Een nieuw paard kopen Deel VII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:19

Zo weer veel geplaatst hiero :D en wat een mooie foto's!
Ik ga zo snel mogelijk alles weer even bijlezen, heb 't de laatste tijd erg druk met van alles en nog wat...
Maar ik wou even zeggen dat ik woensdag een haffie onder het zadel uit ga proberen!
Dat is die 3 jarige merrie waar ik 't al over gehad heb.
Ze heeft meegendaan met de haflingerkeuring in Onnen, en heeft een 1e premie behaald en is dagkampioen geworden :D
Voor mijzelf maakt dat allemaal niet uit,maar de eigenaar was zowieso al van plan om mee te gaan doen, en dit is allemaal maar weer mooi meegenomen :j
Ze was zo braaf, je zag veel haffie's erg druk zijn op de keuring ,maar zij vond alles goed .
Maar woensdag is de grote dag en ga ik haar berijden.
Ik ga eerst zoveel mogelijk naar haar toe, en proberen een band op te bouwen, en volgensmij loopt er ook iemand rond die les geeft, en dat lijkt me wel zo handig om nog wat lesjes te nemen met zo'n jong dier.
En als alles goed gaat halen we haar binnenkort naar huis :D
Zou graag al wat foto's neerzetten(heb er al zoveel gemaakt),maargoed, ze is nog niet van mij, dus wacht ik er nog maar even mee ;)
En nu miet ik opschieten om naar m'n werk te gaan :D

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:58

Ooh lisch wat een leuke .. hij je heeft het goed gedaan

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:19

Durante schreef:
Zo weer veel geplaatst hiero :D en wat een mooie foto's!
Ik ga zo snel mogelijk alles weer even bijlezen, heb 't de laatste tijd erg druk met van alles en nog wat...
Maar ik wou even zeggen dat ik woensdag een haffie onder het zadel uit ga proberen!
Dat is die 3 jarige merrie waar ik 't al over gehad heb.
Ze heeft meegendaan met de haflingerkeuring in Onnen, en heeft een 1e premie behaald en is dagkampioen geworden :D
Voor mijzelf maakt dat allemaal niet uit,maar de eigenaar was zowieso al van plan om mee te gaan doen, en dit is allemaal maar weer mooi meegenomen :j
Ze was zo braaf, je zag veel haffie's erg druk zijn op de keuring ,maar zij vond alles goed .
Maar woensdag is de grote dag en ga ik haar berijden.
Ik ga eerst zoveel mogelijk naar haar toe, en proberen een band op te bouwen, en volgensmij loopt er ook iemand rond die les geeft, en dat lijkt me wel zo handig om nog wat lesjes te nemen met zo'n jong dier.
En als alles goed gaat halen we haar binnenkort naar huis :D
Zou graag al wat foto's neerzetten(heb er al zoveel gemaakt),maargoed, ze is nog niet van mij, dus wacht ik er nog maar even mee ;)
En nu miet ik opschieten om naar m'n werk te gaan :D

ik denk dat een band opbouwen dmv er een paar keer naar toe gaan niet gaat werken! Dat kost tijd. Zijn eigen baas is er ook nog dus zal hij jou weer vergeten. Om een echte band op te bouwen moet jij de enige zijn die er mee bezig is...
Wel leuk, een haffie!

JustSmile

Re: Een nieuw paard kopen Deel VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:25

hmm ik meot toch zeggen dat ik het daar niet helemaal mee eens ben Batlow. Ook met een verzorgpaard bouw je een band op en daar is de eigenaar ook gewoon

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:27

Marlous1991 schreef:
hmm ik meot toch zeggen dat ik het daar niet helemaal mee eens ben Batlow. Ook met een verzorgpaard bouw je een band op en daar is de eigenaar ook gewoon

Ja maar een verzorgpaard, daar ga je niet een paar keer naar toe. Daar zal je regelmatig naar toe gaan. Maar om een band op to bouwen voordat je een paard koopt? Weet niet of de eigenaar dat zo prettig vind...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 11:30

Je zal geen band opbouwen met een dier die je wil kopen met een paar bezichtigingen, een band onstaat pas naar een half jaar of meer.

Je band kun je opbouwen door met een dier bezig te gaan, er mee te werken maar dit kost heel veel tijd, als je een dier koopt moet je voor het dier zijn/haar karakter trekken gaan die je nu kan beoordelen.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:38

Nee oke het gaat niet in een paar keer, maar in die paar keer kun je wel uitvinden of je bij elkaar past :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:39

De beste band heeft het paard nog altijd met degene die de voerschep hanteert.
Dat zullen jullie vast niet leuk vinden om te lezen, maar zo is het in veel gevallen wel :Y)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:43

Dat bedoelde ik dus :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 11:44

Dat vind ik geen band dees das enkel voerliefde :D , mijn beide merries zijn blij als ze voer krijgen maar toen ze op een pensionstalling stonden wouden ze met de eigenaar buiten het voeren niets van hem weten. Nu heb ik ze thuis voeren er 3 mensen en nog komen ze enkel direct aan rennen als ik dr aan kom of ik nou om een tijd kom wanneer dr gevoerd word of niet ze vinden het heerlijk even een knuffel te krijgen of een kriebel op een lekker plekje. Doordat ze vrij zijn om te gaan als ze willen komen ze graag

Daarom zeg ik als je bezichtigd kun je enkel van het karakter uitgaan wat je daar kan beoordelen. Bevalt die je zal je vast en zeker een band kunnen opbouwen met je nieuwe aanwinst

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:52

Zoo het gaat echt hard. Ff bijlezen

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:58

thanks voor de complimenten van ons hengstveulen! ik ben er echt helemaal weg van! maarja het is een hengst :+ ik wil graag deze in merrie uitvoering volgend jaar 8-)
hij is ook zo leuk om naar te kijken :)) dit vind ik gewoon echt genieten O:)
Afbeelding

een band opbouwen lijkt mij niet werken als pony bij de verkoper staat.. nu moet ik zeggen dat ik als verkoper dat ook niet echt fijn zal vinden als ze bij mij steeds willen komen lessen rijden ect. terwijl ze het paard pony nog niet gekocht hebben :o jullie wel?

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:01

Waarom geen hengst aanhouden?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:05

omdat we er geen ruimte voor hebben (wij hebben een pension stal en wil geen risico) en ik heb geen sport ambities zelf.. dus ik hou liever een merrie aan om dan voor de keuring te brengen en te rijden en een veulen fokken..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 12:06

Ik heb dat net zo lisch ookal rijd ik wel en heb dr ook ambities mee ik heb liever merries hengsten worden dus verkocht :D Of het moet zo'n bijzonder dier zijn dat ik voor de helft eigenaar wil blijven.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:11

ohh dat zou ik op zich nog wel willen.. halleandro heeft heel mooi papier en goede moederlijn en het is een heel goed veulen! ik zie wel dat hij veel kwaliteit heeft! hij is mooi hoogbenig genoeg maat en lengte, zeer goede galoppade mooi gedragen draf met veel houding en souplesse en goede stap :j het is echt een heel goed veulen :)

hoewel ik hem wel het liefste helemaal verkoop

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:14

@ Lisch, oke ik snap je punt. Vind hem echt heel gaaf!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:16

Was even in je profiel de moeder aan het bekijken maar die mag er ook wezen en voor een goede basis heb je altijd een fijn moederdier nodig!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:19

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:22

Ik kan het helaas nu niet openen...is het een oude ids? Heb hier namelijk nog wel van een tijdje liggen dan zal ik het eens opzoeken...

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:23

van dit jaar uhmm... oh staat in het artikel 23 maart

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:24

Oh ga ik straks even opzoeken! Wat leuk!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:28

Eindelijk na 7 topics opzoek te zijn mag ik mij de trotse eigenaresse van Neron, PRE hengst noemen! :D

Afbeelding

Afbeelding

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:29

GEFELICITEERD!!! Wat een ruige is het zeg....

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 12:30

gaaf paard zeg! gefeliciteerd! eindelijk! wanneer heb je hem thuis?