De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:07

Ik had 3 jaar geleden een zeer sensibele ruin te koop. Maar idd, ook dat soort mensen die erg goed konden rijden. En toen zag paard het niet meer zitten toen de eerste eraf gevallen was. Toen kreeg Mn zus nog een deuk in der ego gewerkt en toen zelf weer erop gegaan. (Ik wilde er niet meer op omdat ik dan hem weer eigenlijk wilde houden, was een goed paard die voldoende beweging moest krijgen en dan zou ik Mn andere paard moeten laten staan wat ik niet wilde).
Uiteindelijk verkocht naar een handelaar en is ie echt super terecht gekomen. Dus dat was geen slechte zet. Die hebben toch betere potentiële kopers dan ik als particulier.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:19

Cayenne schreef:
Dieseltje, is je vraagprijs misschien te laag?
Als zelfs mensen van maneges al interesse tonen. Die hebben vaak niet het budget om een Z-Fjord aan te schaffen.

Mag toch hopen dat 4500€ niet te laag is :+ Zo ja dan hoor ik het graag! Ga ik ook op vakantie als ie verkocht is :')

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:55

Ja, ik vind 4500 voor een fjord die Z loopt laag.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:06

CarinaR schreef:

Ligt ook wel aan leeftijd. Maar vind het niet laag opzich. Met een fjord nog verder komen is erg lastig denk ik, en dat vind ik wel meespelen met een prijs.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:15

CarinaR schreef:

Ik vind dat veel te hoog, en ws de reden dat er niemand om komt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:25

Er komen wel mensen voor de fjord, maar dus niet de juiste als ik het zo lees :Y) .

Ik vind dat juist wel een redelijk normale prijs. Het lastige is alleen dat veel mensen die echt "in de sport" zitten niet op zoek zijn naar een fjord. Voor echte recreatieruiters zal hij te duur zijn. Dan blijf je over met beginners van de manege die denken met een klein budget nu ineens een volledig opgeleid Z paard kunnen betalen (en verwachten dat die dan ook nog heel makkelijk te rijden is). Die kijken waarschijnlijk ook wat makkelijker langs het feit dat een fjord is.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 12-10-17 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:44

Dieseltje kan ik je fjord ergens vinden? Ik zoek zo een!

Van de week bij een 8 jarige onbeleerde fjord wezen kijken van 1.52. Beestje kostte 4000... schrok me dood Haha.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:46

:oo :oo Wat een geld!
Die van mij koste 350 euro, toen 7 jaar oud en die was nog beleerd ook. :wow:

4000 betaal ik al niet snel voor een gereden warmbloed laat staan voor een onbeleerde koudbloed van 8.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:15

Wellicht is het verstandig minder nadruk te leggen op het Z-rijden? Misschien trekt dat toch ander publiek.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:47

Froukje schreef:
:oo :oo Wat een geld!
Die van mij koste 350 euro, toen 7 jaar oud en die was nog beleerd ook. :wow:

4000 betaal ik al niet snel voor een gereden warmbloed laat staan voor een onbeleerde koudbloed van 8.

Hihi WoW nee dat is bijna niks ! Mijn kleine Lars kostte nog minder :D Maar dat was een hengstveulen dus logischer. En hij is mij toch nu al veel meer waard dan €4500,- Maarja hé dat is toch persoonlijk.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:14

dieseltje09 schreef:
Froukje schreef:
Komt fjordenmans uit het noorden van het land? Hoorde van onze postbezorgerster dat haar oude Z1 fjord te koop stond en de verkoop inderdaad nog niet heel hard op schoot.

Het is jammer dat ik de ruimte en het geld er niet voor heb, anders was ik komen kijken want hij klinkt heel leuk.

Ik snap niet dat mensen niet gewoon zelf het inzicht hebben dat ze niet geschikt zijn voor bepaalde paarden. Zie je dat dan gewoon écht niet? Bang voor een drafje en dan wel verwachten dat je nog verkoopt?

Froukje dat is hem inderdaad :D
Tja en dan ben ik nog een verkoper die alleen verkoopt als hij naar een goed nieuw huis gaat met een ruiter die er wat mee kan, hij hoeft niet weg. Zolang die er staat train ik met veel plezier en ga ik ook gewoon nog naar clinic's wedstrijden enzo

Dus als ik je niet geschikt acht dan ga je een nee van me horen haha :Y)

Precies zo sta ik er ook in dieseltje09 bij de verkoop van onze 2 Fjordenruinen van 8 en 10 jaar. Van de zomer een belangstellende gehad bijv. die er al niet mee aan de hand durfde te lopen. Toen het paard een keer brieste kreeg mijn man gelijk het halstertouw in handen gedrukt met de woorden dat ze niet meer durfde. Wij hebben toen ook nee gezegd want dat ging anders ellende opleveren voor koper en paard en dan uiteraard ook voor onszelf. Het is al lastig genoeg om ze te verkopen en dan wil je wel graag dat ze echt goed terechtkomen.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 06:04

Ja wat een geld hè... verkoper vond haar dat waars door haar maat. Vanuit Duitsland schijnt er momenteel ontzettend veel vraag te zijn naar fjorden.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:01

suikermeisje schreef:
CarinaR schreef:

Ligt ook wel aan leeftijd. Maar vind het niet laag opzich. Met een fjord nog verder komen is erg lastig denk ik, en dat vind ik wel meespelen met een prijs.

Hij is 12 dus zeker niet oud - oud, maar hij is dus wel zijn echt wilde streken verloren haha.

Ik weet dat de prijzen van fjorden momenteel eigenlijk absurd liggen, zoals al vermeld is 3500/4000 voor een onbeleerde aan de maat zijnde fjord is "normaal" in Duitsland, en in Nederland gaat eigenlijk iedereen in die prijzen mee.

Dus denk dat mijn prijs dan niet eens zo gek is voor een netjes afgerichte fjord die alles kan, dressuur, springen, crossen, buitenrijden en ook op tuig en wagen reageert hij niet.(ooit eens begonnen met beleren voor de wagen maar na vertrek van stalgenootje waar ik de spullen van kon lenen mee gestopt)

@Pillow, te hoog lijkt me niet, enkele duitsers in een facebook groep waar ik hem op plaatsten die vonden hem juist veel te laag geprijsd ;) (en met te laag bedoel ik ook echt te laag, daar kreeg ik een richtprijs van 6000€ van

@Eef_Bam Inderdaad interesse genoeg maar tot nu toe niet de juiste match gevonden!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 10:03

Ik zie toch echt geen fjorden van 3500 die onbeleerd zijn voorbij komen.
Ook geen tinkers en haflingers.
Natuurlijk kan iemand het vragen, maar krijgen is nog een ander verhaal.

4500 voor een fjord die Z loopt vind ik niet verkeerd.
Maar zo te horen is het ook weer geen leerpaard, dus dan kan het toch wel weer te hoog zijn.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:32

Vind het ook wel een mooie prijs. Ideale leermeester voor een leerling die wel van aanpakken weet. En dan bedoel ik geen groentje

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:08

Nette prijs inderdaad. Zeker niet hoger gaan.
Fjorden in de sport is mooi maar daar moet je wel echt de liefhebber voor treffen en de ideale leermeester is het ook niet geheel als je niks bij te zetten hebt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:12

Tis jammer dat ik er te lang voor ben ! Hou wel van zoiets speciaals !

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:51

dieseltje09 schreef:
Ik weet dat de prijzen van fjorden momenteel eigenlijk absurd liggen, zoals al vermeld is 3500/4000 voor een onbeleerde aan de maat zijnde fjord is "normaal" in Duitsland, en in Nederland gaat eigenlijk iedereen in die prijzen mee.

De verkopers in Nederland willen dat wel graag (en de paarden zijn dat ook gewoon waard, reken alleen maar eens de kosten van veulen tot 3 a 4 jaar die je er als fokker aan moet spenderen) maar de kopers zijn over het algemeen niet bereid dat te betalen. 1500 tot max. 2000 komt eerst.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:53

Krijg sowieso de indruk dat kleurtjes meer kosten dan prestaties of gezondheid. Tenzij je internationaal rijdt.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 13:59

Ja de kleurtjes gekte bij de Fjorden is echt niet normaal meer. Mensen kijken alleen daarna, of het paard verder oké is doet blijkbaar niet meer ter zake. En schofthoogte, als je Fjord niet tenminste 1.50 is tel je blijkbaar niet meer mee.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:06

Nou bij de bekendere fokstallen kom je die prijzen wel tegen. Daar ben ik ook geweest :). Prima dat mensen uit Duitsland daarvoor willen betalen , ik niet...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 07:30

Ik vind 4500 voor een Z dressuur tussen de paarden lopende Fjord ook niet duur. Maar het maakt wel uit of hij makkelijk na de rijden is. Ik heb een Z2 haflinger bijgereden en ook wel overwogen er 1 te kopen omdat de prijzen zo veel aantrekkelijker zijn dan die van de sportpaarden op dat niveau en ik een leuk betrouwbaar leerpaard zocht.

Maar het is wel heel hard werken en vraagt best veel rijkunst om met een iets minder geschikt gebouwd paard met minder luxe dressuurgangen zo ver te komen. Je hebt echt iemand nodig met het juiste karakter en genoeg ervaring om het er uit de rijden en succesvol te zijn.

Ik rijd nu een maandje een NRPS ruin die vroeger netjes gereden/opgeleid is geweest maar op wedstrijd L2/M1 heeft gelopen en daar rijd ik, voor mij persoonlijk, zo veel simpeler op weg.

Dus je zoekt iemand die echt Fjordengek is en houdt van dat karakter en niveau is minder belangrijk of iemand die graag naar Z niveau wil maar niet het budget heeft voor een dressuurgebouwd/bewegend ras , en wel om kan gaan met de uitdagingen van een Fjord.

Dat laatste zal even zoeken zijn en de eerste doelgroep hangt af van hoe braaf de fjord is en of er ook gewone simpele recreatieruiters lekker ontspannen mee kunnen rijden. Buiten en in de bak. En diezullen meer keus hebben met lager budget omdat het niveau voor hun niet zo zwaar mee telt.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:58

ik zag gisteren een advertentie,
nu vind ik dat de paarden tegenwoordig sowieso weer in prijs stijgen maar jeetje mineetje
dit was echt lachwekkend.

mooi paardje hoor, mooie maat , donker, weinig aftekeningen en goede gangen.
zadelmak op L niveau gereden, geen wedstrijd ervaring , heeft een bemerking vandaar normale prijsklasse.

15.000 euro :Y) :7

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:17

moonprayer schreef:
ik zag gisteren een advertentie,
nu vind ik dat de paarden tegenwoordig sowieso weer in prijs stijgen maar jeetje mineetje
dit was echt lachwekkend.

mooi paardje hoor, mooie maat , donker, weinig aftekeningen en goede gangen.
zadelmak op L niveau gereden, geen wedstrijd ervaring , heeft een bemerking vandaar normale prijsklasse.

15.000 euro :Y) :7

Met bemerking?
Ik denk dat ze per ongeluk een 0 teveel getypt hebben.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:44

Normale prijsklasse _O-