Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fleurtjeuh schreef:Als het paard goed is opgevoed kunnen ze gewoon een klinische keuring doen.
Als ze een longeer cirkel hebben kan je hem op de volte op het zachte laten lopen.
Alleen op het harde wil niet(als ie het longeren niet kent)
Buigproef is gewoon voetjes optillen, en alsie dat braaf doet, kan het gewoon gedaan worden.
Dus alleen volte op het harde is uitgesloten als hij het longeren nog niet kent.
Batlow schreef:Citaat:hko.htm">Hoefkatrolontsteking komt bij anderhalf jaar oude paarden niet voor. Daar hoeft dus ook niet op te worden getest, en foto's laten maken lijkt mij dan ook niet nodig.
Komt van paard natuurlijk site
fleurtjeuh schreef:Is niet alleen voor hoefkatrol ontsteking.
Ook voor zwakte of andere aandoeningen, OCD, en dergelijke in de benen.
fleurtjeuh schreef:Als het paard goed is opgevoed kunnen ze gewoon een klinische keuring doen.
Als ze een longeer cirkel hebben kan je hem op de volte op het zachte laten lopen.
Alleen op het harde wil niet(als ie het longeren niet kent)
Buigproef is gewoon voetjes optillen, en alsie dat braaf doet, kan het gewoon gedaan worden.
Dus alleen volte op het harde is uitgesloten als hij het longeren nog niet kent.
fleurtjeuh schreef:Jeetje he, mag ik niet eens advies geven aan mensen, omdat mijn budget niet zo groot is?
OCD is wel degelijk mogelijk bij jaarlingen, en kan ook zeker blijven. Ik ken een 5 jarige die OCD had als jaarling en dit nu nogsteeds heeft.
En sommige paarden hebben van nature zwakke benen, of gevoeligheid. Dit kan als 1 jarige aan het licht komen. Hier kunnen ze inderdaad overheen groeien, maar dit kan ook verergeren.
Batlow schreef:Ja helaas erg ver. Ik ga binnenkort even bellen, dat vroeg hij namelijk, ik wil graag eerst filmpjes zien. Als hij echt bevalt dan laat ik hem hierheen vervoeren... Hij komt van een handelsstal, dus dan heb je toch 6 maanden 'garantie' ?
HalloDan schreef:Batlow schreef:Ja helaas erg ver. Ik ga binnenkort even bellen, dat vroeg hij namelijk, ik wil graag eerst filmpjes zien. Als hij echt bevalt dan laat ik hem hierheen vervoeren... Hij komt van een handelsstal, dus dan heb je toch 6 maanden 'garantie' ?
Nu moet je je jaarling weg doen omdat dat een impulsieve aankoop was die achteraf helemaal niet in zich had wat jij graag wil...En nu wil je ongezien een paard aanschaffen?
Citaat:Ja helaas erg ver. Ik ga binnenkort even bellen, dat vroeg hij namelijk, ik wil graag eerst filmpjes zien. Als hij echt bevalt dan laat ik hem hierheen vervoeren... Hij komt van een handelsstal, dus dan heb je toch 6 maanden 'garantie' ?
Nu moet je je jaarling weg doen omdat dat een impulsieve aankoop was die achteraf helemaal niet in zich had wat jij graag wil...En nu wil je ongezien een paard aanschaffen?
Jup, als de hoogte maar goed is.