 1 keer uitgeven. En het is wel de bedoeling dat ze er nog jaren mee voorruit kan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:42

Ik vraag me dan vooral af waarom ie geen fatsoenlijke volte kan lopen.

Is ie gewoon ontzettend scheef of stijf en kan ie zn lichaam daardoor niet goed gebruiken? Vindt ie het echt niet leuk? Of vindt ie het idd wel best en is ie niet zo onder de indruk van wat de ruiter doet?

Wat ik begrijp is dat ie stil valt op de volte? Ik ken dat voornamelijk van manegepaarden, die het opzich prima kunnen, maar het (zeker bij minder ervaren ruiters) wel prima vonden.
Maar dat lijkt me bij dit paard niet het geval.