Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:51

Goos_Horses schreef:
amerial, helaas alle 3 niet mijn smaak foto's lijken te laat genomen waardoor het paard erg vlak oogt en zelfs lijkt te duiken.

Mchel waar een wil is is een weg hé ;-) haha nee hoor, maar is echt een super merrie, erg nuchter en eerlijk. foto's doen haar absoluut geen goed recht in het echt is het echt een plaatje

Mijn nieuwe paardje lijkt erg op haar alleen een stuk kleiner (1,62) en hier en daar en wit verdwaald vlekje op haar hoofd, wel dezelfde bouw, zal is een foto plaatsen (moet deze eerst even maken)

Weet zeker dat er meer zijn die haar geweldig vinden! Succes met de verkoop :)

Mchll__

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:55

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:56

Mchll__ schreef:
Goos_Horses schreef:
amerial, helaas alle 3 niet mijn smaak foto's lijken te laat genomen waardoor het paard erg vlak oogt en zelfs lijkt te duiken.

Mchel waar een wil is is een weg hé ;-) haha nee hoor, maar is echt een super merrie, erg nuchter en eerlijk. foto's doen haar absoluut geen goed recht in het echt is het echt een plaatje

Mijn nieuwe paardje lijkt erg op haar alleen een stuk kleiner (1,62) en hier en daar en wit verdwaald vlekje op haar hoofd, wel dezelfde bouw, zal is een foto plaatsen (moet deze eerst even maken)

Weet zeker dat er meer zijn die haar geweldig vinden! Succes met de verkoop :)

Ben benieuwd! :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:02

Mchell ben benieuwd naar je paardje, wat is de afstamming?

Ah de gelderse vos, die kelderd hard in de prijs! Zullen er wel snel vanaf moeten of geen geinteresseerden trekken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:03

Goos_Horses schreef:
Ken toch diverse paarden met een chip in de knie en lopen zeer succesvol in de sport.
Ik zou er absoluut geen paard om laten staan.
Compleet afhankelijk wat de bemerking is, opereren is niet per defenitie beter als het laten zitten.

iedereen spreekt met eigen ervaringen maar voor de handel is het gewoon k*t ..je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt ..niet als ze 1.40 lopen en met 1 meter al helemaal niet meer
verder wordt dat veel geschreeuwd ( en vooral op Bokt ) dat in de (top) sport zoveel ongezonde dieren met fragmenten en HKO rondlopen ..spreek je uit ervaring ?
Ik heb ook een aantal paarden gehad die ergens in de top -subtop meeliepen maar als je ze bij de betere ruiters wil hebben staan ..nou dan wordt wel gevraagd om ze te keuren voor ze eraan beginnen ..ze moeten tenslotte ook hun werk en tijd instoppen -ook al worden ze betaald -en als ze voor veel geld de deur uitgaan heb je toch altijd trammalant bij de keuring achteraf

komt van de klinieken af :
Paarden met O.C.D. in het kniegewricht vertonen vaak een opzetting van het knie gewricht en op termijn onregelmatig draven en galopperen en soms duidelijk kreupelen.
De meeste paarden met knie O.C.D. die niet kreupel zijn als jong paard zullen na enkele jaren sporten en dus op oudere leeftijd (> 8 jaar, soms vroeger) wel beginnen kreupelen
Laatst bijgewerkt door besita op 05-09-12 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:06

Besita, ja spreek uit ervaring in de top lopen diverse paarden met een bemerking rond!
Zoals ik al eerder aangaf toen dit onderwerp ter sprake kwam. Wij hebben enige tijd geleden een paard gekocht die in NL afgekeurd was voor de sport, paard is verkocht naar Amerika en loopt inmiddels op GP niveau en zo kan ik nog een aantal succes verhalen vertellen over paarden met een bemerking.

Dat het voor de handel geen gouden paarden zijn is een feit, dat ze niet verkopen is grootste onzin.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:10

Dat een paard met een bemerking (op de knie) topsport kan lopen, wil nog niet zeggen dat je er niets van merkt.
Meestal merk je in de training dondersgoed waar de bemerking bij dat paard zit en moet je daar als het ware omheen trainen. Dat kán, maar is niet makkelijk, vergt vindingrijkheid.... maar ook heel veel extra tijd en energie. Oftewel: veel moeite, veel kosten en altijd kans dat de bemerking toch problemen gaat geven.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:11

mooi voor jou toch ??
dat er enkele uitzonderingen zijn dat zal wel ..
wel vreemd want net Amerika laats net alles met een bemerking staan ..maar goed ze hebben misschien een GP paard gekocht aan de prijs van een L :Y) paard
en vraag is hoelang ie dat Gp niveau zal springen en ja hoor ook met een "gezonde " kan het mis gaan dat weet ik ook wel

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:15

Ik zeg nergens dat het paard springt, paard heeft nergens last van in de training hoeft nergens omheen getraind worden.
En nee ze hebben geen GP paard gekocht voor de prijs van een L paard, volle mep.

Hoe dan ook ik ga hier verder niet op, de ervaring zal het leren zal ik dan maar zeggen.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:17

Kan best zijn dat er in de topsport paarden met een bemerking lopen maar wie zegt dat die dieren met een bemerking zijn aangekocht? Kans is ook groot dat er door de jaren heen iets tevoorschijn is gekomen of is verergerd wat er op jonge leeftijd niet of nauwelijks was. En ja als een dier talent heeft wordt het dan behouden, wordt er naar getraind, en de veterinaire begeleiding van zulke paarden is vele malen beter en ook preventief aanwezig itt bij de hobbyruiters.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:22

oh ik zie het al GP niveau op training ;)

mijn ervaring is net andersom ...

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:24

Een chip etc (wat eventueel verwijderd) zou kunnen worden zou ik niet zo'n probleem vinden.
Straalbeen klasse 3 zou ik wel een probleem van maken, daar krijgen ze binnen de kortste keren last van.
Pezen kunnen niet fijn over het HK gebied heen glijden, en dan komen er ontstekingen :j

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:31

Goos_Horses schreef:
Mchell ben benieuwd naar je paardje, wat is de afstamming?

Ah de gelderse vos, die kelderd hard in de prijs! Zullen er wel snel vanaf moeten of geen geinteresseerden trekken.

Ze is Turbo Magic (ze heeft ook veel weg van papa vind ik zelf) x Kantje's Ronaldo in juni 7 geworden en meet 1.62 (had ik al gezegd geloof ik), heb al aardig wat mensen gehoord en raar zien kijken naar de afstamming maaaar het is een leuk ding! (vb bij het keuren dacht men dat er een kleine pony zou komen en toen wij de gang ik kwamen toen ze ons riepen uit de ''wachtkamer/stal'' stonden ze toch wel gek te kijken :P)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:36

Goos_Horses schreef:
Ik zeg nergens dat het paard springt, paard heeft nergens last van in de training hoeft nergens omheen getraind worden.
En nee ze hebben geen GP paard gekocht voor de prijs van een L paard, volle mep.

Hoe dan ook ik ga hier verder niet op, de ervaring zal het leren zal ik dan maar zeggen.

Daar is een spreekwoord voor: de uitzondering bevestigt de regel ;)

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:45

Als je paard hebt Wat makkelijk met zn lijf is en van nature in balans loopt. Die kan best Iets mankeren maar daar geen last van hebben. Dit in tegen stelling met 1 die top gezond is maar die de kwaliteit en het talent in zn lijf en lopen mist. Die gaan naar Mijn mening eerder stuk.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:48

Ach ja kan lang en breed blijven discusieren, blijft een wellus nietus spelletje.

Onze ervaring is anders, als je eens een dergelijk probleem hebt meegemaakt snap ik dat men het niet meer doet. (een paard kopen met bemerking en dan stokkreupel).

De paarden die wij tot heden hebben verkocht met een bemerking lopen allemaal (zijn tot op heden 3 stuks) en lopen allemaal GP dressuur officieel. Maar gelukkig kan men enkel maar springpaarden verkopen en die op GP niveau lopen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:09

Die ene gelderse is nu weer in prijs verlaagd, nu is ie 6000.00! :P

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:11

badeendje schreef:

Nog de helft te duur !

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:11

kiana schreef:
badeendje schreef:

Nog de helft te duur !

:j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:15

Hahaha, mag nog wel even doordalen :P. Is opzich wel stom als je je paard voor zo veel geld aanbied terwijl je zelf ook wel weet dat ze dat niet waard zijn. Word je zelf ook niet al te vrolijk van denk ik.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:17

Je hoeft maar 1 gek te hebben...

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:18

Dat is waar ja hahaha!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:19

Tsja, als je het geld hebt. Maar dan heb je ook niet bepaald verder gekeken denk ik :P

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:20

een paard is inderdaad waard wat de gek er voor geeft. Als je helemaal wild bent van een paard wat is dan teveel?

En voor sommige mensen speelt emotionele waarde ook mee, helaas kijkt een koper daar niet naar.
Zijn toch behoorlijk wat prijzen op gebasseerd.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:24

Ja dat begrijp ik, ik denk dat als ik zelf een paard had ik hem daardoor ook iets te duur zou aanbieden (als ik 'm zou verkopen dan). Maar deze is nu al zo veel gezakt...