De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:25

Ik breng Eston waarschijnlijk ook weg voor het echte beleren. Heb vooral ervaring in doorrijden en dressuurmatig op niveau brengen, heb ook wel een paard beleerd en doorgereden met ervaring, maar vind het eigenlijk wel makkelijk als hij B klaar terug komt en tussen zowel merries als ruinen kan rijden. Ik oefen inderdaad met bit, nu nog over het halster heen want ik ben qua grootte net een muis tegen een kat dan loopt hij minder snel weg zodat ik er niet bij kan.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:38

Jullie gaan snel! Heb het heel druk met stage dus iets minder actief geweest. Black gaat met stappen vooruit, opstappen lukt al alleen in de schuur en kan een stukjebuiten naar de bak stappen. Los stappen draven en galopperen kent ie nu ook :)

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:24

Nessie helaas geen foto's, ze moet nog even oefenen maar dan zal ik eens een foto proberen te maken haha! :D

Linda, je paard was dus een beetje sneu... Snap ik ook wel weer, en z'n mannelijkheid kwijt en z'n tanden... :(:) komt wel weer goed. Fijn dat hij met rijden nog zo braaf is.

Art: Harley is echt een teddy! Maar hij ziet er goed uit!

Hier verder weinig nieuws, lees wel trouw mee, maar reageer niet altijd zo snel.
Ik ga Vienna ook niet zelf beleren, ik laat het liever aan iemand over die er ervaring mee heeft en dan zien we wel weer verder. Voorlopig is ze er nog niet aan toe. Ik vind dat ze eerst nog wel wat meer body moet krijgen, vooral aan de achterhand.. Alles op z'n tijd, ik heb geen haast. In de tussentijd ben ik wel af en toe wat dingen met haar aan het doen: wandelen, longeren, los springen, lekker in de bak spelen en ze staat alle dagen lekker buiten! :)

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:38

hier weer wat nieuws

helaas wegens lichamelijke problemen niet meer gereden na vorige week,
maar wel vandaag een les grondwerk gedaan. was superleuk en ga het vaker doen!!
op zich vind ik het niet erg dat ie ff rust krijgt. was een zware maand voor hem met het beleren, en dan de verhuizing ertussen. dus rust is misschien wel even goed!

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:45

Zal zeker geen kwaad kunnen magicmist! Volgens mij doen wel meer het na beleren even rustig aan of gaan sommigen de wei op. En grondwerk is ook fijn om wat te kunnen doen!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:50

Art_Ificious: wat een verschil qua vacht! ook tussen de twee winters.. zomervachten staan paarden altijd veel beter vind ik haha.

Vienna: klinkt al een prima plan toch? Ik wil straks ook als haar mondje weer wat hersteld is wandelen, longeren, spelen, vrij springen.. mijne heeft ook echt te weinig body.

Nessie: blijf het elke keer zeggen, maar ik vind hem zooo knap <3 ben heel benieuwd hoe hij het ohz gaat doen, kan niet anders dan een eyecatcher worden

WenK; ook een mooie planning voor je 2 3jarige paarden, leuk zo'n dochter in opleiding.

Karuna: leuk zo ongedwongen bezig met de hulp van je ervaren paarden!

Lindamuster: die van jou heeft het ook aardig te verduren gehad dus haha, is Whinny gelukkig niet de enigste :+ Fijn dat het rijden zo goed ging weer!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:32

Vandaag weer even met Selenya gestapt. Ze begint het sturen te begrijpen, zo zoet! Na een minuut of 10 is het kwartje mentaal wel helemaal op hoor. Dus netjes afgerond en gestopt.

Faithje heeft vandaag voor het eerst het zadel op gehad. Ze was superbraaf, maar het bevestigde wel mijn idee dat ze echt meer tijd nodig heeft. Hoewel ze geen stap verkeerd zette zat er wel wat spanning in en was ze alle besef van balans kwijt. Hier gaan we heel rustig aan mee verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:03

lucas is gereden vandaag door toekomstige bijrijder!
was maar 10 minuten, maar hij was braaf, dus op tijd gestopt!
merk dat hij rustiger is nu hij 24/7 buiten staat. meer relaxed, maar hij is ook sneller wel moe, waarschijnlijk door alle indrukken.
hij is meer energie kwijt om zijn plekje te bemachtigen in de kudde. en dat merk ik wel aan hem.. maar ook dus wel goed!

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:17

WenK wat braaf zo met zadel en hoofdstel! Je merkt idd al gauw of ze er aan toe zijn, de concentratie raakt dan op en dan is het genoeg.

Magicmist wat braaf! En leuk dat je een toekomstig bijrijdertje hebt voor hem.

Net even lekker met Vienna in de bak staan kriebelen en knuffelen, dat vind ze zo leuk. Ze is echt zo aanhankelijk!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:13

Wenk: Wat leuk zo met zadeltje erop :)

Harley is écht hard gegroeid tov vorig jaar :)

Vorig jaar:
Zijn schoft is duidelijk lager dan mijn schouder
Afbeelding

EN VANDAAG
let niet op mijn gezicht moest Harley in de gaten houden, die vind de gsm namelijk zeer lekker soms XD
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:23

Wat een heeerlijk weer was het he, vind het zo geweldig! Irocco zn halfuurtje longeerlijn maar verruild voor een lekkere wandeling. Kwamen veel fietsers tegen, hij heeft zn ogen uitgekeken! Morgen als er niet een te koude wind is lekker zn benen en staart soppen, is ie wel aan toe

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:47

Had Harley gisteren buiten. Maar vandaag had hij diarree. Hopelijk s het morgen voorbij en was het niet door het buiten staan.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:06

Heel voorzichtig ben ik optimistisch..... mijn bak droogt eindelijk wat op :D dus met een beetje geluk kan ik morgen eens de longe vastknopen aan die 2 !!

Vandaag de hengstenkeuring van het NAS in Lunteren, dus de paardjes mogen lekker de hele dag van de zon (die nu al goed aanwezig is) genieten!

Harley is echt gegroeid!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 11:35

Heerlijk dit weer inderdaad! De buitenbak droogt hier ook goed op! Nu hopen dat dit weer een beetje aanhoudt..

Veel plezier Donja! Had graag willen komen kijken maar moet helaas stage lopen vandaag.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:43

Nessie, lekker toch kan je mooi met je knappe vent aan de gang gaan :D

Sterkte MagicMist

Wenk, lekker braaf ze loopt erbij alsof ze het al jaren doet!

DOnja, geniet maar lekker jij van de knappe kerels en de zon haha

Hier ook zonnetje genieten en paardje lekker buiten!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:37

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 01:41

Goedenavond :)

Magicmist wat leuk dat het zo goed ging met je bijrijder! Op het goede moment stoppen is heel belangrijk tijdens het beleren, daar heb je alleen maar profijt van.

Harley heeft inderdaad een groeispurt gemaakt zeg!

Heerlijk zo'n wandeling @lindamusters! {:} Eigenlijk moet ik dat ook gewoon eens doen. Maar ik bedenk altijd scenario's als dat hij zich lostrekken en zonder mij weg rent oid.
Ik denk te veel na denk ik :o

Leuk topic Azmay. Heerlijk die foto's!

Hoe was de keuring Donja?

Morgen hebben ze goed weer op gegeven, dus we gaan wat spulletjes neerzetten voor een schriktraininkje.
Ben benieuwd hoe Zine het gaat vinden.
Ik heb er super veel zin in! :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:45

Donja hoe was die hengstenkeuring? Heb je foto's gemaakt?

NibbitLotus idd heerlijk weer. Paardjes hebben gisteren buiten gestaan. Harley stond net terug binnen toen ik aankwam op stal :) EN de stalbaas was bezig om de grote paarden binnen te halen.

Azmay leuke foto's. Diva ziet eruit als haar moeder :D

bontesok: Harley heeft nu eigenlijk al een ideale hoogte voor mij. Maar heb gisteren de touwtjestest gedaan en er komt nog 3 tot 5 cm bij :P
Succes met de schriktraining. Ik heb vandaag om 15u dressuurles.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:10

Leuk topic Azmay :D

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:45

Mooie foto's Amzay, prachtige omgeving ook zeg!

Leuk om te doen bontesok, zou Fay ook wel leuk vinden denk ik.

Zo fijn dat de paarden lekker lang naar buiten kunnen. Ze hebben ook allemaal de lente in de kop, stel mafkezen :'). Fay heeft gister een plastic zakje opgegeten... Ze heeft vannacht gewoon goed geplast en gepoept, stal was weer een bende zoals altijd, wat een viespeuk is dat beest pfff. Even aankijken, als t goed is moeten ze het gewoon weer uitpoepen dacht ik.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:48

Hah lief dat jullie allemaal zo reageren, een reactie in het topic zou wel iets fijner zijn want hij zakt rap weg maar he :+

Ik vind Diva nu ook groot genoeg, maar mijn vriend past er nog niet op zo :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:54

Donja: hoe was de keuring?

Magicmist: fijn dat het zo goed ging met de bijrijder :)

Art_Ificious: die is idd mooi een stuk gegroeid!

Whinny heeft een wondje aan haar been, heel oppervlakkig maar ze blijft eraan likken dus even groene klei gehaald.. vanmiddag maar even smeren

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:06

Wat een weertje zeg dames, net alles buiten gezet en baal echt dat ik nu even aan school moet werken.. Maar aangezien het ook bij mij kriebelt wordt het vanmiddag wasdag, alle staarten in de sop en inkorten, alle voeten weer netjes, manen temmen :+
Bij ons op stal is het echt heerlijk, de stal breekt de wind, en de zon staat dus pal op de weien en paddocks, en buiten op de wasplaats is het dus ook lekker warm, anders had ik nog niet de shampoo's uit de kast gehaald

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:59

Wauw ik heb een super dag gehad!!Ik ben zo trots op Zine! Ik loop op hartjes <3
Het waaide flink maar na het even spannend te vinden deed ie het super. Foto's volgen nog!
Reageer later op de jullie hoor, zit ff op mijn eigen wolk :o

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:27

keuring was gezellig. Ze hadden het programma wat anders in elkaar zitten, en daardoor liep het allemaal lekker door!
Er zijn 5 nieuwe hengsten goedgekeurd ( 1 mini, 2 kleine maat en 2 grote maat). Helaas geen foto's gemaakt...
maar de kleine maat hengst waarvan ik 2 mini's drachtig heb, is kampioen kleine maat geworden!!! (is ook een heel lekker ding :+ )

Nog een paar dagen droog en dan kan mijn buurman met de trekker de bak door om mijn mestbult weg te halen!!!