Fijn dat het zadel lijkt te passen FleurSandro!

Ziet er ook uit als een fijn zadel.
Wat betreft de zadel issues die ik lees: Het is en blijft lastig. Iedereen doet het op zijn eigen manier en doet wat voor hem zelf goed voelt. Ik heb een kunststof licht zadeltje overgenomen van stalgenootje. Deze lag op het oog goed (niet te lang, niet achterover of voorover, schoft vrij, schouder vrij). Hier heb ik haar mee zadelmak gemaakt en toen stap en draf bevestigd was heb ik de zadelmaker laten komen voor een zadel waarvan het kopijzer verwisseld kan worden.
Gelukkig dat het de eerste keer op je paard goed ging loveslimpie! Toch wel slim inderdaad om zelf het rijden weer op te pakken. Toen ik een hele tijd niet had gereden merkte ik dat echt wel aan mijn balans.
@ Nobel01: Het verschil is duidelijk zichtbaar zeg! ziet er goed uit. Ik heb het misschien gemist maar hoe kan het dat ze zo jong al zo scheef is?
@opisop_shop: mooi zadeltje. Ziet er ook uit alsof het lekker zit.
Lady en ik hebben gisteren ook weer les gehad en bijna mijn eerste val van Lady te pakken
We hebben vooral gewerkt aan mijn houding in het dressuurzadel. Mijn been ligt te ver naar voren waardoor ik mijn paard in zijn beweging belemmer. Halverwege de les had Lady op de hoefslag gepoept en mijn instructrice had het opgeruimd. Het rondje daarna wilde ik vlak voor die plek gaan aandraven en ik was met mijn houding aan het stoeien. Ineens maakt Lady een schijnbeweging naar rechts en sprint zo naar de andere kant van de bak. Doordat ik met mijn houding aan het puzzelen was zat ik niet helemaal in balans en vloog ik er bijna af (brave Lady dat ze geen bok gaf). Nouja oke prima terugpakken en doorrijden. Rondje erna precies hetzelfde op diezelfde plek. Ik geloof dat we pas na 3 rondjes schrikken erachter kwamen waarvan ze nu schrok. Het bleek dat het zand op die plek de poep geschept was door het harken iets anders uitzag als de rest van de bak

Gelukkig konden we er allemaal om lachen.
Daarna nog gewerkt aan de juiste stelling en buiging, dat ze de juiste halsspieren gaat gebruiken. Ze wil uit zichzelf graag haar onderhalsspieren gebruiken en wij willen dat ze haar bovenlijn gaat gebruiken.