Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lijkt zo op wat oude tinker steeds overkwam. Gras mooi op gewicht. Gras weg een mager gratenpakhuis. Heel veel hooi, (meer dan 25 kilo per dag was echt nodig) extra eiwit in vorm van lucerne, olie enz en zoveel mogelijk ook in de winter grazen aan de hand. Was enige dat hem op gewicht hield. Maar wat heb ik daar zorgen over gehad en mijn hoofd gebroken over hem. Nooit echt een oorzaak voor gevonden. Maar hij werd ook niet vet van onbeperkt gras vreemd genoeg. Maar gewoon mooi op gewicht
toen ik het eenmaal wist voerbeleid nog verder omgegooid en toen is het goed gebleven met zijn gewicht in de winter. Maar daarvoor bodyscore twee tegen eind van de winter, lopend geraamte dus bij vijfentwintig kilo plus aan hooi per dag.
dierenbescherming wel op stal gehad ervoor. Stalhouder heeft toen de enorme bult hooi laten zien, en dat wat er s nachts nog bijgegeven werd. Was zo frustrerend 

dubbelslag, grote neusgaten. Extreem zweten enz. Helemaal graanvrij gaan houden, pssm toen onder controle en nog jaren mee gereden.
en hij heeft ma diagnose nog 10 jaar ruim rondgehuppeld. 
?Citaat:Net contact gehad met DA: behoorlijke strongyliden-wormbesmetting (bleek uit mesttest), dus daar bleek vooralsnog géén rode bloedworm uit;