[FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TCA

Re: [FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:35

Gaaf die foto verschillen! Zal kijken of ik ook nog wat kan vinden!!

@fresley, wat "schimmelt" jouw schimmel mooi :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 01:23

Mooie schimmels :)

@Caitlin herkenbaar! Ik vind dat echt suf commentaar.

Ik ben nu net terug van stal omdat ik de staart van mijn schimmel nog even wit wilde maken voor onze wedstrijd van morgen. Ongetwijfeld zal ze morgenochtend alweer helemaal zwart zien van de poepvlekken. Het houdt je lekker bezig, een schimmel :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 01:31

Ik wilde er eigenlijk ook geen. Maarja ik zag gewoon wat in dat paard. Succes Hinke morgen met nogmaals schoonmaken.
Ik heb vanmiddag ook de staart weer eens gewassen en zn poten afgespoten. Morgen hangt die weer in een boom met zijn staart dus zie je er niks meer van terug wasrsch (hij hangt niet letterlijk in een boom, maar als ik zie wat er aan de eind van de dag in zijn staart hangt zou je het geloven)

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:53

Afbeelding
Gisteren 2e wedstrijd gehad. Super tevreden. Jury vond hem met zn 6 jaar nog te speels en ongeconcentreed.... maar wij waren trots... hij heeft al zoveel geleerd en leert elke week meer.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:05

florie71 schreef:
[ [url=m/F5aTLS.png]Afbeelding[/url] ]
Gisteren 2e wedstrijd gehad. Super tevreden. Jury vond hem met zn 6 jaar nog te speels en ongeconcentreed.... maar wij waren trots... hij heeft al zoveel geleerd en leert elke week meer.

Leuk jullie ook op bokt te zien. Knap hoor!

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:16

Hihi Sanne... waar zijn jouw kanjer foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:30

Wauw Fresley, gaaf ding zeg!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:33

@florie ziet er goed uit :D Veel oefenen op verschillende terreinen zal je vast helpen. Wel mooi schoon is je schimmel!

Mijn schimmeltje vandaag

Afbeelding

Onder een bepaalde hoek en van een afstandje zie je de vlekken niet.
Ik ga voor mezelf een nieuw poepvlek beleid invoeren - ik maak alleen iets schoon als de jury het op een afstand van 30 meter duidelijk ziet :+ Dat scheelt me weer wat uurtjes schoonmaken per wedstrijd.
Hoe doen jullie dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:35

Hinke schreef:
@florie ziet er goed uit :D Veel oefenen op verschillende terreinen zal je vast helpen. Wel mooi schoon is je schimmel!

Mijn schimmeltje vandaag

[ Afbeelding ]

Ik ga voor mezelf een nieuw poepvlek beleid invoeren - ik maak alleen iets schoon als de jury het op een afstand van 30 meter duidelijk ziet :+ Dat scheelt me weer wat uurtjes schoonmaken per wedstrijd.
Hoe doen jullie dat?

Baby doekjes meenemen dat werkt echt heel goed.

En bedankt voor de leuke reacties iedereen!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:36

Queelens schreef:
Ik wilde er eigenlijk ook geen. Maarja ik zag gewoon wat in dat paard. Succes Hinke morgen met nogmaals schoonmaken.
Ik heb vanmiddag ook de staart weer eens gewassen en zn poten afgespoten. Morgen hangt die weer in een boom met zijn staart dus zie je er niks meer van terug wasrsch (hij hangt niet letterlijk in een boom, maar als ik zie wat er aan de eind van de dag in zijn staart hangt zou je het geloven)

:D Eigenlijk zou je ze gewoon in plastic folie willen wikkelen zodat ze schoon blijven he?

@fresley -bedankt voor je tip, dat ga ik idd maar doen want met een droge borstel haal je weinig weg.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:48

Hinke schreef:
Hoe doen jullie dat?

Oh die staart... Zo wit, dat is pas knap. Dan zou ik de rest van de vlekken al niet eens zien.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:08

Als je hebt gewassen, de billen of andere plekken inspayen met glansspray. Zo kleeft het vuil er minder goed aan en worden ze minder snel vies.
En verder volledig inpakken :+
Deken met hals, bandages op, staart in een vlecht en het liefste een sleezie :D

Mijn schimmel is al goed wit dus ik wil van die witte haar spray kopen die je met carnaval hebt. Kijken of dat wat is. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:10

Queelens schreef:
Wat komisch. Er zijn er best veel zwart geboren hier of niet?
De mijne was vos geboren en werd grijs met zwarte manen, toen spierwit en nu wit met vosstipjes zo erg dat die bijna vliegenschimmel te noemen is.

Heb helaas geen foto waar die vos is, maar waar die donker id heb ik ooit wel gezien

Mijne ook zwart geboren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:10

Wat ik wel is doe als ik de avond voor ene wedstrijd de staart van mn schimpie gewassen heb: Ik doe er cremespoeling in en laat dat de hele nacht zitten! Dan is de staart zo glad dat er geen vuil meer op blijft zitten haha :D Als ik die ochtend erna niet heel vroeg weg hoef spoel ik t uit, anders "wring" ik met een handdoek alles eruit. Resultaat: Een schone en superzachte staart <<)

noorhermans1 schreef:
Mijn schimmel is al goed wit dus ik wil van die witte haar spray kopen die je met carnaval hebt. Kijken of dat wat is. :)

Daar heb ik mn schimmel wel is mee gespoten :D
Alleen niet wit haha :P
Afbeelding

Het roze is heel lang blijven zitten, paars minder en blauw was er voor het einde van de dag echt helemaal uit. Dus zal echt afhangen van wat voor soort je gebruikt, ik weet niet of wit goed zal blijven zitten...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:20

Wat ook echt ideaal is, als ze al helemaal wit zijn op hun poten:
De avond ervoor benen wassen of afspoelen (ik heb vaak aan afspoelen al genoeg om ze wit te krijgen omdat ik het vaak bijhoud. behouden is ook een tip dus). Terwijl de benen nat zijn van die witte koelingsklei erop smeren. Een emmertje kost helemaal niet duur en het klei is wit. als je het de volgende dag eraf borstelt als het opgedroogd is zijn de benen nog spierwit.
De benen kunnen (bijna) niet vuil worden omdat er klei op zit en omdat de klei wit is maakt het ze nog even extra wit.

Daarbij kan koelingsklei nooit verkeerd ookal is het niet echt nodig.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:24

Dat is ook maar voor die 6 min in de proef :) En dan vooral op de knieën.
Dat koelingsklei ga ik ook eens uitproberen, volgensmij hebben we nog een tube liggen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:24

Wat een knappies allemaal!!!

Dat kleur spul is wel echt heel geinig zeg _dreamer.

Ik was altijd met mix biotex en vanish.
Lijf doe ik af en toe met zilver shampoo. Beentje altijd met zilver shampoo. Ik spray inderdaad ook vaak anti klit op de hals en kont. Dan blijft vuil niet zo zitten.

Ik heb gister mijn met cross paardje maar weer es een dressuur proefje gereden.

Afbeelding

Ach we breien rustig verder :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:11

Knap paard florie!
Heb toch bijna een zonnebril nodig voor die witte staart Hinke :D
Haha lachen dat roze
Netjes Elke! Vind die van jou ook echt leuk paard :)

Ik was zijn staart om de twee weken ongeveer. Voor wedstrijd hou ik 'm dan in een vlecht. Zijn benen hou ik net zoals Queelens gewoon goed bij. Was alleen echt voor belangrijke wedstrijden :') Met springen is het niet zo'n ramp als ik z'n knie niet helemaal schoon heb..

Gister voor de cross helemaal niet gewassen want het was toch 1 gore bagger bende. Mick z'n staart is nu dus ook bruin. Volgende week maar weer wassen…

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:32

Na lange tijd mee lezen en genieten van al die prachtige witte monsters (sommige echt serieuze toverballen :wow: ) kom ik die van mij ook even showen.
Sky Marian is een 6 jarige connemara merrie van 1,48 m. Volgens het paspoort grijs geboren, maar inmiddels op een paar plekjes na (waar ik in het begin heel hard op heb staan boenen _O- ) spierwit. Heb haar sinds de intocht van snieklaas afgelopen jaar (mijn zoontje noemt haar Amerigo) in mijn bezit.

Foto waarmee de ellende begon. Had gezworen geen paard meer te kopen nadat mijn maatje was ingeslapen.
Afbeelding

Ondanks haar kleine formaat kan ze behoorlijk heet geblakerd zijn. :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:02

He wat grappig, onze paarden komen van dezelfde man! :P
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:12

:)) :)) :)) :)) Bekend struikie op de achtergrond ja. :')
Die van jou is duidelijk een maatje groter. :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:12

zelfde fotograaf :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:15

Desbetreffende stal is vaste klant bij de fotograaf. :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:17

En de fotograaf de vaste fotograaf van deze stal haha :D
Jaa klopt, zij was toen ook het enige paard tussen de connemara's, wist gelijk welke ik moest hebben toen ik aan kwam lopen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:20

:)) Bij mij was het precies andersom. Sky was de enige connemara tussen de grote joekels op dat moment. :+