Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:58

Daihyo schreef:
Marocje schreef:
Wow, ruim twee jaar geleden voor het laatst gepost? Niemand moeite met het vinden van een leuke verzorgpony of bijrijdpaard? Of wellicht is er een ander topic ondertussen?

Zelf ben ik voorzichtig weer aan het rondkijken. Heb eerst altijd verzorgd/bijgereden, daarna 6 jaar een eigen pony gehad en nu dus alweer 4 jaar niks.. Maar het paardenvirus is nooit weggegaan en ondanks dat ik nog wekelijks op een stal meehelp, begin ik het echte contact en het rijden wel te missen..

Zit jij nog steeds in dezelfde regio in Gelderland?
Ik heb (nog) geen rijdbare paarden, maar heb eventueel wel plek voor een verzorger en mogelijk tzt bijrijder als de jongste onder het zadel is. Maar dat is echt met een slag om de arm, want voorlopig wordt ze nog niet bereden.
Maar op de grond kan er verder van alles. De mini zijn we voorzichtig aan het beleren met dubbele lijnen naar hopelijk een sulky erachter. De oudste staat wel met pensioen, maar kan altijd aandacht gebruiken. En de jongste wordt momenteel wel beleerd als in longeren, grondwerk, enz.

Ah superlief! Ja ik zit nog in dezelfde regio, maar heb nu een leuk paard gevonden :j

Daihyo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:03

Ah leuk! Veel plezier!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 18:01

Schopje dan maar, ik kan geen nieuw topic vinden?

Hier erg veel gebeurd, maar wil toch weer iemand gaan helpen met zijn of haar paard/pony. Kan alleen misschien wel viavia iemand helpen, dus even afwachten of dat wat word, anders zet ik weer een advertentie op horsify.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:48

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb sinds twee maanden een verzorgster voor mijn paard. Een 18 jarige dame, heel erg lief, zacht en gaat netjes met mijn spullen en paard om. Ze heeft 1,5 jaar manege ervaring en zal nog veel kunnen leren. Ook in de verzorging.

Ze gaat nu 1 a 2 keer per week zelfstandig. Ze doet dan wat grondwerk en vrijheidsdressuur en poetsen. Ik probeer regelmatig ook samen te gaan, zodat ze ook een keer kan rijden en ik haar kan helpen. Ze heeft wel eens zelfstandig gereden (zonder dat ik er was), maar dit vond ze toch allemaal heel spannend. We hebben afgesproken dat ze dan alleen even rijdt als ik er zelf bij ben, zodat ze wat minder spanning ervaart. Chablis is geblesseerd en mag alleen nog stappen/rechtuit draven en af en toe wat figuurtjes/schakelen of overgangen. Het is wel een paard wat je bezig moet houden (wel moet blijven rijden en leiding nemen), gebeurt dat niet. Dan neemt hij zelf de leiding. Hij wordt niet gevaarlijk, maar wel dwars en gaat z’n eigen gang. Ik probeer haar zoveel mogelijk mee te nemen in wat ik allemaal doe en haar kan leren wat ze precies kan doen als hij de leiding wil nemen.

Ik probeer regelmatig af te spreken. Ik heb het redelijk druk, vanwege een fulltime baan. Probeer te passen en te meten. Aankomende week wordt het heel warm. Dus had bedacht in afstemming met haar, omdat ze graag wilde gaan om vandaag dan samen te gaan, zodat zij zelf nog een keer kon rijden. Ik zou mijn “rijdag” dan even laten, zodat zij kon. De dag ervoor afgestemd om af te spreken. Krijg ik die ochtend een appje dat ze niet komt. Ze heeft nu 2 keer de momenten afgezegd dat we samen zouden gaan. Ik merk dat ik daar een beetje van baal.

Ik heb niet per se een verzorger nodig, sta in een volpension waar alles goed geregeld is als ik er niet ben. Ik gunde het haar vooral om ook te kunnen genieten van mijn paard. Ze hoeft in principe geen klusjes te doen, betaald geen bijdrage.

Ik merk wel dat ze nog veel moet leren, zoals de beenbeschermers goed om doen of de mokcreme/rotstraal spul goed smeren (ze had de verkeerde zalf op de mok gesmeerd). Ik wil het met alle liefde vaak uitleggen. Alleen ik merk dat ik er wel van baal dat ze af zegt. Omdat dat juist een moment is om weer mee verder te oefenen, zodat het haar zelfstandig beter af gaat. Hoe zien jullie dit? Zeur ik te veel? Of zouden jullie dit ook zo ervaren?

capopjekop

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:52

Wat wij vinden maakt niet uit. Jij vindt het vervelend en het is jouw paard. Je moet je dier wel met een goed gevoel uit handen geven. Ik zou dus zeker het gesprek aangaan met haar. Wat is de reden dat ze afzegt? Er kan altijd een keer wat tussen komen maar het is nu al meermaals voor gekomen. Vind ze het nog wel leuk of speelt er wat anders?