Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:05

Ik zit ook al ruim boven wat ik eigenlijk wilde. Maar kwam er al heel snel achter dat helemaal niet haalbaar was. Maar nu blijkt dat zelfs voor dit bedrag het een uitdaging gaat worden. Ik ga niet kopen om het kopen. Maar ik sta uiteindelijk al een jaar nagenoeg stil ivm ziekte van mijn merrie. Vooral nu met dit mooie weer kriebelt het enorm om weer te kunnen rijden. Zelfs nog naar een manegeles gekeken voor de corona aan. Maar dat wil je echt niet. Je gaat 20 jaar terug in de tijd, vreselijk!

Ik vind Gerrit erg leuk maar hij mag toch wel een mooiere naam hebben :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:09

PSvanLot heb jij trouwens nog "je" paard bekeken? Dat zou je het weekend doen toch?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:11

MISTRAL94 schreef:
Ik zit ook al ruim boven wat ik eigenlijk wilde. Maar kwam er al heel snel achter dat helemaal niet haalbaar was. Maar nu blijkt dat zelfs voor dit bedrag het een uitdaging gaat worden. Ik ga niet kopen om het kopen. Maar ik sta uiteindelijk al een jaar nagenoeg stil ivm ziekte van mijn merrie. Vooral nu met dit mooie weer kriebelt het enorm om weer te kunnen rijden. Zelfs nog naar een manegeles gekeken voor de corona aan. Maar dat wil je echt niet. Je gaat 20 jaar terug in de tijd, vreselijk!

Ik overweeg om mijn merrie over 3/4 maanden te verkopen. Ik heb zelf geen klik mee, altijd ruzie onder het zadel. Mocht je tegen die tijd niks hebben. Laat zich door iedereen makkelijk te bewerken, behalve met mij :+ . Maar ze moet eerst nog veulenen over 4 weken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:12

MISTRAL94 schreef:

Misschien kun je met Spaansepony wat doen? Als ik dat verhaal zo hoor dan moeten jullie samen wat passends kunnen vinden toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:13

MISTRAL94 schreef:
PSvanLot heb jij trouwens nog "je" paard bekeken? Dat zou je het weekend doen toch?

Het zit allemaal nog in het vat ;) . Soms moet je niet teveel haast hebben hihi.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:17

Spaansepony schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ik overweeg om mijn merrie over 3/4 maanden te verkopen. Ik heb zelf geen klik mee, altijd ruzie onder het zadel. Mocht je tegen die tijd niks hebben. Laat zich door iedereen makkelijk te bewerken, behalve met mij :+ . Maar ze moet eerst nog veulenen over 4 weken.

:') wat kunnen paarden leuk zijn he

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:11

Ik ga morgenmiddag kijken bij een 12 jarige ruin. :) Ben benieuwd!

MISTRAL94

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:22

Spannend Robinxfellow je eerste bezichtiging of heb je al meer paarden bekeken?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:39

robinxfellow schreef:

Spannend, wat voor 1 :)?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:44

MISTRAL94 schreef:
Spannend Robinxfellow je eerste bezichtiging of heb je al meer paarden bekeken?

Ik heb al eerder wat paarden gekeken maar dit is de eerste weer sinds drie maanden, dus hopelijk is het wat!

N0a schreef:
robinxfellow schreef:

Bedoel je qua ras? Het is een rijnlander. (:

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:46

robinxfellow schreef:
N0a schreef:

Ah een Duitser. Jij was eerder opzoek naar een PRE toch of heb ik dat verkeerd onthouden?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:11

N0a schreef:
robinxfellow schreef:

Ah een Duitser. Jij was eerder opzoek naar een PRE toch of heb ik dat verkeerd onthouden?

Nee, al heb ik er hier geloof ik wel wat advertenties met PRE's gepost waar ik interesse in had.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:51

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:02

Tjonge 2 maand onder het zadel en dan al zeggen het paard blijft mij testen? Heel leuk dier! Wel eczeem dat vind ik dan wel weer eng.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 13:05

Spaansepony schreef:
Ik heb nog een mooi dier in België voorbij zien komen. Wel een wat duurdere prijs. 6500,-
Klopt helemaal wat ik ik altijd zoek en zo verliefd op ben.
http://link.2dehands.be/m1541049374?utm ... nt=app_ios

Stille meelezer kruipt even van onder haar steen *D
Vind 6500 niet ontzettend duur voor zo'n paard. Is idd een knap dier!

MISTRAL94 schreef:
Tjonge 2 maand onder het zadel en dan al zeggen het paard blijft mij testen? Heel leuk dier! Wel eczeem dat vind ik dan wel weer eng.

Eczeem is met de juiste kennis wel goed te doen hoor, het is niet leuk, maar ik zou er mijn droompaard niet voor laten staan. Vind het wel gewoon een eerlijke advertentie, zie op de foto's dat het meisje nog redelijk jong is. Dus misschien heeft ze gewoon een verkeerde inschatting gemaakt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:11

Voor mij is eczeem een no go. Koop je een paard voor het leven dan is het een keuze voor jezelf, wil je het paard na een tijdje verkopen zou ik het zeker niet doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:40

De leeftijd maakt ook wel dat ze vaak nog niet snappen hoe het werkt. Maar goed voor het dier misschien beter zo. Met een beetje geluk kun je de eczeem onder controle krijgen. Ik heb een stalgenoot gehad met en fjord die echt alles open had tot bloedens aan toe. Ondanks allerlei supplementen en dekens aan toe. Ik vond dat dier onwijs zielig. Zoveel jeuk en moet ook pijn geven als het open is.. Die dieren horen thuis aan zee. En als het niet onder controle te krijgen is zoals bij die Fjord vind ik het eerlijker om het dier te laten hemelen dan alles weg te halen waar hij aan kan krabben. Ellende krijg je vanzelf dat hoef je niet te kopen ;) Ik zou er teveel zorgen van hebben, in ieder geval.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:22

Ik ben vandaag dus wezen kijken bij een 12 jarige rijnlander ruin. Hij was over het algemeen best rustig en schrok nergens van. Dus leek me veelbelovend, alleen met rijden begon die alsnel met hoofdschudden en het klapperen van zijn lip/mond. Volgens de eigenaresse deed hij dat uit trotsheid maar ik irriteerde me er best aan want daardoor was hij niet erg makkelijk te rijden. Ook merkte ik dat hij toch groter is dan dat ik zelf fijn vind, grote passen/galopsprongen die ik niet lekker kon uitzitten. Ook nog stukje langs de weg gestapt en daar was hij dan weer heel braaf en nuchter, maar wel steeds dat met z'n hoofd, Ik zou nog even overleggen met een collega die er meer van weet maar in de auto had ik eigenlijk al zoiets van; nee, dit is hem niet dus ik ga niet nog een keer kijken. Dus moet weer verder opzoek.. -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:58

Uit trotsheid? Zo krijg je alles wel verkocht...

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:12

robinxfellow schreef:
Ik ben vandaag dus wezen kijken bij een 12 jarige rijnlander ruin. Hij was over het algemeen best rustig en schrok nergens van. Dus leek me veelbelovend, alleen met rijden begon die alsnel met hoofdschudden en het klapperen van zijn lip/mond. Volgens de eigenaresse deed hij dat uit trotsheid maar ik irriteerde me er best aan want daardoor was hij niet erg makkelijk te rijden. Ook merkte ik dat hij toch groter is dan dat ik zelf fijn vind, grote passen/galopsprongen die ik niet lekker kon uitzitten. Ook nog stukje langs de weg gestapt en daar was hij dan weer heel braaf en nuchter, maar wel steeds dat met z'n hoofd, Ik zou nog even overleggen met een collega die er meer van weet maar in de auto had ik eigenlijk al zoiets van; nee, dit is hem niet dus ik ga niet nog een keer kijken. Dus moet weer verder opzoek.. -O-

Jammer dat het geen match is. Maar je bent wel eerlijk naar jezelf toe dus dan gewoon verder kijken.

CalipsoLover schreef:
Spaansepony schreef:
Ik heb nog een mooi dier in België voorbij zien komen. Wel een wat duurdere prijs. 6500,-
Klopt helemaal wat ik ik altijd zoek en zo verliefd op ben.
http://link.2dehands.be/m1541049374?utm ... nt=app_ios

Stille meelezer kruipt even van onder haar steen *D
Vind 6500 niet ontzettend duur voor zo'n paard. Is idd een knap dier!

MISTRAL94 schreef:

Eczeem is met de juiste kennis wel goed te doen hoor, het is niet leuk, maar ik zou er mijn droompaard niet voor laten staan. Vind het wel gewoon een eerlijke advertentie, zie op de foto's dat het meisje nog redelijk jong is. Dus misschien heeft ze gewoon een verkeerde inschatting gemaakt.

Mmm ja en nee, nee het is niet duur in deze tijd. Maar wel een eczemer wat de prijs minder maakt.
Als je nagaat dat ik gerrit laatst heb opgehaald voor 3,5 x minder dan haar vraagprijs.

Verder wel eerlijke advertentie hoor dat zeker ook zeker niks mis mee.

Eczeem is zeker goed onder controle te houden maar ik heb wat makkelijker praten wij zitten toch redelijk randstad/kust en altijd wel wat wind. Dus ze overleven hier wat moeilijker met vliegen. }> En bijna geen bomen dus trekt minder muggen aan sowieso.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:20

Was er hier ook iemand op zoek naar een brave E pony?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 18:27

MISTRAL94 schreef:
De leeftijd maakt ook wel dat ze vaak nog niet snappen hoe het werkt. Maar goed voor het dier misschien beter zo. Met een beetje geluk kun je de eczeem onder controle krijgen. Ik heb een stalgenoot gehad met en fjord die echt alles open had tot bloedens aan toe. Ondanks allerlei supplementen en dekens aan toe. Ik vond dat dier onwijs zielig. Zoveel jeuk en moet ook pijn geven als het open is.. Die dieren horen thuis aan zee. En als het niet onder controle te krijgen is zoals bij die Fjord vind ik het eerlijker om het dier te laten hemelen dan alles weg te halen waar hij aan kan krabben. Ellende krijg je vanzelf dat hoef je niet te kopen ;) Ik zou er teveel zorgen van hebben, in ieder geval.

Wat zielig := Is dan ook wel een heel extreem geval. Ik heb een Fries gereden die heel erge zomereczeem had maar die was met middeltjes voor de manen en een deken redelijk goed, had soms wel eens een schuurplek bij de manen maar dat viel dus wel mee. Hier op stal staat er ook eentje met wat zomereczeem maar met een deken is die ook goed.
robinxfellow schreef:

Dat is een heeeeel vreemde uitleg, uit trots? Vaak zijn paarden die headshaken paarden met een allergie aan pollen. Hier op stal staat er nu ook zo eentje, in de winter een toppaard, in de zomer zeer vervelend om te rijden. Zou voor mij echt een no-go zijn.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:21

Ketly schreef:

Ja ikke!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:43

Ketly schreef:

Hier ook, mits beetje stevig gebouwd

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:44

N0a schreef:
Ketly schreef:

Ja ikke!

Als het een stevig gebouwde pony is ik ook :Y)