Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:07

Jeetje wat heeft die een boel energie :=
Staat Kingston overdag op stal? Ik zie Jack echt nooit in actie, die staat heel de dag maar een beetje te sukkelen volgens mij :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:18

Annikoe schreef:
Jeetje wat heeft die een boel energie :=
Staat Kingston overdag op stal? Ik zie Jack echt nooit in actie, die staat heel de dag maar een beetje te sukkelen volgens mij :')

_O-
Die van mij staat soms ook 'niks' te doen. Maar zie hem wel vaak lekker spelen en kloten met de jonkies. Toen ik gister klaar was met hem, duwde ik zijn hoofd richting de kudde en zei 'toemaar', hup volle galop erheen alsof ie niet genoeg gedaan had. _O-
Hij viel bijna in slaap zo moe was hij.. Maar naar de kudde rennen? Nah, dat kan er nog wel even bij. :')

Maar hij sprong toen wel in 1 keer over het slootje.. De rest neemt een aanloop, zien het slootje en slaan op de rem. Want stel je voor dat je nat wordt of er komt een krokodil uit het water. Want dat kan hoor, met 5-10 cm diepe, 20 cm brede sloten. :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:23

Puzzle en Olivia zit ook weinig actie in op de wei.
Maar die staan dag en nacht buiten.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:32

Beterschap voor de zieken!

Leuke tocht heb je gemaakt puppy1128! Knap dat hij al zo'n eind meeloopt. Wel een beetje een droom van mij om naar het strand te kunnen (lopen).

Kaylee0803 wat loopt Kingston lekker lichtvoetig!

Hier zie ik ook nooit van die grote uitspattingen, tenzij ik erg m'n best doe, maar ik heb ook wel een beetje een slome :+

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:42

Ik zag de hele zomer geen actie in de wei maar sinds het kouder is zie ik ze regelmatig rennen en bokken.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:52

@Ilayla
Ja, ben blij dat hij 'dichtbij' het strand staat. Al had ik het leuker gevonden als ie net zo dichtbij stond als dat ik van de zee woon.. Straat uit, dijk op en ik zie Texel. :+

Hoelang en hoevaak wandelen jullie meestal?
Zit te denken om om de zoveel keer naar het strand te gaan, aangezien het toch wel veel lopen is. 1 keer in de maand is denk wel vaak zat.. Maar misschien ook weer net te veel? Overige keren zijn twintig minuten tot 3 kwartier denk ik. En wil zo'n beetje 1 keer in de 1-2 weken gaan wandelen met hem.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:20

puppy1128 schreef:
@Ilayla
Ja, ben blij dat hij 'dichtbij' het strand staat. Al had ik het leuker gevonden als ie net zo dichtbij stond als dat ik van de zee woon.. Straat uit, dijk op en ik zie Texel. :+

Hoelang en hoevaak wandelen jullie meestal?
Zit te denken om om de zoveel keer naar het strand te gaan, aangezien het toch wel veel lopen is. 1 keer in de maand is denk wel vaak zat.. Maar misschien ook weer net te veel? Overige keren zijn twintig minuten tot 3 kwartier denk ik. En wil zo'n beetje 1 keer in de 1-2 weken gaan wandelen met hem.

Dan woon je vast heel fijn. Kan me ook goed voorstellen dat het nog leuker zou zijn als hij praktisch aan het strand zou staan. Misschien later?

Ik wandel elke week ongeveer een half uurtje. Ik heb een keer 1,5 uur gelopen, dat was het langst wat we hebben gedaan. Ik denk als je regelmatig loopt dat het niet erg is om een keer wat langer te lopen. Met stappen denk ik sws niet dat je het snel verkeerd kunt doen, maar zelf vond ik voor ons die 1,5 uur wel de max. Als Jaro twee is wil ik wel wat langer gaan lopen.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:16

Leuke foto's allemaal!

Over het wandelen, het kan niet zoveel kwaad maar ik zou niet te vaak zolang doen.
Het kost mentaal best veel energie en op zon jonge leeftijd kan dat miss wel wat veel worden.
Ik wandel nooit zo lang, maar Dex geeft altijd goed aan wanneer hij geen zin meer heeft.
Maar regelmatig stukjes wandelen is natuurlijk wel heel goed!

Het was echt prachtig weer vandaag!
Paar mooie plaatjes geschoten :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:43

Zo jong en toch al een snor. _O-
Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:46

puppy1128 schreef:
Denk in tinker liefhebbers. :P

Ja inderdaad gevonden haha

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:49

Ohh heerlijk! Hier bijna hele dag bewolkt.

Daarom vroeg ik het ook. Het stappen is niet zo zwaar, maar in hun koppie.. Aangezien Elano alleen wandelt en zover ik weet ook niet (veel) mee gewandeld is buiten, vroeg ik het een beetje af.
Paar jaar terug verzorgde ik een mini appaloosa van onder de 1 jaar, die kon zelfs los op het strand. Maar die was het ook allemaal gewend en liep dan vaak met 1 of meer paarden mee.. Toch wel een verschil. :P

Kvulden
Hier ook een snor! En die groeit als kool, niet normaal. Zal morgen of overmorgen een foto maken, net wanneer ik heen ga. Al denk ik morgen, als ik het weer bericht zo zie.. :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:03

Echt apart zo''n snor. Ik wist tot dat ik Rosie had niks van Tinkers en snorren. -O-

Maar nu vind ik het best grappig ik zie op Google snorren voorbij komen daar zeg je u tegen. Daar kan menig man jaloers op zijn haha.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:59

Ah even zoeken. Maar gevonden :D

Ik wil mij graag melden! Gister een bijna 2 jarige friese merrie gekocht!
Ben zo blij met haar! Een pier x wikke
Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:43

Aah wat een knapperd Kabayo! Wat zijn je plannen met haar?

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:46

Dex is een hoop aangekomen zeg, niks te dun meer volgens mij of komt het door al dat haar?

Die snor van Rosie is echt geweldig :D Dat wordt een beste als die nu al zo duidelijk zichtbaar is.

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:09

Iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar! Wat zijn jullie plannen voor vanavond?

@Noor14 wat een mooie foto's zeg! Hij ziet er goed uit!

@Kabayo welkom! Normaal heb ik het niet zo op de Friezen, maar deze vind ik stiekem toch wel heel knap. <3

Beterschap voor alle zieken! Hier nog een, maar dat gaat waarschijnlijk nog maanden duren.
24 november een kettingbotsing gehad toen ik onderweg was om Kingston te bezichtigen voor de 2e keer. Auto in de prak, maar gelukkig waren wij oké! Uiteindelijk gewoon doorgereden, we waren er immers al bijna en ik wilde het niet laten verzieken door zo'n stom ongeluk. Denk je mooi van dat ongeluk af te zijn gekomen vorige maand, wordt het tegendeel bewezen. Ineens sinds 12 dagen onwijs last van m'n nek, maar ik zocht er niks achter in het begin. Iedereen staat wel is op met een stijve nek dacht ik! Alleen werd het niet minder, maar iedere dag een stukje erger. Tot ik donderdagochtend amper nog overeind kon komen in bed, toen toch maar besloten om een bezoekje aan de huisarts te brengen. Die merkte inderdaad dat het gezwollen was en stuurde me door voor röntgenfoto's. Natuurlijk niks te zien, zoals verwacht, want waarom krijg ik dan pas na een maand last ervan? Gisteren begon de pijn ook uit te stralen naar mijn arm, dus ben ik afgestapt op een neurochirurg op m'n werk. Die vertelde mij vrijwel direct dat het om een whiplash gaat. Terwijl toen ik dat idee opperde bij de huisarts, ik nog net niet uitgelachen werd.. man man man heb ik weer! Het fijne is, ik moet blijven bewegen (terwijl iedere beweging zeer doet) en ik mag geen pijnstillers aangezien je dan door je pijngrens heen gaat en het overbelast wordt.

Happy new year! -O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:41

Hier ook alvast beste wensen voor 2017.. En dan ook maar alvast voor 2018, 2019, 2020,.. *\%/*

Welkom Kabayo!

Kaylee, oei! Dat klinkt niet best!

Hier nog niet echt een idee wat ik ga doen vanavond. :')

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:01

Oh Kaylee wat erg, maar wel fijn dat je nu de bevestiging hebt zodat je weet wat het is. Wel slecht van de huisarts.. :(

Wat een leuke foto's heeft iedereen weer :)

Gisteren was het bij ons echt heerlijk weer met het zonnetje. De fotograaf heeft ook weer een aantal paarden op de foto gezet waaronder Lino. Hij had nogal veel energie en wilde niet rustig stil staan. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 16:33

Ze mag nog een jaartje om spelen en als ze 3 is naar de keuring en erna beleren en in de sport uitbrengen. Als ze 10 is ofzo wil ik graag een veulentje fokken

Prachtig dier hier boven

Kaylee oh wat naar zeg

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 00:03

kaylee0803 wat rottig van die wiplash! Sterkte.

Ik heb even niet alle tijd om op iedereen te reageren. Maar wil iedereen alvast de beste wensen wensen voor het nieuwe jaar! Hoop dat alle paardjes het goed gaan doen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 13:05

Jeetje kaylee. Dat is niet mis. Wel slecht van de huisarts. Ik dacht dat het toch algemeen bekend was whiplash zich nog weken tot maanden na een ongeluk kunnen uiten. Sterkte er mee. Kan lang duren.

Dit jaar mag Rosie nog lekker rustig aan doen. Al vind ze dat zelf volgens mij nog niet. Ze kijk altijd als we met Marinka aan het werk zijn. De laatste tijd pakken we haar als we aan het uitstappen zijn er even bij. En wandelen we achter Marinka aan. Ze vind dat heerlijk en dan kan ze mooi wennen. Ik hoop dat we het wandelen echt door kunnen zetten. Flink spieren kweken.

De beste wensen iedereen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:25

Wat een leukerd en heerlijk zonnetje zeg! :D
Ik hoop dat het morgen ook lekker zonnig is, dan ga ik weer heen. Camera gaat iig mee. :P

Heb geen bericht gehad van stal, dus Elano zal het vuurwerk ws wel overleefd hebben. :')

Hier mag Elano ook vooral lekker jong zijn. Af en toe poetsen, spelen, foto's maken, wandelen en heel misschien in de zomer beginnen met fietsen, maar dat moet ik even zien. Moet dan eerst even een route uitstippelen en kijken hoe hij in die tijd reageert om stem commando's. Links en rechts kennen is wel handig namelijk. _O-

En ik wil in de lente/zomer naar het strand met hem voor een fotoshoot. Fotograaf al gesproken, die ziet het wel zitten! Scheelt dat er een bushalte vlakbij stopt, 5 minuten lopen naar het strand. :D
Moet alleen even kijken of ik iemand kan regelen die paaltjes en draad mee wilt nemen, want het liefst wil ik zonsondergang foto's van hem en van ons samen, terwijl hij 'los' op het strand loopt. Maar ga hem niet zonder palen en draad op het strand los laten.. Zou niet weten wat hij zal doen. En zelf een uur wandelen met paard, paaltjes en draad.. Is ook geen succes.. :=

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:26

Door alle feestdagen even paar dagen offline geweest. Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! :) Hopen op een jaar vol plezier en mooie momenten met onze paardjes /3

Wat een knapperd heb jij daar kabayo! Ik heb altijd wel een zwak voor friezen of kruisingen met fries.

Beterschap Kaylee! Geen fijne manier om het nieuwe jaar zo te beginnen!

Em DNIEKJ, mooie foto's! Wat staat hij er knap op! :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:38

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat onze jonkies dit jaar gestaag blijven groeien en gezond blijven!

Lees nog steeds mee maar het zelf weinig nieuws te melden. Joya groeit lekker door en begint nu ook steeds breder te worden!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:05

Kabayo: Wat een prachtig paard heb je zeg! <3 Ik ben zo gek van friezen!!

kaylee0803: Oei dat is balen! Hoop dat de pijn snel wat afzakt.

DNIEKJ: Wat zijn dat mooi foto's geworden!!

Voor iedereen nog een gelukkig nieuwjaar, op naar een jaar met waarin we weer veel mooie momenten mogen beleven met onze lieve paarden! <3

Hier gaat het super goed met Kane, zo goed dat we het nu aandurven dat hij heerlijk zijn halster af heeft!! :) Zo heerlijk voor hem!
Van de week zijn veulenplukken uit zijn manen geknipt, ze braken af en zaten steeds erg in de knoop. Ondanks dat ik heel erg bang was dat het heel recht zou worden is het toch wel aardig netjes geworden.

Ook heeft hij even samen met een merrie van een stalgenootje in de bak gelopen waar nog een hindernis stond, maar dat was leeeeuk!! :j Leuk zo'n dressuur gefokt paard die helemaal gek is van springen :P Omdat hij zo gek aan het doen was in de bak begon hij erg te zweten, maar had nog nooit een deken op gehad.. Toch voor het eerst een zweetdeken opgedaan en meneer deed alsof hij niet beter wist :o
Afbeelding

Onze laatste knuffelmomentje op oudjaarsdag
Afbeelding

Zijn voorpluk voor het knippen ( manen geen foto van nu)
Afbeelding

En na het knippen, en heeerlijk zijn halster af <3
Afbeelding